| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Integrace do mateřské školy

 Celkem 37 názorů.
 Ekaterina 


Je prima, 

(12.11.2008 10:11:52)
že vám to v normální školce takto funguje. Já mám děti zdravé a moc bych uvítala, kdyby s nimi do MŠ nějaké "jiné" dítko chodilo, aby pochopily, že takové děti taky existují a taky do našeho světa patří.
Ať malému školka prospívá i nadále!
 Pole levandulové 


Re: Je prima, 

(12.11.2008 10:41:04)
Ekaterino, pokud o to stojis, tak si zkus najit treba nejakou kamaradku v okoli, ktera ma nejak postizene dite - vzajemne se muzete obohacovat, jeji dite bude mit kamarada a tvoje taky. My mame "vyhodu" v tom, ze postizeny je primo muj bracha a tak ma syn odmala prirozene integraci zaclenenou do vychovy. Kluci se maj radi a je pekny je pozorovat, jak spolu nazivaj - bracha Adu sleduje jak ostriz, "hlida" ho, povida si s nim no a Ada mu zase pomaha nosit veci, co potrebuje, bavi ho a podobne. Akorat bylo jednu dobu trosku slozity mu vysvetlit, ze ne kazdy clovek na voziku je primo jeho stejda:-)
 Lída+2 


Re: Je prima, 

(12.11.2008 11:13:31)
a ty nemáš kamarádku která by měla nějakým způsobem postižený dítě? My teda máme a kluci mají 4letou slečnu co teprvne nedávno řekla své první slovo.:-)
A myslím, že je pro ně fajn vidět tu holčinu vyrůstat...
 marketa 
  • 

integrace 

(12.11.2008 11:15:49)
neco takoveho je jako pohlazeni. je moc hezke slyset, ze se nekdo rozhodl udelat vic nez musi. pro reditelku a ucitelky materske skoly je to prace navic a nelehka. znamena i nutnost se dovzdelat, aby se naucily s ditetem komunikovat a presto se do toho pustily. kez by takovych bylo vic.

jako dite jsem vidala skupinku deti s dawnovym syndromem, kdyz jely z nedalekeho ustavu na vylet do mesta. vsichni na ne zirali. bylo to smutne. nikdo si tenkrat nedovedl predstavit, ze by nektere z tech " divnych " deti navstevovalo normalni skolu nebo skolku. a pritom to jde. je uplne jedno, ze se treba nenauci cist a psat, ale neni vyrazene a zdrave deti se nauci prijmat fakt, ze existuji slabsi a je treba jim pomahat. a hlavne se nauci jak na to!
chce to ale osviceny pristup a ne kazda ucitelka by to zvladla. hrozne by bylo, kdyby se handicapovane dite stalo tercem posmesku a sikany.
snad se situace zlepsuje a bude vice takovych, kteri do toho pujdou. diky za prvni vlastovky!!!!
 Žlababa (Postižené Děti cz) 


Re: integrace 

(12.11.2008 12:16:49)
Markéto,
my si toho samozřejmě moc vážíme, že nám syna do školky přijali. A neříkám, že máme vyhráno, vždyť tam chodí teprve chvíli. Ale doufáme, že to bude dobré!
 Mirunka 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 12:19:13)
Pises,ze je jedno jestli se nauci cist a psat,hlavne,ze normalni deti budou vedet,jak se maji chovat ve spolecnosti postizeneho? To mi prijde jako trochu divny nazor,nebot ja si myslim,ze i postizeni maji pravo naucit se cist a psat a je mi tak trochu jedno,jestli se normalni deti nauci vedle postizenych zit nebo ne. To podle me zavisi hodne taky na vychove rodicu.
Muj syn chodi do normalni skolky na 2 hodiny denne s asistentkou,pristi rok jde do specialni skolky.Po pravde, neprosazuji si integraci za kazdou cenu,chapu potreby sveho syna a myslim,ze specialni autisticka skolka je pro nej to nejlepsi. Ve specialni skolce uci samostatnosti,zatimco v normalni skolce s asistentkou je muj syn totalne zavisly na pomoci asistentky nebo deti okolo nej,bohuzel takto to v normalnim zivote neexistuje a myslim,ze je trochu naivni ocekavat,ze mu vzdy bude nekdo pomahat.
Upozornuji,ze toto je jen muj osobni nazor.
 & 


