| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nabitý program, nebo pohoda?

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 67 [Dalších 47 >>]
Jíťa
  • 
25.3.2008 19:12:31
Kamyš napsala:
"mají VŠECHNY DĚTI V RÁMCI BĚŽNÉHO PROGRAMU flétnu, keramiku, cvičení na balančních míčích, do budoucna se počítá i s angličtinou"

Ano, mně by flétna aj. vadila. Podle mě je to skutečně aktivita navíc, která nemusí všem dětem vyhovovat. Proč ne třeba housle? Nástroj jako nástroj. Vadila by mně i angličtina, sauna, plavání a další podobné aktivity pro VŠECHNY děti.
25.3.2008 17:57:10
Lízo díky za názor, moc si toho vážím. Moc nevím co dál, jestli zkusit jinou školku (ona o tom nechce ani slyšet, že prý bude chodit rovnou do školy) co nejdřív nebo od září (zas bude podzim a nemoci). A jak jí dát příležitost naučit se navazovat přátelství. V blízkém okolí žádné dítko, se kterým by mohla kamarádit není, prostě nikoho nějak častěji nepotkáváme. S dospělýma je pořád, dětí si užije jen na dramaťáku, na plavání nebo na hřišti.
Líza
25.3.2008 17:42:48
Wicky, jestli je to tak, že začátek dobře zvládala a postupně to došlo tak daleko, že se před školkou třásla strachy, tak muselo něco konkrétního být špatně. Ona sama si nemusí být vědoma, že by jí tam někdo ubližoval, ale dala bych ruku do ohně, že tam něco bylo. Ostatně - každý si asi všimne a je schopen sdělit, když ho někdo bije, když mu ale někdo ubližuje psychicky, tak to dítě to nepojmenuje. I ve školkách existuje šikana ostatními dětmi. I ve školkách jsou špatné učitelky, které si na dětech vybíjejí zlost. Citlivější dítě to pak odskáče.
Osobně bych řekla, že co popisuješ, nesouvisí se školkovou zralostí či nezralostí, ale s konkrétní školkou a tím, co se tam dělo.
25.3.2008 17:36:07
Anketní otázky:

1. Podle čeho jste vybírali mateřskou školu?

Podle místní příslušnosti, organizace času a nabízeného programu, prostředí a osob, které se jako zástupci školky účastnily zápisu.

2. Ovlivnil vás při výběru i bohatý program, např. kroužky a nadstandardní aktivity, nebo preferujete, pokud jsou např. výtvarné činnosti integrované do běžného programu školky?

Jsem raději, pokud jsou tyto aktivity integrované do běžného programu školky.

3. Jaké jsou podle vás výhody, nebo nevýhody nabitého programu?

Výhodou je, že se děti ve školce nenudí, zkusí i aktivity, které by jim rodiče nezprostředkovali (nemají možnost, příležitost, prostředky nebo je to nenapadne). Nevýhodou je náročnější příprava pro učitelky, finanční náročnost pro rodiče a případné rozčarování, když to děti nezaujme.

4. Co od mateřské školy očekáváte?

Že naučí dítě fungovat ve skupině vrstevníků, společně s nimi tvořit, hrát si a akceptovat jako autoritu cizího člověka. Po naší loňské zkušenosti také že dítě zaujme.

