| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nové platové tarify diskriminují učitelky MŠ

 Příspěvky 110 z 164 [Dalších 154 >>]
Jako
19.11.2011 15:33:22
Dobrý den,
chápu, že se učitelky Mš se středoškolským vzděláním cítí označením nekvalifikované dotčené. Ale nemohu souhlasit s tím, že na základě jejich nespokojenosti se po roce změní platová tabulka pedagogických pracovníků ve velký neprospěch vysokoškolsky vzdělaných kolegyň!!
Já jsem absolventkou SPgŠ, po 20 letech praxe jsem se rozhodla a začala studovat VŠ - magisterské studium předškolní pedagogiky. Tedy v letech, kdy bych si mohla užívat ubývajících starostí v důsledku odrůstajících dětí jsem šla studovat. A nyní mám za to pykat, protože ty, které toto neudělaly se ozvaly. To snad nemyslíte vážně.
Rozhořčená kolegyně. ~:(
radus
  • 
22.2.2011 7:14:17
Kde vezmou ředidetelé na zvýšení platů mladým učitelům? Já už to vím. Jsem středoškolská učitelka s šestnáctiletou praxí. Od ledna tohoto roku mám o 1500 Kč vyšší tarifní plat než začínající učitel (v MŠ, ZŠ i SŠ), tj. něco přes 21000 Kč hrubého. Aby ředitel získal dostatek protředků na navýšení platů začínajících kantorů, odňal osobní ohodnocení zkušeným učitelům. Takže my "staří" sponzorujeme mladé.
Roxie
  • 
21.2.2011 21:48:23

Moc hezky řečeno.... přesně takhle to je.... Jen ještě jedno malé doplnění, k tomu abych se vůbec uživila rodinu musím mít 3 práce, abych vůbec měla nějaký slušný plat.... A Vám co si myslíte že učitelé jsou chudáci, bych fakt přála si to vyzkoušet pak by Vám ta huba s těma debilníma řečma sklapla...
Krisťa, roční syn
  • 
31.1.2011 19:36:02
Jíťo, pracuji jako učitelka MŠ ve školce na vesnici (momentálně na MD), která je sloučená se školou. Naše školka je jednotřídní, takže zde máme děti od 2 do 6 let. Kapacita na naši školku, tedy třídu, je 24 dětí. Přestože nám do plného stavu chybělo pouze jedno, nebo 2 děti, byli jsme jako školka ve výjimce. To znamená, že ředitel na naši školku dostal méně peněz. Méně peněz bylo i na platy, tudíž se jedné z učitelek zkrátil úvazek. Tak a teď si představ sama sebe. Ráno naklušeš na 6:00. Nachystáš si podle přípravy veškeré pomůcky, které budeš pro tento den potřebovat. Připravíš takové hračky, hry a pomůcky, aby se hodily k dnešnímu tématu. Protože však školka nemá dostatek finančních prostředků na obnovu již dávno starých pomůcek, musí být učitelka kreativní. Doma si je předem po pracovní době sama vypracuje - nakreslí šablony k výrobkům, které ten den děti vyrábí, někdy při absenci vhodných omalovánek i je a navíc často i pracovní listy. (Ve školství se totiž šetří na všem, i na pomůckácha výtvarném materiálu) Ale to také není jen tak. Protože pro každou věkovou kategorii musí udělat jiné. Tříleťáčkům a dvouleťáčkům nemůže dát stejné materiály jako těm čtyřletým a pěti a šestiletým. Obvykle jsem tedy vyráběla 3 druhy ode všeho. Pracovní listy a omalovánky si samozřejmě nakopíruju,pokud zrovna nechybí toner,(jinak jedem jako za stara přes kopírák) ale šablony na výrobky už těžko. To se dělá na karton všechno růčo. Malým dětem, které opět vyrábí něco jiného je navíc doma vystříhám. Všem. S touto činností se začne už dopoledne, hned po příchodu, a přivítání se s dětmi v ranním kroužku, protože výtvarka a pracovka vždycky vyžadují spoustu času. Pracuje se skupinově, to znamená, že učitelka současně pracuje s jenotlivými skupinkami dětí, z nichž každá má jinou činnost. V jednom koutku se dělá výtvarka, v druhém se procvičuje jemná motorika při práci třeba s mozaikami, v dalším děti skládají a třídí obrázky například podle ročních období,přiřazují, co k sobě patří, k jednomu stolečku si chodí děti