hana | •
|
(27.3.2009 15:09:24) Problém vidím na druhém stupni ZŠ nebo na gymnáziu, kdy učitelé nejsou schopni se domluvit a když mají náročnější úkol ze všech předmětů najednou, tak je toho až nad hlavu. A pomůcky - často si učitelky vzpomenou ze dne na den, že děti potřebují kde co. Nemám doma menší papírnictví, ani menší galanterii, ani sklad s výtvarnými potřebami. Když je na to pár dní, tak to seženu, ale ze dne na den to je problém. A pak zjistím, že jsem se snažila a měly to dvě děti ze třídy a vůbec tu pomůcku nepoužili.
|
štěpánka | •
|
(27.3.2009 15:27:18) Moje zkušenost je spíše ta, že co budou potřebovat za pomůcky vědí studenti týden i déle dopředu, ale stejně jich půlka věci nemá. Dokonce je problém, aby si přinesli třeba nůžky a lepidlo (nevím jak kdo, ale my teda běžně doma nůžky i lepidlo máme). Některým klidně trvá měsíc než si přinesou nelinkovaný sešit, pravítko s ryskou a tužku, když zrovna máme geometrii. Neříkám, že všichni, ale v každé třídě se 2-3 takoví najdou. Jak potom vypadá jejich práce, jak se asi něco naučí, darmo mlluvit. Taky to nechci ze dne na den. Týden dopředu upozorním (bude geometrie - přineste si to a to) a další měsíc hodinu co hodinu konstatuji, že věci nemají. Moje děti také téměř vždy vědí týden dopředu, co budou potřebovat (VV třeba je jednou týdně), ale často si vzpomenou na poslední chvíli a někdy až ráno před odchodem do školy. Obávám se, že často si nevzpomenou ze dne na den učitelky, ale děti.... (Nepište mi, prosím, že teda Vaše dítě si vzpomene vždy, ale učitelka jim to fakt říká den předem - to je samozřejmě možné, netvrdím, že ne, ale já mám spíše zkušenosti výše popsané)
|
ivaxx |
|
(27.3.2009 15:45:54) Mám ještě malé děti, takže jak to dnes vypadá na druhém stupni základních škol, co se týče množství probírané látky, nemám přesný přehled. Když jsem ale viděla rozvrh práce neteře v primě na gymnáziu a množství zadaných domácích úkolů - eseje atd, tak jsem si říkala, že je to rozhodně na více než 8 hodin práce, což je u řady lidí normální pracovní doba, po které jim již nikdo nenařizuje, co mají dělat. Kdyby tedy množství domácí přípravy ubylo, případně ubylo vyučovacích hodin, vůbec by mi to nevadilo.
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(27.3.2009 18:05:02) Štěpánko, my teda lepidlo moc často doma nemíváme, přinejmenším použitelné.
Mně dost vadí vždycky na začátku školního roku, jak se postupně trousí požadavky učitelů: tady dva sešity takové, tamhle zas tři jiné, a takhle to pokračuje třeba dva tři týdny, obvykle to chtějí nejpozději za dva dny. Sice průběžně doplňujeme doma zásobu nejběžnějších sešitů, ale nehodlám skladovat všechno, ani každý den courat do obchodu. Takže třeba máme linkované sešity A5, ale odmítám akceptovat požadavky typu "jeden sešit se 60 listy, jeden se 40 a dva se 20". Prostě máme jednu tloušťku, a dost.
|
Jíťa | •
|
(27.3.2009 18:11:26) Co se týče tloušťky sešitů jsem požadavky učitelů skoro vždycky ignorovala. Většinou chtěli ty nejsilnější, ale nenechám dítě si zbytečně a pro nic za nic ničit záda. Kupovala jsem obvykle s 20-ti listy. Těch sešitů je už tak hodně a když jsou ještě tlusté, to je hned taška o kilo těžší.
|
|
Vážný (1+1) | •
|
(27.3.2009 18:15:40) U nás v okolí díky supermarketům už normální papírnictví skoro zanikly, takže sešity jen ty co maj v Tescu...