Re: integrace 

(12.11.2008 13:22:10)
Mirunko,

Ja myslim, ze se musi kazde dite a kazda situace posuzovat individualne. Muj syn asi neni autista, ale hodne zaostava ve vyvoji. Take jsem se rozhodli pro spec. skolstvi. Syn chodil od dvou let do spec. skolky ted od pondeli chodi do skoly. Nebydlime v CR tady se chodi jiz od ctyr let. Aby chodil, byt s asistentkou, do tridy, kde je tricet deti si nedokazu predstavit. On by tam stastny nebyl, chapu ze pro nejake jine dite je to lepsi.
Syn chodi do spec. pro velmi tezce vzdelavatelne deti je tam ve tride deset deti a dve ucitelky. Je v prostredi, kde se neciti hedikepovany a frustrovany a muze se rozvijet. Hl. cil skoly neni deti naucit cist a psat, ale pripravit je na prakticky zivot a vest je samostatnosti. Ikdyz deti, ktere to zvladnou, se cist a psat nauci.
Uprime me to taky vyhovuje. Nejsem terapeutka vlastniho ditete, ale "jenom" matka resici normalni problemy skolniho ditete. Memusim resit, ze tuhletu skol. akci syn kvuli svemu postizeni nezvladne atd.
 Mirunka 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 14:17:03)
To jsi napsala hezky.U nas bylo taky jednim z hlavnich rozhodnuti pocet deti v normalni skolce.Je to vazne individualni,znam 8 dalsich autistu ve veku sveho syna a 3 z toho chodi do normalni skolky a maminky jsou taky velice spokojene,ale v nasem pripade to neni to prave orechove.
 bohunak 


Re: integrace 

(12.11.2008 13:26:15)
Kazde dite je individualni, nekomu pomuze specialni skolka, nekomu normalni. Muj autisticky syn chodil do skoly normalni,kde mel i sve terapie a asistentku. Jelikoz je velmi chytry a velmi dobre se uci, tak mu lekari nedoporucovali specialni skolu. To zalezi na kazdem diteti.
Specialni skolka/skola by mu nic nedala.

pisatelko, on to ahoj jednou rekne:-)muj syn byl ve 3 letech uplne jiny, nez ted, je mu pomalu 7 a udelal veliky pokrok.
A deti ho berou normalne do kolektivu, jedna holcicka se o neho "stara" , takova mala maminka:-D a porad mu opakuje, ze se nesmi houpat na zidli(hyperaktivita) a on s ni sili, uz rekl pani ucitelce, ze chce sedet jinde, ze mu leze na nervy:-D:-D

Hodne stesti~s~ Bo
 JiBi* 


Re: integrace 

(12.11.2008 14:04:19)
"je mi tak trochu jedno,jestli se normalni deti nauci vedle postizenych zit nebo ne"...

To jsi, Mirunko, ale sama proti svému synovi, když je ti to jedno. Pokud se děti naučí žít s postiženými lidmi, pak to i pro ty postižené má nemalý přínos.
 Mirunka 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 14:10:52)
Ani bych nerekla,nechci aby se muj syn s nekym srovnaval,jedine na cem mi zalezi je to,ze bude spokojeny sam se sebou a bude mit dostatek sebevedomi,ze vi,kdo je on a jestli to ostatnim neni zrovna po chuti je mi vazne vcelku jedno.
 marketa 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 16:08:42)
to jsi me nepochopila tak, jak jsem to myslela.
zaprve je samozrejme dulezite, aby se toho postizene dite naucilo co nejvice. kdyz zvladne cteni, vyborne, kdyz zvladne vic, parada! chtela jsem rict, ze postizene dite nemuze zvladat ucivo ve stejnem tempu , jako deti zdrave a mozna se ani nenauci ist, protoze na to proste pres veskerou snahu rodicu a asistentu atd nema. tak muze delat to na co staci. a urcite existuji zpusoby jak zapojit zdrave i postizene deti do prace v ramci jednoho kolektivu. jen to chce napady a trpelivost a toleranci.

