| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Domácí úkoly

 Celkem 42 názorů.
 Lizzie 


Počítač jsem doma neměla 

(27.3.2009 9:13:09)
a stejně jsem úkoly takřka pravidelně dělala buď v noci, ráno, ve škole nebo vůbec. Nepředstavitelně mě to štvalo. Snad už od 2. třídy.
Jinak ,,premiantka".
 Grainne 


Tohle snad ne? 

(27.3.2009 9:14:29)
Strašný styl - jednak je to nějaký bezcenný výcuc - z čeho? Ze skript, nebo poznámek z předášky, ne li dokonce z jiného rádobyvýchovného časopisu?
Navíc ve stylu "však my ty rodiče vychováme". Úroveň katastrofická.
 Líza 


Re: Tohle snad ne? 

(27.3.2009 9:50:26)
Grainne, ježí se mi všechny chlupy, když to čtu. Asi nějaká alergie nebo co...

Nevím, kde bere autorka přesvědčení, že pracovní stůl dětí není místo, odkud je vždy před psaním úkolů potřeba odstranit tak deset kilo bordelu, popřípadě sešit hodit na bordel navrch a při psaní s potají číst časopis na klíně, aby si matka nevšimla, když letmo zkontroluje činnost dítěte od dveří dětského pokoje.

Jak zajistit dětem klid na úkoly, to mi taky není moc jasné, pokud nemá každé svůj pokoj. Takhle si prvňačka nahlas čte, protože to má za domácí úkol, a čtvrťačka na ni přitom vztekle syčí, protože ji tím plete při písemném dělení.

Dělat úkoly každý den ve stejnou dobu je úžasná rada, zvláště s ohledem na to, že děti jsou každý den doma v jinou dobu a já už vůbec nekončím v práci každý den stejně.

No a ta první věta z doporučení - ta, která nemá hlavu ani patu, protože tam někdo nacpal nějak víc větných členů, než unese, a ještě v absurdních pácech - ta, která se zřejmě snaží doporučit pomáhat dětem s domácími úkoly - pomáhám vědomě a úmyslně jen tolik, kolik je nezbytně nutné, a míru pomoci plynule stále snižuju. Dítě si má podle mě zvyknout na samostatný výkon svých povinností a ne na to, že za něj budou všechno dělat rodiče, nebo že maminka vždycky bude stát za jeho zády a upozorní včas na každou chybičku.
 Misa + 2 
  • 

Re: Tohle snad ne? 

(27.3.2009 15:49:20)
No, naši kluci se nemůžou připravovat do školy najednou (3.a 5.tř.), mají společný pokoj a hrozně se ruší, většinou začne jeden blbnout a druhý se přidá, pak to skončí hádkou, nebo si prostě jen povídají a desetiminutový úkol se protáhne na hodinu. Takže se je snažím rozdělovat.

Ale ta nechuť k DÚ a ke škole vůbec mě ničí. Pořád mám naivní představu, že škola by děti měla bavit a měly by tam chodit rády, když tam tráví tolik času. Přitom jsou kluci zvídaví, výsledky mají dobré, přesto je pro ně všechno spojené se školou otrava. Je to tak všude?
 Luky 
  • 

Re: Tohle snad ne? 

(27.3.2009 23:37:24)
No já nevím, učila jsem se vždy dobře, ale že by mě škola bavila?!? :-)) Ani nikoho takového neznám...
 Helena, 3 dospělé děti 
  • 

Re: Tohle snad ne? 

