| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Méně žáků ve třídě neznamená kvalitnější výuku

 Celkem 85 názorů.
 Dalila 
  • 

Zlatá střední cesta 

(6.5.2010 9:41:20)
Nejsem zastáncem výchovy a vyučování na základě mocenské nadřazenosti, ale ani se mi nelíbí úplná volná výchova. Domnívám se, že tak jako se u nás léta chybovalo právě výchovou na základě moci, tak i v zemích s volnou výchovou to také přehnali. Volím něco mezi tím. Je důležité mít autoritu, ale tu přirozenou. Ovšem to není vůbec lehká věc.
 Tante Ema 


Re: Zlatá střední cesta 

(6.5.2010 11:45:34)
Autorita je ošemetná věc. Musí být přirozená a také musí mít reálný základ. To ovšem nic nemění na tom, že učitel pro žáka autorita je, ať je jakkoliv špatný, je to stejné jako se šéfem. Můžu si o něm myslet cokoliv, ale velí on.
Učitel nesmí své převahy nad dětmi nikdy zneužít. Stejně jako doktor třeba. To ale neznamená, že nesmí jednat autoritativně, naopak, učitel musí být schopný bezpečně rozeznat situaci, kdy je autoritativní jednání nutné. Nepoužívat ho ve chvíli, kdy je škodlivé nebo zbytečné.
U pana Mlezivy je vidět, že toho o učení zatím moc neví, ale o to víc v něm bublá vášně (a vzteku).
 maja 
  • 

Re: Zlatá střední cesta 

(6.5.2010 12:08:14)
No nevím...děti jsou děti a jak jim jednou příliš povolíš tak už se to těžko vrací k normálu. U dospělých je to něco jiného, už můžeš vycházet z toho že vědí co se má a co ne.
 Bumbi&05,08,10 


Re: Zlatá střední cesta 

(6.5.2010 19:35:49)
i malý dítě dokáže postupně rozlišovat, co může a co ne. Školáček prvňáček by to měl zvládat již naprosto bez problémů, 6 lete dítě by již měl znát pravidla a mělo by vědět i PROČ je potřeba je dodržovat a jaký mají smysl.
Pak ho "neohrozí" respektující přístup - což není totéž jako volná bezhraniční výchova.
 Tante Ema 


Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(6.5.2010 10:39:21)
Autorovi musela v minulosti nějaká brutální úča silně šlápnout na ego. Pokud to udělala v malé třídě, tak se nedivím, že má problém se z toho vzpamatovat.
 Pawlla 


Re: Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(6.5.2010 10:53:19)
Taky s článkem nesouhlasím,výuka ve třídě s menším počtem žáků je vždycky lepší.
 Martina, 2 kluci 


Re: Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(6.5.2010 11:20:42)
je lepší, už jen proto, že můžeš reagovat na rozdílné tempo, zadávat různorodou práci a hned máš čas reagovat na dotazy - učím ve třídách od 15 do 27 dětí a ten rozdíl je propastný.
 Tante Ema 


Re: Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(6.5.2010 11:34:29)
Samozřejmě a každý, kdo v takové třídě byl, je jedno jestli učitel nebo žák, to ví.
I ne moc dobrá učitelka je malé třídě lepší.
Takové bestie, jaké pan Mleziva vidí číhat za "dveřmi do běžné třídy", se ve skutečnosti vyskytují jen ojediněle a nejčastěji jsou to vysloužilé soudružky-stranické funkcionářky.
Na to by si rodiče měli dávat pozor místo čtení takovýchhle blbostí a pan Mleziva zase radši učit němčinu místo téhle nutkavé osvětové činnosti.
Kdybych byla důvěřivý rodič, bála bych se po tomhle poslat dítě do školy zřejmě plné patologických osobností a systémového násilí.
 maja 
  • 

Re: Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(6.5.2010 12:10:23)
všechno je o lidech...i v pidi třídě může být učitelka špatná a děti nezvládat a naopak,jiná ve velké třídě vše zvládne.
 bleděmodrý vamp 


Re: Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(9.5.2010 6:03:01)
Berete to z hlediska učitele. Pro učitele je to určitě lepší. Pro žáka, který má ve škole problémy, je možná lepší početnější třída, připadá si bezpečnější, více skrytý, méně "na ráně". Na tyto žáky by se měl brát zřetel především.
 Líza 


Re: Další článek od učitelobijce Mlezivy 

(9.5.2010 9:26:05)
Vampe, není náhodou pro žáka, který má ve škole problémy, lepší, aby učitel měl možnost se mu věnovat natolik, že ty problémy společně zvládnou, než být schovaný a nebát se sice, že dostane bajli, ale své problémy si ponechat a nikdy je nepřekonat???
Přijde mi, že jsi zažil ve škole trauma a měl jsi strach z učitelů, a tak teď generalizuješ, že vlastně nejlepší škola je ta, kde na děti není moc vidět, a nejlepší učitel ten, kterej nechá děti dělat, co je napadne?
 Miri30 


Počet žáků ve třídě 

(6.5.2010 11:01:43)
Článek pro mě místy nebyl úplně srozumitelný, nicméně jako podstatnou bych viděla tu poslední větu. Cituji:
"Dostáváme se tedy k závěru: u dobrého učitele vede snížení počtu žáků ve třídě k vyšší kvalitě celkových výsledků, u špatného učitele tomu je vzhledem k intenzitě jeho působení zcela naopak."
A trochu by ji předělala:
U dobrého učitele vede snížení počtu žáků ve třídě k vyšší kvalitě celkových výsledků, u špatného učitele .... tam už to asi nic nezachrání. :-(

Reaguji na tento článek především z toho důvodů, že mám doma předškoláka a momentálně je situace taková, že v prvních třídách je kolem 30 dětí. A to se mi tedy opravdu nelíbí.



