jiřina hubená | •
|
(10.1.2011 17:47:12) jdete už do háje pořád se řeší jen uřvaní ukřivdění chudáci učitelé! at už škol či školek.Když jsou na tom tak špatně tak at jsou od toho a jdou skutečně makat rukama ,pěkně ráno od 5 nebo od 6 h a pěkně na 8h s polhodinovou přestávkou a hned uvidí jak se měli fajnově.
|
Andy | •
|
(10.1.2011 19:42:45) Je vidět, že nevíte, o čem píšete... Já si vyzkoušela oboje, ale vy možná jen to rukama. Dělat JEN 8 hodin a jít domů s kabelkou je rozdíl oproti učitelce v MŠ i ZŠ. Ona nemá padla jakmile odučí poslední hodinu nebo odejdou děti domů. A možná vám i závidí tu půlhodinovou přestávku, neb ona si v té mezi hodinama tak akorát přehodí věci na další hodinu a v MŠ nemá přestávku žádnou. Doma na ni čeká to samé jako na vás (rodina, domácnost ap.) ALE jakmile tohle zvládne, jde k té své narvané kabelce, vytáhne sešity, následují přípravy, vyrobit šablony a další nezbytnosti a to už dělá zadara. Štve mě, jak na nás lidi nahlíží, ale vybrala jsem si toto povolání sama. Odměnou mi je i uznání od dětí a rodičů. A ty, co mají největší a nejhloupější řeči o nicnedělání učitelů, bych poslala na týden učit do MŠ nebo ZŠ a určitě by změnili názor! I když....
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 19:59:34) Myslím si, že to trošku přeháníš. To si každý rok děláš nové šablony na něco? Proč to už dávno nemáš v počítači? Snad mi nechceš tvrdit, že se ti učivo každý rok mění, jak účetním daně.
Add úkoly: stále nechápu, proč na nich naši učitelé tolik bazírují a proč je pořád opravují úplně všem. Za dobu svých školních let si nepamatuju, že by nějaký učitel vybral sešity s úkolama domů a opravoval to. Jedinou větší zátěží pro ně byly písemky a diktáty. Vždyť ty děcka stráví ve škole skoro stejnou dobu jako vy a pak maj ještě doma odpolední šichtu s úlohama.
|
Modřinka |
|
(10.1.2011 20:07:22) No tak si udělej pedagogické minimum a utíkej se flákat do školy. Já když vidím v MŠ učitelky jak v poledne krájejí jídlo a spol. 25 dětem, informují rodiče, zvedají telefony a přitom jen tak mimochodem jí svůj studený oběd...
|
kreditka |
|
(10.1.2011 20:13:33) No nevím jak ve vaší školce, ale u nás dětem krájí maso kuchařky, učitelky usadí děti ke stolkům, jdou se najíst a teprve potom pomáhají s jídlem dětem - je to i o organizaci
|
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 20:24:54) Promiň, ale podobně funguje v poledne i obyčejná účetní s maturitou, která taky bere kolem 10 tis. hrubého. Takže pokud se to učitelům nelíbí, nechť se jdou "flákat" do kanclu.
|
|
kreditka |
|
(10.1.2011 21:10:08) Modřinko to je jako bych ti řekla jdi dělat do fabriky, kde až zazní signál tak si nejdřív pěkně doděláš práci kterou jsi nestihla a pak když ji uděláš můžeš si dřepnout na špinavou zem v lepším případě na otočenou bedýnku a můžou chroustat chleba, který sis včera večír připravila
|
|
|
Andy | •
|
(10.1.2011 20:41:49) No pokud nechceš mít na nástěnkách pořád to samé, tak hledáš nové a nové věci. To bys koukala jak rychle se mění požadavky na to, co mají děti umět v tom daném ročníku a těžko budu neustále dokola učit jen např. druháky. Jsou učitelé, kteří jedou dle svého stereotypu, ale to máš ve všech profesích. U nás ve škole takového neznám. Ředitel se dívá, kdo, co, jak, kdy, kde a dle toho následují odměny, pokud na ně je... No a k těm úkolům. Jasně, nemusely by být. ALE! Většině dětí nestačí vidět, slyšet ve škole a pokud nemají ten úkol, tak si to doma neprocvičí a i někteří rodiče jinak neví, co zrovna se jejich dítě učí... A jsou úkoly a úkoly...
