20.8.2008 12:28:13 Marta
nesouhlasím
Hlavně je mýtus, že jezdí více vlaků. Vlaků je řádově méně. Máme chatu u trati, v osmdesátých letech jel vlak s uhlím každé 3-4 minuty, dneska se třeba půl hodiny nepohne kolo. Nákladní doprava v podstatě vymizela.
A to že když výpravčí přišli o červené čepice znamená jen to, že velké tratě řídí za ně dispečeři (také lidé).Hlavní výhoda je v tom, že výpravčí má přehled jen do sousední stanice, kdežto dispečer vidí vlak po celé trati (na počítači) a může lépe koordinovat situaci, plánovat křižování vlaků nebo stahovat zpodění. Jinak bezpečnost zajišťuje zabezpečovací zařízení (obsluhované lidmi). Technika pomáhá (pozná že vlak je na koleji a stáhne závory) a nenechá třeba postavit cestu pro dva vlaky proti sobě. Většina nehod je ale, když někdo nerespektuje návěstidlo (auto na přechodu, strojvedoucí přehlédne návěstidlo a pod.) Tomu výpravčí ani dispečer nezabrání.
Odpovědět