24.8.2011 18:08:44 Mlada
Re: počítání
Nejprve se dopočítává - na prstech, na ose. U přechodu přes desítku "na dvakrát". Něco jde manipulací - to hlavně u odčítání (14 - ? = 7). Některé děti si zapamatují vzor a dokáží příklady převracet (2+3=5, 3+2=5, 5-3=2, 5-2=3), ale je tam podle mě dost riziko, že to dělají bez pochopení. Je dobré příklady převádět na praktické úlohy, spousta dětí, které koukají na příklad 4+?=9 si s úlohou "Na dvoře jsou 4 husy, kolik je na dvoře slepic, jestliže je tam celkem 9 zvířat?" poradí lépe, protože si ji představí. ... Vlastně by se děti měly naučit si takovéto představy samy vyvolat, pokud vidí příklad - tedy, naučit se vědět "jak na to", ne jen bleskově vypálit výsledek.
Odpovědět