| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Máme doma školáka

Fotosoutěž Máme rádi zvířata 2019 - vyhrajte elektrický kartáček, vstupenky do zábavního parku nebo hru

Redakce

Nahrajte zajímavou fotku vašeho domácího mazlíčka, z návštěvy ZOO nebo z přírody.

  (?)
 Názory 110 z 23272  [Dalších 23262 >>]
Federika 14090
14.6.2019 22:38:06
Větře,
to ale snad není možný, proč to nikdo neřeší? Písemky pro inspekci? Testy,když nic nedělají?
Já mám někdy pocit,že ve kole mý nejmladší to jde všechno tak nějak lážo plážo, nic moc se neděje, nic moc nedělají, ona má individuál, spoustu omluvených hodin, co jí chybí,snadno doučím já, ale testy jsou zkrátka z toho,co proberou, testy pro inspekci-to mi přijde padlý na hlavu...
Jana+2holky 157410
14.6.2019 20:14:17
Neucim, zatim nebylo treba. Jedna je v petce, druha v prime na 8G, zvladaji to samy. Jen jsem musela dohlidnout na mladsi pri priprave na 8G, neotevrela by dnad knihu.
Vítr z hor 100046
14.6.2019 16:57:27
Fed, jenže vy máte asi nějakou super školu.
U nás se teď třeba cca 2 měsíce skoro vůbec neučilo (výlety, různé akce, hromada placených aktivit), načež zničehonic měli psát 4 velké písemky v jednom týdnu z něčeho, co za ty dva měsíce zapomněli, že se vůbec učilo. Ve dvou případech psali z celé učebnice, tedy předpokládám za celý rok. Takže my rodiče jsme se museli svolat, dát dohromady, co v testech bude a za víkend ty čtyři písemky do dětí dostat.

Nebo čeština ve třetí, čtvrté třídě. Moc se neučilo, učitelka věčně pryč, školnice místo toho pouštěla dětem filmy typu Anděl páně (několikrát, protože se to buď minule nestihlo, nebo to všichni neviděli), jindy je suplující asistentka nechala vyplnit jedno cvičení a pak "můžete si vyndat mobily".
Kdysi měly mládežnice v nějaké písemce z češtiny dost nepochopitelné chyby, tak jsem se vyrazila do školy zeptat, v čem je problém. Prý že to ještě nebrali, tak jim to stejně nebude počítat... Ale písemky si (pro inspekci?) nechala.

Nebo ve třetí třídě matematika... násobilkou se zabývali naposled v dubnu v druhé třídě. Září - nic, jen sčítání/odčítání, půlka října, pořád nic. A pak prásk, písemka z násobilky, kterou viděli naposled skoro před půl rokem. Někteří rodiče začali cca v půlce září děti na vlastní pěst učit násobilku, protože už jim to bylo divné. Většina dětí naivních rodičů ovšem schytala mizerné známky.
Pole levandulové 23006
14.6.2019 16:41:00
Manko, porucha se většinou nevylučuje s chytrostí, jen je to vnímání u daného jedince jinak, než je průměr. Dost často jsou poruchy kompenzovány vysokou inteligencí, skvělou pamětí atd., takže i u dítěte s ADHD se nemusí rodič s dítětem učit a dítě může zvládat samo. Naopak u dys - poruch je vhodné pracovat na kompenzaci doma, což ale nebývá učení se školní látky, ale cvičení, které pomáhá v mozku propojit ty správné cesty.
Mám dvě děti, jedno je ADHD, s ním jsem se nemusela učit nikdy /a to fakt ani v první třídě/, vždy přišel domů, sám si udělal úkoly, já jen podepsala. Je v osmičce, učí se výborně. Druhé dítě má dysortografii, tam jsme museli dělat nápravná cvičení od PPP a logopedky, to opravdu výrazně pomohlo, ovšem co se týká učení se přímo školní látky, to jsme taky neprovozovali. Jde do páté, bude mít vyznamenání. Oba vedeme k maximální samostatnosti a daří se. Neřekla bych, že je to o poruchách, ale spíš o tom, kdo dítě vede k samostatnosti už odmala a kdo za něj všechno dělá a vymýšlí za něj, dělá mu animátora, místo aby ho nechal si najít zábavu samotné.
Federika 14090
14.6.2019 15:21:32
Vážný,
na žádné škole mých dětí jsem se s rím nesetkala. A kdyby se to stalo, má škola k dispozici školní počítače a školní tiskárnu.
Vážný 27744
14.6.2019 2:57:46
Hejný je pro jistý typ dyskalkulických dětí imho naprosto nedostupný. Pokud dítěti není jasné že 2 půlky jablka jsou jedno jablko (protože ony v realitě nejsou, je tam abstrakce), tak smůla. Pokud nemá schopnost pochopit přímku jako hoooodně dlouhou prodlouženou úsečku atd. A přitom takové dítě maluje, vidí perspektivu apod.
Vážný 27744
14.6.2019 2:55:02
A co třeba vyjmenovaná slova, nebo násobilku. To jsme učili shora dolů a nahoru a třetí den to vůbec nevěděl, že to existuje. Ano ADHD, ale bylo to tak... A nakonec si stejně celou násobilku nezapamatoval, ale naučil se třeba že 5*7 je 35 a odtud 6*7 = 35+7 = 42.
Vážný 27744
14.6.2019 2:52:15
Federiko, a když někdo nemá např. tiskárnu, nebo dokonce počítač?
Vážný 27744
14.6.2019 2:51:04
Se synem naposled v prváku na VŠ když jsem ho doučoval statistiku (doufal, že nn
a humanitním oboru matiku navždy opustí. Předtím cca do septimy tu a tam matiku a fyziku, předtím občas i chemii.

Dcera do čtvrťáku matiku, něco málo na maturitu a přijímačky. Naštěstí hlavní nabriefování na přijímačky zastoupil syn a dcera se tak aspoň někam dostala. Obdivuji jeho schopnost připravit na ZSV za dva dny někoho, koho společnost a politika skoro nezajímala.
byvala radka 154149
13.6.2019 10:16:10
nezvládám
nemám energii
všechnu vyčerpám na dohady s dcerou, proč je to vůbec potřeba
asi jsem to už vzdala
 Názory 110 z 23272  [Dalších 23262 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.