 Martina, 2 kluci 


Re: Počet žáků ve třídě 

(6.5.2010 11:19:04)
Taky mám předškoláka, už se ví, že bude jedna 1. třída o 27 žácích, bohužel. Mělo nastoupit 30 dětí (z čehož by 2 třídy byly), ale 3 mají odklad, takže bude jen jedna třída. Je to velká škoda, ale pracuju taky ve škole, tak vím, že ředitel v takové situaci nemá moc na výběr.
Doufám, že učitelka je zvládne všechny vidět jako jednotlivce a sžít se s nimi, v takovém počtu je to fakt obtížnější.
 Petra 
  • 

Re: Počet žáků ve třídě 

(6.5.2010 11:37:55)
To vis,ze jo. To zalezi na osobnosti ucitelky. Promin, ale trida me dcerky ma 27 deti a jsme moc spokojeni. Bezvadna ucitelka ma autoritu a deti ji milujou (ma tam vic kluku, ale zvlada to). Moje dcerka chodila do vesnicke skoly, bylo tam jen 12 deti, ale ucitelka s nima nezvladla, uroven vyuky byla nizsi, takze letos v unoru prestoupila do velke skoly (nyni je ve 2.tride).
 Martina, 2 kluci 


Re: Počet žáků ve třídě 

(6.5.2010 20:10:06)
Taky doufám, že všechno dopadne dobře. Syn svou budoucí učitelku zná z volejbalových tréninků, je trenérka starších holek. Ona si umí dobře prosadit svou autoritu, její svěřenkyně ji mají rády a naše prťata taky, ona u nich často pomáhá.
 Petra 
  • 

Re: Počet žáků ve třídě 

(8.5.2010 22:42:45)
Drzim Vam palce!
 Tante Ema 


Re: Počet žáků ve třídě 

(6.5.2010 11:38:41)
Přesně tak, tohle nemá škola v moci ovlivnit (pokud to nechce dotovat z mezd, to je jediná možnost), systém je nastavený tak, aby třídy byly pokud možno co největší. Je to strašně špatně a rodiče by to měli dát najevo (pokud jim to vadí). Ale ne na internetü ani ne v ředitelně. Na tohle je třeba myslet při volbách a poptávat to od volených zástupců. Jinak se to nezmění.
 Renata 
  • 

Re: Počet žáků ve třídě 

(7.5.2010 21:03:32)
Můj syn chodí do druhé třídy. Je jich 18 a v 2.A 17....od příštího roku se třídy sloučí...nevidím pro to důvod. 35 je moc na to aby se třídy spojily a tak vznikne jedna třída pro slabší děti...cca 10 dětí a jedna pro ty bez problémů cca 25-27 dětí. Nechápu co se tím ušetří- třída né, učitel né, nervy rodičů taky né. Moc dobře vím, že paní učitelka měla i tak málo času na individuální přístup. Takže si to neumím představit do budoucna.
 bleděmodrý vamp 


Re: Počet žáků ve třídě 

(9.5.2010 6:30:06)
Často se opakuje "dobrý učitel", "špatný učitel", ale mohl by někdo blíže určit, co to znamená? Mně osobně se takové označování učitelů nelíbí, každý si pod tím představuje něco jiného. Pro mě by býval dobrý učitel ten, ze kterého bych neměla ve škole nepříjemný pocit, a takovou učitelku jsem měla jenom jednu. Ve třídě byl v jejích hodinách velký kravál, takže jsem musela hodně "natahovat uši", abych slyšela co říká, ale cítila jsem se uvolněně a hodně jsem se naučila a dokonce mě to bavilo, i když se jednalo o český jazyk, hlavně větný rozbor.
 maja 
  • 

někdo musí velet  

(6.5.2010 12:06:18)
můj názor je takový, že někdo prostě musí loď řídit a ve škole děti řídí učitel. Přílišné bratříčkování mezi dětmi a učiteli také není zrovna dvakrát ok.... dcera chodí do takové školy , kde se právě razí přátelská rodinná atmosféra a jsou učitelé , které tato atmosféra ze strany dětí totálně smete, děti si dovolují, jsou drzí, neznají hranice...hloupé je , že potom posloucháme, že dítě je drzé, nevychované a je to tím, že právě děti nemají přísnější vedení. Holt přílišné přiblížení k dětem může být i na škodu, ne každý učitel to zvládne udělat tak aby byl autoritou a kámošem najednou. Osobně jsem pro zlatou střední cestu, ne přílišný dril ,ale určitá kázeň určitě ano.
 x x 


Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 12:14:00)
Můj otec měl nedávno zajímavou příhodu, v přízemí ve třídě vyučoval a najednou se jedna studentka zvedla, šla k oknu, naklonila se a vzala si od matky na tácku opečeného buřta s hořčicí a chlebem. No je toto normální? ~q~
 maja 
  • 

Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 12:22:19)
No to je samozřejmě drsné..... mnohokrát jsem se účastnila přednášky pro dospělé, jako posluchač , a to by ses divila kolik taky posluchačů dospělých je schopno během přednášek telefonovat, mluvit se sousedem, komentovat nevhodně, chodit na chodbu sem a zase tam, hlasitě štrachat a pod....no tak to asi byla ta matka s buřtem:) zvyklá ze svých přednášek
 Tante Ema 


Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 12:51:51)
Problém je v tom, že otázka není autoritativní versus partnerský přístup k žákům.
Partneři jsou lidé, kteří na stejné věci participují stejným dílem se stejnou zodpovědností. Což není případ vztahu učitel a žák, jak asi není těžké pochopit.
Pan Mleziva to buďto nechápe nebo je pokrytec (pravděpodobnější varianta).
Přístup učitele musí být RESPEKTUJÍCÍ, laskavý, osobní, důsledný a autoritativní. Autoritativní není sprosté slovo. Děti se ve škole musí cítit v bezpečí. Děti ani podle zákona ani ze zkušenosti nejsou zralé k přijmutí plné odpovědnosti, dokáží to tím méně, čím jsou mladší. Učitel je vychovává, učí, chrání, zabezpečuje jim bezpečné prostředí pro rozvoj osobnoti, růst a i pole, kde lze dělat chyby.
Děti musí cítit, že se na dospělé, kteří stanovují a brání hranice, mohou spolehnout. Jinak to nikdy nefungovalo a fungovat nebude.
Partnerství je sice hodně módní slovo, ale ve vzdělávacím procesu jsou učitelovi partneři RODIČE, ne dítě.
To, jak pan Mleziva líčí učitele (slovo VESMĚS, které použil, mluví samo za sebe, v daném kontextu má manipulativní význam), je nekorektní.
Už jsem psala dřív, že takoví učitelé se najdou a je to dost špatně, ale před tím, než začnu dávit splašky, je dobré si uvědomit, že kupodivu i ve školách pracují lidé. Takoví, jací jsou všude jinde.
Děti nechtějí učitele za kamaráda. Stačí se jich zeptat. Chtějí si ho vážit a obdivovat ho, důvěřovat mu. A takový by měl učitel být.
 Winky 
  • 

Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 13:41:31)
souhlasím, z toho článku vynzívá paranoia....
Ve firmě by mi taky ředitel neřekl "a tak si to objednejte od koho chcete a za kolik chcete, a jestli se vám tu dnes nechce být jděte si klidně domů lehnout, však práce není zajíc a neuteče"
Jestli panu Mlezivovi něco uniklo, tak to že učitel je ZODPOVĚDNÝ za výuku, tudíž potřebuje využít svou autoritu k tomu, aby výuka probíhala.

a souhlasím že je prostě dobrý učitel a ne dobrý učitel, resp. špatný učitel. Podmínky atd jsou vedlejší kritérium, kor pitvat pozici učitele v malé třídě, v dnešní době kdy se opět začínají třídy plnit co do počtu 25 a výše žáků.