5. A cokoli, co vás k tématu napadne. Odpovídejte prosím v diskusi pod touto anketou.

Chtěla bych se zeptat, zda existuje nějaký způsob posuzování "školkové zralosti". Nemyslím tím požadavky na dodržování hygieny, schopnost najíst se a obléknout, ale psychickou vyzrálost. Dcera začala navštěvovat školku ani ne týden po svých třetích narozeninách, 3x týdně na dopoledne. Zpočátku nebyly problémy. Ráno se jí sice nechtělo vstávat (dojížděly jsme 45 minut), ale odchod do třídy se obešel bez slziček, někdy si chtěla trochu povídat než mě propustila. Od roka ji pravidelně jeden den v týdnu hlídala jedna babička, jeden druhá babička s dědečkem, chodila na cvičení rodičů s dětmi, vstup do školky se zdál být zvládnutý, pokaždé jsem dostala obrázek, co namalovala. Říkala, že se jí ve školce líbilo, chtěla tam zůstat někdy i na spaní. Jenže postupně se doba loučení začala prodlužovat, dcera působila ustrašeně, obvykle jsme začaly s "vyjednáváním" už po přezutí do bačkůrek. Nic špatného se jí ve školce zdá se nestalo, sama jen říkala, že se tam dva kluci perou a jeden z nich do ní strčil, jinak nikdo ji prý nebil, nikdo na ní nekřičel, nikdo na ní nebyl zlý. Myslím, že si tam nenašla žádné kamarády, i když jedna čtyřletá holčička s ní kamarádit chtěla. Po měsíci a půl byla 14 dní nemocná a pak se jí to vracelo až do vánoc a ve školce už nestrávila ani jediný den. V lednu jsem se s ní dohodla, že zkusíme zas jít do školky, den před tím jsme tam byly spolu platit školné, i s paní hospodářkou o tom mluvila. Ráno ochotně vstala i vypadala, že se tam těší, ale jak jsme vstoupily dovnitř, nechtěla se přezout, svléknout bundu a přepadl ji nekontrolovatelný třes a ten strach, co jsem viděla v jejím obličeji mě opravdu překvapil. Ze školky jsem ji odhlásila a nevím, zda mám v září učinit další pokus nebo se nejdřív někde poradit. Nechci ji zbytečně stresovat nebo v ní vzbudit pocit, že školku nezvládla. Uvažuji o soukromé školce, protože tam je počet dětí na jednu učitelku výrazně menší, ale zatím mě od toho odrazovala cena. Ono to totiž školkou nekončí a děti mám dvě.
Martina, 2 předškoláci
  • 
25.3.2008 14:57:59
Mateřskou školu jsme vybrali tu nejbližší( vesnice).
Kroužky, nadstandart není. pouze výuka angličtiny jednou z učitelek. Jsme velice převelice spokojeni, je tam spousta různých besídek, kdy mají předškoláčci vvystoupení, recitují, zpívají atp. Vždy je to moc legrační.
paní učitelky vyjdou všemožně vstříc, máme moc dobrý vztah, jsou velmi tolerantní.
Myslím si, že v předškolním věku běžná náplň školky dětem stačí, vždyť je tam tolik různých aktivit. Výtvarné, hudební, tělesné techniky. Co víc ještě malým vymýšlet?
luthienka
25.3.2008 12:52:33
To, že je aktivita zařazená v denním programu neznamená, že ji dítě MUSÍ absolvovat. Jsou děti, které určitou činnost dělat nechtějí, tak je (co já vím) nikdo nenutí. Jen je podmínka, aby nerušily ostatní. V denním programu je cvičení, zpívání, malování, stříhání, modelování...To by nevadilo a flétna by vadila? Kde je hranice co je standartní a co nadstandartní?

