| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Zkušenosti z americké školy aneb učitelkou v Brooklynu

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 92 [Dalších 72 >>]
Fenchurch
  • 
29.9.2008 20:05:46
shodou okolností ve škole, jejíž problémy byly nedávno medializovány a hrozí jí uzavření.
Jinak děkuji za velmi pěkný článek.
Šlo o školu, která se zrovna zhlédla v americkém pedagogickém přístupu, tedy student velká práva, učitel téměř žádná, školní psycholog fungoval spíš jako informátor, avšak šlo o školu soukromou, kde peníze byly často až na prvním místě. Vámi zmiňovaná škola byla školou státní. Oproti Vaší brooklynské škole však byly rozhovory se studenty ohledně jejich problémů podporovány.
Také já mám někdy obavy, aby se tyto trendy nestaly v našem školství v budoucnu většinovými, protože není vždy možné, resp. není možné, aby si každý student stanovoval pravidla, aby si stanovoval sám, co je správné a co nikoli, pokud to sám z rodiny zkrátka neví. Příklad, který v článku uvádíte a zkušenost, která byla v mnohém obdobná a již jsem zažila já, však jsou dokladem nejen klesající prestiže vzdělání a jeho důležitosti (především vzdělání ve smyslu rozvoje osobnosti, ne ve smyslu zvyšování hodnoty pracovní síly na trhu), ale obecně úpadku morálních hodnot a postupného rozkladu společnosti. Přesto nejsem až takový pesimista, jak by se z tohoto názoru mohlo zdát. Myslím, že řešením je, aby začal každý sám u sebe, že by se lidé měli odvrátit od "rozvíjení kariéry" a více se věnovat problémům doma. Tak se dá těmto dětem nejvíce pomoci. Pokud selhává dlouhodobě rodinná výchova nepomáhá sebelepší pedagogický přístup ve škole. Měla by to pro nás být priorita, protože společnost, jakou si děti utvoří ve třídě, je předobrazem společnosti, v jaké jednou budou žít, až budou dospělí. A měli bychom jim to také říkat, zvláště těm starším, aby o tom začali přemýšlet už dnes.
helena 6
  • 
29.9.2008 14:39:38
S tou rutinou souhlasím, ale možná bych to obrátila. Jak jednoduché je pro žáky, upadnout do rutiny, když ani učitel je k ničemu nepovzbudí a nevede? Já (mluvím stále z vlastní zkušenosti) jsem šla na VŠ, abych se právě naučila myslet jinak, naučila se hledat trošku jiné nápady, řešit věci jinak. Doufala jsem, že práce bude spíše zaměřená na vlastní úsudek a schopnosti, ale bohužel jsem se mýlila. Je to pořád stejné. Hlavně se naučit na zkoušku a ať to mám za sebou. Snad to letos dodělám a už budu mít klid.
helena 6
  • 
29.9.2008 14:27:50
Já netvrdím, že učit je stejné, jako dělat prezentaci, ale tvrdit svým studentům, jak těžký mám život, že jsem vyučující a přitom "odvykládat" pořád tu stejnou prezentaci a ještě mizerně je naprosto srovnatelné, nemyslíte? A k tomu přednášení, u přednášky, stejně jako při učení je základním krédem umět zaujmout a předat nějaké informace tak, aby si dotyční co nejvíce zapamatovali a chápali to. Ať se jedná o práci či školu. Na tom se asi shodneme.
Květa
  • 
29.9.2008 8:49:51
Ano, jsme lidé různí.
Takové autoritářské učitele, kterých se děti bojí (nemyslím, že je to dobře), dnes už často nepotkáte. Nemohou se opřít o státní moc, dogmata apod. Role učitele prochází dlouhodobým vývojem, jeho postavení ve společnosti se mění.
Květa
  • 
29.9.2008 7:35:16
Jako chudáček učitel předem varuji, že Brooklyn už klepe u nás na dveře. Nejde jen o chudáčky učitele, co si pořád na něco stěžují, vždyť jsou toho plná média, že? Jde přece jen o celou naší budoucí společnost, tak co se vzrušovat. Buďme klidní a nechme k nám Brooklyn pomalu vplížit. Když to můžou mít v USA, přeci nebudem pozadu a s radostí jejich drobné chybičky zopakujme.
Hanka 75
29.9.2008 0:11:48
Kreditko, voláš po tom, aby se kritici neunáhlovali a po mně chceš ať ti zodpovdím, jak by se měli řešit problémy bez klecových lůžek a medikamentů. Za prvé bych ráda podotkla, že jsem napsala, že klecová lůžka ve výjimečných situacích a omezenou dobu, proč ne ? A že medikamenty také mají v systému své místo. Takže nevím proč po mně chceš návod, jak tuto problematiku řešit bez výše uvedeného. Ale hlavně, necítím se v tom fundovaná na tolik, abych zde dávala návody na to, jak takovou problematiku řešit. Nemám na to odborné zvdělání, ani zdravotní ani sociální. Nicméně argument, že na hlavu ošetřovatelky padá, když se pacient zraní - to by přece v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ neměl být důvod pro to, aby někdo byl celý den zavřený v klecovém lůžku, utlumený medikamenty atd. ODVÍJET ŘEŠENÍ od možných důsledků pro ošetřovatelku je podle mne zcela chybné. Pak se nemůžeme divit, že kritika stávajícího stavu nepřichází zevnitř našeho systému, protože jak klecovými lůžky tak medikamenty je vlastně problém vyřešen - ošetřovatelka nemá problém. Problém mají pacienti a ti se nedokážou ozvat. Event. je jejich příbuzným a veřejnosti vysvětleno, že to jinak nejde.
Ono to jinak jistě jde, jen je třeba do systému nalít více peněz a to už je na vládě a na nás voličích, aby naši politici věděli, že nám toto vadí, toto chceme změnit, na tohle chceme, aby šly naše daně. Já tedy chci, aby moje daně šly na lepší podmínky takto postižených lidí a ne na Čunkovi prasárny, na stavbu dálnic, velkozakázku pro odstranění ek. škod, atd. atd., kdy peníze tečou do soukromých kapes.
Takže jsem ráda za kritiku ze zahraničí, za kritiku na stávající poměry, tak lze donutit politiky a další odpovědné osoby, ať s problematikou něco dělají.

