| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Video: Rodiče za inkluzi věří ve společné vzdělávání dětí

 Celkem 73 názorů.
 Michaela Hájková 
  • 

právo volby 

(20.2.2016 8:58:07)
Myslím si ,že by měl mít každý právo volby kam své dítě dá vzdělávat-co třeba děti,které se špatně soustředí a každá věc ho rozhodí a má třeba i psichycké problémy,protože se mu děti posmívají pro ty je naopak lepší být v menším kolektivu se stejným postiženým,aby si nepřišli méně cené-hloupé mezi jedničkáři.Mám s tím osobní zkušenost-vyloženě s tím bojujeme už třetí rok.
 Eržika. 


Re: právo volby 

(21.2.2016 21:15:03)
V inkluzivní výuce se děti ve třídě neporovnávají. Všechny mají svůj plán učiva (nadané, SPU, pomalejší...). Přesto mohou pracovat společně. Ještě přínosnější mě přijde tato výuka ve věkově smíšených třídách.
 kreditka 


Re: právo volby 

(21.2.2016 21:49:55)
Učitelka se nemůže současně věnovat několika skupinám dětí - hele u nás jsou smíšené ročníky a jo někdy je to dobrý, ale často je to na obtíž a to jsou tady děti všechny mentálně OK a celkem ukázněné, navíc je tu na hlavní předměty 15 dětí ve třídě (2. + 3. třída)
 Eržika. 


Re: právo volby 

(22.2.2016 14:22:55)
Ve třídě loni kolem 26 dětí ve věkově smíšené třídě.
K tomu jeden učitel a asitentka prioritně pro indikované dítě

Není třeba, aby se učitelka věnovala všem skupinkám, naopak žáci si na věci přichází sami, učitel je tam pro to, když je nějaký problém.
 Eva 
  • 

Re: právo volby 

(22.2.2016 17:34:39)
Eržiko a jak se řeší děti, které nemají zájem se vzdělávat? Tj. děti, které nemají chuť na něco přicházet, které školu považují za nudný opruz už v první - druhé třídě? A argument, že je to na učiteli neberu, protože osobně znám pár dětí, které prostě dobrovolně nehnou prstem a iluze, že by na něco přicházely sami je jenom iluze.
 Eržika. 


Re: právo volby 

(22.2.2016 19:24:30)
Evo, ve škole, kde si žáci mohou vybrat, co a jak budou aktuálně dělat a nemají obavy ze známky v případě neúspěchu, se tato skupina eliminuje na jednice.
A i tento systém má svá pravidla.
 kreditka 


Re: právo volby 

(23.2.2016 21:03:09)
A co ti jedinci? Neptám se rýpavě, ale jednoho takového jedince mám doma
 Eržika. 


Re: právo volby 

(23.2.2016 21:09:37)
Jistě se najde jedinec, kterému tento systém nevyhovuje.
Ale dovoluji si tvrdit, že produkuje méně zpruzelých žáků.
 kreditka 


Re: právo volby 

(23.2.2016 21:11:04)
Já ti nevím, u nás jsem ty řady zpruzených žáků neviděla... zato vklidu bych zvládla vytipovat děcka, která mít na vybranou nedělala by nic, ono je naivní myslet si že každé dítě se učit chce
 Eržika. 


Re: právo volby 

(23.2.2016 21:21:58)
kreditko, koukni třeba na tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=EsMjrdMM3h8
 kreditka 


Re: právo volby 

(24.2.2016 17:02:27)
Eržiko video jsem ani nedokoukala, neb tam autor předpokládá že každé dítě má v 6 letech vnitřní zájem se učit, jenže to není pravda! Dceru nikdy nic nezajímalo a kdybych ji nechala jejím zájmům tak nebude dělat absolutně nic. Třeba školka pro ni byla nuda, protože tam nic nemusela - panoval tam předpoklad přirozené zvídavosti dětí, ale dcera taková není je jí 8 a kdyby nebylo známkování tak dodnes neumí ani hodiny a vystačí si s pojmem světlo /tma... jinak co se týče batolecího věku skutečně neměla moc zájem se otáčet, lézt, chodit, prostě líné dítě, které klidně bude čučet do blba...
 arsiela, 


Re: právo volby 

(24.2.2016 18:23:15)
Kreditko v tomhle souhlasím,že montessori není pro každého i když autorka téhle metody tvrdila opak. Já bych taky kompletně jen s montes u syna neuspěla, takže využívám jen něco a kombinuji to s klasikou.On se třeba neumí moc rozhodovat a pracovat samostatně, v podstatě co píšeš ty,kdybych ho kapku " nebuzerovala" tak si vystačí s minimem. Ale je to druhák,takže se toho ještě hodně doufám změní.
 kreditka 


Re: právo volby 

(25.2.2016 17:25:52)
Osobně též doufám že se dcera časem změní - také je druhačka.... no nqaděje umírá poslední...
 Sonda 
  • 

Názor k inkluzi 

(20.2.2016 18:13:05)
Inkluze ano u dětí s tělesným či smyslovým postižením. U dětí mentálním postižením je třeba pečlivě zvážit, zda je to přínosné a zvládnutelné (nejen pro dítě ale také pro ostatní děti ve třídě). Za mne ideálnějši by byly školy (lze spíše u velkých) ve kterých by existovala např. v každém ročníku jedna třída pro děti s mentálním hendikepem se specializovaným a zkušeným pedagogem, určité aktivity by děti mohly sdílet společně se zdravými - družina, kroužky a možná i některé vyučování předměty - výtvarka, hudebka, společně projekty v rámci ročníku apod..
 Viola 


Re: Názor k inkluzi 

(20.2.2016 19:34:14)
To zní rozumně. Pokud se nepletu, dřív se takovým třídám říkalo vyrovnávací.
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(20.2.2016 20:32:46)
Přesně tak, nechápu co je přínosného na tom že 28 dětí ve třídě plynně čte a učí se násobilkuá zatímco v zadní lavici sedí dítko s DS s asistentkou a učí se první rozpoznávat jednotlivá písmena a sotva sčítá do 10... zákonitě asistentka s integrovaným dítětem musí rušit děti, které sedí před nimi
 .kili. 


Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 14:08:50)
nejbližěích dvacet let je sociální inkluse v našem školství až na výjimky vyloučena. Zbude jen tyátr a potěmkinovštiny. Osud další let je obskurní.
 .kili. 


Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 14:10:01)
pt-"..daůších.."
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 21:13:08)
Kreditko, to co popisuješ není inkluze!



 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 21:41:24)
A co to tedy je? Jak chceš vzdělávat současně děti zdravé a děti mentálně o 3 roky mladší?? To je jako bych vzala půlročního syna a chtěla po něm výsledky jako po čtyřleťákovi je jasný že na stejný úrovni prostě nejsou, každý má svoje potřeby i když podobný cíl... Fakt nevidím v inkluzi význam ani pro zdravé ani pro mentálně postižené. Nemluvím o dětech s tělesným postižením....
 arsiela, 


Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 22:03:48)
Kreditko,ale to o čem píše Eržika vážně funguje.Kamarádka má dceru integrovanou v takovéhle škole,přešla z praktické a zvládá v pohodě.Nikdo z toho problém nemá.Ale rozhodně to nepůjde při dnešním způsobu výuky na klasických základkách.To bude jeden obrovský malér.školy zhusta nechtějí integrovat nemají s tím zkušenost a rovnou maj dělat inkluzi.
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 10:07:47)
Arsielo chceš mi říct že dítě s mentálním postižením stíhýá učivo společně s ostatními, že asistentka celou dobu mlčí a neruší děti sedící před ní či přes uličku vedle ní? Jo věřím že matka integrovného dítěte spokojená bude, ale co ti ostatní???
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 11:43:39)
Kreditko, jenže takto to v inkluzivní škole rozhodně nevypadá.

V inkluzivní škole není ticho a děti nesedí v lavicích. Pracují ve skupinkách, dvojicích i jednotlivě po celé třídě. Učitel přechází mezi skupinkami a žáky. Asistent je u žáka nebo skupinky, která to aktuálně nejvíc vyžaduje.

Děti se neučí také stejné učivo, pravděpodobně mají stejný okruh. Ale zatímco jedna skupinka řeší složitou slovní úlohu, druhá dvojice hraje hru na sčítání, někdo vyplňuje pracovní list a někdo se učí na pomůcce základní násobení...

Je to efektivní a funguje to (jedno dítě 5 roků, nyní "běžná", druhé již šestým rokem).
 Pam-pela 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 12:13:14)
Eržiko, ale učitelé (u nás, nevím, kde žiješ) nejsou schopni takto pracovat, nikdo je to neučil, neučí, nemají kde to okouknout, nacvičit.
Asi se teď dotýkám nějaké části kantorů, kteří tenhle způsob práce zvládají a praktikují, ale většina fakt ne.
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 14:24:11)
Však neříkám, že to učitelé umí.
Neumí.

Ale říkám, že to lze.
 Ivka (dva kluci) 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 15:49:09)
Eržiko,
jelikož máš s inkluzí pozitivní zkušenosti (byť tedy nepíšeš přímo o mentálně postižených dětech), je velká škoda, že pořád ve všech diskuzích jenom opakuješ, že to LZE...ale řada diskutujících (včetně mě) se spíš ptá PROČ to tak dělat, KOMU je to prospěšné a ČÍM přesně.
MOJE zkušenost s inkluzí (ano, je to tak opravdu školou nazýváno), je opravdu o tom učení se "vedle sebe"-v zadní lavici s asistentem, nikoli "spolu", a popravdě nevidím prospěch pro nikoho ze zúčastněných. Netýká se to samozřejmě vozíčkářů, kteří jsou snad kromě tělocviku zapojeni do všech aktivit (nejen do výuky, ale i sociálně do kolektivu) a asistent vlastně jen "vykrývá" ten jejich handicap.
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 19:59:28)
Ivko, komu je to prospěšné?

Všem dětem ve třídě. Protože se každé dítě učí tím způsobem a v takovém rozsahu, který mu vyhovuje. (nadané, se SPU, s nízkoprahových rodin, se smyslovým postižením,...) A naučí se pracovat i všichni pohromadě.
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 21:08:21)
Nějak se mi nechce v tu pospolitost věřit. U nás ve školce je dítě s DS má asistentku a i kdyby se všichni přetrhli, to dítě niky nebylo v pravém slova smyslu členem kolektivu - nemluví jen vydává skřeky, má sklony k agresivitě, samo se nenají atd.... děti mají tohoto dítka plné zuby, protože už je nebaví nechat se od něj mlátit - asistentka je dítěti sice neustále v patách, ale když si vezme kluk hračku třeba kostku nikdy nemůže asistentka vědět zda si s ní bude hrát nebo ji hodí x metrů daleko do hlavy spolužáka..... naštěstí dítě už jde ze školky pryč do specky, kdyby šlo sem do školy tak je tu 100 % jistota že by někteří rodiče dali své děti jinam
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 21:10:57)
Kreditko, i já si myslím, že inkluze má své hranice... Ale kde jsou? V každém kolektivu, učteli, systému jinde.
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 21:13:05)
Eržiko dle mého i v dětech, protože to dítě o kterém píši není pro vzdělání jako takové vůbec vhodné, u něj bude úspěch, když se naučí najíst, obléct a pár základních frází
 arsiela, 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 21:49:56)
Kreditko,ale takového dítěte o kterém píšeš se inkluze která se zavádí vubec netýká.To se dál bude vzdělávat podle švp pro specielní zš na specielní zš.Inkluze se týká jen rušení švp pro praktické školy.Ty přechází na upravený vyukový plan pro běžné zš.
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(24.2.2016 17:03:45)
Ano jde do specky protože rodiče to tak chtějí, otázka je jak to bude za pár let až místo rodičů budou rozhodovat novodobé soudružky
 Ivka (dva kluci) 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 22:29:37)
Eržiko, píšeš

