Re: můj desetiletý syn nemá logické myšlení
Tak já vím, že z něj matematický génius nebude, i když by cvičil x hodin denně. To není účel. Ale jde mi jen o to, aby v pohodě /a pochopitelně s nácvikem/, zvládal běžnou matematiku na základní škole - o střední vůbec nepřemýšlím, co já vím, co bude za pár let. A aby právě tu matematiku uměl aplikovat v praxi a ne jak mi vyprávěla jedna mistrová - kuchařka, že to je děs, že měli u nějakého jídla ingredience na 1 porci a nějaký ten žák dostal za úkol uvařit snad nějakou polévku, či co a jako první bylo psáno 0,4 l vody /receptury byly psané prý na 1 porci/ - a on měl uvařit pro 20 osob a vzal si na to pětilitrový hrnec a vodu začal odměřovat tak, že si na odměrce našel 0,4 l a to tam hodlal dát 20x. Je mi jasný, že na kuchaře nepůjde matematický génius, ale kuchař by snad měl umět pracovat s množstvím a odvodit, že už necelý půllitr násobeno deseti je necelých 5 litrů a tudíž na 20 porcí nemůžu vzít hrnec o 5 litrech.
Odpovědět