A docela mě štve, jak se pořád řeší co by učitel měl a neměl, co musí a co nesmí.... mám dojem že zas TAKOVOU moc nemá aby si v ní mohl libovat, počítám že učitel je rád, pokud najde odezvu u dětí, jenže když ji nenajde - co pak? Co když žák nechce, trucuje, revoltuje? Tresty se nedávají - vyhodit za dveře je úleva pro žáka a strach pro učitele, domácí úkoly žák plnit nemusí - tak za ně dostane špatnou známku no a co, rozhovor s rodiči mnohdy v těchto případech nemožný.... tak jaképak vyžívání se? to je spíš trápení pro toho učitele (nebo holt zlomí hůl, když nemá cestu kudy by mohl dojít ke zlepšení).
Jestli má pan autor článku na mysli to, že učitel trvá na papouškování znalostí slovo od slova bez možnosti použít vlastní rozum, tak doufám že tenhle druh učitele už je takřka fosilní a téměř se nevyskytuje.



 maja 
  • 

Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 18:46:54)
vyhodit dítě za dveře se nesmí nebylo by pod dozorem ....prý by se mu mohlo něco stát ...tolik pravila naše p. uč....něco na tom je
 Jedůfka / 99,00 


Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 22:06:32)
Na žáka, kterého popisuješ, autoritativní přístup nepomůže ~a~. Mám takového doma. Jak se zasekne, poroučení a striktní požadavek to jen zhorší.
 Káča, dvě děti 
  • 

Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 18:10:59)
"Přístup učitele musí být RESPEKTUJÍCÍ, laskavý, osobní, důsledný a autoritativní. Autoritativní není sprosté slovo"

Emo, přístup k výchově je buďto respektující nebo autoritativní. Podstatou autoritativní výchovy je nerovnocennost partnerů, vzhat nadřazenosti a podřazenosti, samozřejmě na každé dítě jsi jinak "tvrdá". U respektující výchovy uplatňuješ partnerský přístup k dítěti. Rozdíl mezi oběma je v tom, jakým způsobem vymezuješ hranice a pravidla chování. (Kopřiva) Jednoduše řečeno, u respektující výchovy jakoby přizveš dítě k utváření hranic. Jasně, nemusíš se striktně držet jen jednoho z těchto pólů, ale říct, že učitel musí být zároveň respektující i autoritativní je asi jako říct, že bude zkoušet a plánvat písemky čistě pouze podle svého uvážení a zároveň bude písemky oznamovat a na zkoušení žáků si zvolí určitá pravidla. (třeba že každý žák má za pololetí nebo rok jednoho "žolíka", kterého využije, pokud ho učitel vyvolá a on neumí). Mám pocit, že podle tvého mínění by musel být učitel asi polobůh...











 Tante Ema 


Re: někdo musí velet  

(6.5.2010 21:46:03)
Ale ne.. ono ti to nedáva smysl viděno optikou RaR.
Jinak to smysl dává dokonce i v tom příkladu o písemkách, který uvádíš jako nesmyslný.
Učitel, který by bezezbytku naplňoval to, co píšu, by skutečně polobůh (nebo možná celobůh) byl.
Tohle je ieál, učitelé jsou lidé, ale je moc dobré nějaký ten ideál mít, zvláště pokud pracuji s mládeží.
RaR je zajímavá věc, pro české prostředí hodně podnětná a potřebná, ale pokud je bráno jako ideologie, nen to zase nic víc než ideologie.
Můj "koncept" učitele je taky ideologie :-).
 Líza 


Re: někdo musí velet  

(7.5.2010 8:41:50)
Káčo, nesouhlasím. Autorita a respekt se nevylučují.
 Heda 
  • 

Re: někdo musí velet  

(7.5.2010 9:53:50)
Autorita a respekt jistě ne, ale autoritativní a respektující přístup jsou podle mě dvě opačné věci. (A ano, jsem fanoušek RaR.)
 Tante Ema 


Re: někdo musí velet  

(7.5.2010 21:34:49)
Jak říkám, vylučuje se to jen v konceptu RaR. Reálně ne.
 Ráchel, 3 děti 


Re: někdo musí velet  

(9.5.2010 16:57:48)
pleteš si autoritativní s autoritářským
 štěpánka 
  • 

Re: někdo musí velet  

(9.5.2010 17:00:16)
Ráchel, já myslím, že si to hlavně plete autor článku.~t~ jinak myslím platí: - BEZ PŘIROZENÉ AUTORITY DO ŠKOLY NELEZ....~4~
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Re: někdo musí velet  

(7.5.2010 14:12:25)
Tante Ema - docela bych se pod tvůj příspěvek podepsala. Hlavně to, že partnery je učitel a rodič....
Pracuji ve školství hodně let, poslední 4 roky na SŠ a mohu říct, že tak hrozní mi ti žáci a studenti (máme tu i tříleté učební obory, i 4leté studijní), jak se mnohdy v médiích píše, nepřipadají. Mám tu zkušenost, že pokud se těmto "dětem" (oni by se proti tomuto názvu ohradili :-) ) stanoví pevné mantinely a důsledně se trvá na jejich dodržování, jsou "týnejžři" (příšerné slovo a anglicky ho neumím ~j~) schopní a ochotní se pravidlům podřídit. Jen musí být pedagog čestný k nim i k sobě, případné chyby přiznat a omluvit se - zde ano, cítím studenta jako partnera v komunikaci - a hlavně být spravednivý!!!! Prostě stejné pochybení musí vyvolat stejný postih u každého.... Děti (a ty pubertální obzvlášť) jsou velice citlivé na jakýkoliv protekcionismus a neodpouští ho....
Simča ~b~

PS. Kdybych se měla vyjádřit k velikosti třídy - výchovné skupiny, tak já považuji optimální počet tak 12 - 17 děti. Kdysi dávno, když jsem začínala, a ve třídě měla 40 prvňáků, jsme s kolegyněmi razily heslo, že každé dítě nad 20 je MOC!!!
 Tante Ema 


Re: někdo musí velet  

(7.5.2010 21:46:36)
Anoano. Velmi hezky řečeno. PARTNER V DIALOGU - to je totiž ono! Dík~;((
 x x 