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 20:56:10) No promiň, ale i kdyby se násobilka, vyjmenovaný slova, či cokoliv jiného přesunulo z druhé třídy do třetí nebo třeba do páté, tak je to pořád to samé. Nebude 2*2 víc nebo míň. Takže stále netuším o jaké šablony si musíš každý rok dělat nové. Netuším co je za problém s nástěnkama, jsem holt odkojená socialismem, kdy nástěnky v první třídě dělaly děti společně s učitelkou v rámci výtvarky a od druhé byla funkce nástěnkáře. Ještě si postěžuj, že si po sobě musíš na konci hodiny smazat tabuli.
|
Andy | •
|
(10.1.2011 21:18:33) No víš, já si nenaříkám Já se jen snažím neučitelům přiblížit, jak to v dnešní nesocialistický škole je. A i za těch komoušů učitelky doma pro děti připravovaly věci. Ale pokud vidíš, a ne jen ty, tohle všechno jen z venčí, tak těžko pochopíš. Nikdo nepsal o tom, že já dělám nástěnku, tu skutečně dělají děti, ale třídu si zdobíš sama, teda pokud se ti nelíbí bílé, či jinak vymalované stěny. Ale v MŠ je těžko určenej nástěnkář Já prodávala od 6,30 do 17,00 plus kasa, úklid, dělala v bufetu od 4,00 do 16,00 opět plus kasa a úklid, poklízela ve fabrice. Nakonec se na mě usmálo štěstí a mohla jsme dělat s dětima, sice nejdřív jen jako asistentka v MŠ, pak jako družinářka, učitelka v MŠ a nakonec jako učitelka na 1. stupni. Je pravda, že jsem si VŠ dělala AŽ při práci a pak i při mimču, ale mělo to tu výhodu, že jsem věděla do čeho lezu a že to chci dělat!!! Nechápu, proč se pořád jen vidí učitelé, lékaři, zdravotní sestry...
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 21:26:09) Každá profese má svá pro a proti a většina normálních lidí to ví. Já jako účetní mám v práci svý problémy, pokladní ze supermarketu pravděpodobně chodí domů s migrénou od toho věčného pípání, ošetřovatel prasat po osmihodinové šichtě smrdí sám jako prase a dost těžko se to odstraňuje.... Nikdo tě nepolituje, že děláš to nebo to navíc a ve svém volném čase. Každý má svých profesních problémů dost a ty tvoje mu přijdou stejně banální jako tobě ty jeho.
|
Pawlla |
|
(11.1.2011 7:17:07) Jíťo,přesně jsi to vystihla.Mě vždycky vytočí výroky zdejších učitelů,kolik toho dělají ve volnu,problém je 3/4 ostatních profesí dneska taky.
|
|
|
maja | •
|
(11.1.2011 19:12:27) pořád se vidí jen učitelé, lékaři a zdravotní sestry proto, že si pořád stěžujou jak to mají těžký . Já neříkám , že nemají...ale jiní to taky mají těžký a pořád nevyskakujou a nesnažejí se ostatní přesvědčit o tom jak jsou na tom špatně.