"Ivko, komu je to prospěšné?
Všem dětem ve třídě. Protože se každé dítě učí tím způsobem a v takovém rozsahu, který mu vyhovuje. (nadané, se SPU, s nízkoprahových rodin, se smyslovým postižením,...) "

V tomhle 100% souhlasím!!! Ale proč je tak moc důležité, aby to probíhalo v jedné třídě a s jednou učitelkou?

Nerýpu. Snažím se tomu porozumět.
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 20:01:40)
Píšu o škole, kde nejsou lavice (tudíž nikdo nemůže sedit v zadní lavici s asistentem) ani známky. Dokonce ani sešity, zkoušení a předměty oddělené po hodinách. I takové u nás jsou.
 Bambule2 


Re: Názor k inkluzi 

(24.2.2016 11:54:37)
Eržiko a jak to vypadá dál, to je ta třída bez lavic takto i v páté, šesté ? Nějak si to nedovedu představit, snad tak v první, druhé třídě max. A výuka ve skupinkách podle schopností, jak mezi nimi učitelka během hodiny přechází, jak popisuješ výše ? Můžeš to prosím přiblížit ? Nějak si nedovedu představit, že by učitelka chvíli povídala u jedné skupinky (děti z ní samozřejmě budou hlasitě reagovat, protože to je jejich přirozenost min. v prvních ročnících), budou rušit ostatní skupinky, které samozřejmě nebudou samostatně mezitím potichu pracovat, to je utopie - někteří všeho nechají a budou koukat na učitelku, co probírá s tou druhou skupinkou, někteří si budou dělat úplně něco jiného, budou se bavit mezi sebou apod. To by tak chtělo ještě asistenta ke každé skupince, ne ? A hlavně - kdy probíhá ta výuka, která je hlavní ? Protože učitelka má především žákům látku pořádně vysvětlit, od toho tam všichni jsou, to je přeci hlavní účel. To, co popisuješ je možná tak aplikovatelné na procvičování látky, ale ne na samotnou výuku a to v dlouhodobém horizontu. Nedovedu si to prostě v praxi představit a už vůbec ne ve třídě s 28 dětmi. Samozřejmě, že je co na současné výuce zlepšovat a že je potřeba se více zaměřit i na individuální možnosti a potřeby žáků, ale toto, co popisuješ je už zase dle mého názoru druhý extrém. Mám pocit, že se trochu zapomíná, že škola má plnit funkci především výukovou a ne sociální (i když zkušenosti ze sociální interakce mezi dětmi, pokud tam nejsou patologické jevy jako šikana, či agrese, jsou samozřejmě velmi důležité, to nepopírám). To, že jsi sama připustila, že v takové třídě není nikdy klid, či ticho, je také důležité - tím budou velmi ovlivněné děti, které právě ten klid potřebují (klidně to mohou být nadanější děti, ale i průměrnější žáci, kteří se potřebují více soustředit a chvilku jim třeba trvá, než jim látka "naskočí" a pochopí ji...). Takže za mne skupinkování a více individuálního přístupu, proč ne, ale jen jako součást výuky - např. při procvičovávání již probrané látky, kde bude jasnější pak komu to jde lépe/kdo potřebuje pomoci více (nezapomínejme, že Péťa může být nadaný v matematice, ale hůře mu třeba půjde pochopit zrovna b/p v češtině, takže nemůžeme mít děti rozskupinkované dopředu) nikoliv jako způsob výuky jako takový !
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(24.2.2016 17:10:56)
Tak to není. Je třeba se oprositi od toho, že učitel látku vykládá, děti ho poslouchají, tak se látku učí a pak ji procvičují. Jinak funguje to i na druhém stupni - ale prostě jinak.

Zkus si počíst a pustit videa na tomto blogu:
http://blog.zsmontessori.net/clanek/jeden-den-v-druhem-trojroci#more-836
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(24.2.2016 17:16:53)
"Protože učitelka má především žákům látku pořádně vysvětlit, od toho tam všichni jsou, to je přeci hlavní účel."

Ne, tak to být nemusí: děti si podle svých plánů učiva (každé má jiný a je v jiné fázi jeho plnění) vybírají, které oblasti se budou věnovat, a s pomocí didaktických pomůcek, učitele nebo spolužáků se zabývají učivem, které právě potřebují pochopit nebo procvičit.
 Analfabeta 
  • 

Re: Názor k inkluzi 

(25.2.2016 13:40:55)
"...vybírají, které oblasti se budou věnovat,
... se zabývají učivem, které právě potřebují pochopit nebo procvičit."
Cha, cha, chá, takovýhle idealismus neměl ani Komenský!
Aby si dítě CHTĚLO procvičovat látku, kterou nechápe - pokud je nad ním nějaká hrozba, pak i může chtít. Třeba se připravuje na zkoušky na střední školu, na maturitu... Ale jsou jedinci, které nedonutí ani hrozba neúspěchu. Znám děti, co zabalily školu ve čtvrťáku před maturitou. Co pak s nimi budeš dělat? Kdo je bude živit, když se samy neuživí? Protože těch nevzdělaných jsou stovky a tisíce, je jich podstatně méně, než těch vzdělaných. Ty už jsi stejně idealistická jako Němci, co mají dojem, že každý běženec, který k nim přichází, je atomový fyzik, lékař, učitel nebho inženýr. A v závěru se ukazuje, že 90% z nich jsou nevzdělanci a nefachčenkové.
 X__X 