Pan Mleziva  

(6.5.2010 12:09:06)
by se měl léčit, to co vypouští do světa za bludy, to je fakt děs, škoda komentovat... ~a~
 maja 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 12:19:02)
schválně jsem si to přečetla ještě jednou....mě to zase jako takový blud nepříjde.
Jediné co mě zarazilo je věta : Bohužel to vesměs neplatí. ...tam bych zvolila Bohužel to někde neplatí.
Co sděluje? Že se učitelé bojí přílišného přátelství s dětmi aby je děti potom nepřeválcovaly. Že většina z nás je všude vedena autoritativními přístupy..ve škole, v práci. Staletí. Že učitel má možnost získat moc nad dětmi a teď je na něm jak to zmákne. ( ostatně doma je to taky tak nebo ne?)Že učitelé mají strach ze selhání. A že "Ruku v ruce se s tradičním myšlením pojí mylný názor, že úkolem školy není vychovávat, nýbrž jen vzdělávat." A nakonec sděluje , že vše záleží na učiteli....dobrý uč. ok , špatný špatně. ....proti těmto tvrzením vůbec nic nemám, vždyť tak to je.
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 12:25:54)
Taky jsem nepochopila, proč ten článek vyvolává takové nepřátelské reakce.
Osobně bych si přála, aby moje děti učili učitelé s těmito názory.
Žabátko, nechceš konkrétně napsat, co ti připadá jako blud, a proč by se měl autor léčit?
 susu 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 12:40:02)
Ty, Zuzano, mně přijde jako blud už jen první odstavec a slovo "vesměs".

Článek jsem nedočetla, nelíbil se mi, nesrozumitelný, dlouhý,...
 x x 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 12:46:43)
Říkáš proto, že nemáš se školstvím žádné zkušenosti.Já jsem na toto téma napsala v diskusích stohy příspěvků a nechce se mi to ani náhodou opakovat. Si to zkus dohledat. Myslím si, že přílišené uvolnění mravů a chování v hodinách je spíš na škodu. Netvrdím, že by děcka měla klečet v koutě nebo dostávat rákoskou přes ruce, ale osobně se děsím toho, co se dnes děje na středních a už i základních školách - tolik agrese, vulgarity atd., že se divím učitelům, že to ještě vůbec dělají. Už jsem psala několikrát, že na středních školách to souvisí s malou konkurencí, na SŠ se dostane i ten, který by měl dříve problémy se dostat na učňák. Klesá úroveň studentů a tím i kvality výuky. Čím blbější student, tím víc si vyskakuje a vyvyšuje se nad učitele,je to fakt těžké, být učitelem. Možná, až nastoupí do škol silné ročníky našich školkových dětí, tak se to začne zlepšovat a doufám v to, i za cenu větší konkurence u přijímacích zkoušek. Studenti alespoň budou mít motivaci a budou motivováni proč na střední škole setrvat. Dnešní přístup velké části středoškoláků je takový, jako kdyby byli nuceni studovat, bodejť by ne, když se SŠ dnes perou o každého čtyřkaře, jen aby naplnily počty. Pak je trend takový, že vystudují s vyzmanenáním i ti, kteří by dřív vůbec maturitu neudělali. Čím menší intelekt studentů, tím těžší je v takovém kolektivu učit a tím hůře se v takovém kolektivu studuje těm opravdu dobrým studentům, kteří jsou slabými bržděni.
 x x 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 12:38:04)
Mám za to, že v dnešní době, kdy mladí ze všech stran slyší jak mají být "asertivní" si učitel musí zachovávat určitý odstup, jinak by prostě ve třídě dnešních teenagerů nepřežil. Někdo ve třídě musí velet a je to logicky učitel. Ono kamarádíčkování se s žáky víc, než je zdravá míra, se proti učiteli otočí, dřív, nebo později. Zvyšuje se agresivita studentů a celé společnosti a to co bylo pro studenty před 10 lety nepředstavitelné, se dnes děje celkem běžně. Morálka se dost uvolnila a to i v hodinách. Pokud někdo studuje střední školu, měl by být schopen pojmout určitá základní pravidla slušeného chování a neprosazovat svoji "osobnost" za každou cenu.
 maja 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 13:11:35)
No vidíš, tak to máme vlastně úplně stejný názor, jen tak jak jsi to popsala předtím, jsem tedy pochopila, že máš nějaký opačný... vždyť on ten autor ale píše to samé, nebo ne?
 x x 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 13:23:03)
Ne, autor považuje valnou část učitelů za zkostnatělé dinosary, kteří se vozí na nebohých studentech a nedávají jím prostor k seberealizaci. Ale tak to vůbec není. Osobně se mi nelíbí styl školství, který se u nás v posledních letech projevuje a který se opírá o uvolnění jakékoliv nadřazenosti a podřazenosti ve vztahu učitel-student. Myslím, že naše školství nebylo až tak špatné, ne nadarmo čeští vědci a další myslitelé platí za špičku mezi svými na celém světě. Jestli to ale tak bude i nadále, těžko říct. Ono dosáhnout něčeho se nedá bez určité sebekázně a sebezapírání, ale to velká část dnešních mladých nechce pochopit. Myslí si, že z nich každý "padne na zadek".
 maja 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 18:51:22)
Osobně jsme také spíš pro tzv. pedagogické válce . Ono teda na každé dítě platí něco jiného , některé děti pedag. válce neustojí, některé se bez nich nehnou a tzv. volný přístup a demokracie je pro ně k naprosté škodě : Onehdá pravila p. uč ve waldorf. škole na můj dotaz jestli jí nevadí, že s eděti válejí po zemi a nic nedělají : ale ony musejí chtít samy jinak to nemá smysl....tak to by obě moje děti asi zůstaly negramotné :)
 Miriam, 4r+2r 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(7.5.2010 20:53:26)
Zacat s respektom voci studentom az na strednej skole je dost neskoro na to, aby sa vysledky objavili do dvoch dni. Vacsina diskutujucich stale hovori o volnej vychove a kamaradickovani. O tom to nie je. Je mi jasne, ze ak niekto ani netusi, ze aj inak by to mohlo fungovat, tazko si to dokaze predstavit na zaklade jedneho clanku. Autor presne o tomto hovori. Po generacie vzdelavaci system fungoval na mocensko-autoritativnom zaklade, mame to vryte (poniektori) priamo v genoch.