A ke hře na flétnu: Je to spíš zábava, dechové cvičení. Jinak přínos pro dítě to má podobné jako zpěv. Pokud chci, aby dítě opravdu umělo hrát na flétnu, rozhodně to nezajistí výuka v MŠ.
  • 
25.3.2008 10:47:22
Když jsem plánovala první dítě,měla jsem dost naivní představu o školce.Myslela jsem si,že školka je pro děti a rodiče.Takový bezpečný,kvalifikovaný,milý přístav,oáza.Realita mě po třech letech silně šokovala:pracovní doba 7,15-15,45hod.,zavřené všechny prázdniny + sem tam den dva před i po nich!,neustálé střídání učitelek-nebaví je dojíždět do zapadákova,bez kroužků,bez návštěv kina,divadla,plavání,výletů...Bohužel nemám na výběr z X-školek jako maminky ve městech a tak aby syn nebyl "balík z balíkova" snažíme se s manželem bojovat na domácí frontě:k Vánocům jsme zakoupili angličtinku na PC namluvenou rodilími mluvčími,s obrázky a udělanou tak,že i my dva "ruštináři" začínáme mluvit anglicky-syn je geniální,angličtina ho baví a spíkuje perfektně(v mezích logopedického vývoje 3letého kluka),malujeme vším možným i nemožným (vatovou tyčinkou,špejlí,peříčky...),vyrábíme kde co,zpíváme,foukáme do flétničky.Zklamána vývojem nebo spíše retardací školství v naší mš jsem se rozhodla zkusit přijímačky na dálkové studium střed.pedagog.školy obor učitelství v mš a vychovatelství.Kdo ví,třeba za pár let nastoupím sem,do naší školky a pokusím se hnout horou...
Myšutka*
25.3.2008 8:34:48
Ono je těžké brát si volno z práce, když školková akce začíná v 15:00.... Před pár lety tyhle akce školka pořádala od 16:30 (to normální provoz končí) a účast byla hojná. Pak se změnila ředitelka a i když učitelky neměly námitky a byly ochotné dál akce pořádat později odpoledne, ředitelka je přesunula. A účast je mizivá.
Budu upřímná - akce jsou co měsíc a já bych si musela pokaždá brát dovču. A za tomi to fakt nestojí. A brát si náhradní volno taky nemůžu, protože si ho pravidelně beru v pátek, aby aspoň jednou týdně byly děcka celé odpoledne s mámou.
Líza
25.3.2008 5:55:28
Nevím, jestli bych byla úplně spokojená s představou, kterou někdo psal, že vlastně cvičení, mzicírování, výtvarku, přece dělají učitelky s dětmi v rámci výuky a musí to stačit. On je velký rozdíl, JAK to dělají. Na kroužku by v optimálním případě měly být schopnosti dítěte rozvíjeny víc než v normální školkové výuce, třeba lektorem, který to zná do větší hloubky než všestranně, ale povrchněji zaměřené učitelky, popř. u dítěte, které je v tomhle směru víc obdařené.
Nedá se srovnat výtvarný školkový kroužek dcery s tím, co běžně kreslili - rozdíl dokonce nebyl v tom, kdo kroužek vedl, ale v tom, že na kroužek chodili jen ti, kdo měli zájem a zároveň jim bylo aspoň 5 let; bylo jich tam málo, nebylo už třeba řešit elementární věci jako s tříleťáky a bylo možné dělat opravdu nádherné a náročné věci, na které by ve třídě nebyl čas ani prostor. Stejně tak ostatní věci - flétna, dramaťák, tancování, angličtina, které učily externí lektorky.
Pokud jde o podiv někoho, kdo psal níže, nad tím, že by se musely kroužky platit - no to tak prostě je; co není součástí standardní školkové výuky a člověk to chce navíc, to se platí, na tom přece není nic divného. Ono to neznamená, že děti nebudou zpívat a tancovat normálně ve školce, ale že pokud chceš něco navíc, je třeba si to připlatit.
I když kroužky považuju za nadstandard, myslím, že jsou fajn a třeba mladší z mých dětí je vysloveně žere ;-), šikovné je, že kvůli nim nemusí nikam přecházet, takže chodí na 3 týdně z vlastního výběru a to jsem jí ještě čtvrtý upřela s tím, že přece nemůže vymést úplně všecko ;-)))
Líza
25.3.2008 5:46:26
Lindo, a nezdá se ti, že je opravdu potřebnější než ty ta matka, která potřebuje školku denně a ne jen 2x týdně? (Což vyplývá z toho, že píšeš, že mladší chodí jen 2x týdně...) Kdybys měla malého v jeslích na každý den, v přijímacích kritériích do školky bys byla v úplně jiné skupině a možná by se starší dostal. Na tom přece není nic divného. Ostatní holt rodičák neberou, s mladším dítětem nejsou doma ani zčásti a tak potřebujou školku víc.

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 67 [Dalších 47 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.