Re: Názor k inkluzi 

(25.2.2016 14:42:01)
"...vybírají, které oblasti se budou věnovat,
... se zabývají učivem, které právě potřebují pochopit nebo procvičit."


no právě, tohle mi taky přijde jako protimluv ~d~ moje zkušenost s mými dětmi je ta, že si vybírají oblasti, které je zajímají, ale co potřebují pochopit nebo procvičit NENÍ v oblasti jejich zájmu (kdyby bylo, nepotřebovaly by to procvičovat). takže DOBROVOLNĚ tyhle oblasti procvičuje akorát nejstarší holka, protože se aktuálně chce dostat na vybranou střední školu a na tu potřebuje zvládnout přijímačky. samozřejmě, její problém je ten, že ještě loni školu vybranou neměla, takže známky žádný zázrak - a díky bohu za frontální učení, protože kdyby si předchozích osm let měla vybírat jenom to, co ji zajímá (protože subjektivně procvičit "nic nepotřebuje", když jí to nezajímá), tak by letos mezery už taky nemusela vůbec dohnat ~d~
 Ivka (dva kluci) 


Re: Názor k inkluzi 

(26.2.2016 9:58:31)
Eržika píše:
"Ne, tak to být nemusí: děti si podle svých plánů učiva (každé má jiný a je v jiné fázi jeho plnění) vybírají, které oblasti se budou věnovat, a s pomocí didaktických pomůcek, učitele nebo spolužáků se zabývají učivem, které právě potřebují pochopit nebo procvičit."

Eržiko, upozorňuji, že tato diskuze je o dětech s LMR, s poruchami učení a koncentrace a podobnými handicapy...opravdu si myslíš, že si TYTO děti nastudují svůj plán učiva a samostatně si vyberou a procvičí látku? Já jsem ani v reálu, ani v žádném propagačním videu neviděla ANI JEDNO takové dítě~7~.
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 20:07:33)
Naopak, poté, co mě dvě děti prošli prvním stupněm v tomto duchu, tak si kladu otázku čemu je prospěšná výuka na "klasické" škole. (jedno dítko tam momentálně mám)
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 15:37:18)
Eržiko a kde bude dítě integrované? Když ostatní budou po skupinkách dělat násobilku (některé dvěmi, některé osmi) když integrovaný žák jako jediný nebude ovládat sšítání v řádu jedné desítky? Kdo bude chtět být ve skupince s tímto žákem?? To tam učitelka b ude držet děti nátlakem aby si integrované dítě nepřipadalo blbě? Pořád mi chybí ten přínos tohoto projektu
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 19:35:55)
Kreditko, a proč by měly všechny děti dělat násobilku?
Některé děti se učí sčítat a odčítat do stovky (a s nima klidně integrovaný žák z vyššího ročníku), některé pracují s materiálem na základní násobilku, některé dělají slovní úlohy a někdo řeší nějaké složité matematické řady (nadané děti).
Najednou, v jedné třídě.

Přečetla jsi si článek v odkazu, tam to paní ředitelka dobře vysvětluje?
 Kris 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 20:25:54)
Podle článku mi to připadá jako malotřídka v jedné třídě místo v jedné škole. Je to hodně náročné pro učitele.
Navíc vím, že jedno nebo dvě děti s ADHD dovedou rozložit třídu. Vloni měli známí v první třídě kluka, který fyzicky napadal spolužáky (do krve pobodaní tužkou). Část rodičů dala děti di jiných škol a tříd, zbytek měl smůlu, škola to moc neřešila. Na nátlak rodičů nakonec od nového školního roku ho dali na jinou školu.

Jinak děti se rády srovnávají a chtějí spravedlnost, tedy když Pepina dostane jedničku za sčítání do deseti a Evička dvojku za chybku v násobení, tak to jako spravedlivé nebere. Také rozdělit děti na nejrychlejší, průměr a pomalé je ošidné, protože se může ustálit a je těžké se dostat do "vyšší" skupinky. A když se sejdou soutěživé nebo namyšlené děti, mohou se "nižším" posmívat. A o to víc, čím častěji budou cíleně oddělované skupinky. I když je to z hlediska výuky asi dobré. Naopak někdo bude radši úspěšný v průměru než horší v nadprůměru.

Za mne model rozkastované třídy není ideální.
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 14:25:28)
Takhle nějak to může pak vypadat.

http://pardubice.idnes.cz/skoly-potrebuji-radikalni-zmenu-pomuze-hendikepovanym-i-nadanym-pyt-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150124_2133903_pardubice-zpravy_jah
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 15:43:47)
No upřímně mi to přišlo dost zaujaté když sama paní má integrované dítě... ale jo třeba to někde funguje, ale to co popsala autorka článku mě nijak upřímně neoslnilo a jsem ráda že dcera chodí tam kam chodí a inkluze k nám wsnad jen tak brzo nedojde
 Kris 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 20:25:09)
Podle článku mi to připadá jako malotřídka v jedné třídě místo v jedné škole. Je to hodně náročné pro učitele.
Navíc vím, že jedno nebo dvě děti s ADHD dovedou rozložit třídu. Vloni měli známí v první třídě kluka, který fyzicky napadal spolužáky (do krve pobodaní tužkou). Část rodičů dala děti di jiných škol a tříd, zbytek měl smůlu, škola to moc neřešila. Na nátlak rodičů nakonec od nového školního roku ho dali na jinou školu.