(28.3.2009 13:42:14)
Tak jestli neznáš nikoho, koho škola bavila, tak ti představím sebe, mé sourozence i naše děti. Neříkám, že jsme tam chodily každý den s nadšením, ale dá se říct, že jsme tam chodili rádi. Jak na základku, na střední i na vysokou. Asi je to v rodině.
 tlemik 


horší zkušenosti 

(27.3.2009 9:26:42)
Ahojte všichni,
tak v podstatě je v článku napsáno to co každý člověk ví, ale na druhou stranu, kolik lidí podle toho jedná, že.
Já měla vždy husí kůži, když jsme přijeli jedenkrát za čas k sestře. Bydlíme od sebe 300 km. A ona v neděli dopoledne před našim odjezdem, mermomocí nahnala děti do obýváku, kde byla zapnutá televize na plné kule, my s malým dítětem a ať se děti učí. Třeba básničku, nebo ať jí řeknou něco z přírodopisu. My měli za úkol se s nimi učit angličtinu. Po celou dobu tam po nich ječeli, že se nesoustředí a že nic neumí. Uznejte sami, co pak se to v takovém prostředí dá dokázat. To mě vždycky nadzvedlo. Takže jak říkám, pravidla domácí přípravy teoreticky umí každý z nás, má to logiku. Ale ne každý se tak řídí.
 Jana, 2 děti 
  • 

Vzdělání na prvním místě 

(27.3.2009 11:08:39)
V naší rodině hraje vzdělání velkou roli. Manžel se hodně stěhuje za prací. Co jiná země to jiný jazyk, nové věci atd. Chytré knihy jsou pro nás důležité. Vzděláváme se neustále. Ale osobně nesouhlasím aby děti byly přetěžovány domácími úkoly, vždyť celé dopoledne prosedí ve školní lavici. Navíc způsob výuky cizích jazyků se mi zdá naprosto katastrofální, neefektivní. A hlavně nechápu, proč jsou v ČR učitelé tak platově podhodnocení!!! Vždyť pečují o naše děti.
 Iris 
  • 

Jak vypadá efektivní výuka jazyků? 

(27.3.2009 14:23:01)

Souhlasím s vámi. Ale nemám moc představu, jak by měla vypadat efektivní výuka jazyků. Máte nějaké konkrétní tipy? Připadá mi katastrofální i úroveň matematiky, ale tu u nás doma všichni trochu umíme, takže v tom jsme na škole nezávislí :).
 Jája 
  • 

I to surfování 

(27.3.2009 11:16:16)
I to surfování po internetu může být úkol, kdy si dítě hledá informace o tom, co ho zajímá. Řadu věcí je třeba využít jen tak. Slyším informaci v rádiu a hned: kdo to napsal? co ještě napsal? kdy žil? Odtud se dostaneme dál a hned máme školu hrou.

Povídali jsme si nad fotkama, kdy byl student na horách. Kde byl? Jak to najde na mapě? Kudy jeli? Co zajímavého viděli? A hned byl zeměpis i s přírodopisem, navíc doplněný lekcí z domácích financí (protože si na ty hory sám vydělal): vidíš, je dobře, když se učíš a když se snažíš, vidíš, co sis za tu snahu mohl pořídit.
 Ilona a její holčičky 
  • 

Je pravda, že 

(27.3.2009 12:21:02)
domácí úkoly jsou někdy zbytečné. Pokud je jich moc a dětem v ničem nepomůžou. Moje dcera chodí do čtvrté třídy a úkoly mívají opravdu vyjímečně a když, tak jen z matematiky. Trvám ale na tom, aby se každý den připravovala na vyučování, po příchodu z práce jí já nebo manžel prozkoušíme, zejména z přírodovědy, vlastivědy a angličtiny. Učí se ve svém pokoji a druhou dceru se snažím zabavit v obýváku také nějakou "školní" činností. Ještě jí není pět, tak řeší většinou úkoly z předškoláka a je velice důležitá.
 hana 
  • 

