5.2.2021 13:34:02 Monty
Re: Využili byste možnyuost docházky potomka do devítky, pokud by se ho netýkal Cermat?
"Rozhodně si nemyslím, že je to krok správným směrem. Na rozdíl od jiných školních systémů ten náš nedokáže děti učit celkem základní věci, jako je právě třeba čtenářská gramotnost. A řešit to tak, že jedna ze státních příspěvkových organizací vymrskne testy a rodiče se pak snaží děti naučit to, co ty testy měří, ale školy neposkytují, je nepochopitelné a nesystémové. A navíc brutálně znevýhodňující. Je to popření smyslu škol."
Větře,
ano. A dovolím si poznamenat, že čtenářská gramotnost není jen záležitost českého jazyka, je potřeba pro úplně všechny předměty a obory, se kterými se to dítě v životě setká.
Jak jsem tu nedávno zmiňovala tu synovu "kontroverzní" úvahu o smyslu češtiny, tak si z ní dovolím kousek ocitovat. Jen jako příklad, jak to vnímá student, navíc velmi konzervativní student, žádný rebel bez příčiny. Doufám, že to nezjistí, už by mi nikdy nic nesvěřil.
"Hlavní funkcí jazyka je dorozumívání mezi lidmi, ať už slovem nebo písmem, jde o porozumění toho, co chtěl druhý vyjádřit. Ve škole se ale na porozumění textu klade důraz jen druhotně, naposledy co si pamatuji tak u přijímaček a na hodinách ZSV, kam to ani nepatří. Místo toho se učí absurdní pravidla větných členů, určování vedlejších vět atd… ... Co se týče samotného pravopisu, výsledkem současné výuky především na základních a středních školách je to, že žáci během přijímacích zkoušek umí určit přístavek nebo co, ale v reálné písemné komunikaci dělají jak faktické, tak pravopisné chyby."
Odpovědět