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(29.3.2009 22:52:35) jo, to taky nechápu, proč na začátku šk. roku děti nedostanou papír se seznamem sešitů a pomůcek na všechny předměty najednou
|
Ilona a její holčičky | •
|
(30.3.2009 8:09:25) U nás ve škole je to tak, že už od 1. třídy nosí dcerka od paní učitelky seznam sešitů, které budou potřebovat, je tam součet, kolik budou sešity stát a já pouze pošlu peníze. Paní učitelka sešity objedná a já nemusím nic řešit. Jestli to tak dělají všechny učitelky, to nevím, ale naše ano a mně to maximálně vyhovuje.
|
|
|
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(28.3.2009 8:31:24) štěpánko,
nemám zatím děti ve škole, ale z toho, co píšeš, vyplývá, že polovina dětí si zapomene přinést pomůcky, celý měsíc konstatuješ, že zapomněli, tvoje vlastní děti si často vzpomenou taky na poslední chvíli, obáváš se, že ze dne na den si nevzpomenou ani učitelky…
A co kdybyste teda radši vymysleli nějakou pomůcku na to, aby si všichni vzpomněli? V ideálním světě bych si představovala na webu stručnou informaci o probírané látce a o tom, co děti potřebujou. Pokud to není technicky možné, vymyslet nějaký standardní typ záznamu, na který si všichni zvyknou. Já kdybych měla spoléhat na svou paměť, tak bych na té základce vůbec nemohla existovat. Ale jinak žiju normálně - mám Outlook, pamatovat si nemusím.
|
štěpánka | •
|
(29.3.2009 17:33:56) Zuzano, prosím, jestli se ještě vrátíš do této diskuse - jakou pomůcku na zapamatování máš na mysli? Snad každý z nás to ze školy zná - já si své povinnosti psala do sešitku, dnešní děti mají buď sešit, nebo si píšou rovnou do mobilu upomínky, ale stejně je výsledek takový jako jsem napsala. V zoufalství jsem začala psát i hromadně rodičům (mám mejlový kontakt - takže info např. Prosím o spolupráci, následující měsíc bude geometrie - děti potřebují.....), ale bohužel ani to nepomáhá. Navíc i do toho outloku (či jak se to píše) se člověk musí podívat, že... To je opravdu pro dítě na gymnáziuu (nebo 2.st.ZŠ) takový problém si zapamatovat, že má mít sešit na matematiku? Upozorňuji, že mě nikdy nenapadlo předepisovat zda 560 nebo 520, dokonce ani zda A4 nebo A5, ale jsem ráda, když mají JAKÝKOLI sešit - na geometrii nelinkovaný, na funkce, grafy, apod. nejlépe čtverečkovaný, na ostatní jakýkoli, do kterého se jim dobře píše. Chci moc?
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(29.3.2009 19:20:55) štěpánko,
ten hromadný e-mail je dobrý nápad, jako rodič bych to uvítala. Ale taky by se mi nechtělo někam lítat kvůli jednomu sešitu. Líbilo by se mi, kdyby třeba třídní na začátku roku shromáždila od všech vyučujících seznam věcí, které budou děti během roku potřebovat, ten vytištěný seznam by rozdala, rodiče by to mohli všechno obstarat, dát do šuplíku a podle potřeby vytahovat. Hromadný e-mail pak jednou za čas – proč ne?
|
štěpánka | •
|
(30.3.2009 9:24:58) Milado, díky za typy, ale: přesně takový seznam dostávají děti ode mě na začátku roku (v mých předmětech). Když je potom čas na geometrii, naivně si myslím, že to jen připomenu. Zjišťovat od kolegů, to už je dnes docela nereálné, vzhledem k počtu a tomu, jak je to s úvazky. Někdy jsem ráda, když se v průběhu září vyjasní koho budou mít. Když si chci něco půjčit v béčku, předpokládá to, že si musím vzpomenout dřív než po pokynu učitele.... Samostatná kapitola jsou kalkulačky - když slušně přijdou před hodinou, zapůjčíme "kabinetní erár". Problém je, že s neznámou kalkulačkou si neporadí. Po 2 letech se dostáváme k tomu, že se mezi sebou konečně děti domluví a koupí to jeden. Jinak na "výjímečné věci - např:bílé i barevné čtvrtky, čtverečkované paspíry na písemky, milimetrový papír, apod. mám vybráno 20-50 kč od každého na začátku roku a to jim kupuji sama. Ale abych vybírala ještě na sešity? Já mám doma pro děti nakoupené sešity - A5 linkované, čtvereč. a nelink.do zásoby + A4 nelink, který vím, že potřebují na matematiku do zásoby. Tloušťku teda neřeším ani já, ani jejich učitelé. Když zásoba dojde, koupíme další. Pak stačí sáhnout do šuplíku a nemusíme nikde shánět........
|
|
|
|
|
|
|