Azeretka1 + 2 kluci |
|
(9.11.2012 20:54:41) Dobrý den, prosím o radu. Ve Scontu jsme si pořídili komodu, vybírat jsem byla bez manžela, zalíbila se mi bílá lesklá komoda s ořechovými šuplíky. Komodu neměli na skladě, proto jsme sepsali kupní smlouvu, zaplatila jsem a čekali jsme na její dodání 4 týdny. Po jejím dodání jsme si ji vyzvedli na skladě, podepsali převzetí a v krabicích komodu odvezli domů. Dnes jsem šla s dětmi na procházku s tím, že manžel zatím komodu sestaví. Sice jsem mu barvu komody, kterou jsem vybrala, říkala, ale asi mě moc nevnímal, protože když jsem přišla domů, v pokojíčku stála tmavá komoda s bílými šuplíky. Takže naprosto nevhodná barva do naší ložnice. Manžel hned volal do Sconta s tím, že nám dodali jinou komodu, než která je ve smlouvě, ale zboží nám odmítají vyměnit, ani ji nechtějí převzít k reklamaci s tím, že bychom ji museli přivézt ve stavu, v jakém jsme ji převzali. Což už ale není možné, šuplíky jsou slepené, komoda celá sestavená. Co teď, poradíte?
|
Svitka + 06/2011 + 10/2016 |
|
(9.11.2012 21:00:10) Ale ve smlouvě je barva, ne? A v předávacím protokolu? Podle mě, jestli to tam je jinak, než máte doma, tak je to jejich chyba. Ale jak se toho domoct, to fakt nevím.
|
|
Marlenka | •
|
(9.11.2012 21:03:10) No jako hlavní problém bych viděla to, že jsi barvu nezkontrolovala ještě před sestavením .. Je jasný, že ti nevezmou složenou komodu, ještě že to nebyla vestavěná skříň :)
|
Z+2 |
|
(9.11.2012 21:22:01) Co je na tom jasnýho? Jasný je, že je to jejích povinnost. Za problém jsou odpovědní oni. Zakladatelka není odpovědná za jejich chyby ani za kontrolu. Pokud nedodrželi při dodávce barvu je to jejích problém. Nikdo není povinný si nechávat krabice, komody rozložené ani je kontrolovat předtím než mu je někdo složí. Odvezl bych jim ji na reklamační místo a přinutil je si ji převzít. Právo je nepochybně na straně zakladatelky. Pokud má k dispozici doklad o objednávce správných barev, tak ji ani nehrozí problém s dokazováním.
|
Azeretka1 + 2 kluci |
|
(9.11.2012 21:30:25) Sconto tvrdí, že převezmou k reklamaci pouze výrobek složený tak, jak nám ho vydali. Ale to už prostě není možné. Na reklamačním oddělení nám komodu odmítají převzít s tím, že jsme porušili ustanovení 5.6. smlouvy... Jenže ust. 5.6 smlouvy zní: "Kupující má při převzetí zboží možnost provést kontrolu viditelných vad a kompletnosti dodávky". Přijeli jsme tam chvilku před zavírací dobou, takže na nějaké dohadování už nezbyl čas, ale jen jsem se chtěla ujistit...komodu prostě k reklamaci převzít musí že? Děkuji
|
Ondra, 3 děti | •
|
(9.11.2012 21:41:17) Určitě se braň. a) podmínkou reklamace nesmí být to, že je zboží v původním stavu a zabalené. Myslím, že to je přímo v zákoně, tak si to dohledej. b) Napadni to, že skladník vám nedal možnost to zkontrolovat. Dokonce bylo jeho povinností vás před podpisem převzetí upozornit, abyste si to zkontrolovali. Pokud to neudělal, jejich smůla.
Já myslím, že to na vás zkoušejí, jestli to nevzdáte. Určitě bych jim ještě chvíli vyhrožoval...
|
Ondra, 3 děti | •
|
(9.11.2012 21:42:54) http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/reklamace/163-reklamace-a-originalni-obal-muze-pozadovat-prodavajici-po-kupujicim-originalni-obal-od-vyrobku-pri-reklamaci.html
|
Azeretka1 + 2 kluci |
|
(9.11.2012 21:48:23) Díky moc...
|
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(9.11.2012 21:42:50) Reklamovat bys mohla maximalne nejakou nefunkcnost, tam tezko budou pozadovat, ze to zjistis bez sestaveni. Ale zamenu barvy bys mela poznat i bez sestaveni a s tim, pocitam neuspejes. Jedine bys mohla operovat manzelovou barvosleposti
|
|
|
Maťa. |
|
(9.11.2012 23:14:50) presne tak. Sconto v tomto prípade jedná protiprávne.