Jinak děti se rády srovnávají a chtějí spravedlnost, tedy když Pepina dostane jedničku za sčítání do deseti a Evička dvojku za chybku v násobení, tak to jako spravedlivé nebere. Také rozdělit děti na nejrychlejší, průměr a pomalé je ošidné, protože se může ustálit a je těžké se dostat do "vyšší" skupinky. A když se sejdou soutěživé nebo namyšlené děti, mohou se "nižším" posmívat. A o to víc, čím častěji budou cíleně oddělované skupinky. I když je to z hlediska výuky asi dobré. Naopak někdo bude radši úspěšný v průměru než horší v nadprůměru.

Za mne model rozkastované třídy není ideální.
 arsiela, 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 18:36:16)
Kreditko já psala,že se jedná o školu o které píše Eržika.Děti v žádných lavicích nesedí.U frontální výuky na klasických základkách si to představit neumím.Ale to už sem psala.Na klasické základce si nedovedu představit inkluzi ani dětí s fyz.problémem pokud jsou to třeba vozíčkáři.
 nordica 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 21:42:07)
Arsielo, na klasické základce měl můj synodv 1.třídy integrovanou spolužačku Lucinku, těžce a málo chodící o berlích po obrně už v r. 1992! a fungovalo ta naprosto perfektně. Děti se k ní moc hezky chovaly, dávaly na ni pozor, přitom ji ale zapojovaly i do svých her a zlobily tak nějak všichni dohromady. Ale - a to je důležité - byla mentálně naprosto v pořádku. Školy toho typu, které tady propaguje Eržika, ve mně důvěru v pořádné vzdělávání nevzbuzují, na nepřipravenou, ale vyšším rozhodnutím zaváděnou inkluzi nevěřím. Svoje dítě bych do takovéškoly nedala, popř. bych ho odtamtud rychle přesunula jinam. Myslím, že pro maminky, které chtějí samy sebe přesvědčit, že jejich dítě vlastně funguje normálně, je to dobré, ale ostatní rodiče by vždy měli mít na vybranou a ne, že se bude inkluze příkazem zavádět všude. Bohužel to povede jen k tomu, že dost rodičů dá své děti do soukromých škol a tím vlastně naroste kastovnictví ve společnosti. Takže celá idea tím dostane na zadek.
 arsiela, 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 22:12:50)
Nordico ale jo věřím,že to fungovalo.Ale stejně tak ti muže super fungovat integrace jednoho dítěte s lmr.Ale inkluze v obou případech už bude malér.protože se tam nezohlední ta individualita.Já mám syna na vozíku s naprosto normálním IQ a přitom si jeho integraci do normální třídy s 30 dětma neumíme představit.Byla by to katastrofa pro všechny zučastněné a rozhodilo by to vyuku totálně.A to nemluvím o uzpůsobení školy , málokteré je pro vozíčkáře uzpůsobená.Prostě naše školství není na inkluzi vůbec připraveno.
 nordica 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 23:27:46)
Arsielo, ano, byla to už tehdy přízemní vesnická škola bez pater, takže tam to šlo. A souhlasím s tím, že nějakým nařízením z Brusele nebo od ministryně se inkluze nevyřeší, nikdo na to není připravený. Četla jsem s ní o víkendu rozhovor, ona si myslí, že když se jí podaří na Babišovi vyloudit potřebné miliony, tak bude tím pádem vše vyřešené. Ani náhodou!
 arsiela, 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 23:39:21)
No nebude, bude to jeden obrovskej malér.Ale co mě vytočilo totálně je to vyhrožování ospodem,pokud se rodiče nepodřídí rozhodnutí spc.
 nordica 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 0:15:02)
Arsielo, tak to je strašný, už se podařilo Marxové zavést tady norské mravy? ~a~
 arsiela, 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 0:34:53)
http://www.novinky.cz/domaci/394324-socialka-se-muze-stat-bicem-na-rodice-kteri-nesouhlasi-s-inkluzi.html?source=FBS
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(23.2.2016 21:16:05)
Cože ~8~~8~~8~
A já naivka myslela že doba kdy o všem rozhodovaly Zubaté je už za námi ~a~~a~~a~
 Renata, 2 děti 
  • 

Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 14:42:39)
S inkluzí za současného stavu školství také zásadně nesouhlasím. Školy, potažmo učitelé, se především musejí naučit efektivně a smysluplně vzdělávat průměrné, nadprůměrné a mimořádně nadané žáky. Dokud nebudou zvládat tuto základní funkci, nemá smysl se o inkluzi bavit. Mé dítě chodí do školy s jedním dítětem z "propagačního" videa. Maminka pochopitelně mluví sama za sebe, tak, jak to vidí ona, neboli vyzdvihuje především přínos pro její postižené dítě. Já to vidím ze strany druhé. Mé dítě s diagnózou mimořádného nadání chodí ze školy otrávené a znuděné. Postižené dítě během výuky nestále ruší, občas se válí po zemi a pozornost učitelky i asistentky je směřována především k němu. Ostatním dětem ve třídě je neustále zdůrazňováno, jaký přínos pro ně přítomnost postiženého dítěte má. Já jsem bohužel na žádný přínos nepřišla. Vidím jen, že dětem, které jednou budou toto silně postižené dítě z daní živit, je věnována nesrovnatelně menší pozornost... Toť vše.
 Eržika. 


Re: Názor k inkluzi 

(21.2.2016 21:11:44)
Renato, ale toto, co popisujete, není inkluzivní vudělávání. Inkluzivní vzdělávání je vzdělávání všech žáků dle jejich potřeb. (nadaných, hendikepovaných, SPU).

Nelze aplikovat ve stávajícím běžném systému výuky, kde se všichni děti najednou učí to samé ve stejném rozsahu!