nase skolstvy je postavene na srovnani a to neni dobre. k cemu je mi dobre, kdyz vim, ze jsem dostala v pisemce o dva body vic nez spoluzak? to, ze nekdo ma jednicku a nekdo petku absolutne nevypovida o " kvalite " cloveka. o jeho schopnosti empatie, tolerance, spoluprace. dokonce ani o inteligenci to nevypovida. setkani s handicapovanym clovekem nuti odlozit srovnavani a zacit jinak. cloveku na voziku asi nebudu vykladat, jak dobre beham a proc to taky nezkusi, ze je to parada.

za druhe - samozrejme si nemyslim, ze handicapovane dite ma slouzit jako pokusny kralicek zdravym detem, aby se naucily akceptovat postizene. ale nemyslis, ze by bylo prima, kdyby lide na postizene min vejrali na verejnosti a byli naopak schopni jim pomoct? kdyby vedeli, co se da ocekavat od postizeneho, jak se mu da pomoct. pro handicapovaneho cloveka to prece musi byt hezke, kdyz se k nemu okoli chova prirozene?

dam jeden maly priklad. stoji slepec na prechodu a prichozi vidici chodec se rozhodne mu pomoct. " pojdte, ja vas prevedu" popadne ho za loket a tahne a mysli si, jak si splnil bobrika. ALE ten slepec vubec nechtel prejit, na nekoho cekal, ale je mu blbe tak nadsenou pomoc odmitnout. NEBO opravdu potrebuje pomoc, ale rad by, kdyby se ho pomahajici nejdriv zeptal, jestli chce byt veden za ruku nebo jestli staci slovni upozorneni, " ted je zelena " nebo " pozor na druhe strane je velka louze ". jak hrozne to pro slepce musi byt, ze se ho porad bez dovoleni dotykaji cizi lide.
jo a tech dawnu, o kterych jsem psala v prvnim prispevku, jsem se jako mala (skolkova) dokonce bala. urcite by to tak nebylo, kdybych se s nima mohla dat normalne do reci.
 marketa 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 16:13:29)
skolstvi ... asi me tam toho nenaucili dost ;-)
 Mirunka 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 16:36:44)
Promin,ale ten priklad se slepcem jsem moc nepochopila.Dala jsi priklad nekoho,kdo je viditelne postizeny,ale jak by jsi jednala napriklad,kdyby postizeni viditelne nebylo?Coz u vetsiny autistu neni.Abych pravdu rekla,ja se s pochopenim a porozumenim jeste nesetkala,teda krom rodicu stejne nebo jinak postizenych deti. Vetsinou se bojim i vyjit ven mezi lidi,ze mi nekdo vynada nebo me napadne za to,jak nevychovany je muj syn. Samozrejme,ze by byla nadhera,kdyby to ostatni lidi dokazali pochopit,ale myslim,ze se tak nikdy nestane.
 marketa 
  • 

Re: integrace 

(12.11.2008 17:02:44)
ja nejsem tvuj nepritel
...
dala jsem priklad se slepcem, protoze jsem se s nim sama setkala. a dovedela se, jak je slepci neprijemne, ze lide nevi, jak mu maji pomahat.