Pomůcky 

(27.3.2009 15:09:24)
Problém vidím na druhém stupni ZŠ nebo na gymnáziu, kdy učitelé nejsou schopni se domluvit a když mají náročnější úkol ze všech předmětů najednou, tak je toho až nad hlavu.
A pomůcky - často si učitelky vzpomenou ze dne na den, že děti potřebují kde co. Nemám doma menší papírnictví, ani menší galanterii, ani sklad s výtvarnými potřebami.
Když je na to pár dní, tak to seženu, ale ze dne na den to je problém. A pak zjistím, že jsem se snažila a měly to dvě děti ze třídy a vůbec tu pomůcku nepoužili.
 štěpánka 
  • 

Re: Pomůcky 

(27.3.2009 15:27:18)
Moje zkušenost je spíše ta, že co budou potřebovat za pomůcky vědí studenti týden i déle dopředu, ale stejně jich půlka věci nemá. Dokonce je problém, aby si přinesli třeba nůžky a lepidlo (nevím jak kdo, ale my teda běžně doma nůžky i lepidlo máme). Některým klidně trvá měsíc než si přinesou nelinkovaný sešit, pravítko s ryskou a tužku, když zrovna máme geometrii. Neříkám, že všichni, ale v každé třídě se 2-3 takoví najdou. Jak potom vypadá jejich práce, jak se asi něco naučí, darmo mlluvit. Taky to nechci ze dne na den. Týden dopředu upozorním (bude geometrie - přineste si to a to) a další měsíc hodinu co hodinu konstatuji, že věci nemají.
Moje děti také téměř vždy vědí týden dopředu, co budou potřebovat (VV třeba je jednou týdně), ale často si vzpomenou na poslední chvíli a někdy až ráno před odchodem do školy. Obávám se, že často si nevzpomenou ze dne na den učitelky, ale děti....
(Nepište mi, prosím, že teda Vaše dítě si vzpomene vždy, ale učitelka jim to fakt říká den předem - to je samozřejmě možné, netvrdím, že ne, ale já mám spíše zkušenosti výše popsané)
 ivaxx 


Re: Pomůcky 

(27.3.2009 15:45:54)
Mám ještě malé děti, takže jak to dnes vypadá na druhém stupni základních škol, co se týče množství probírané látky, nemám přesný přehled. Když jsem ale viděla rozvrh práce neteře v primě na gymnáziu a množství zadaných domácích úkolů - eseje atd, tak jsem si říkala, že je to rozhodně na více než 8 hodin práce, což je u řady lidí normální pracovní doba, po které jim již nikdo nenařizuje, co mají dělat.
Kdyby tedy množství domácí přípravy ubylo, případně ubylo vyučovacích hodin, vůbec by mi to nevadilo.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Pomůcky 

(27.3.2009 18:05:02)
Štěpánko, my teda lepidlo moc často doma nemíváme, přinejmenším použitelné.

Mně dost vadí vždycky na začátku školního roku, jak se postupně trousí požadavky učitelů: tady dva sešity takové, tamhle zas tři jiné, a takhle to pokračuje třeba dva tři týdny, obvykle to chtějí nejpozději za dva dny. Sice průběžně doplňujeme doma zásobu nejběžnějších sešitů, ale nehodlám skladovat všechno, ani každý den courat do obchodu. Takže třeba máme linkované sešity A5, ale odmítám akceptovat požadavky typu "jeden sešit se 60 listy, jeden se 40 a dva se 20". Prostě máme jednu tloušťku, a dost.
 Jíťa 
  • 

Re: Pomůcky 

(27.3.2009 18:11:26)
Co se týče tloušťky sešitů jsem požadavky učitelů skoro vždycky ignorovala. Většinou chtěli ty nejsilnější, ale nenechám dítě si zbytečně a pro nic za nic ničit záda. Kupovala jsem obvykle s 20-ti listy. Těch sešitů je už tak hodně a když jsou ještě tlusté, to je hned taška o kilo těžší.
 Vážný (1+1) 
  • 

Re: Pomůcky 

(27.3.2009 18:15:40)
U nás v okolí díky supermarketům už normální papírnictví skoro zanikly, takže sešity jen ty co maj v Tescu...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pomůcky 