|
|
|
Krisťa, roční syn | •
|
(31.1.2011 19:36:02) Jíťo, pracuji jako učitelka MŠ ve školce na vesnici (momentálně na MD), která je sloučená se školou. Naše školka je jednotřídní, takže zde máme děti od 2 do 6 let. Kapacita na naši školku, tedy třídu, je 24 dětí. Přestože nám do plného stavu chybělo pouze jedno, nebo 2 děti, byli jsme jako školka ve výjimce. To znamená, že ředitel na naši školku dostal méně peněz. Méně peněz bylo i na platy, tudíž se jedné z učitelek zkrátil úvazek. Tak a teď si představ sama sebe. Ráno naklušeš na 6:00. Nachystáš si podle přípravy veškeré pomůcky, které budeš pro tento den potřebovat. Připravíš takové hračky, hry a pomůcky, aby se hodily k dnešnímu tématu. Protože však školka nemá dostatek finančních prostředků na obnovu již dávno starých pomůcek, musí být učitelka kreativní. Doma si je předem po pracovní době sama vypracuje - nakreslí šablony k výrobkům, které ten den děti vyrábí, někdy při absenci vhodných omalovánek i je a navíc často i pracovní listy. (Ve školství se totiž šetří na všem, i na pomůckácha výtvarném materiálu) Ale to také není jen tak. Protože pro každou věkovou kategorii musí udělat jiné. Tříleťáčkům a dvouleťáčkům nemůže dát stejné materiály jako těm čtyřletým a pěti a šestiletým. Obvykle jsem tedy vyráběla 3 druhy ode všeho. Pracovní listy a omalovánky si samozřejmě nakopíruju,pokud zrovna nechybí toner,(jinak jedem jako za stara přes kopírák) ale šablony na výrobky už těžko. To se dělá na karton všechno růčo. Malým dětem, které opět vyrábí něco jiného je navíc doma vystříhám. Všem. S touto činností se začne už dopoledne, hned po příchodu, a přivítání se s dětmi v ranním kroužku, protože výtvarka a pracovka vždycky vyžadují spoustu času. Pracuje se skupinově, to znamená, že učitelka současně pracuje s jenotlivými skupinkami dětí, z nichž každá má jinou činnost. V jednom koutku se dělá výtvarka, v druhém se procvičuje jemná motorika při práci třeba s mozaikami, v dalším děti skládají a třídí obrázky například podle ročních období,přiřazují, co k sobě patří, k jednomu stolečku si chodí děti vypracovat pracovní listy, atd. atd. (skupinky se postupně přesouvají od činnosti k činnosti a mění, podle toho, které dítě kdy svůj "úkol" splní. Všem těmto skupinkám se ta jedna učitelka musí věnovat,zapojit se do hovoru, do činnosti, musí dohlížet na děti, které si v jiném koutku hrají se stavebnicí, musí věnovat pozornost dětským dotazům a musí na ně odpovídat. Přitom musí mít přehled, jestli se všechny děti prostřídaly u všech hlavních činností. Za celý týden všechny děti musely mít splněny všechny tyto činnosti. Na konci týdne učitelka napíše hodnocení týdne. Také musí pozorovat u dětí jejich osobní pokroky v jednotlivých oblastech a pravidelně tyto pokroky zaznamenává. Sleduje tak vývoj každého z dětí. Navíc musí všechny činnosti spolu souviset, musí být propojené a mít jednotné téma. Žádné dítě nesmí mít pocit, že je přehlíženo. Ke všemu musíš porovnávat sváry divokých kluků, kteří velice rychle umí využít příležitosti,když se učitelka od nich vzdálila k jiné skupině. Pak následuje hygiena...v naší školce jsou toalety a umývárna odděleny chodbou. Opět si učitelka musí vše zorganizovat tak, aby byla dodržena bezpečnost a časový plán. Svačinka, cvičení,pohybová hra, písnička,básnička na tento týden, společné shrnutí celého dopoledne. Vše je formou hry. Učitelka by neměla za celý den použít slovo "učit se". Tudíž musí být také herečkou, musí činnost udělat natolik zajímavou a lákavou pro děti, aby je k ní nemusela nutit. Opět musí být kreativní, protože na každé dítě platí jiná motivace. Vše si musí dopředu