autistu zadneho neznam a priznavam, ze nevim moc dobre, jak bych se mela k autistovi chovat. trocha osvety by mi pomohla a rikam si, ze je skoda, ze se mi ji nedostalo uz ve skole a prirozenou cestou. vedela bych driv, ze nekdo je agresivni, protoze to jinak neumi, ale nedela to schvalne nebo proto, ze by byl zly. a naucila bych se na jeho pripadnou agresivitu reagovat bez agrese. vedela bych, ze za to nemuze. a taky bych se naucila, jak se chovat, abych ho nedrazdila. ja nevim co tve dite rozhodi, mozna treba to, ze mu nekdo ve skolce da bundu na jiny hacek. ostatni deti se treba mohou naucit to respektovat a taky tisic dalsich veci. ale musi byt dostatek dobre vule. na vsech stranach.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: integrace 

(12.11.2008 17:18:46)
Mirunko, ano, spousta lidí to nepochopí, ale čim víc dětí bude integrovaných, tim větší je šance, že Tvuj syn bude potkávat lidi, kteří mají zkušenost s někým jako je on.
Třeba děti, který chodí do třídy s mým synem a další holčičkou s poruchou komunikace, kdyby někde viděly chování Tvého syna, tak mu nejspíš nebudou nadávat, že je spratek, ale přinejmenším je napadne, že má nějakej problém.

Loni u nás jeden hyperaktivní klučina dost ublížil spolužačce a víš jaká byla reakce bratra té holčiny? Skamarádil se s klučinou a začal se mu věnovat - ve smyslu "asi ho nikdo nenaučil jak se má chovat, tak já mu s tim pomůžu". Vydržel nad ním držet ochrannou ruku až do konce školního roku, a že to měl hodně těžký...
 & 


Re: integrace 

(12.11.2008 14:56:00)
Jibi,

Ja nemuzu vychovat vsechny lidi, s kteryma se muj syn kdy setka {ikdyz predstava by to byla pekna ;)
To ze by se pripadani spoluzaci meho syna naucili zit s hendikepovanymi by byl prima vedlejsi efekt, ale urcite ne cil proc bych to delala.
 Žlababa (Postižené Děti cz) 


speciální x normální školka 

(12.11.2008 15:46:09)
H&M, zcela s tebou souhlasím, že každé dítě se musí posuzovat individuálně. Já jsem ani nechtěla říct, že integrace do normální školky, je to nejlepší pro všechny. Jenom snad to, že každý by se měl nad rozhodnutím především zamyslet sám a nedat na doporučení jednoho speciální pedagoga.
Co se týče speciálních školek, bojím se že ta individuální péče nemusí být až tak individuální jak by si možná někdo podle toho, co píšeš, představoval.
Protože přeci jsou-li dvě učitelky na 10 těžko vzdělavatelných dětí, myslím si, že té pozornosti má jedno dítě zhruba tolik, kolik by se mu dostalo v normální školce, když by měl asistenta jen sám pro sebe.
Protože ani ve speciální školce nemají děti terapie po celou dobu pobytu (na to nejsou lidské kapacity). Troufám si říct, že se jednomu dítěti mohou věnovat tak max. hodinu denně. Zbytek času se jen tak plácá mezi dalšími těžko vzdělavatelnými dětmi. Budu radši když se můj syn bude plácat mezi zdravými dětmi, protože se alespoň může učit nápodobou.
Ale znovu opakuju, že kdyby měl těžší diagnózu než má, do normální školky bych ho necpala.
 & 


