x x |
|
(6.5.2010 12:09:06) by se měl léčit, to co vypouští do světa za bludy, to je fakt děs, škoda komentovat...
|
maja | •
|
(6.5.2010 12:19:02) schválně jsem si to přečetla ještě jednou....mě to zase jako takový blud nepříjde. Jediné co mě zarazilo je věta : Bohužel to vesměs neplatí. ...tam bych zvolila Bohužel to někde neplatí. Co sděluje? Že se učitelé bojí přílišného přátelství s dětmi aby je děti potom nepřeválcovaly. Že většina z nás je všude vedena autoritativními přístupy..ve škole, v práci. Staletí. Že učitel má možnost získat moc nad dětmi a teď je na něm jak to zmákne. ( ostatně doma je to taky tak nebo ne?)Že učitelé mají strach ze selhání. A že "Ruku v ruce se s tradičním myšlením pojí mylný názor, že úkolem školy není vychovávat, nýbrž jen vzdělávat." A nakonec sděluje , že vše záleží na učiteli....dobrý uč. ok , špatný špatně. ....proti těmto tvrzením vůbec nic nemám, vždyť tak to je.
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(6.5.2010 12:25:54) Taky jsem nepochopila, proč ten článek vyvolává takové nepřátelské reakce. Osobně bych si přála, aby moje děti učili učitelé s těmito názory. Žabátko, nechceš konkrétně napsat, co ti připadá jako blud, a proč by se měl autor léčit?
|
susu | •
|
(6.5.2010 12:40:02) Ty, Zuzano, mně přijde jako blud už jen první odstavec a slovo "vesměs".
Článek jsem nedočetla, nelíbil se mi, nesrozumitelný, dlouhý,...
|
|
x x |
|
(6.5.2010 12:46:43) Říkáš proto, že nemáš se školstvím žádné zkušenosti.Já jsem na toto téma napsala v diskusích stohy příspěvků a nechce se mi to ani náhodou opakovat. Si to zkus dohledat. Myslím si, že přílišené uvolnění mravů a chování v hodinách je spíš na škodu. Netvrdím, že by děcka měla klečet v koutě nebo dostávat rákoskou přes ruce, ale osobně se děsím toho, co se dnes děje na středních a už i základních školách - tolik agrese, vulgarity atd., že se divím učitelům, že to ještě vůbec dělají. Už jsem psala několikrát, že na středních školách to souvisí s malou konkurencí, na SŠ se dostane i ten, který by měl dříve problémy se dostat na učňák. Klesá úroveň studentů a tím i kvality výuky. Čím blbější student, tím víc si vyskakuje a vyvyšuje se nad učitele,je to fakt těžké, být učitelem. Možná, až nastoupí do škol silné ročníky našich školkových dětí, tak se to začne zlepšovat a doufám v to, i za cenu větší konkurence u přijímacích zkoušek. Studenti alespoň budou mít motivaci a budou motivováni proč na střední škole setrvat. Dnešní přístup velké části středoškoláků je takový, jako kdyby byli nuceni studovat, bodejť by ne, když se SŠ dnes perou o každého čtyřkaře, jen aby naplnily počty. Pak je trend takový, že vystudují s vyzmanenáním i ti, kteří by dřív vůbec maturitu neudělali. Čím menší intelekt studentů, tím těžší je v takovém kolektivu učit a tím hůře se v takovém kolektivu studuje těm opravdu dobrým studentům, kteří jsou slabými bržděni.
|
|
|
x x |
|
(6.5.2010 12:38:04) Mám za to, že v dnešní době, kdy mladí ze všech stran slyší jak mají být "asertivní" si učitel musí zachovávat určitý odstup, jinak by prostě ve třídě dnešních teenagerů nepřežil. Někdo ve třídě musí velet a je to logicky učitel. Ono kamarádíčkování se s žáky víc, než je zdravá míra, se proti učiteli otočí, dřív, nebo později. Zvyšuje se agresivita studentů a celé společnosti a to co bylo pro studenty před 10 lety nepředstavitelné, se dnes děje celkem běžně. Morálka se dost uvolnila a to i v hodinách. Pokud někdo studuje střední školu, měl by být schopen pojmout určitá základní pravidla slušeného chování a neprosazovat svoji "osobnost" za každou cenu.