Zabatko, mozno ta rovno vystrie, ked ti poviem, ze napr. domacu ulohu povazujem za totalne destruktivnu v edukacnom procese, ze znamkovanie, superenie, odmenovanie, trestanie nie je v mojom (a nielen v mojom, chvalabohu) ponimani nic ine, iba podryvanie vnutornej motivacie studentov. Ak mas zaujem, pozri si link, co som prilozila (v anglictine), mozno sa na vec zacnes pozerat trochu inak. A tak isto odporucam, prestudovat si nieco o Montessori pedagogike.

http://www.alfiekohn.org/index.php
 Jedůfka / 99,00 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 13:00:26)
Já s článkem ve velké míře taky souhlasím. Něco jiného je přirozená autorita a něco jiného je vynucovaná autorita, se kterou se setkávám ve školství velmi často. Agrese dětí plyne často právě z té vynucované autority.
 x x 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 13:13:04)
Heleď ale v životě se člověk setká s velkým množstvím "vynucené autority". K šéfovi se nebudeš chovat sprostě, vulgárně a přezíravě jen proto, že si o něm myslíš, že je blbec. Pokud bych se setkala třeba s prezidentem, projevím mu patřičnou úctu, byť s ním v mnoha věcech nesouhlasím. Učitel je autorita už z toho titulu, že stojí na splečenském žebříčku o něco výš, než-li student. Ono těm našim miláčkům neuškodí respekovat druhé osoby bez ohledu na to, co si o nich myslíme. Určitá míra pokory rozhodně není na škodu. Asertivity a prosazování vlastního "JÁ" bez ohledu na druhé je dneska všude tolik, že je to až nezdravé. Nikdy jsem nepoznala učitele, který by ze zásady nerespekoval žáky a snažil se na nich vozit jen z pocitu posílení vlastního ega.
 Tante Ema 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 13:19:45)
Já, bohužel a ač s tebou jinak naprosto souhlasím, musím říct, že jsem takové učitelky poznala dvě. Jedna mě učila na ZŠ a ta druhá je kolegyně.
Obě jsou už hodně přes důchod a rudé kádry. Kupodivu ale nejsou u rodičů neoblíbené, spíš mají pověst "zkušené kantorky, co naučí a dokáže si udržet pořádek". Sem tam se někdo ozve, ale rychle to zase vzdá, protože "my se bojíme, aby mu nakonec ještě neublížila nějak víc".
 x x 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 13:24:22)
Tak já to štěstí neměla. Každý učitel kterého jsem poznala měl něco dobrého a špatného, ale vysloveně špatný snad nebyl ani jediný, rozhodně ne ve smyslu, že by se vyžíval na studentech.
 Persepolis 


Re: Pan Mleziva  

(7.5.2010 10:58:42)
Já jsem na zakládce(v 80-tých letech)měla "štěstí" na učitelku, která systematicky a neustále ponižovala jednu mojí spolužačku
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pan Mleziva  

(9.5.2010 17:00:25)
no tak to já zase měla tu smůlu, že jsem šikanujících učitelů zažila hned několik ~d~
 Helena, tři dospělé děti 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(10.5.2010 21:31:04)
Co je špatného na kantorce, která "naučí a dovede si udržet pořádek"? Do školy se chodí asi proto, aby se "naučilo" ne?
 Jedůfka / 99,00 


Re: Pan Mleziva  

(6.5.2010 14:25:40)
Jasně, že se k šéfovi nebudu chovat arogantně a nebudu na něj drzá, ale pokud bude mít neadekvátní požadavky a bude se ke mně chovat povýšenecky a bude na mě řvát, tak si to líbit nenechám. A když na něco budu mít diametrálně jiný názor, tak mu to řeknu. Slušně, ale řeknu. Po pravdě řečeno, tomuhle přístupu jsem se - poznamenaná klasickým školstvím - musela velmi dlouho učit.

A bohužel, s učitelkami, které si myslí, že jsou středem vesmíru a každý je musí poslouchat, protože jsou učitelky (včetně rodičů dětí), se setkávám i u svých dětí. Naštěstí takové nejsou všechny.





 Simča, dcery *1988 a 1997 


Šéfovi řeknu, že mám jiný názor....  

(7.5.2010 14:00:16)
Tedy Míšo - možná tak před rokem bych napsala totéž... Jenže..... Manžel je rok bez práce a jsme závislí na tom, že já mám 2 prac. úvazky (dohromady 1,5, tedy 60 hodin týdně) na místní střední škole....
Šéfka má naprosto neadekvátní požadavky, chová se povýšenecky a já mám často diametrálně jiný názor..... A STEJNĚ MLČÍM.... Protože já prostě musím domů přinést těch 15 měsíčně, abychom se nemuseli jít pást.....
Simča
 Helena, tři dospělé děti 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(10.5.2010 21:33:10)
Nesmysl, když se dostaneš do situace - budu držet hubu a mít práci nebo se ozvu a nebudu mít práci - tak co si vybereš?
 Miriam, 4r+2r 
  • 

Re: Pan Mleziva  

(7.5.2010 21:09:03)
Deti naucis pokore tym, ze ju budu vidiet u teba. Ak ich uci clovek typu, ktorym sa prezentujes v tejto diskusii, ich agresivite sa vobec nedivim. Neviem, aky pristup mas k svojim milacikom, ale moji milacikovia si zasluzia respekt, mozu mat vlastny nazor a mozu prejavovat nesuhlas. To, ze sa v zivote stretnu x-krat s autoritativnym pristupom je bohuzial pravda, ak tak vychovam svoje deti aj ja, pribudnu do zakomplexovaneho stada, ktore problemy nevie riesit inak ako autoritativne. Dakujem, nechcem ;-). Nehovoriac o tom, ze nemienim "kopat" do svojich deti preto, lebo v zivote si do nich kdekto este "kopne", tak aby boli na to pripravene.

Myslim, ze ludom po starocia nedopina, ze deti sa ucia prikladom. Ako sa do hory vola, tak sa z hory ozyva. Inak to nikdy nebude
 Binturongg 


Já se chci taky živit takovýma blábolama!!  

(6.5.2010 15:09:29)
Kdyby se pan Mleziva radši zabýval tím, aby byl dobrý kantor, překladatel nebo pedagogický novinář, než všeobecnými, nic neříkajícími články, s nimiž by ho (jak už jsem psala posledně) polovina kantorů na kterékoli VŠ vyrazila a druhá polovina by byla přinejmenším rozpačitá...
Už podruhé mě zvedl ze židle (minule, tuším, mlel cosi o videích učitelů???) - a ač s natáčením nesouhlasím, přimlouvala bych se za to, aby svého pančitele Mlezivu děti natočily a poslaly mi to, prosííííííííím! ~t~ ~t~
Jestli je stejně dobrý pedagog jako článkař, musí žactvo chrochtat nadšením! ~t~ ~t~ ~t~
 sarmi 


Re: Já se chci taky živit takovýma blábolama!!  