pečlivě naplánovat a detailně promyslet. Ve školce jsme také měli děti, které potřebovaly individuální plán. Byly integrované, nějakým způsobem oproti ostatním dětem znevýhodněné. Například i mentálně retardované. Pro takové děti si učitelka vypracovává zvláštní přípravu, a také pro ně vymýšlí trošku jiné činnosti, než pro ostatní děti. Následuje úklid třídy a opět hygiena a oblékání se na pobyt venku. Já jsem byla do 11 hodin vždy sama. Neměla jsem čas zajít si za celé dopoledne ani na wc, pouze v případě, že se na nás přišla podívat uklízečka a na minutku jsem si troufla opustit třídu, abych se nepo..... V šatně velké 4x4m jsem opět sama musela zvládnout oblékání 23 dětí. Ti velcí si za mnou sice chodili jen zavazovat čepice a tkaničky, ale ti menší potřebovali, abych je oblékla celé. Obzvlášť v zimě to stálo za to. Dětí, které potřebovaly kompletně obléknout, tam bylo kolem 7-10. Na oblékání jsme měli nanejvýš 15-20minut. Na školní zahradě to také nebylo jednoduché. Oči a uši musíš mít totiž neustále dokořán. Naštěstí mi pak k závěru pobytu venku již přišla kolegyně, takže vyslékání jsme pak zvládaly ve dvou. Oběd probíhal běžně tak, že jedna jedla polévku a druhá pomáhala se stolováním prťatům, druhá hold jedla polévku vychladlou a u druhého chodu to bylo obráceně. Žádná půlhodinová pauza na oběd, a oběd v klidu jsme si užily až o víkendu doma. Kolikrát jsem ani druhé neměla čas dojíst. Celou směnu zkrátka musíš být v pohotovosti, zvládat nečekané situace, jako je dětská nevolnost, zvracení ve třídě, náhlá nemoc, u malých dětí občasné pokálení se nebo pomočení. Musíš takové dítě umýt a převléknout, přestože jsi na směně a v podstatě v celé školce úplně sama,(jen s hordou ukřičených a ufňukaných dětí, které jakoby zrovna tyto situace s oblibou využívaly k tomu nejbláznivějšímu dovádění) protože uklízečka momentálně uklízí v budově školy a ty prostě nemáš čas ji shánět. Zkrátka musíš jednat a zvládnou to sama, aniž bys ohrozila zdraví dětí i své vlastní. Někdy byla taková ranní směna dost náročná a po celém týdnu jsme byla opravdu ráda, že je víkend a já můžu vypnout.
|
|
|
kreditka |
|
(10.1.2011 21:15:02) Andy to je možný ale ruku na srdce, kolikrát jsou úkoly spíš trestem pro rodiče, protože pokud je neschopný pedagog a dítě učivu prostě neporozumí tak nezbude rodičům nic jiného než se to nejdříve našprtat a potom to znovu dítěti vysvětlovat. Jednoho takového kvalifikovaného matikáře jsme měli na SŠ to byl dáreček, dovedl spočítat jen příklady z učebnice u kterých byl vyobrazen nejen výsledek, ale i pracovní postup, kolikrát se mu stalo že se na tabuli v zadání přepsal a nebyl schopen sám příklad vypočítat. Podle papírů má výbornou kvaalifikaci, ale žáci co prošli jeho lekcema matiky ví svoje.... na druhou stranu jsme měli výborného učitele na ekonomiku, který tolik kvalifikovaný nebyl, ale naučil, jeho učivo si pamatuju dodnes, všichni jsme se na jeho hodiny těšily
|
|
|
|
Denča7 |
|
(10.1.2011 20:41:41) Andy, pěkně jsi to napsala. Je to tak. Vymyslím si pro děti zajímavé téme, chci je dobře namotivovat tak,abych plnila všechny ty cíle a kompetence, musím shánět materiály, tohle prostě děláme večer, když vlastní děti spí. Nebo nekdy na úkor hraní si s nimi... mám střední školu cestovního ruchu a dělala jsem na recepci 5 let. Vyzkoušela jsem si i prodavačku. Vždy jak mi padla, šla jsem domů s čistou hlavou, teď přemýšlím o dětech, proč, co a jak bylo, bude, udělat, zlepšit, vyřešit,... za to dětské obetí a uznání rodičů to stojí, miluju tuhle práci, ale nikdo mi nenamluví, že kdejaká teta co má ráda děti jim i rozumí a že barman má zodpovědnost...