Re: speciální x normální školka 

(12.11.2008 16:53:36)
Zlababo,

Ja taky nema absolutne nic proti integraci ba naopak. :-) Jen to proste nekdy nejde. Pokud se Vam podarilo najit skolku se, kterou si spokojena tak je to jedine dobre..~R^
Taky myslim, ze podle toho co pises, tak ma muj syn jine problemy nez ten tvuj. Muj syn ma podle testu velmi nizke "IQ", proste je silene pomaly. Z toho vypliva, ze ma problemy se znenama, mozna ma trochu PAS, ale nemam moc chut to zkoumat, protoze by se na nasem beznem zivote nic nezmenilo.
Jen jsem chtela napsat, ze syn se se ted uz ve skole neplaca, oni maji dost pevny program. Akorat je jim to podavano v takovem tempu a stylem, aby to pochopili. Tzn. znakovka a pictogrami plus mluveni.
Bud delaji neco dohromady, nebo sedi u stolecku po trech. Jeden stolecek si muze "volne" hrat. U dalsich dvou stolecku sedi u kazdeho jedna ucitelka a neco s detmi dela a pak se treba po 10min. vystridaji. Tak ze me nejde o to ze by mel individalni terapii, ale o to ze je plne soucasti deni.
Ja myslim, ze se v podstate shodujeme.
:-) S tim, ze by se mel clovek zamyslet sam, plne souhlasim, a taky se proste spolehnout na vlastni instinkt. My jsem byli v sesti skolach a v tehle jsem po peti minutach vedela, ze to je ona. Taky co s riditelkou, ktera zna vsechny deti jmenem. A rano stoji u vrat a kazdemu diteti poda ruku na privitanou. :-)
 Cucaracha+Daniela 5let+// 


Re: speciální x normální školka 

(12.11.2008 20:32:51)
Pěkný článek,autorka mi píše z duše,též jsme letos zvažovali do jaké školky dcerku zapsat-zda do speciální pro sluch.postižené,nebo běžné MŠ. Dcerka je neslyšící,po operaci kochleár.implantátu.Začíná říkat první slůvka(v lednu jí budou 4roky).
Nakonec nám vyšla vstříc ředitelka běžné MŠ,vybrala třídu se 2učitelkami,které byly jako vyvolené-že zkusí poprvé za své praxe pracovat s neslyšícím dítkem,které používá znaky a mluvená slova teprve začíná zkoušet.
Musím říct,že jsem měla velký strach,jak ji přijmou děti ve třídě,jak zvládne dcerka osamostatnění se,no začíná se to vyvíjet příznivě.Už mohu dcerku nechávat i samotnou(sice se to neobejde bez pár slziček),ale už má ve třídě hodně kamarádek,které moc a moc pomáhají.
Souhlasím s příspěvky,které hodnotí integraci pozitivně i z druhé strany,tedy jako rodičů zdravých dětí,které mohou zažít díky školce i nové zkušenosti při navazování vztahů s postiženými dětmi. Pokud to poznají už od MŠ,nebude jim to při dalším vzdělávání a nakonec i v dospělém životě potom připadat zvláštní(ať už jde o jakékoli vybočení od normálu),budou chápat některé věci, které třeba ostatní bez takové zkušenosti nepoznají.
Samozřejmě se musí vše brát individálně,ale myslím si,že zkusit se to může a pokud to nepůjde,tak lze dohodnout vždy přeřazení i do spec.školky - jakmile to nese víc problémů,než přínosů.
;)
 sally 


Re: speciální x normální školka 

(12.11.2008 22:13:45)
Myslím, že je to indivindi... některé dítě jde integrovat, některé ne. Pokud vím, tak u nás některé děti jsou integrované do normálních tříd, ale také je ve školním distriktu škola, která má speciální třídu pro špatně integrovatelné děti.
I v případě zvláštní třídy v rámci školy si myslím, že to může být systém prospěšný pro obě strany. Že zdravé děti přijdou do styku s dětmi, které takové štěstí neměly a učí se s nimi vycházet. A ty děti, co mají nějakou potíž, pořád ještě vidí a můžou být s ostatními dětmi třeba na hřišti o přestávce atd.

Bydlela jsem kousek od Jedličkova ústavu. Jejich dětí na vycházce jsem se děsila - a zřejmě jsem taky "blbě čuměla"... protože jsem se nikdy nedostala do situace, kdy bych mohla zjistit, že jsou to taky normální děti - jen holt na vozíčku, nebo s ochrnutím nebo posunutým vnímáním světa. Byli od nás izolovaní, bylo to něco neznámého a tudíž děsivého.
Pak vlastně až v dospělosti jsem narazila (v Anglii) na integrované lidi... kluk, co měl vézt na víkendový výlet mi řekl, že bude čekat v metru - a že ho poznám, prootže přijde o holi... mno, přišel o dvou berlích, v autě měl složený vozík... o víkendu s námi natahoval (v horách) drátěný plot, zatloukal kůly, myl nádobí (postavil se k dřezu a opřenej o obě ruce nádobí umyl), byl na pivu... prostě fungoval úplně normálně. A nikdo na něj nečuměl (doufám, že já taky ne).

