| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Mohlo by se místo známkování hodnotit slovně?

 Příspěvky 110 z 86 [Dalších 76 >>]
6.7.2010 13:46:22
Výroky typu "učí se z vlastní zvídavosti" jsou u dětí platné ne jenom v první třídě. Děti jsou zvídavé. Jenom to chce v nich tu zvídavost neutlouct. V učení nejde o to, aby děcka vysypala z rukávu všechny přemyslovce a od kdy do kdy vládl ten, atd. Jde o to, aby měla celkový přehled. Aby věděla, kde si informace najít. Aby uměla řešit problémy. Ne aby všichni věděli všechno nazpaměť. Jde tu o styl učení. A ten se již, zaplaťbůh, minimálně deset let mění. Leckteří učitelé přemýšlí tak, aby dětem vstup do života usnadnili. Teď je na rodičích, aby v tomto snažení pomohli učitelům. Aby byli se školou v kontaktu. Musíme se ještě všichni hodně učit, aby naše děti nebrali školu jenom jako nutné zlo, ale aby se do školy těšili ne jenom prvňáčci, ale i páťáci a osmáci. A já vím, že to jde.
30.6.2010 20:42:00
Ivko, na soutěžení není nic špatného třeba ve sportu a pro lidi, co soutěžení baví. Každému ale není soutěžení blízké. Jsou děti, které když vidí, že nemůžou být první (třeba proto, že si nevěří, nebo proto, že na to skutečně nemají), všechno vzdají a je jim jedno, jestli skončí druzí nebo poslední. Takového případa mám jednoho doma. Soutěžení je dobré jen pro toho, kdo má šanci vyhrát. V učení by ale soutěž opravdu být neměla.

Na druhé straně (a to mám taky doma), není to dobré ani pro jedničkáře, protože leckdy se spokojí s těmi jedničkami bez práce, jsou za ně chváleni a plácáni po ramenou, přitom ale často mají na to dokázat víc a jít dál. Ale oni sami často přestanou chtít, protože naco, když okolí jde o ty jedničky a oni je přece už mají, že.
26.6.2010 21:14:47
To by byla špatná učitelka, kdyby hodnotila podle "obličeje". U slovního hodnocení také vím, za co známka je, jestli byla dcera nebo celá skupina aktivní a spolupracovala.
26.6.2010 21:03:15
Moje nejstarší dcera chodí do školy, kde se hodnotí slovně a jsme spokojení. Víme přesně, co jí jde a v čem je potřeba přidat. Škola má jiný přístup k žákům a formě výuky. Žádné Honzík je lepší než ty atp. Pracují ve skupinách a každý člen skupiny je spoluzodpovědný za výsledek práce. Chodíme na konzultace, na kterých nám třídní učitelka vše zodpoví a probereme uplynulé čtvrtletí. Neměnila bych.
26.6.2010 20:28:04
Dobrý den,