Boty tiež možeš reklamovať do dvoch rokov a pritom ich už nosíš (len príklad).
|
|
|
Azeretka1 + 2 kluci |
|
(9.11.2012 21:23:17) Jo, jsem si toho vědoma, vím, neznalost neomlouvá...ale vůbec by mě nenapadlo, že by nám v krabicích dali něco jiného, než co je napsané v předávacím protokole a v kupní smlouvě. Mysleli jsme, že se domluvíme aspoň tak, že si vezmeme komodu, která je vystavená přímo na prodejně, podle které jsme ji objednala a místo ní by si vzali komodu, kterou manžel dvě hodiny sestavoval. Ale nechtějí se s námi vůbec bavit i když pochybilo i Sconto, které nám předalo něco jiného, než co je ve smlouvě. Druhou chybu jsem udělala já, ale dá se to nějak vyřešit ke spokojenosti obou stran?
|
Katka. |
|
(9.11.2012 21:33:17) Tak jejich chyba je, že skladník, který vydával zboží, krabici nerozbalil a nepodíval se, jestli je v ní opravdu to, co je napsáno na krabici. Bohužel se docela často stává, že na krabici je psáno, že se jedné o výrobek XX a v krabici je výrobek XY. Tvoje chyba je, že jsi měla před převzetím zboží řádně překontrolovat (nemyslím počítat štoubky... , ale podívat se do krabice, jestli barva souhlasí), nebo jsi to měla udělat ihned po příchodu domů. Zkus si v pondělí zavolat na SOS spotřebitel, co ti poradí http://www.spotrebitele.info/poradenstvi-po-telefonu.html
|
Azeretka1 + 2 kluci |
|
(9.11.2012 21:53:09) Děkuji zavolám
|
|
|
Katka. |
|
(9.11.2012 21:39:33) Azeretko, to je zapeklitá situace, komodu k reklamaci vzít musí, ale logicky vzato, když přivezu domů nábytek, rozbalím a zjistím, že to není to, co jsem si objednala, tak to nebudu sestavoval a nepůjdu reklamovat sestavenej -tedy použitej- kus nábytku. K tomu, abych zjistila, že to není barva, kterou jsem si objednala, není potřeba komodu sestavit. To, že ty jsi objednala zboží, které jdi převzala a ani při převzení, ani následně doma jdi to nezkontrolovala a pak nebyla doma, když to manžel (který o barvě neměl ani páru) doma skládal, to ale bohužel nemusí nikoho zajímat.
I pokud by jsi chtěla třeba odstoupit od kupní smlouvy, tak už vlastně vracíš použité zboží...
|
Anni&Annika |
|
(9.11.2012 21:48:04) no asi bych jim rekla, ze jsem vybirala komodu podle slepene v obchode a tudiz jsem ji musela nechat sestavit abych vedela, jestli je vsechno v poradku. Po slozeni jsem zjistila, ze vypada uplne jinak a tak ji jdu reklamovat....jak jinak totiz poznam, ze je neco v neporadku, kdyz to sestavim????
Za me...sla bych ji vymenit a trvala na svem. Pokud by nechteli, pohrozila bych cojkou ci bych se odvolavala klidne k rediteli pobocky. Tohle prece nejde. Co kdybys zjistila, ze je vadna pri namontovani posledniho prkynka?...to bys ji taky nemohla reklamovat? Myslim, ze me by se bez nove komody v ruce nezbavili...a jeste bych vymahala cestovne, neb tam zase musis jet.
|
Z+2 |
|
(9.11.2012 21:55:20) Jejdaneči. Přece ji nemusí sestavovat zákazník. já bych to třeba nedělal. Krabice bych domu přivezl a na sestavení si někoho pozval. Rozhodně nejsem od toho abych kontroloval co je v krabicích a on těžko bude tušit co jsem chtěl. Rozhodně je chyba jen na straně prodejce, který špatně vydal zboží. Vše ostatní je jeho problém.
|
Anni&Annika |
|
(9.11.2012 21:57:26) proto jsem taky napsala toto...a tudiz jsem ji musela nechat sestavit ...aby bylo jasne, ze ji prece nemusi sestavovat sam nakupujici...ja bych to taky nedelala.
|
|
|
|
Maťa. |
|
(9.11.2012 23:18:09) Myslím, že v dnešnej dobe sa často pletú jablka s hruškami.
Keď kúpim niečo cez eshop, mám možnosť to do 14-ti dnú vrátiť, pokiaľ to je nepoužívané v povodnom stave.
Toto sa ovšem ani náhodou netýka zboží kúpeného priamo v obchode a reklamácií, to je už z úplne iného soudku.
Bráň si svoje práva. Iný to za Teba neurobí.
|
|
|
|
|