|
maja | •
|
(6.5.2010 13:11:35) No vidíš, tak to máme vlastně úplně stejný názor, jen tak jak jsi to popsala předtím, jsem tedy pochopila, že máš nějaký opačný... vždyť on ten autor ale píše to samé, nebo ne?
|
x x |
|
(6.5.2010 13:23:03) Ne, autor považuje valnou část učitelů za zkostnatělé dinosary, kteří se vozí na nebohých studentech a nedávají jím prostor k seberealizaci. Ale tak to vůbec není. Osobně se mi nelíbí styl školství, který se u nás v posledních letech projevuje a který se opírá o uvolnění jakékoliv nadřazenosti a podřazenosti ve vztahu učitel-student. Myslím, že naše školství nebylo až tak špatné, ne nadarmo čeští vědci a další myslitelé platí za špičku mezi svými na celém světě. Jestli to ale tak bude i nadále, těžko říct. Ono dosáhnout něčeho se nedá bez určité sebekázně a sebezapírání, ale to velká část dnešních mladých nechce pochopit. Myslí si, že z nich každý "padne na zadek".
|
maja | •
|
(6.5.2010 18:51:22) Osobně jsme také spíš pro tzv. pedagogické válce . Ono teda na každé dítě platí něco jiného , některé děti pedag. válce neustojí, některé se bez nich nehnou a tzv. volný přístup a demokracie je pro ně k naprosté škodě : Onehdá pravila p. uč ve waldorf. škole na můj dotaz jestli jí nevadí, že s eděti válejí po zemi a nic nedělají : ale ony musejí chtít samy jinak to nemá smysl....tak to by obě moje děti asi zůstaly negramotné :)
|
|
Miriam, 4r+2r | •
|
(7.5.2010 20:53:26) Zacat s respektom voci studentom az na strednej skole je dost neskoro na to, aby sa vysledky objavili do dvoch dni. Vacsina diskutujucich stale hovori o volnej vychove a kamaradickovani. O tom to nie je. Je mi jasne, ze ak niekto ani netusi, ze aj inak by to mohlo fungovat, tazko si to dokaze predstavit na zaklade jedneho clanku. Autor presne o tomto hovori. Po generacie vzdelavaci system fungoval na mocensko-autoritativnom zaklade, mame to vryte (poniektori) priamo v genoch.
Zabatko, mozno ta rovno vystrie, ked ti poviem, ze napr. domacu ulohu povazujem za totalne destruktivnu v edukacnom procese, ze znamkovanie, superenie, odmenovanie, trestanie nie je v mojom (a nielen v mojom, chvalabohu) ponimani nic ine, iba podryvanie vnutornej motivacie studentov. Ak mas zaujem, pozri si link, co som prilozila (v anglictine), mozno sa na vec zacnes pozerat trochu inak. A tak isto odporucam, prestudovat si nieco o Montessori pedagogike.
http://www.alfiekohn.org/index.php
|
|
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(6.5.2010 13:00:26) Já s článkem ve velké míře taky souhlasím. Něco jiného je přirozená autorita a něco jiného je vynucovaná autorita, se kterou se setkávám ve školství velmi často. Agrese dětí plyne často právě z té vynucované autority.
|
x x |
|
(6.5.2010 13:13:04) Heleď ale v životě se člověk setká s velkým množstvím "vynucené autority". K šéfovi se nebudeš chovat sprostě, vulgárně a přezíravě jen proto, že si o něm myslíš, že je blbec. Pokud bych se setkala třeba s prezidentem, projevím mu patřičnou úctu, byť s ním v mnoha věcech nesouhlasím. Učitel je autorita už z toho titulu, že stojí na splečenském žebříčku o něco výš, než-li student. Ono těm našim miláčkům neuškodí respekovat druhé osoby bez ohledu na to, co si o nich myslíme. Určitá míra pokory rozhodně není na škodu. Asertivity a prosazování vlastního "JÁ" bez ohledu na druhé je dneska všude tolik, že je to až nezdravé. Nikdy jsem nepoznala učitele, který by ze zásady nerespekoval žáky a snažil se na nich vozit jen z pocitu posílení vlastního ega.