(29.3.2009 22:52:35)
jo, to taky nechápu, proč na začátku šk. roku děti nedostanou papír se seznamem sešitů a pomůcek na všechny předměty najednou ~a~
 Ilona a její holčičky 
  • 

Re: Pomůcky 

(30.3.2009 8:09:25)
U nás ve škole je to tak, že už od 1. třídy nosí dcerka od paní učitelky seznam sešitů, které budou potřebovat, je tam součet, kolik budou sešity stát a já pouze pošlu peníze. Paní učitelka sešity objedná a já nemusím nic řešit. Jestli to tak dělají všechny učitelky, to nevím, ale naše ano a mně to maximálně vyhovuje.
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Pomůcky 

(28.3.2009 8:31:24)
štěpánko,

nemám zatím děti ve škole, ale z toho, co píšeš, vyplývá, že polovina dětí si zapomene přinést pomůcky, celý měsíc konstatuješ, že zapomněli, tvoje vlastní děti si často vzpomenou taky na poslední chvíli, obáváš se, že ze dne na den si nevzpomenou ani učitelky…

A co kdybyste teda radši vymysleli nějakou pomůcku na to, aby si všichni vzpomněli? V ideálním světě bych si představovala na webu stručnou informaci o probírané látce a o tom, co děti potřebujou. Pokud to není technicky možné, vymyslet nějaký standardní typ záznamu, na který si všichni zvyknou. Já kdybych měla spoléhat na svou paměť, tak bych na té základce vůbec nemohla existovat. Ale jinak žiju normálně - mám Outlook, pamatovat si nemusím.

 štěpánka 
  • 

Re: Pomůcky 

(29.3.2009 17:33:56)
Zuzano, prosím, jestli se ještě vrátíš do této diskuse - jakou pomůcku na zapamatování máš na mysli? Snad každý z nás to ze školy zná - já si své povinnosti psala do sešitku, dnešní děti mají buď sešit, nebo si píšou rovnou do mobilu upomínky, ale stejně je výsledek takový jako jsem napsala. V zoufalství jsem začala psát i hromadně rodičům (mám mejlový kontakt - takže info např. Prosím o spolupráci, následující měsíc bude geometrie - děti potřebují.....), ale bohužel ani to nepomáhá. Navíc i do toho outloku (či jak se to píše) se člověk musí podívat, že...
To je opravdu pro dítě na gymnáziuu (nebo 2.st.ZŠ) takový problém si zapamatovat, že má mít sešit na matematiku? Upozorňuji, že mě nikdy nenapadlo předepisovat zda 560 nebo 520, dokonce ani zda A4 nebo A5, ale jsem ráda, když mají JAKÝKOLI sešit - na geometrii nelinkovaný, na funkce, grafy, apod. nejlépe čtverečkovaný, na ostatní jakýkoli, do kterého se jim dobře píše. Chci moc?
 Zuzana, Filip 04+Mandy 06 


Re: Pomůcky 

(29.3.2009 19:20:55)
štěpánko,

ten hromadný e-mail je dobrý nápad, jako rodič bych to uvítala. Ale taky by se mi nechtělo někam lítat kvůli jednomu sešitu. Líbilo by se mi, kdyby třeba třídní na začátku roku shromáždila od všech vyučujících seznam věcí, které budou děti během roku potřebovat, ten vytištěný seznam by rozdala, rodiče by to mohli všechno obstarat, dát do šuplíku a podle potřeby vytahovat. Hromadný e-mail pak jednou za čas – proč ne?
 štěpánka 
  • 

