Re: pro známky
Dobrý den,
musím s Vámi nesouhlasit. Ano, pro Vás bylo jistě motivující dostat jedničku. Ale co ti, kteří jsou slabší a na jedničku nedosáhnou. Pak jsou pro ně známky naprosto demotivující. Já osobně si myslím, že nejideálnější je kombinace známek a slovního hodnocení. Moje mamka je učitelka a už deset let používá slovní hodnocení. Pro první třídu pouze slovní hodnocení a dále jej kombinuje se známkami. Můžu říct, že "její" děti a rodiče jsou s tímto systémem nadmíru spokojeni. Je fakt, že hodnocení je pro učitele časově velmi náročné. Hlavně když ho chce napsat tak, aby o dítěti řeklo co nejvíc. Určitě má obsahovat jak klady, tak zápory. Ale ve výsledku, když se to povede, je to opravdu ideální. Například u mamči je nejlepším výsledkem a odměnou za tu všechnu "dřinu" to, když jí z páté třídy odchází do dalšího studia třída plná sebevědomých dětí, které umí kreativně řešit problémy, umí přijmout jak pochvalu, tak kritiku a v neposlední řadě dokáží pomoci a rádi pomůžou druhému. Ale to není pouze o slovním hodnocení. Myslím, že by se hodně učitelů mělo naučit, jak učit. I když v dnešní době už je velké množství učitelů a učitelek, do jejichž tříd se těší nejen prvňáci, ale i páťáci. A jsem fakt pyšná, že mamča je jednou z nich. Tak všem přeju příjemné školní léta vašich dětí. Nebojte se dojíždění za dobrou učitelkou.. vyplatí se to...
Odpovědět