Ale lze to dělat i jinak...
 Renata, 2 děti 
  • 

Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 13:34:54)
Myslíte si, že 1. 9. přijdou učitelé do třídy, a protože tam budou mít najednou 3 postižené děti a 3 asistenty, přestanou z čista jasna učit frontálním způsobem? Bude trvat minimálně jednu generaci, než se učitelé naučí pracovat s žáky individuálně. Proto v současné chvíli inkluze určitě není na pořadu dne. Obávám se taky, že postižené dítě, které má nyní k dispozici asistentku a přesto se během výuky válí po zemi a vydává neidentifikovatelné zvuky, inkluze nijak neovlivní. Válet se a vykřikovat bude dál...
 kreditka 


Re: Názor k inkluzi 

(22.2.2016 15:38:03)
Mám stejný názor
 .kili. 


Víra silnější než věda 

(21.2.2016 14:31:14)
jen v čem je ta síla každé z nich. Víra je stálou potřebou, vědět však je někdy nezbytné hned, přesně a bez chyb. Kdo neví, neměl by činit pokusy, zejména na dětech.
 susu 
  • 

u nás 

(22.2.2016 9:24:15)
U nás máme také integrované dítě. Ano, funguje to tak, že si vzadu s asistentkou probírá své učivo, zatímco ostatní se učí něco zcela jiného. Kromě toho, že se navzájem ruší, mi uniká smysl tohoto. Jedna maminka si medí, že to na její postižené dítě má pozitivní vliv starn sociální komunikace. Ostatní maminky spíše reptají, že jejich děti nemají klid na své učení. Nevím, jestli by vzájemnou komunikaci nerozvíjel lépe společný pobyt při jiných aktivitách, než je výuka, ale přijde mi to logičtější.
 kreditka 


Re: u nás 

(22.2.2016 10:06:29)
Přesně, u nás jsou malotřídky takže i tak se dítě musí soustředirt zda učitelka mluví k prvňákům či druhákům, do toho kdy by ještě vzadu mluvila s integrovanýám dítětem asistenka nebo asistentek několik tak z toho nebudfe vyuka, ale pouť kde řve jedna atrakce vedle druhé
 Eržika. 


Re: u nás 

(22.2.2016 11:45:06)
Výuka mluvením na žáky má efektivitu... tuším.. okolo 10, 15 procent.
 katka+synek2007 


Re: u nás 

(23.2.2016 0:39:10)
U nás je taky malotřídka (28 žáků celá škola - 1. stupeň). Integrovaní žáci s asistenty tuším momentálně tři, nevzpomínám si, že by někdy z úst mého syna, který tam chodí, či rodičů na třídních schůzkách vyšlo, že je ruší. A to tam máme pár rýpavých rodičů, kteří rozebírají i velikost ubrousků v jídelně.
 Pam-pela 


Naprosto zcestné 

(22.2.2016 11:40:59)
Je to naprostá hovadina, naprosto zcestné rozhodnutí.

Dneska, kdy se ve školství, až na pár nových PC a interaktivních tabulí, učí pořád jak za Marie Terezie, je tohle nějaký výkřik modernosti a "lidskosti" zasazený do nevhodného prostředí a času.
Ve třídách je v průměru kolem 25 žáků, učitelé nejsou připraveni pracovat ne-klasicky s dětmi individuálně ani s těmi téměř "normálními" - až tak moc nevybočujícími...rozhodí je obyčejné doporučení s PPP a neví, co s ním.

Jako myšlenka je to hezká...ale je naprosto nepřipravená půda pro něco takového, chybí učitelé, peníze, prostory, metodika. (Je to jak s těmi běženci - "jen pojďte, máte právo"...a pak všichni čučí, co se z toho vyvinulo a jak to je v reálu trochu jinak).

A spoustě těch "normálních" dětí třeba s poruchou soustředěnosti, pozornosti, dětem citlivým na šumy atd. tohle vyloženě ublíží. Ne každý je schopen pracovat v neustálém šumu a hluku...zvládat výklad a práci podbarvenou povídáním asistentky/asistentek...on stačí ten běžný provoz tolika dětí ve třídě.

Jo, jsou děti, které se na inkluzi hodí...a je dobře, že v normální třídě jsou.
Pak jsou děti mentálně retardované a nezvládající běžnou výuku, rodičům zapojení do běžné třídy dává určitý pocit "normálnosti" jejich dítěte...což je pochopitelné, jenže na to doplácí třeba dalších 10 dětí ve třídě, které mohou mít také své problémy...ale ještě se spláchnou bez nějakých úlev a asistentů za běžného provozu. Tyhle hraniční děti budou inkluzí hodně bity.

Je to asi zase zkouška nějaké převratné teorie, stejně jako je třeba střídavka.
Může fungovat, ale ne za všech okolností a pro všechny. (Nedávno mi známá advokátka říkala, že se už od ní jako od plošné ustupuje, tak snad).
Tohle je další experiment - naprosto přiblej a hloupej...kdo se v tom pohybuje, ví, že to nemůže uspokojivě fungovat, ne za stávajících podmínek.
Proč to doprčic nevědí na ministerstvu?
 ruže červena 


Re: Naprosto zcestné 

(22.2.2016 15:05:51)
Pam-pela naprostý souhlas podepisuji se všemi deseti
 Analfabeta 
  • 

Tak to je mojetřída.  

