bejbina |
24.8.2008 11:03:24
Zdenko, tak to bych Ti přála vidět, s jakým zabezpečovacím zařízením pracuje u nás. Když to znáš, tak Ti stačí říct jen oblast, kde pracuji. Plzeň.
Je pravda, že dálkovina je výhodná a bezpečnější, ale lidem chybí kontakt s lidmi. Zažila jsem situaci, kdy díky optimalizaci trati a tím pádem zpoždění, nastoupily ve stanici donedávna obsazené výpravčím, dvě staré paní. Nádraží zavřené, u nástupiště jen nová, moderní, sice zastřešená, ale nijak teplá zastávka a nefungující informační cedule. Byly ještě rozčílené, že se nemohly na výpravčího dobouchat. Bezpečnost je na dráze prakticky to nejdůležijtější, ale také je to služba cestujícím. To za nás automaty nezvládnou. |
monika, Daník |
• |
23.8.2008 21:47:00
Mám také jeden typ na výlet parním vláčkem.Už několik let jezdíme do Jindřichova Hradce na folkový festival a letos jsme dětem dopřáli dlouho slibovaný výlet párou. Úzkokolejka na trase J. Hradec - Obrataň, J. Hradec - N.Bystřice.Jeli jsme tam i zpět.Děti mohli posvačit v jídelním voze,cestou na ně sice padalo spousta sazí,ale byli nadšení.Přivezli jsme si spoustu plakátů a pexeso mašinek.
|
23.8.2008 14:43:27
A co nehoda v Moravanech?
|
21.8.2008 19:52:04
A pro toho, kdo zavítá do severníc Čech, tak ještě dva tipy (dokonce leží nedaleko od sebe): Železniční muzeum v Zubrnici (v obci též pěkný skanzen) a zámek Telnice u Ústí nad Labem, kde má pan kastelán v několika místnostech instalovány spousty modelů vláčků všech velikostí a druhů. Pro děti a tatínky ráj!
|
20.8.2008 22:06:31
Soudit celkový provoz podle jednoho místa kdesi v lesích není moc vhodné. Provoz na lokálkách skomírá, ale o to hustější provoz je na největších tratích a v největších nádražích. Zrovna trasa Praha-Kolín, o které článek byl, je asi nejfrekventovanější trať u nás.
Vysvětlovat mi, jak funguje zabezpečovací zařízení, tak tomu se říká nošení dříví do lesa Já totiž ta zabezpečovací zařízení vymýšlím |
Martina, 3 synové |
• |
20.8.2008 21:00:10
Telgárdská smyčka na Slovensku na trati z Červené Skaly do Margecan, nevypadá tedy takto efektně, ale zato tam vlak jede z tunelu na most a pak zas do tunelu, je tam krásná krajna a drážní nadšenci a fotiči to tam milují.
|
sally |
20.8.2008 17:25:31
Katko,
to je Tehachapi v Kalifornii... máme to "kousek" od domu (co by kamenem dohodil a zbytek za pět hodin autem dojel a je to oblíbené místo mého syna a manžela... Mám pocit, že ještě jedna taková smyčka je v Kanadě, nevím, jestli je něco i v Evropě... |
Marta |
• |
20.8.2008 12:28:13
Hlavně je mýtus, že jezdí více vlaků. Vlaků je řádově méně. Máme chatu u trati, v osmdesátých letech jel vlak s uhlím každé 3-4 minuty, dneska se třeba půl hodiny nepohne kolo. Nákladní doprava v podstatě vymizela.
A to že když výpravčí přišli o červené čepice znamená jen to, že velké tratě řídí za ně dispečeři (také lidé).Hlavní výhoda je v tom, že výpravčí má přehled jen do sousední stanice, kdežto dispečer vidí vlak po celé trati (na počítači) a může lépe koordinovat situaci, plánovat křižování vlaků nebo stahovat zpodění. Jinak bezpečnost zajišťuje zabezpečovací zařízení (obsluhované lidmi). Technika pomáhá (pozná že vlak je na koleji a stáhne závory) a nenechá třeba postavit cestu pro dva vlaky proti sobě. Většina nehod je ale, když někdo nerespektuje návěstidlo (auto na přechodu, strojvedoucí přehlédne návěstidlo a pod.) Tomu výpravčí ani dispečer nezabrání. |
Katka,kluci 5 a 9 |
• |
20.8.2008 12:04:04
To je paráda.Vypadá to jako model. Kde to je ?
|
19.8.2008 23:07:50
Ne tak docela, tihle výpravčí v modré čepici přebírají řízení ve stanici většinou jen při posunech. Jinak jsou ty modernizované tratě celé řízené dálkově z velkých stanic.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.