(6.5.2010 16:08:52)
souhlasim, taky bych chtela.... ale mozna bych se pak trosku stydela... nebo pouzila pseudonym ~3~
 Iris 
  • 

Dobrý článek 

(7.5.2010 15:25:20)

Nezaznamenala jsem snad jediné pozitivní hodnocení článku. Přitom je v něm mnoho podnětů k zamyšlení. Ano, pokud je učitel úzkostný, neurotický, mocichtivý, manipulátor čí jinak bizardní osobnost, je lépe, je-li ve třídě žáků více, aby mu mohli lépe odolávat a ustát jeho působení bez psychický újmy. Ovšem školy s malým počtem žáků obvykle bývají soukromé, a mohou si dovolit učitelům lépe zaplatit, takže mají i větší možnosti zaměstnat jen duševně vyrovnané učitele.
 Líza 


Re: Dobrý článek 

(7.5.2010 16:40:56)
Iris, z čeho usuzuješ, že školy s malým počtem žáků bývají většinou soukromé? Z toho, co vidím a slyším kolem sebe, tak jde většinou o malé vesnické školy s jedním stupněm, které jsou rády, že žijí.
 Iris 
  • 

Re: Dobrý článek 

(8.5.2010 14:46:11)

Měla jsem na mysli spíš školy ve městech. Na těch venkovských je situace asi jiná - učitel, žáci i rodiče se znají i odjinud než jen ze školy. A pokud je nějaký učitel nebo žák všeobecně známý jako problémový, nemusí si to ten druhý klást za vinu a trápit se tím.
 Lucka 345 


Recese 

(7.5.2010 19:39:47)
Respekt okolí vůči žákovi? To mu sí být nějaká recese ne? ~t~
 Marcellina, 2 dcery 


Ano 

(7.5.2010 19:54:47)
Odvážný a pravdivý článek.
Já si navíc ještě myslím, že pro samé ukázňování nezbývá ve školách dost času na vzdělání. Hodně velká část energie je věnována na to, aby se z žáků udělalo ukázněné stádo (a poslední dobou to už fakt moc nejde, chudáci učitelky), a mnohem méně energie se věnuje opravdovému vzdělávání, rozvoji samostatnosti, zodpovědnosti, komunikace, spolupráce atd.
Mám dojem, že současný vzdělávací systém nevyhovuje dětem ani učitelům. Ale taky si myslím, že většina pedagogů vykonává svoji práci s dobrým úmyslem, jenom prostě kvůli systému nemohou jinak.
 margaret78 


Re: Ano 

(7.5.2010 23:17:25)
Učím na 1.st., pokud si žáky neuklidníte, nic neuděláte, ve třídě je "bordel" a nic nevysvětlíte. Samozřejmě něco jiného je "pracovní ruch", kdy třeba skupina pracuje a nějakém úkolu a musí se nějak domlouvat, že. Taky je opravdu slušné, zvednout ruku, když chce někdo něco říct a ne se přeřvávat jako na trhu. Takže kázeň musí být a učitel si musí umět ji zjednat, jinak je bez šance něco naučit. Nevím,jaké máte zkušenosti Vy, ale toto jsou mé potřehy ze 7leté praxe.
 pavla 2 deti 
  • 

Re: Ano 

(8.5.2010 17:23:25)
Ahoj,ucim cca 10rokem a mas naprostou pravdu..Ucim ve druhe tride..taky delame spoustu her,skupinovych praci,soutezi atd..ale pri tom poctu,co nam pani ministri cpou do trid je pri tom takoveho fandeni a ramusu,ze jsem pak rada za ticho,ktere je ve tride pri samostatne praci nebo pri psani..A zklidnit celou tridu po hre je vazne mnohdy tezky ukol..
A ted k poctu deti..u nas se ted ze ctyr druhych trid delaji tridy tri a pritom mame celkem 89 druhaku..4 paradni tridy po 22 detech ale byly financne narocne,tak pan reditel propustil jednu ucitelku pro nadbytecnost a do tretich trid nastoupi deti v poctu 29zaku na tridu..Taky slusna silenost co:(
 margaret78 


Re: Ano 

(9.5.2010 21:44:43)
Šetří se na nesprávných místech, hrůza a děs. Já radši budu brát o nějakou stovku míň a budu učit ve třídě s menším počtem žáků. Já mám to štěstí, že učím na malé venkovské škole, kde je celkovýá počet žáků do 80, teď přesně nevím, jsem na MD. My zase spojujeme výchovy- např. 2. a 3. tř. má společně TV nebo HV,.. to se dá zvládnout. Ale letos kolegyně dostala AJ ve spojených třídách a to je teda mazec. No naštěstí po poletí zjistili, že to tak nejde, tak je zase rozdělili, jen mají jednu hodinu společnou. Než jsem odešla na MD, měla jsem 11 žáků + ty spojené výchovy a bylo to super.Až se vrátím, tak by mělo být zase dětí více.
 margaret78 


dobrý nesmysl 

(7.5.2010 23:09:52)
Učila jsem na 1.st. ve třídě, kdy bylo 26 temperamentních dětí, z toho 17 chlapců (2 velmi problémové chování)) a 9 dívek , 5 dětí s individuálním programem. Ve třídě se jen těžko daly uplatňovat metody "moderního vyučování" a zaměřit se na individualitu žáka téměř nemožné. To jsem musela řešit mimo vyučování přesčasy, za které nic nedostanete. A pokud od každého žáka vyberete denně 4 sešity, máte zábavu téměř na celé odpoledne a nemáte potom ani chuť a čas vymýšlet něco originálního, převratného,...Po mateřské jsem nastoupila do třídy s 11 žáky- mémě hluku, děti vnímáte úplně jinak, máte na každého čas- na děti s ADHD i na nadané, kterým máte čas zadávat mnoho úkolů navíc. Opravování sešitů zvládáte za chodu i s konzultací přímo nad úkolem v sešitě (okamžitá zpětná vazba). Pod kontrolou máte i co kdo právě dělá, jak je daleko, ... To všechno se samozřejmě odrazí na kvalitě vyučování, náladě kantora ,...Takže absolutně s autorem nesouhlasím.
 Edita 
  • 

Re: dobrý nesmysl 

(9.5.2010 16:47:27)
Naprosto souhlasím. Mám bohužel nyní podobnou třídu, chodím domů naprosto vyčerpaná fyzicky i psychicky a po večerech opravuji sešity. Jakákoli snaha o "modernější" styl výuky se zvrhne v neuvěřitelný kravál, který většinou končí dokonce nějakou bitkou. Také jsem zažila třídy, kde byl ve větší míře rodinnější přístup a je pravdou, že pokaždé byl počet žáků výrazně menší, ale taky je pravda, že jsem tam měla méně žáků s poruchami chování či učení a individuálem. Gratuluji, že jste tuto třídu přežila, já mám pocit naprostého vyhoření a vážně uvažuji, že přečkám pár let do důchodu jako žena v domáctnosti nebo jako hlídací babička. Podotýkám, že ještě před touto třídou jsem měla učení velmi ráda a dodnes se ke mě spousta bývalých žáků hlásí.
 margaret78 