Re: Pomůcky 

(30.3.2009 9:24:58)
Milado, díky za typy, ale:
přesně takový seznam dostávají děti ode mě na začátku roku (v mých předmětech). Když je potom čas na geometrii, naivně si myslím, že to jen připomenu. Zjišťovat od kolegů, to už je dnes docela nereálné, vzhledem k počtu a tomu, jak je to s úvazky. Někdy jsem ráda, když se v průběhu září vyjasní koho budou mít.
Když si chci něco půjčit v béčku, předpokládá to, že si musím vzpomenout dřív než po pokynu učitele.... Samostatná kapitola jsou kalkulačky - když slušně přijdou před hodinou, zapůjčíme "kabinetní erár". Problém je, že s neznámou kalkulačkou si neporadí.
Po 2 letech se dostáváme k tomu, že se mezi sebou konečně děti domluví a koupí to jeden.
Jinak na "výjímečné věci - např:bílé i barevné čtvrtky, čtverečkované paspíry na písemky, milimetrový papír, apod. mám vybráno 20-50 kč od každého na začátku roku a to jim kupuji sama. Ale abych vybírala ještě na sešity?
Já mám doma pro děti nakoupené sešity - A5 linkované, čtvereč. a nelink.do zásoby + A4 nelink, který vím, že potřebují na matematiku do zásoby. Tloušťku teda neřeším ani já, ani jejich učitelé. Když zásoba dojde, koupíme další. Pak stačí sáhnout do šuplíku a nemusíme nikde shánět........
 Vážný 
  • 

Re: Pomůcky 

(27.3.2009 18:22:35)
Jsem klidně schopen dítěti napsat omluvenku, kdydby úkoly překračili v daný den únosnou míru s tím, že je doplníme dopříště.

A jsem schopen se jít kvůli tomu i pohádat, ale jsem ve škole, kde je přístup rozumný. Navíc naše děti mají docházku kolem 70%, protože jsou oba hodně často nemocné, takže učitelé už nás mají zaškatulkované, jako poloviční domácí škola.

Jsme typ rodičů, co okamžitě mailem žádají práci domů, když děti omlouvají, jinak se často stane, že je předběhneme (bez většího úsilí) - což jim také vadí.

Trochu mám strach jak to bude na víceletém gymplu, kam starší směřuje. Ale jsem bojovník za své děti a zažil jsem už rodičovské vzpoury, které končili u zřizovatele a ČŠI (jako mírnější účastník).
 Luky 
  • 

Re: Pomůcky 

(27.3.2009 23:29:48)
Možná jste si na ČŠI měl vyžádat pravidla českého pravopisu...
 Misa + 2 
  • 

Luky, 

(28.3.2009 10:29:30)
neni ti to trapný?
 Luky 
  • 

Re: Luky, 

(28.3.2009 14:03:51)
ne
 Kateřina 
  • 

Re: Pomůcky 

(28.3.2009 13:53:30)
Jako učitelka na víceletém gymnáziu bych Vás chtěla varovat. Pokud jsou
Vaše děti tak často nemocné, tak bych je, být Vámi, na víceleté gymnázium vůbec nesměrovala. Tam se totiž neučí jen z učebnic, ale spousta látky navíc se diktuje do sešitu. Každá zameškaná hodina strašně chybí. Zvažte, jestli by v tom případě nebylo lepší nechat je na základce, kde se budou v případě nemoci rozhodně méně stresovat. Třeba se jim zdravotní stav do těch 15-ti let trochu zlepší a budou zvládat gymnázium v pohodě.
 Kateřina 
  • 

Re: Pomůcky 

(28.3.2009 14:30:16)
Samozřejmě, že se se nedá úplně zevšeobecňovat. Každé dítě je jiné a když to Vaše všechno zvládá i přesto, jak píšete, tak je to úplně bezvadné. Určitě jste ti správní rodiče se správnými názory. Když totiž porovnám ty dva příspěvky, na které reaguji, tak mám úplně jiné pocity.
 Vážný 
  • 

Re: Pomůcky 

(29.3.2009 1:27:06)
My jsme zase v situaci, kdy chodíme do malé základky, která má kvalitní první stupeň a druhý se teprve rozjíždí. A nestojí podle všech referencí za nic. Takže z 28 dětí má cca 20 přihlášku na 8lG.

