24.8.2011 18:57:40 Delete
Re: počítání
No když je ten ? uprostřed příkladu (2 + ? = 6, 12 - ? = 8), tak je to poměrně jednoduché. Jak psala Majkaf, stojím na dvojce a mám dojít k šestce, kolik udělám kroků dopředu (plus)? Stojím na dvanáctce, mám dojít k osmičce, kolik udělám kroků dozadu (to je to mínus)?
Když je ? na začátku ? + 2 = 6, ? - 4 = 8), je to těžší. Ale také se dá. Stojím na šestce, k ní jsem se dostala dvěma kroky dopředu (plus), z jakého místa jsem vyšla? Tam si musí dítě uvědomit že má couvat, že hledá začátek....V druhém případě stojí na osmičce a ví, že k ní se dostalo čtyřmi kroky dozadu (mínus), takže začátek příkladu (cesty) byl někde vpředu.
Podle mě je zásadní dodržovat stejná slova (např. plus = dopředu, minus = dozadu) a stejně postavené otázky...Kde jsem (na začátku příkladu (otazník uprostřed, vím odkud jdu a kam jdu) nebo na konci příkladu (vím, kam jsem došla a kolik jsem udělala kroků)), kam se budu pohybovat (plus, minus), a kolik kroků musím udělat....
Odpovědět