vypracovat pracovní listy, atd. atd. (skupinky se postupně přesouvají od činnosti k činnosti a mění, podle toho, které dítě kdy svůj "úkol" splní. Všem těmto skupinkám se ta jedna učitelka musí věnovat,zapojit se do hovoru, do činnosti, musí dohlížet na děti, které si v jiném koutku hrají se stavebnicí, musí věnovat pozornost dětským dotazům a musí na ně odpovídat. Přitom musí mít přehled, jestli se všechny děti prostřídaly u všech hlavních činností. Za celý týden všechny děti musely mít splněny všechny tyto činnosti. Na konci týdne učitelka napíše hodnocení týdne. Také musí pozorovat u dětí jejich osobní pokroky v jednotlivých oblastech a pravidelně tyto pokroky zaznamenává. Sleduje tak vývoj každého z dětí. Navíc musí všechny činnosti spolu souviset, musí být propojené a mít jednotné téma. Žádné dítě nesmí mít pocit, že je přehlíženo. Ke všemu musíš porovnávat sváry divokých kluků, kteří velice rychle umí využít příležitosti,když se učitelka od nich vzdálila k jiné skupině. Pak následuje hygiena...v naší školce jsou toalety a umývárna odděleny chodbou. Opět si učitelka musí vše zorganizovat tak, aby byla dodržena bezpečnost a časový plán. Svačinka, cvičení,pohybová hra, písnička,básnička na tento týden, společné shrnutí celého dopoledne. Vše je formou hry. Učitelka by neměla za celý den použít slovo "učit se". Tudíž musí být také herečkou, musí činnost udělat natolik zajímavou a lákavou pro děti, aby je k ní nemusela nutit. Opět musí být kreativní, protože na každé dítě platí jiná motivace. Vše si musí dopředu pečlivě naplánovat a detailně promyslet. Ve školce jsme také měli děti, které potřebovaly individuální plán. Byly integrované, nějakým způsobem oproti ostatním dětem znevýhodněné. Například i mentálně retardované. Pro takové děti si učitelka vypracovává zvláštní přípravu, a také pro ně vymýšlí trošku jiné činnosti, než pro ostatní děti. Následuje úklid třídy a opět hygiena a oblékání se na pobyt venku. Já jsem byla do 11 hodin vždy sama. Neměla jsem čas zajít si za celé dopoledne ani na wc, pouze v případě, že se na nás přišla podívat uklízečka a na minutku jsem si troufla opustit třídu, abych se nepo..... V šatně velké 4x4m jsem opět sama musela zvládnout oblékání 23 dětí. Ti velcí si za mnou sice chodili jen zavazovat čepice a tkaničky, ale ti menší potřebovali, abych je oblékla celé. Obzvlášť v zimě to stálo za to. Dětí, které potřebovaly kompletně obléknout, tam bylo kolem 7-10. Na oblékání jsme měli nanejvýš 15-20minut. Na školní zahradě to také nebylo jednoduché. Oči a uši musíš mít totiž neustále dokořán. Naštěstí mi pak k závěru pobytu venku již přišla kolegyně, takže vyslékání jsme pak zvládaly ve dvou. Oběd probíhal běžně tak, že jedna jedla polévku a druhá pomáhala se stolováním prťatům, druhá hold jedla polévku vychladlou a u druhého chodu to bylo obráceně. Žádná půlhodinová pauza na oběd, a oběd v klidu jsme si užily až o víkendu doma. Kolikrát jsem ani druhé neměla čas dojíst. Celou směnu zkrátka musíš být v pohotovosti, zvládat nečekané situace, jako je dětská nevolnost, zvracení ve třídě, náhlá nemoc, u malých dětí občasné pokálení se nebo pomočení. Musíš takové dítě umýt a převléknout, přestože jsi na směně a v podstatě v celé školce úplně sama,(jen s hordou ukřičených a ufňukaných dětí, které jakoby zrovna tyto situace s oblibou využívaly k tomu nejbláznivějšímu dovádění) protože uklízečka momentálně uklízí v budově školy a ty prostě nemáš čas ji shánět. Zkrátka musíš jednat a zvládnou to sama, aniž bys ohrozila zdraví dětí i své vlastní.
Někdy byla taková ranní směna dost náročná a po celém týdnu jsme byla opravdu ráda, že je víkend a já můžu vypnout.