Syn má samé od první třídy (v rámci integrační doložky), je ale dysgrafik a středně těžký astmatik. Okolní státní základky taky nic moc, navíc ztrácejí kolem 15-20% špičkových dětí, většina je těžce zasažena soužití s problémovým etnikem a u ostatních moc nevíme, jak srovnat kvalitu. No a tak směřujeme primárně ke gymnáziu, kde jsou schopni dysgrafii akceptovat, a s tou nemocností se halt taky popereme.

Co se týče věc z doby nemoci, většinou primárně otravujeme učitele (kvůli různým zadáním - většinou je mají elektronicky) a když tak spolužáka. Bude-li to třeba, požádáme o individuální plán - dle PPP na něj máme právo.
 metty, 3 kluci 


ha, ha 

(27.3.2009 15:43:34)
To mě fakt baví číst tyhle články o nezodpovědných rodičích. Já osobně mám pocit, že domácí úkoly jsou trest pro rodiče, než aby něco dětem přinesly. Konkrétně u nás - dojíždím do práce, cesta trvá hodinu. Družina funguje od 7, takže jsem v práci po 8. Tím pádem končím v půl páté a jsem někdy před šestou doma. Máme prvňáčka. Přijedeme domů, jdeme hned psát úkoly. Každý den má dva (čtení + psaní nebo počítání). Čtení je v pohodě, ale když náš malý drápalík vyndá z aktovky písanku, tak se opotím (písanka se koná většinou v pondělí a ve středu). Psaní mu nejde, takže minimálně do 7 večer smolíme písmenka a pak se jde číst. Bomba. Opravdu lépe strávený podvečer si neumím představit. Syn chce chodit na karate, takže za mnou ve středu dojíždí do práce a pak píše úkoly tam , protože z tréninku se vracíme v půl osmé a on mi cestou domů vězšinou únavou usne. Byla bych radši, kdyby dostávali úkoly na víkend, kdy je víc času, ale tohle je pro nás opravdu za trest.
 Misa + 2 
  • 

Re: ha, ha 

(27.3.2009 16:03:01)
Souhlas, děti mám už sice větší, ale na přípravu mladšího (3.tř.) musím dohlížet pořád, jinak by šel klíďo bez úkolu nebo bez básničky.
 Kačka 
  • 

Re: ha, ha 

(28.3.2009 13:57:11)
Nebojte se, ještě bude mnohem hůř.
 Vážný (1+1) 
  • 

U nás v malém bytě 

(27.3.2009 18:13:28)
Ve školách kam děti chodili a chodí se DÚ v družině nedělají, protože si buď družinářky myslí, že jsou pupek světa a že by jim to narušilo jejich esteticko-výchovný program (jedna škola), nebo děti vyženou do zahrady (druhá škola) odkud chodí na kroužky.

Halt máme malý byt 1+1(dcera je hodně zdravotně hendikepovaná, měla ještě vloni POB, takže žena doma) a fakt teď nechceme jít do půjčky.

Takže děti mají svůj stůl, ale na jednom (v podstatě 50 cm deska mezi skříní a kontejnerkem) má dcera sbírku svých nevyhoditelných děl z keramiky, pod nimi haldu svých výkresů, knížek ... Takže zbývá sotva místo na A4 sešit. Syn má skutečný stůl, ale opět je pokryt miliony papírů, co není kam dát, navíc je to přístav pro notebook dětí.

Běžně jeden se učí v kuchyni (jediný stůl, který je vcelku prázdný, pokud si dají pryč slánku, vázu, prostírání a ubrus - to se dá i jedním tahem :) ), druhý v pokoji na stole dcery. Nic moc, ale jde to.