|
Andy | •
|
(10.1.2011 20:45:19) Přesně, ale ostatním, kdo o tom nemá vůbec páru, jen co slyší v tv a čte v novinách, na netu, to těžko přiblížíme, vysvětlíme. A co víc, oni o to zřejmě ani nestojí...
|
Denča7 |
|
(10.1.2011 20:56:28) Máš pravdu. Já teda učím v mš. Ale přípravy a zodpovědnost je stejná. TOho papírování! A přesně nechceš opakovat stále to samé, mít na nástěnce 20 stejných jablíček, snažím se o originální nové techniky, společné práce, skupinové, prožitkové činnosti...ale kdo to nechce slyšet, neslyší.
|
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 21:04:51) Já mám spíš pocit, že učitelé nemají páru o tom, že i jiné profese mnohdy i mizerněji ohodnocené mají také své záporné stránky. Kdyby učitelé neustále nekňourali, jací jsou chudáčci, pravděpodobně by měli podstatně větší úctu veřejnosti.
|
kreditka |
|
(10.1.2011 21:30:49) Jíťo já bych řekla že tady je spíš problém že jsou Učitelé a "učitelé" Je skupina která se snaží opravdu děti vvzdělávat, věnují se jim fakticky celé dny třeba náš bývalý tělocvikář po škole organizoval fůra kroužků pokaždý jsi ho potkala v poklusu, dětem se vyloženě obětoval No a na druhou stranu máš učitelé jako náš učitel na zeměpis na SŠ, který vedl sešity jen na to že si tam člověk napsal datum a téma hodiny, zbytek si přečtěte v učebnici, písemka o 3 otázkách - tudíž jednoduché známkování 1,3,5 ten se nepřetrhl ani náhodou no a tihle 2 učitelé se zhruba stejnou praxí pobírali dejme tomu přibližně stejný plat....jeden za své celodenní oběti, druhý za odučené hodiny, kdy nám celé hodiny dával jen samostatné práce, aby stihl opravit písemky o 3 otázkách
|
|
|
|
|
karma |
|
(10.1.2011 22:17:12) . Přesně tak. Tak já si teda dělám přípravy KAŽDÝ den, cca 2 hodiny. Moje tchýně učila celý život na gymplu, delala je taky, co pamatuju (nyní je v důchodě). Jde právě o to, že pokud má děti hodina bavit, musíš si udělůat "scénář". Pokud bys hledala v hodině cvičení a stranu, jela dle učebnice, nebude to mít štávu. Ale vždy se to zde smrskne do debaty: učitelé/ti, co zkusili učit X ti, co si to nezkusili a hloupě mluví o tom, o čem nemaj páru. Samozřejmě jsou i jiné práce těžké, ale z mého pohledu je rozdíl dělat blbě za pokladnou a vychovat blbě budoucí generací.
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 22:30:47) Ale jo máš pravdu, je v tom rozdíl. Když děláš blbě za pokladnou, tak se na to poměrně brzo přijde a seš nezaměstnaná. Naproti tomu u kantořiny se dost těžko odhaluje (a hlavně definuje), že někdo dělá blbě, takže blbě dělající učitelé klidně zůstávájí v profesi celý život.
|
maja | •
|
(11.1.2011 19:14:56) Jíťo ....dobrý ...souhlas
|
|
Klára | •
|
(11.1.2011 21:50:06) Naprostý souhlas
|
|
Klára | •
|
(11.1.2011 21:51:07)
|
|
|
|
Roxie | •
|
(21.2.2011 21:48:23)
Moc hezky řečeno.... přesně takhle to je.... Jen ještě jedno malé doplnění, k tomu abych se vůbec uživila rodinu musím mít 3 práce, abych vůbec měla nějaký slušný plat.... A Vám co si myslíte že učitelé jsou chudáci, bych fakt přála si to vyzkoušet pak by Vám ta huba s těma debilníma řečma sklapla...