Krisťa, roční syn
  • 
31.1.2011 17:47:06
Jenže právě v tom je ten rozdíl. Tihle všichni mají pouze hmotnou zodpovědnost, ale učitelky v MŠ mají denně zodpovědnost za spoustu dětských životů. Každou minutu stojí jednou nohou v kriminále, protože děti jsou nevyspytatelné. I přes dodržení všech bezpečnostních zásad nikdy nevíte, co dítě napadne. Tady nelze předvídat jako za volantem. A za ty mizerné peníze ta zodpovědnost nestojí. Jen vysvětlit některým rodičům, jak je možné, že se dítěti stal ve školce drobný úraz, jako je škrábanec na tváři od větví z živého plotu školní zahrady je mnohdy velice nepříjemná záležitost. Navíc to v mnoha školkách funguje tak, že je s dětmi jediná učitelka zcela sama několik hodin, nemůže odejít ani na wc, protože riskuje, že se mezi tím něco ve třídě přihodí. Umíte si to jako žena představit? Pokud jste žena. Někdy je to opravdu "slast" pracovat v tak nedoceněném oboru. Ale teď jsou podmínky pro přijetí do MŠ, na místo učitelky nebo i učitele takové, že to může dělat opravdu každý s maturitou, stačí si jen dodělat Bc na pedagogické fakultě. Tak když je podle vás tento obor tak záviděníhodný, tak s chutí do toho. Dveře jsou vám otevřeny! Potom, až si tuhle práci zkusíte, si pohovoříme na jiné úrovni o tom, jaký je rozdíl mezi prací a zodpovědností číšníka (jehož práci nijak nepodceňuji) a učitelky MŠ.
štěpánkaa
20.1.2011 17:35:57
Pawlo, i když jsem samozřejmě za každou tisícovku ráda, nechápu proč to vláda takto podivně načasovala. někomu vezme, někomu přidá, opravdu to nechápu. pořád jsem myslela, že toto zvýšení se týká až roku 2012. Taky si vzpomeň, že jsem o tom velkohubém zvyšování psala s despektem. No a oni nekecali, to bude ve sborovnávh veselo. Škoda, že "kolegové" v jiném státním, včetně tebe, budou mít~n~~n~
Pawlla
20.1.2011 17:32:07
Štěpánko,tak to je fajn,že se konečně zvýšení na Tvém platě projevilo,jsem naštvaná,ale ne samozřejmě na Tebe.Lidem,kteří mají 12000 hrubého se vysvětluje,že jim stát musí vzít,jelikož na jejich platy nemá a jinde se přidávají tisíce.~Rv
štěpánkaa
20.1.2011 17:20:55
Lidunko, Denčo, Pawlo, tak musím podle pravdy napsat, že i na SŠ to dopadlo tak jak slibovali. Mě aspoň základní tarif zvýšili o 1100 kč a osobní zůstalo zachováno. Jediným kazem je, že příští plat.postup bude ne za 3 roky, ale až ža 7 let (a to nevím, zda ve školství ještě budu~d~). Dnes jsem dostala nový plaťák. Musím ale říct, že je to úplně poprvé, co přidávání platu ve školství proběhlo opravdu tak, že je plat vyšší, mé dosavadní zkušenosti jsou jiné - viz jak jsem psala dříve. Také nevím, jak dopadli ostatní kolegové a kolegyně. Jedna co s ní sedím v kabinetě a předdůchodová říkala, že jí přidali 100 kč a osobní jí též nechali.
Takže, pro všechny učitelky - doufám, že i vás proběhne zvýšení tarifů tak jak ministr Dobeš sliboval - tedy tarif vyšší, osobní nezměněno.
Na druhou stranu si myslím, že ostatní málo placené profese nebo ti státní zaměstnanci, kterým se ubíralo budou na učitele naštvaní, protože ti si jako jediní polepší. přeju všem, aby měli plat za dobře udělanou práci takový, aby je v pohodě uživil a ne nutil je přežívat na soc.dávkách. ~3~~3~~3~
20.1.2011 16:34:27
kolegyně o osobní nepřišly, ani já ne, všem nám to oznámila paní ředitelka na základě výše zmiňovaného dopisu od pana ministra. Taktéž oznámila, že peníze na mé navýšení platu dostane a že se to nijak netýká ostatních. Nemám důvod jí nevěřit.
Co se týče výše platu ostatních kolegyň, je nás celkem 7 včetně paní ředitelky, zařazení do platových tříd známe a na přidělování osobního ohodnocení máme interní tabulku, takže každý přesně vidí, co kdo a za kolik dělá. Jediné o čem navzájem nevíme, je pouze výše mimořádných odměn.
Majka,2děti
  • 
20.1.2011 14:19:18
Koukám, že platová diskuze se rozjela.Ale přestože uč. s VŠ vzdělání v MŠ přeji, opravdu nevím, kde jinde by se na přidání vzalo, jestliže je jasně dáno, že ministerstvo sice zvýšilo mzdy některým učitelům, ale objem peněz na mzdy do jednotlivých škol zůstali přinejlepším jako vloni.Vyveďte mne tudíž z omylu, KDE se vezmou peníze na uvedené zvýšení?
 Příspěvky 110 z 164 [Dalších 154 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.