musím s Vámi nesouhlasit. Ano, pro Vás bylo jistě motivující dostat jedničku. Ale co ti, kteří jsou slabší a na jedničku nedosáhnou. Pak jsou pro ně známky naprosto demotivující. Já osobně si myslím, že nejideálnější je kombinace známek a slovního hodnocení. Moje mamka je učitelka a už deset let používá slovní hodnocení. Pro první třídu pouze slovní hodnocení a dále jej kombinuje se známkami. Můžu říct, že "její" děti a rodiče jsou s tímto systémem nadmíru spokojeni. Je fakt, že hodnocení je pro učitele časově velmi náročné. Hlavně když ho chce napsat tak, aby o dítěti řeklo co nejvíc. Určitě má obsahovat jak klady, tak zápory. Ale ve výsledku, když se to povede, je to opravdu ideální. Například u mamči je nejlepším výsledkem a odměnou za tu všechnu "dřinu" to, když jí z páté třídy odchází do dalšího studia třída plná sebevědomých dětí, které umí kreativně řešit problémy, umí přijmout jak pochvalu, tak kritiku a v neposlední řadě dokáží pomoci a rádi pomůžou druhému. Ale to není pouze o slovním hodnocení. Myslím, že by se hodně učitelů mělo naučit, jak učit. I když v dnešní době už je velké množství učitelů a učitelek, do jejichž tříd se těší nejen prvňáci, ale i páťáci. A jsem fakt pyšná, že mamča je jednou z nich. Tak všem přeju příjemné školní léta vašich dětí. Nebojte se dojíždění za dobrou učitelkou.. vyplatí se to...:-)
Ivka (dva kluci)
25.6.2010 21:31:21
Starší syn je velmi soutěživý. Soutěží ale hlavně sám se sebou. Co je na tom špatného? Známka je pro něj transparentní ohodnocení jeho práce. Jednička=to jsem zvládl, v tom jsem dobrý.Dvojka=něco mi uteklo. Co to bylo a proč? Trojka=chybuji nebo nestíhám, musím se na to doma s mámou podívat! Atd. Nemusí přece jít o to, kdo je lepší a kdo horší. Ale včas odhalit, v čem pokulhávám a hned to dohnat. Syn je ve 4.třídě a bude mít nejspíš samé jedničky, ve škole mu to jde. Ale výroky "učí se z vlastní zvídavosti" a "učí se pro život, ne pro známky" platily možná v první třídě. Nevím, jaké dítě s nadšením a radostí z poznávání sype z rukávu tu vzory skloňování, tu písemné dělení, hned zas Přemyslovce či přítoky Vltavy. To je pro mě sci-fi. Pro většinu dětí v tomto věku je velká část probírané látky prostě práce, která se musí udělat(naučit). Takový je život a koneckonců škola na něj má dítě připravit.
24.6.2010 20:06:59
Nevadili mu samé jedničky, vadilo mu to, že jednička je nicneříkající známka. On věděl, že to má dobře,ale vadilo mu, že mu dá paní učitelka známku,ale nic víc nmu k tomu již neřekne. Já nevím jak to napsat, prostě vadilo, že třeba nebyl slovně ohodnocen, jako snaha a tak. Tak asi je to zvyk.Kdyby byl zvyklí na známkování, tak je spokojený, ale chybělo mu k tomu to, něco víc. V pololetí dostali děti opravdu velmi obketivní hodnocení ke každému předmětu, co mu jde, co mu nejde, kde by měl přidat a tak. Když píšou čtvtletní práce, píšou je na body a já přesně vím jak na tom jsou a vědí to i oni. každopádně já jsem spokojená, ale chápu, že ne každému to vyhovuje.
24.6.2010 9:39:10
Moje děti (tři) chodí nebo chodily do školy, kde se slovně hodnotí. Starší syn to zvládal bez problémů, s mladším to bylo horší. Není tak průrazný jako jeho starší brácha (to je velitel už od narození a sebevědomí mu nechybí) a neumí své znalosti tak prodat, takže měl pořád pocit, že je přinejlepším průměrný - dobré slovní hodnocení měli totiž úplně všichni, tak on přece nebude nic výjimečného. Teprve když se začal připravovat na zkoušky na osmiletý gympl a měl výborné výsledky, a když prošel dost dobře obsazenou vědomostní soutěží až na druhé místo v republice, uvědomil si, že je asi dobrý. Od té doby vysloveně rozkvetl, je spokojenější a zlepšilo se výrazně i jeho písmo (!), do té doby zoufale křečovité. Domnívám se, že kdyby byl na klasické škole se známkami, mohl získat sebevědomí mnohem dřív. Shrnuto podtrženo, slovní hodnocení OK u dětí, které je z nějakého důvodu potřeba nestresovat, nebo u těch, které jsou samy sebevědomé. Ale pro děti chytré a zároveň nejisté podle mých zkušeností rozhodně vhodné není.
Blanka
  • 
24.6.2010 7:50:19
Vadilo mu, že má samé jedničky ? To je trochu divné ne ? Chápu, kdyby mu nevadilo slovní hodnocení, ale vadit, že má samé jedničky, to je trochu zvláštní.
23.6.2010 19:17:57
No tak slovní hodnocení mají velmi objektivní, jednomu to jde a druhému míň. A vím přesně jakou mají slabinu a vědí to i oni. Syn byl v ozdravovně, byl známkován a byť měl samé jedničky, je fakt šikovný, tak mu to vadilo.
 Příspěvky 110 z 86 [Dalších 76 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.