(23.2.2016 11:09:35)
Tak takhle to bude vypadat za 10 let, po další reformě školství:

Ahoj.
Menuju seHonza. Sem žákem 5. třídy. Chtěl bych vás seznámit snašý školou a taky vám vyprávjet, co sme se dnes učili.
Našeškola je velmy moderní a pokroková, protože je inkluzivní.
Inkluze je, když se všichni učí spolu v normální škole.Romové, bílý, cizinci a postižené děti, všychni spolu vjedné třídě. Neni tu žádná disgryminace.
Vnaši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námisou ještě 3 paní asitentky a jedna pani psicholožka. Tedvám všechny moje spolužáki představim.
V první lavici uokna sou dvě holki - Lucka a Rebeka
Vedruhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo. Jsou toRomové.Nebaví je moc sedět v lavici, tak většinou běhaj potřídě, nebo si s paní asistentkou hrajou vzadu a zpývajromské písně.
Dřívepořád s dalšími Romy čekali před školou a od ostatních siněco půjčovali, hlavně mobili a peníze. Mě jednou odtáhlydo křoví a půjčili si moje peníze a bundu. Ale o tom námpaní ředitelka zakázala mluvit a dnes už nesmíme do školinosit nic drahého. Jejich rodiče to prí maji těžké kvůlidisgriminaci a rasizmu. Naše škola pro romské žáky každýrok koupí nové mobili a tablety a taky jim dává kapesné.Jinak sou všichni hrozně nadaný a chytrý, hlavně nahudební a výtvarnou výchovu. Mají samé dobré známki
Vetřetí lavici sedí Štefan. Je mentálně postižený. Vedle nějsedí jeho specijální asistentka Renata, která mu se všýmpomáhá a utírá mu nudle a sliny. Mluvit nedokáže, jenvydává různé zvuky, ale všichni víme, že je úžasně chytrý.Dostává totiš samé jedničky. Učitelky říkají, že je pronaši třídu velkým obohacením. V první lavici udveří sou Monika a David. Ve druhé lavici u dveří sedím jáa vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.
Vetřetí lavici je Alžběta. Je postižená s daunovýmsyndromem, ale je hrozně chytrá. Má nejlepší známky z celénaší třídy. Vedle ní sedí její asistentka Martina.
Večtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tunový.Přišel k námpřed 2 měsíci a jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si najeho první den unás. S naší třídní sme uspořádali uvítací párty. Všichnisme se s ním museli obejmout a poděkovat mu, že sepřistěhoval do naší země, protože naše země i naše školapatří všem.
Vposlední lavici sedí naše třídní psicholožka. Pomáhá nám ařeší různé problémi. Minulý týden Lucka z první lavicenechtěla dát napít MilanuTancošovi, tak jí panípsicholožka musela vyšetřovat pro podezřenízpodvjedomého rasizmu. Lucka se pak musela Milanovyomluvit.
A co sme se dnesučili ?
Prvníhodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám vyprávěla o islámskékultuře. Na koncy hodiny nás vizkoušela z toho, co sme sizapamatovali. Všichni dostali jedničku.
Druháhodina byla matematyka. Učili sme se malou násobilku. Ažse naučíme malou, tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkounásobilkou, Už se moc těším. Také si mě pan učitelvizkoušel u tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně semspočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh.Pomáhala mu pani asistentka a dostal jedničku. Je faktdobrej.
Třetíhodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti zČlověka v Tísni a měli sme přednášku o lidských právech adisgriminaci lidí s odlyšnou orientací. Na konci hodinynám paní učitelka pustila pohádku. Bylo to o dvou gayíchco se zamilovali a narodil se jim malí černoušek. Moc semi pohádkalíbyla.
Čtvrtá hodina bylaČeština. Učili sme se romskou básničku. Nakonci hodiny smejí společně recitovali a všychni dostali jedničku.
Posledníhodinu byla hudební výchova. Učili sme se zpívat romsképísně. Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic. Dostalijedničku a pochvalu.
Tak to je mojetřída.
Našetřídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější anejlepší. V normálních školách, kde sou jen normálníběloši, tam prej má hodně lidí čtyřky a pětky. Ale v našíinkluzivní škole máme všichni jenom jedničky a dvojky.Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má právo naúspjech a vsdělání !
Tak ahoj. Honza.
 Eržika. 


Re: Tak to je mojetřída.  

(23.2.2016 12:03:13)
Na kolika přednáškách Člověka v tísni jsi byla?
S kolika jejich materiály jsi se seznámila?

https://www.clovekvtisni.cz/cs/clanky/od-petky-k-vyznamenani?src=7
 Analfabeta 
  • 

Re: Tak to je mojetřída.  

(23.2.2016 15:57:29)
Eržiko, pracovala jsem ve zvláštní škole, kam jsme někdy dostávali děti i s normální inteligencí, ale s problémovým chováním, protože na normální základce narušovali výuku. Předpokládalo se, že se s nimi zvláštní škola poradí, když má ve třídě méně žáků. Jako rodič mám zkušenost, že si základka neporadila s nadanými dětmi, jejich výuku vyřešil až odchod na specializovanou základku, protože u nás osmiletý gympl není. A Člověk v tísni? Promiň, ti lidi jsou úplně mimo, za katedrou nikdy nestáli, ale radit chtějí. Pokud vím, tak v severních Čechách se angažovali v romských komunitách, ale neúspěšně. Takových radilů je všude dost, ale rozhodující jsou bohužel výsledky. Za ty prachy, co do nich jdou, nejsou teda nic moc.
 Renata, 2 děti 
  • 

Re: Tak to je mojetřída.  

(23.2.2016 21:33:36)
Nemohu si pomoci, ale Člověk v tísni není hlavním předmětem textu. Autorka se, pravděpodobně marně, pokoušela sdělit něco úplně jiného...
 Lenka 
  • 

Také tak to může fungovat 

(24.2.2016 14:45:02)

_Naše inkluzivníškola

Ahoj. Jmenuju se Honza. Sem žákem 5. třídy. Chtěl bych vásseznámit s našý
školou a taky vám vyprávjet, co sme se dnes učili.

Naše škola je velmy moderní a pokroková, protože je inkluzivní.Inkluze je,
když se všichni učí spolu v normální škole. Romové, bílý, cizinci
apostižené děti, všychni spolu v jedné třídě. Neni tu žádná disgryminace.

V naši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námi souještě 3
paní asitentky a jedna pani psicholožka. Ted vám všechny moje
spolužákipředstavim.

V první lavici u okna sou dvě holki - Lucka a Rebeka.

