14.3.2013 12:20:49 Winky
Re: můj desetiletý syn nemá logické myšlení
já myslím, že na to jdeš dobře. V případě úloh je možné si udělat jakýsi univerzální postup v tom smyslu že nejprve zjistím CO se po mě chce
(spočítat, nakreslit, změřit, rozpůlit, odečíst, vynásobit), přičemž je třeba být si vědom chytáků (že je rozdíl "méně než" a "ne méně než", zda mám zjistit kolik je celek nebo část celku atd. - to je ta logická část, tam je potřeba natrénovat nejvíc variant a používat ty nákresy kdo co kam jak). No a pak aplikovat matematický postup (ten mu nejspíš nečiní potíže jak píšeš), poté zkontrolovat jednotky (vyšlo mi číslo 234 a je to korun, metrů, litrů, kilogramů.... taky použít trošinku logiky, jestli mi ve výpočtu množství mléka do receptu můžou vyjít desítky litrů atd.). V dalším bodu se provádí kontrola, taky z části použití logiky - že pokud jsem předtím dělil, tak zpátky to násobím, pokud jsem odečítal tak teď přičítám). A nakonec větný zápis výsledku (na to studentíci dlabou, přestože jim je vtloukáno do hlavy že je to SLOVNÍ úloha, tudíž má mít i SLOVNÍ odpověď).
Odpovědět