|
Tante Ema |
|
(6.5.2010 13:19:45) Já, bohužel a ač s tebou jinak naprosto souhlasím, musím říct, že jsem takové učitelky poznala dvě. Jedna mě učila na ZŠ a ta druhá je kolegyně. Obě jsou už hodně přes důchod a rudé kádry. Kupodivu ale nejsou u rodičů neoblíbené, spíš mají pověst "zkušené kantorky, co naučí a dokáže si udržet pořádek". Sem tam se někdo ozve, ale rychle to zase vzdá, protože "my se bojíme, aby mu nakonec ještě neublížila nějak víc".
|
x x |
|
(6.5.2010 13:24:22) Tak já to štěstí neměla. Každý učitel kterého jsem poznala měl něco dobrého a špatného, ale vysloveně špatný snad nebyl ani jediný, rozhodně ne ve smyslu, že by se vyžíval na studentech.
|
Persepolis |
|
(7.5.2010 10:58:42) Já jsem na zakládce(v 80-tých letech)měla "štěstí" na učitelku, která systematicky a neustále ponižovala jednu mojí spolužačku
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(9.5.2010 17:00:25) no tak to já zase měla tu smůlu, že jsem šikanujících učitelů zažila hned několik
|
|
|
Helena, tři dospělé děti | •
|
(10.5.2010 21:31:04) Co je špatného na kantorce, která "naučí a dovede si udržet pořádek"? Do školy se chodí asi proto, aby se "naučilo" ne?
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(6.5.2010 14:25:40) Jasně, že se k šéfovi nebudu chovat arogantně a nebudu na něj drzá, ale pokud bude mít neadekvátní požadavky a bude se ke mně chovat povýšenecky a bude na mě řvát, tak si to líbit nenechám. A když na něco budu mít diametrálně jiný názor, tak mu to řeknu. Slušně, ale řeknu. Po pravdě řečeno, tomuhle přístupu jsem se - poznamenaná klasickým školstvím - musela velmi dlouho učit.
A bohužel, s učitelkami, které si myslí, že jsou středem vesmíru a každý je musí poslouchat, protože jsou učitelky (včetně rodičů dětí), se setkávám i u svých dětí. Naštěstí takové nejsou všechny.
|
Simča, dcery *1988 a 1997 |
|
(7.5.2010 14:00:16) Tedy Míšo - možná tak před rokem bych napsala totéž... Jenže..... Manžel je rok bez práce a jsme závislí na tom, že já mám 2 prac. úvazky (dohromady 1,5, tedy 60 hodin týdně) na místní střední škole.... Šéfka má naprosto neadekvátní požadavky, chová se povýšenecky a já mám často diametrálně jiný názor..... A STEJNĚ MLČÍM.... Protože já prostě musím domů přinést těch 15 měsíčně, abychom se nemuseli jít pást..... Simča
|
|
Helena, tři dospělé děti | •
|
(10.5.2010 21:33:10) Nesmysl, když se dostaneš do situace - budu držet hubu a mít práci nebo se ozvu a nebudu mít práci - tak co si vybereš?
|
|
|
Miriam, 4r+2r | •
|
(7.5.2010 21:09:03) Deti naucis pokore tym, ze ju budu vidiet u teba. Ak ich uci clovek typu, ktorym sa prezentujes v tejto diskusii, ich agresivite sa vobec nedivim. Neviem, aky pristup mas k svojim milacikom, ale moji milacikovia si zasluzia respekt, mozu mat vlastny nazor a mozu prejavovat nesuhlas. To, ze sa v zivote stretnu x-krat s autoritativnym pristupom je bohuzial pravda, ak tak vychovam svoje deti aj ja, pribudnu do zakomplexovaneho stada, ktore problemy nevie riesit inak ako autoritativne. Dakujem, nechcem ;-). Nehovoriac o tom, ze nemienim "kopat" do svojich deti preto, lebo v zivote si do nich kdekto este "kopne", tak aby boli na to pripravene.
Myslim, ze ludom po starocia nedopina, ze deti sa ucia prikladom. Ako sa do hory vola, tak sa z hory ozyva. Inak to nikdy nebude
|
|
|
|
|
|