|
|
|
Modřinka |
|
(10.1.2011 20:02:54) Ale milá Jiřinko, tak se podívej, kdo učí tvé děti např. jazyky. Obvykle je na základce jeden kvalifikovaný učitel jazyka a zbytek rychlokvašky a spol. A na středních školách je to velmi podobné. Věř, že situace je velmi vážná, když někomu nahoře napadlo ji řešit platama.
|
Jíťa | •
|
(10.1.2011 20:06:31) To můžu podepsat. Dceru učila angličtinu učitelka která byla zhruba o 2 roky napřed než její žáčci. Bohužel moje dcera přišla na tuhle školu z města a měla za sebou 7 let angličtiny od mateřinky a její úroveň vysoce přesahovala znalosti paní učitelky.
|
Modřinka |
|
(10.1.2011 20:13:17) Přesně a místo toho, abychom doufali, že učitelům nasypou tolik, že takováto ořezávátka se tam prostě neudrží, jaký bude tlak na jejich místo, tak budeme věčně kdákat, co si to ty učitelky vymýšlejí za extrabuřty.
|
|
Veronika | •
|
(11.1.2011 10:43:50) Přidáno by měli dostat všichni státní zaměstnanci.Pak totiž začne tlak na to,aby došlo k růstu platů i v soukromé sféře.Tahle vláda velmi dobře pochopila,že když rozeštve lidi dole,tak si nahoře budou moc dělat co budou chtít.Kdo může za špatný stav státní kasy?Vláda.Proč tedy nenesou žádné následky.Vždyť oni si jen naoko kosmeticky upravili své platy,ale ve skutečnosti mají čím dál tím víc.Chci vidět poslance,který by se tak rval do parlamentu s platem 15 000,-.Žádný by tam nešel.Jestliže dostali stát do problémů,stanovila bych,že budou pobírat minimální mzdu do té doby,dokud se stát nepostaví na nohy.Vláda však má geniální způsob,jak hrabat čím dál víc.Lidé si dole budou závidět a nahoře hamounit.Vždyť co Čecháček to závistivec.Lidi vzpamatujte se.Příští rok seberou učitelům a přidají policajtům.Pak se zase všichni vrhnete na to,že policajti berou víc než vy.A další rok to budou úředníci,pak doktoři.Chtělo by to pořádnou defenestraci.Tahle vláda a celé to soukolí si nic jiného nezaslouží.JO Francouzi už by byli v ulicích a Čecháčci závidí sousedovi přidání i když se ve skutečnosti žádné nekonalo.
|
maja | •
|
(11.1.2011 19:21:00) ale Veroniko, já myslím, že to není o tom, že by někdo záviděl učitelům přidání... to vůbec ne... je to o tom, že učitelé se sami cítí být nadřazení, že dřou jak koně, že si jich společnost neváží, že není pravda, že by učili denně 5 hodin ( někteří )a domů a tak. O tom to je, o tom, že nás pořád přesvědčujou, že jsou něco víc .... osobně si práce učitelů vážím, asi bych se na jejich místě zbláznila, ale učitel fakt není fakt ne něco víc než kdokoli jinej a fakt má plno učitelů 5 hodin a padla. Tak ať to přiznají, řeknou , jsem učitel, mám 5 hodin a padla , je to o nervy , ale mám to rád a je to stejná práce jako každá jiná. Mám prázdniny, svátky, volna a i proto jesm učitel. A fakt si může vybrat jinou práci, když ho tahle neuživí, nebaví atd. Tečka.