Ve druhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo. Jsou to Romové.Nebaví je
moc sedět v lavici, tak většinou běhaj po třídě, nebo si s paníasistentkou
hrajou vzadu a zpývaj romské písně.

Dříve pořád s dalšími Romy čekali před školou a od ostatních siněco
půjčovali, hlavně mobili a peníze. Mě jednou odtáhly do křoví a půjčili
simoje peníze a bundu. Ale o tom nám paní ředitelka zakázala mluvit a dnes
užnesmíme do školi nosit nic drahého.

Jejich rodiče to prí maji těžké kvůli disgriminaci a rasizmu.Naše škola pro
romské žáky každý rok koupí nové mobili a tablety a taky jim dávákapesné.
Jinak sou všichni hrozně nadaný a chytrý, hlavně na hudební a
výtvarnouvýchovu. Mají samé dobré známki.

Ve třetí lavici sedí Štefan. Je mentálně postižený. Vedle nějsedí jeho
specijální asistentka Renata, která mu se všým pomáhá a utírá mu nudlea
sliny. Mluvit nedokáže, jen vydává různé zvuky, ale všichni víme, že je
úžasněchytrý. Dostává totiš samé jedničky. Učitelky říkají, že je pro naši
tříduvelkým obohacením.

V první lavici u dveří sou Monika a David. Ve druhé lavici udveří sedím já
a vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.

Ve třetí lavici je Alžběta. Je postižená s daunovým syndromem,ale je hrozně
chytrá. Má nejlepší známky z celé naší třídy. Vedle ní sedí jejíasistentka
Martina.

Ve čtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tu nový.Přišel k nám
před 2 měsíci a jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si na jeho prvníden u
nás. S naší třídní sme uspořádali uvítací párty. Všichni sme se s nímmuseli
obejmout a poděkovat mu, že se přistěhoval do naší země, protože našezemě i
naše škola patří všem.

V poslední lavici sedí naše třídní psicholožka. Pomáhá nám a řešírůzné
problémi. Minulý týden Lucka z první lavice nechtěla dát napít
MilanuTancošovi, tak jí paní psicholožka musela vyšetřovat pro podezření
zpodvjedomého rasizmu. Lucka se pak musela Milanovy omluvit.

A co sme se dnes učili ?

První hodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám vyprávěla o islámskékultuře. Na
koncy hodiny nás vizkoušela z toho, co sme si zapamatovali. Všichnidostali
jedničku.

Druhá hodina byla matematyka. Učili sme se malou násobilku. Až senaučíme
malou, tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkou násobilkou, Už se moctěším.
Také si mě pan učitel vizkoušel u tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně
sem spočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh. Pomáhalamu
pani asistentka a dostal jedničku. Je fakt dobrej.

Třetí hodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti zČlověka v
Tísni a měli sme přednášku o lidských právech a disgriminaci lidí sodlyšnou
orientací. Na konci hodiny nám paní učitelka pustila pohádku. Bylo to odvou
gayích co se zamilovali a narodil se jim malí černoušek. Moc se mi
pohádkalíbyla.

Čtvrtá hodina byla Čeština. Učili sme se romskou básničku. Nakonci hodiny
sme jí společně recitovali a všychni dostali jedničku.

Poslední hodinu byla hudební výchova. Učili sme se zpívat romsképísně.
Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic. Dostali jedničku a pochvalu.

Tak to je moje třída.

Naše třídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější anejlepší. V
normálních školách, kde sou jen normální běloši, tam prej má hodnělidí
čtyřky a pětky. Ale v naší inkluzivní škole máme všichni jenom jedničky
advojky. Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má právo na úspjech
avsdělání !

Tak ahoj. Honza.
 Lenka 
  • 

Re: Také tak to může fungovat 

(24.2.2016 14:49:21)
Omlouvám se, až teď jsem si všimla, že už to tu jednou je.
 Anička; 


Děti nejsou pokusní králíci 

(26.2.2016 7:44:33)
Máme dítě, které potřebuje z důvodu lehkého mentálního postižení a dalších specifik skutečně individuální přístup, kterého jeho spádová běžná základní škola nikdy nebyla a nikdy nebude schopna, i kdyby se paní Valachová a další následní ministři postavili třeba na hlavu.
V praktické škole jsme spokojeni, dítě se může vzdělávat a vychovávat alespoň do míry jeho schopností, v běžné základce bylo za sběratele pětek a za neustálého rušitele, což je při jeho postižení přirozená věc, z čehož plynuly značné problémy v jeho vlastním sebehodnocení, zhoršené chování atd. Nechceme, aby se to řešilo tím, že se mu do ŽK budou psát místo pětek jedničky (na což nemá schopnosti), a místo řešení chování se to bude přecházet v lepším případě shovívavým úsměvem...
Nechceme, aby se z velkého množství dětských lidských osudů stal pokusný materiál kvůli tomu, že se naše vláda bojí jednoho diskriminačního rozsudku.

Inkluze funguje jen tam, kde jsou všichni pedagogové rozhodnuti, že s ní vnitřně souhlasí a že jsou ochotni se zabývat neustále každým jednotlivým žákem třídy individuálně. To je ale zcela jiný systém vzdělávání. Myslím si, že v současném školství na to prostě nemáme kapacity, i kdybychom zvýšili dvojnásobně platy.

A i když inkluze v rámci pedagogů funguje, vždy to končí tím, že jsou jiné výsledky vzdělávání i výchovy jak u dětí zdravých tak u dětí, které mají nějaký problém. Není pravda, že to nutně musí vést k pozitivním změnám ve společnostech, spíše bych si dovolila tvrdit, že častěji jsou výsledkem zklamání, následně naštvání až vyhořelost a následně skrytá až otevřená agresivita ve školách i ve společnostech.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.