Co se týče počítače - na mém stolku, kde se ale díky tomu už nic nevejde, tak o ten se rvou o každé přestávce v učení. V malém bytě je dost málo jiného vybití, tak tam mají dostatek her s rozumně vzdělávacím podtextem. Mapu Evropy se syn naučil na válečných strategích, a leteckém simulátoru, napoleonské dějiny zase na jiných. Průmyslovou revoluci na železniční strategii. Dcera miluje Zoo Tycoon, kde buduje ZOO a kupuje různá zvířata a ty se pak hýbají, množí se atd. Mají i výukové programy, ty jsou formou méně otravného učení, ale děti cítí, že jsou výukové. Ke hrám často potřebují A-Č slovník a občas hledají kontext ve wikipedii. Notebook si nosí večer do kuchyně, kde mají palandu, připojí si repráčky a pouštějí si filmy.

Je fakt, že syn je ITík po otci a Windowsy ovládal dřív než uměl číst a psát (včetně přihlašovacího okna).

 Helena 
  • 

Re: U nás v malém bytě 

(28.3.2009 19:10:22)
Pro uklidnění - bude líp. U nás se už dělají úkoly přes e-maily a to se dá s notebookem i v posteli.
 Daniela 
  • 

úkoly nejsou pro rodiče, ale pro děti 

(28.3.2009 14:21:12)
Máme tři děti, ale s žádným jsme úkoly nikdy pravidelně nedělali. Když chodily do první a druhé třídy, tak jsme sice dohlédli, jestli mají všechno do školy na druhý den, ale od malička jsme je učili, aby za své úkoly byly zodpovědné samy. Pokud někdo potřeboval s něčím pomoct nebo vysvětlit, tak jsme samozřejmě neodmítli, ale spíše jsme je směřovali k tomu, aby si to ještě jednou pořádně přečetli v učebnici nebo poradili, kde si k tomu můžou najít více informací. Jen výjimečně bylo potřeba si něco probrat spolu. Podotýkám, že internet ještě nebyl. Naši žáčci bojovali, jak se dalo, i za cenu poznámek, že něco zapomněli. Když byli na gymnáziu, tak jsme jejich studium sledovali tak nějak zpovzdálí, rozhodně nebyli jedničkáři, ale známky se u nás moc neřešily. Nestihl ses naučit a dostal špatnou známku? Tak si to příště zorganizuj lépe, ať to stihneš. Všechny tři děti měly a stále mají spoustu zájmů a koníčků, nebylo vždycky jednoduché všechno skloubit se školou, přesto všechny tři vystudovaly vysokou školu. Dcera má letos prvňáčka, zatím zvládají v pohodě. Tak jsem zvědavá, jak to půjde dál.
 Zuzuk 


Re: úkoly nejsou pro rodiče, ale pro děti 

(30.3.2009 7:37:57)
Je mi 30 let mám doma 11letou dceruco chodí do 5 třídy, a sedmiletou prvnačku¨. Já ve škole byla absolutní flákač, úkoly nenosila a na vše kašlala, vždy jsem nějak proplula, ani jedna z dcer toto po mně naštěstí nezdědila, ale domácí úkoly jen podepisuji. Začalo to u starší jelikož jsem nechtěla aby měla velkou oporu a spoléhala se na to , že maminka napíše úkol, poté se to vyplatilo, jelikož ve škole to bylo znát, ani učitel není hloupý a když podepíšete domácí úkol s chybama, neznamená to, že jste špatný rodič, ono se to vrátí vše v dobrém, učitel vidí, kde jsou slabiny a dítě nehřeší na pomoc druhých. S paní absolutně souhlasím, ač moje maminka byla pravý opak a dokonce za mně psala i sloh, či čtenářský denník... ted se na to dívám z pozice rodiče a říkám si chuděrka jedna já ji dávala zabrat, ale nepomohla tomu sama svou pečlivostí???? Třeba bych na školu neházela tak bobek, kdyby mne nevodila za ruku i na střední škole. Děti jsou za své úkoly zodpovědné jako já za odvedenou práci v práci a známky jsou pro ně jako pro mne výplata , toho se držím a vím, že se mi to zatím vyplácí.
 Ilona a její holčičky 
  • 