|
štěpánkaa |
|
(11.1.2011 20:20:50) a ty máš odučeno kolik let? Že máš takový přehled, jak se mají učitelé. Bože. Já taky nehodnotím, jak těžkou máš práci, protože ji neznám. to je furt dokola. Neznám "nadřazené" učitele. V podobných diskusích se učitelé jen brání podbným nesmyslům jak jsi napsala ty ( 5 hodin a padla)
|
maja | •
|
(12.1.2011 8:15:37) no vidíš štěpánko, tvůj příspěvek je právě pro lidi co se na věc dívají stejnýma nebo podobnýma očima jako já jako červený hadr na býka.... povýšení třeba právě já vidím v tom " a ty máš odučeno kolik let " .... mám pocit, že učitelé (někteří samozřejmě) budou mít pocit neuznání a ukřivděnosti pořád , dokud právě nepochopí , že jsou stejní lidé , jako všichni ostatní ...a mimochodem, nikdo ani já nehodnotí , že práce učitelů není těžká , ano je těžká, ale jiné práce jsou taky těžké , ale dokola se pořád rozebírají jen chudáci učitelé, chudáci doktoři a chudáci sestry ...chápu, že bráníte svůj cech , ale co je moc to je moc
|
štěpánkaa |
|
(12.1.2011 18:12:34) ale majo, napsala jsem hned vzápětí že nehodnotím obtížnost práce jiných lidí, co je na tom povýšeného? Takže na tom si prosím trvám - hodnotit obtížnost práce učitele lidmi, kteří to ani nezkusili je out. Samozřejmě, můžeš zhodnotit výstup - jak učitel učí, zda tvé dítě naučí, jak jedná se žáky s rodiči,.... Ale to jak je jeho práce náročná, to pochopíš těžko. Což ovšem neznamená, že jiné profese náročné nejsou, samozřejmě že ano, každá práce má svoje. Nad nikoho se nevyvyšuj a před nikým se neponižuj je dobré heslo a měli by se tím lidé konečně začít řídit. Samozřejmě že jsou učitelé stejní lidé jako ostatní (dobří, špatní, mladí, staří, kreativní, schopní, neschopní). Přesněji stejní vysokoškolsky vzdělaní lidé jako ostatní vysokoškolsky vzdělaní lidé. A teď mi prosím, napiš, kolik VŠ profesí bere menší platy než učitelé. teď po tom zvýšení tedy např. lékaři. jinak, nevím. Opravdu ne. I když předpokládám, že např. zaměstnanci v ČSAV a jiných vědeckých institucí na tom budou hůř. A ostatní - mimo školství a vědu?
|
|
|
|
|
|
|
|
Lizzie |
|
(11.1.2011 14:27:57) Děláš si legraci? Učitel je jedno z celkem dost důležitých povolání a dobrý učitel je k nezaplacení - obrazně řečeno. Proč vám furt tak leží v žaludku? Mají zodpovědnost, je to náročné na nervy, pokud chceš být dobrá učitelka, ať už ve škole nebo školce, musíš být kreativní a věnovat nemálo času přípravám. A upřímně - mezi dobrou a špatnou učitelkou je ten rozdíl fakt znát, ať už v MŠ nebo jinde. A to, že má větší plat někdo, kdo má vyšší vzdělání mi připadá docela logické, čímž neříkám, že ty se SPGŠ jsou plošně špatné...ovšem představ si, že třeba ve školce učí holka s vystudovanou speciální pedagogikou - to už je celkem rozdíl, ne? Navíc školky už někdy nejsou, a vlastně by ani neměly být, institucemi, kde se dítě jen pohlídá a přesto to takhle funguje ve spoustě z nich, když si tam někdo drží léta teplé místečko. Jo a na závěr bych ráda dodala, že nejsem učitelka - ani současná ani budoucí
|
Denča7 |
|
(11.1.2011 18:34:40) Lizii, krásně jsi to vystihla.
|
|
|
pavla | •
|
(13.1.2011 10:11:32) i v tych školkách kde je ve třídě 25 dětí je to dost náročné,musí byt furt ve střehu a tym dětem se věnovat a i když nejsou s těma dětma ve školce tak si doma chystají pro ně různé věci aby je zabavily.U nás ve školce dělají každý měsíc nějakou akci které i v soukromých školkách nedělají,děti sou spokojené a kolikrát se jim nechce ani domů jak se jim tam líbí.Kdyby to šlo tak by tam i spaly a za to co pro ty děti dělají mají mít jenom pár kaček?
|
|
|