Re: dobrý nesmysl 

(9.5.2010 21:51:55)
To vám úplně věřím, já jsem z té třídy tehdy byla úplně vedle a to jsem začínala, po dvou letech v této třídě jsem odešla na MD, narodilo se mi dítě, které neustále plakalo (spíš řvalo) ve dne v noci, bylo to snad ještě horší než ta třída (to jsem z práce přišla domů a byl klid) a dodneška vinu přičítám mému zaměstnání. Po MD jsem nastoupila do třídy s 11 zlatými žáky, žádné problémové chování, děti normálně zlobily a vše se dalo super zvládnout, myslím, že už to znovu nezažiju. Pak se mi narodil 2. syn- zlaté dítě, spinkal, trochu plakal, prostě pohoda a to jsem se bála, že bude jako ten starší. Prostě pohoda v zaměstnání má vliv na všechno na rodinný život i na děti ve třídě,...určitě mi rozumíte.
 margaret78 


Re: dobrý nesmysl 

(9.5.2010 21:55:06)
To vám úplně věřím, já jsem z té třídy tehdy byla úplně vedle a to jsem začínala, po dvou letech v této třídě jsem odešla na MD, narodilo se mi dítě, které neustále plakalo (spíš řvalo) ve dne v noci, bylo to snad ještě horší než ta třída (to jsem z práce přišla domů a byl klid) a dodneška vinu přičítám mému zaměstnání. Po MD jsem nastoupila do třídy s 11 zlatými žáky, žádné problémové chování, děti normálně zlobily a vše se dalo super zvládnout, myslím, že už to znovu nezažiju. Pak se mi narodil 2. syn- zlaté dítě, spinkal, trochu plakal, prostě pohoda a to jsem se bála, že bude jako ten starší. Prostě pohoda v zaměstnání má vliv na všechno na rodinný život i na děti ve třídě,...určitě mi rozumíte.
 Nítěnka 


Re: dobrý nesmysl 

(11.5.2010 14:34:17)
Taktéž jsem jako bývalá úča a současný rodič naprosto názorově v rozporu s autorem a celkem souhlasím s Margaret.
 Hanka K. (12 let) 
  • 

Méně žáku ve třídě... 

(8.5.2010 10:00:16)
My jsme měli školu od 1 do 4 ročníku. Učily tam 3 učitelky. Také k ní patříla družina a trochu tak i Mš kde aly byly i další 2 učitelky. Celá ZŠ i MŠ patřila pod velíkánskou školu ve vedlejším velkém městě. Třídy (kmenové) tam byly 2. V jedné byly prvnáci a druháci, ve druhé třetáci a čtvrtáci. Ta třetí učitelka byla v družině kde byly různé aktivity (hraní na flétnu, PC kroužek, Fajn fit >který ale vedl někdo jiný< a šikulka nebo třeba vaření a nebo učila (ta třetí učitelka) tělocvik, pracovní činosti, výtvarnou výchovu a hudebku. Já do té školy chodila 4 roky. (Do školky jeden rok protože jsme se přestěhovali).V naší třídě bylo 6 dětí + asi 7 dětí, které byli bud o rok starší či mladší. Celkem nás ve ,,třídě,, bylo vždycky asi 13. Paní učitelka měla na každého moc času, půlku hodiny se věnovala jedné třídě, ostatní něco dělali a druhoou půlku hodiny to bylo naopak. Na všechny byly hodné.
Když jsem potom přestoupila do velké školy (ne do té, pod kterou ta předchozí spadala) tak jsme toho já, kámoška a jeden kluk který z bývalé škooly přestoupil také věděli nejvíc. Oni brali v češtině a třeba i vve vlastivědě a matematice to, co jsme se třeba učili už ve 3. a ve 4. třídě. Prostě jsme toho věděli nejvíc.

Ted jsem na gymplu a jsem ráda, že jsem mohla do té školy od 1-4 ročníku chodit. Stěží jsem tu školu do pětky opouštěla,ale už jsem si zvykla. Hodně mně toho naučili, díky tomu jsem se dostala na osmileté gymnázium jen s 5 chybami v přijímačkách( byla jsem jedna z nejlepších). Nejsem šprtka, prostě si jen pamatuji něco, co jsme se učili. Takže ve všech případech nemusí být pravda, že když je ve třídě málo dětí, že tam není výuka kvalitní.
 Petra 
  • 

Re: Méně žáku ve třídě... 

(8.5.2010 22:33:40)
Mila Hanko,
to je moc dobre, ze jsi byla v male skole spokojena a mela jsi mile ucitelky. Ja jsem taky poslala dcerku Miri do male vesnicke skoly (1.-5. rocnik), protoze jsem se dozvedela,ze ta skola ma vybornou uroven a absolventi teto skoly se dostali na osmilete gymnazium bez problemu. Tesila jsem se,ze tam bude malo deti a ze dcerka se tam hodne nauci. Bohuzel kvalitni vyuky se ji nedostalo a mela smulu na spatnou ucitelku. Posledni dva mesice brecela, nemohla spat, casto onemocnela. Bala se chodit do te skoly. 3 deti pred Miri odesly a po odchodu Miri take odejdou dalsi tri deti (v 1.tride bylo 12 deti a letos v zari (ve treti tride) bude jen 6 deti.... Uroven teto skoly bohuzel klesa. V nove skole je stastna, ma vybornou ucitelku.
 Petra 
  • 

Re: Méně žáku ve třídě... 

(8.5.2010 22:39:08)
Kdyz prestoupila do velke skoly, byla v cestine a matice hodne pozadu, musela dohanet latku. Ja dobre vim, ze deti se vic nauci, kdyz je jich ve tride mene. Ale dcerka mela na ucitelku smulu.
 Petra 
  • 

Re: Méně žáku ve třídě... 

(8.5.2010 22:39:15)
Kdyz prestoupila do velke skoly, byla v cestine a matice hodne pozadu, musela dohanet latku. Ja dobre vim, ze deti se vic nauci, kdyz je jich ve tride mene. Ale dcerka mela na ucitelku smulu.
 margaret78 


Re: Méně žáku ve třídě... 