Re: úkoly nejsou pro rodiče, ale pro děti 

(30.3.2009 7:55:47)
Souhlasím s tím, že děti si mají své úkoly vypracovat samy.
Myslím si ale, že podepsat úkol s chybami také není to úplně pravé. Já tedy dceři úkoly kontroluji a chyby jí ukážu a snažím se jí vysvětlit, proč je to špatně a jak to má být. Asi by mi bylo hloupé, kdybych věděla, že jsem se podepsala pod něco, co není dobře. Špatný pocit před paní učitelkou. Z vlastní zkušenosti vím, že chybu, kterou s malou probereme, už většinou neudělá. Ale také se může stát, že něco přehlédnu a to se potom nedá nic dělat.
 Lucie (+3 zlatíčka) 


Re: úkoly nejsou pro rodiče, ale pro děti 

(30.3.2009 8:13:08)
Podle naší p. učitelky nemáme úkol dětem opravovat a máme ho podepsat i s chybami. Pro ni je to kontrola, zda děti danou látku zvládly. Přesto mi to občas nedalo, ale nechala jsem na dceři, zda si úkol opraví nebo ne.
 Lída+2 


Re: úkoly nejsou pro rodiče, ale pro děti 

(30.3.2009 9:03:53)
Takay podepisuju...málo kdy něco kontroluju.....max. řeknu máš tam chybu...pokud jí nenajde jeho problém......kdysi v druhý třídě jsem mu podepsala úkol a měl ho celý blbě..neb napsal úplně jiný~t~
 Ilona a její holčičky 
  • 

Re: úkoly nejsou pro rodiče, ale pro děti 

(30.3.2009 10:45:29)
Tak za to fakt nemůžeš.
 folyovka 


DOMÁCÍ ÚKOLY 

(30.11.2009 18:16:02)
Mám doma adolescenta který si dělá naštěstí vše do školy sám,potom dceru která chodí do 5 třídy a ta si úkoly dělá sama pokud jim rozumí,učit se s ní ale musím já a někdy to je pěkná fuška.Nicméně nejvíce mě momentálně zaměstnává náš prvňáček.Řeknu vám, že denně řeším opravdu velikou zlost,když otevřu složky a najdu tam tolik úkolů,že když začneme kolem čtyř hodin tak končíme v šest a to jen v tom případě že syn má dobrý den a vše mu jde rychle.Obvykle má půl až celou stránku v matematice k tomu ještě stránku psaní v pracovním sešitě a aby toho nebylo málo ještě dostane nějaké to cvičení v pr.sešitě ke slabikáři kde má doplňovat různé slova což je úplně to nejhorší.Myslím si že syn není nijak zvlášť nešikovný,nosí samé jedničky jen psaní mu nejde tak dobře jako třeba počítání nebo čtení.I tak mu ale trvá poměrně dlouho než napíše všechnu tu spoustu úkolů.To se musíme s manželem u něj ještě prostřídat jinak by nás z toho omylo.A to vše prosím DENNĚ.Pokud se náhodou stane ,že úkol náhodou nemají pak slavíme,ale né na dlouho.Protože hned druhý den jich dostane dvojnásob.Za dva dny jdu na třídní schůzky a už se opravdu nemůžu dočkat až si popovídám z paní učitelkou.S úkoly souhlasím ale myslím,že bohatě stačí jeden denně.Pokud udělám ze synem celou stránku v matematice,co pak dělá ve škole????Nemluvím o kroužcích a podobně.A jestli si paní učitelka myslí že budu celý víkend nutit syna dělat průběžně úkoly tak se plete.Každý z nás je rád když má nějaký den volno a nemusí se učit.Doufám,že už brzy vyjde zákon kdy se DÚ uplně zruší.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.