Nepletu se, že v rodině nebo mezi kamarády máš ošetřovatelku, která svým pacientům nemůže (nemohla) dát víc než klecové lůžko a medikamenty, protože na to nemá čas, prostředky atd. jinak by ohrožovala sama sebe ? Chápu tu ošetřovatelku, ale jen do jisté míry. Mrzí mě, že nikdo z našich ošetřovatelek nepřišel s kritikou stávajících poměrů. Po odvysílaných dokumentech si nemyslím, že u nás se klecová lůžka využívala jen ku prospěchu pacientům, tj. jen v případech, které jsi zmiňovala ty. Bohužel si jsem téměř jistá, že byla zneužívána v neprospěch pacientů.

No a k té kritice ze zahraničí, to se asi neshodneme. Já jsem za ni ráda, a abych se neustále neopakovala tak třeba i proto, že pohled zvnějšku může být velkým přínosem a upozornit na problém Vždyť je to i tak, že člověk, který je "uvnitř" ho často ani nevidí. Což si myslím, může být i případ ošetřujícího personálu, přístupu lékařů v našem zdrvotnictví. Opravdu si myslím, že méně autoritativní přístup lékařů k pacientům přineslo to, že se i k nám doneslo, že takhle se to všude nedělá. Ale i jiné věci. Např. ohleduplnost řidičů k chodcům, okrádání taxikářů atd. Copak v zahraničí taxikáři neokrádají cizince, jsou vždy ohleduplní k chodcům ? Jistěže ne, ale to, že nás zahraničí za toto kritizuje, přináší změnu. Ne vždy, ale je tu větší naděje, než kdyby tu kritika vůbec nebyla ne ?

A malá douška k našem rasismu. Možná to byl jen tvůj překlep, ale Rom se píše s velkým R, stejně jako Čech. Nevypovídá i tohle o našem přístupu k Romům u nás v ČR a že něco není dobře ?


kreditka
28.9.2008 21:51:37
Kde asi udělali soudruzi z USA chybu? ~:-D~:-D~:-D
čaroda
28.9.2008 21:48:15
K VŠ pedagogům..učím na Pedag. fakultě a po vzoru svých učitelů svým studentům opakuji to, podle mého, nejdůležitější: "Kdo hoří, zapaluje". Není problém odvykládat látku, ale získat je můžete jen když upřímně vidí, že vás to "bere". Ovšem udržet si entuziasmus v dnešním školství a po celý život je skutečně obdivuhodný výkon~j~
moše
  • 
28.9.2008 20:51:46
Tak a rozeslat to všem školám v čr aby si naši chudáčci učitelé uvědomili že jsou o mnoho horší školství než to naše a že je to zrovna v usa. Světové supervelmoci.
kreditka
28.9.2008 20:44:09
No co se týče toho vaření ~:-D to se týkalo kritiky zahraničí k problémům, které nemají sami vyřešené. Mě jen navíc zaráží, že kritička klecových lůžek se jak později vyplynulo ani nebyla podívat jak to v našich ústavech chodí - řídila se podle jakéhosi pochybného dokumentu v TV - a hned uváděla do světa jak se v ČR týrají děti - to mi přijde jako nestandartní postup. Já zase četla v novinách k dané problematice, že ve VB jsou postižené děti v ústavech neustále na medikamentech a nekřičela jsem to do světa, protože to nemám OVĚŘENÉ. A to samé platí i s rasismem - každou chvilku slyším jak nás kritizuje ten a ten stát, že u nás je diskriminace romů - ještě jsem neslyšela, že by se některá z těch organizací ubytovala v Chánově, aby viděla celý problém, a ne se řídila podle nějakých tabulek a romských organizací - a že jejich země má taky problémy např. s přistěhovalci? - no snadnější je přece kritizovat jiné. Jen na závěr - jak by jsi to teda řešila s postiženými dětmi se záchvatem bez klecových lůžek a medikamentů, kdy každé jejich ublížení, kdy si ublíží sami sobě padá na opatrovatelku?
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 92 [Dalších 72 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.