(9.5.2010 22:06:12)
Opravdu nejvíc záleží na učiteli a je jedno jestli je to městská nebo vesnická škola. Každý má jiný styl výuky, někdo se s dětmi jenom "hraje" je "moderní" a pak se zjistí, že je to vlastně k ničemu, výuka musí být dobře promyšlená a je nutné dostat děti tam, kam chceme- zaujmout, pobavit, ale i pracovat se musí a pokud je ve třídě málo žáků, tak je to ideální, tam se můžete s dětmi bavit více, více s nimi komunikujete, více se děti dostanou ke slovu a máte velký přehled o všem, co se ve třídě děje, dle výrazu dětí poznáte, kdo tomu nerozumí,atd.
 bleděmodrý vamp 


učitelé 

(9.5.2010 6:49:46)
Včera jsem byla ve společnosti, kde byl jeden učitel ze základní školy. Byl nemožný, nezdržel se poučování, kazil zábavu svými velmi nahlas pronášenými názory. Všichni jsme to tolerovali, uvědomujeme si profesionální deformace učitelů a vážíme si jejich práce, protože většina z nás by to nedělala ani za nic. Byli jsme znechuceni po půl hodině pobytu v jeho společnosti, ale naše děti a vnoučata jsou tomu vystaveni celé dny.
 štěpánka 
  • 

Re: učitelé 

(9.5.2010 16:41:01)
Vampe - myslím, že byste měli zavést domácí školu....~t~ Jinak - chudáci děti, co kdyby na někoho takového narazily~t~
Jsi mě pobavila, fakt.
 margaret78 


Re: učitelé 

(9.5.2010 22:09:56)
Jsem učitelka a nechápu chlapy, kteří učí, hlavně na ZŠ. Ale osobně znám pár takových, kteří jsou moc super, zábavu nekazí a jsou normální, v každém řemeslu se najde ... v politice taky, ne? To je spíš povahou než povoláním, nemyslíte?
 štěpánka 
  • 

dělá si pan Mleziva legraci??? 

(9.5.2010 16:48:13)
Zajímalo by mě, zda pan Mleziva učí na různých typech škol - postupně i souběžně - z vlastní vůle nebo je k tomu donucen okolnostmi (např. nezvládnutím výuky, resp.žáků). Podobný názor bych čekala od neučitele, který si neumí představit výuku ve třídě s 34 žáky oproti třídě s 20 žáky. Je-li pan Mleziva učitelem jazyka, pak má ve třídě max. 20 dětí, povětšinou však spíše méně, protože na jazyky se obvykle třída dělí na poloviny. Možná mu rozdíl 20 nebo 15 žáků připadá malý.
Rozhodně je však jediným učitelem, kterého znám (osobně i z publikační činnosti), který si myslí, že ve třídách s nižším počtem dětí se nebude učit lépe - žákům i učitelům. Jelikož mnoho výhrad přede mnou již napsaly jiné úči i neúči, nebudu tu výhody nižšího počtu žáků ve třídě znovu opakovat.
Stále znovu si ale pokládám otázku - myslí to pan Mleziva vážně? ~a~~a~~a~
 maja 
  • 

Re: dělá si pan Mleziva legraci??? 

(9.5.2010 18:14:18)
napsal, že dobrá úča je dobrá všude , v malém i velkém kolektivu. A že špatná je taky všude...v dobrém i v malém kolektivu. Což je pravda.
 štěpánka 
  • 

Re: dělá si pan Mleziva legraci??? 

(9.5.2010 19:31:32)
mAJO,
Napsal:
Méně žáků ve třídě neznamená kvalitnější výuku
Mělo by platit, že čím je méně žáků, tím kvalitnější je výuka. Bohužel to vesměs neplatí.
A dokonce to dal do titulku!~a~ I s tím slovem VESMĚS....

 margaret78 


Re: dělá si pan Mleziva legraci??? 

(9.5.2010 22:22:19)
Nejspíš asi pan Mleziva nikde neučil. U nás byl jednou hodně mladý pan inspektor- podle mě bez pedagogických zkušeností a měl hrozné názory na výuku, my jsme se nestačily divit. Mně doporučoval ve velmi početné a temperamentní třídě s velmi problémovými žáky během MA udělat oddechovou přestávku . To by se mi celá hodina zhroutila a byl by konec . Vadilo mu, že pořád počítáme. Přitom byla hodina dobře zpracovaná, zařazené byly hry, zajímavé úkoly,...Ředitelka mu pak řekla, co si o tom myslí a on se pořád jen usmíval a nijak se nevyjadřoval a ani svůj názor neobhájil. Byl to takový navoněný "jeliman" a absolutně nechápu, jak se na takové místo dostal. Taky by mě to bavilo, napíše jen nějaké hodnocení, popíjí kafíčko a vlastně za nic neodpovídá, jezdí si poškolách a kontroluje. Cítíte tu pohodu ááááááááááááá.
 majkulka5 


spratkové dnešní doby 

(9.5.2010 17:55:01)
Tento článek mi připadá dost zcestný. Dá se pochopit v případě prvního stupně základní školy - to jsou ještě vesměs hodné malé děti. Od šesté třídy ale většinou učitel(ka) ve třídě dost trpí. Problém dnešního školství je v malém počtu vyučujících- mužů, kteří mají přirozenou autoritu danou anatomií (postava, hluboký hlas, pevné nervy). Muž zůstane respektován, ikdyž se bude k dětem chovat rovnocenně. pokud dá žena dětem vosnost - nená šanci na důstojné přežití. Dětem se to zprvu bude líbit, ale velice rychle začnou zkoušet, co všechno žena vydrží - pokud se jim v tomto stadiu nedá najevo, kdo je velitel a koho by měly poslouchat, je to začátek konce. Proto je třeba, aby měly děti pevný řád jak doma, tak i ve škole.
 margaret78 


Re: spratkové dnešní doby 

(9.5.2010 22:34:53)
Vážím si rodičů, kteří mají doma pevný řád a děti ví co si smí a nesmí dovolit. Je to pro děti to nejlepší, co jim mohou dát. Vše je dané výchovou v rodině. Máte pravdu na 1.st. je ještě pohoda, ikdyž jsem zažila jednu šílenou početnou třídu, kde bylo 2/3 chlapců, z toho dva dost problémoví. Když jsem měla pohovor s maminkou jednoho z těch chlapců (8let), tak se přiznala, že si se synem neví vůbec rady a dokonce plakala. Bylo mě jí dost líto, ale protože jsem blíže neznala jejich rodinné soukromí, tak jsem jí nedokázala poradit. Sice chodili k psycholožce, ale nějak jsem nepociťovala žádné změny. Chudák ženská, ta si ještě vytrpí, z jejího bezohledného syna , který se nedokáže ovládat, už je teď určitě nějaký gauner.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.