Já si myslím, že problém je právě v tom, že děti málo řeší slovní úlohy, takovou tu přirozenou logiku a matematika je hodně o počítání abstraktních čísel a písmen. Myslím alespoň v nižších ročnících základních škol. Pak sice kluk může mít písemky z matiky vždy za jedna, protože mu nedělá problém nadrtit postup a vzorečky, ale absolutně netuší, o čem je řeč (ne že by třeba fyzika se učila - aśpoň za našich let jinak, že...).
U nás to funguje tak, že když mají takový úkol (nebo nějaká ta matematická soutěž), tak si s tím ke klukovi sednu a rozeberu to s ním. Co je tam důležité, co která ta věta říká, na co se otázka ptá... Shrneme si co víme. Popřemýšlíme, jaké jsou tam logické souvislosti a pak "počítáme" - resp. kladu mu otázku jednu za druhou, vedu ho tím postupem, on je pak schopný na každou jednotlivě správně odpovědět, ale když si přečte zadání jako celek, hledí na to nechápavě... Většinou se to jinak ani nedá, protože rovnice o víc neznámých nebo matice ještě samozřejmě neberou, takže napsat do ofiko vzorečku to nejde... To je právě ten trénink logiky, logika je o tom, vidět souvislosti ve zdánlivých nesmyslech
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.