Teď máme v sousedství (zřejmě) autistickou holčičku. Moje děti s ní nemají problém - holt S. nemluví a nezapojuje se tolik do her... prostě je taková... (coby holčička zřejmě nemá tolik sklonů k agresivitě - i když občas je dost hlasitá)
 Mateřídouška 
  • 

Re: integrace 

(13.11.2008 23:21:27)
:-) ahoj Jibi
 Debbie 


Autista v 1. tride 

(12.11.2008 19:21:22)
Ahoj,

Tak to blahopreji k uspesne integraci. My mame v 1. tride u dcery take chlapce autistu. Chodim kazdy tyden do tridy pomahat pani ucitelce a chlapec se zapojil velmi dobre. Zatim jsem nemela zadnou neg. zkusenost. Deti ho prijaly velmi kladne. Vyucovani chlapec nenarusuje. Take ma na cast vyuky asistentku.

S pozdravem! Z Kalifornie.
 & 


Re: Autista v 1. tride 

(14.11.2008 10:52:17)
Debbie,
Myslis, ze maminka toho kluka resi, jestli tam tvoje dcera narusuje vyuku?
Ja vim, zes to myslela dobre. Promin, ale to jsou, presne ty radoby socialni recicky, kvuli, kterym jsem rada, ze syn chodi do specialky.
 Fillette 


Re: Autista v 1. tride 

(17.11.2008 14:04:21)
 Debbie 


Autista v 1. tride 

(12.11.2008 19:21:28)
Ahoj,

Tak to blahopreji k uspesne integraci. My mame v 1. tride u dcery take chlapce autistu. Chodim kazdy tyden do tridy pomahat pani ucitelce a chlapec se zapojil velmi dobre. Zatim jsem nemela zadnou neg. zkusenost. Deti ho prijaly velmi kladne. Vyucovani chlapec nenarusuje. Take ma na cast vyuky asistentku.

S pozdravem! Z Kalifornie.
 Zazi (1+1+1) 


Díky, 

(12.11.2008 21:35:10)
díky, Žlababo za článek.
Uvažuju asi trochu podobným směrem, moc doufám, že dcera (s Downovým syndromem) bude od příštího roku chodit do běžné školky. Projevy jejího postižení a její potřeby jsou samozřejmě do určité míry jiné, než například Ríšovy, ale myslím, že každé dítě by mělo mít možnost kopírovat i takové vzorce chování, které jsou obvyklé a nestigmatizující ve většinové společnosti.
Zrovna naše dcera zdatně zkopíruje cokoliv a kdekoliv a jsem přesvědčená, že pokud by kolem ní byla převaha dětí s nějakým výraznějším postižením, tak se velmi těžko bude učit to, co považujeme za důležité (srozumitelně mluvit, spolupracovat s jinými dětmi, sebeobsluhu atd.)

A já osobně chápu neschopnost škol a školek přijmout a vhodně vzdělávat všechny žáky z okolí za chybu školy (školního systému). Myslím, že ideálem je, aby každá škola a školka zaměstnávala běžné i speciální pedagogy, kteří by ve vzájemné spolupráci vzdělávali všechny děti.
 Kačislava 


Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(12.11.2008 22:57:58)
Mám dvě adoptované děti, jedno s dysfázií, a zatím docela štěstí. Nejprve na logopedku, která nám poradila syna s dysfázií (porucha řeči) integrovat do normální školky, pak na ředitelku ve školce, která nám vybrala ze svých dvou školek tu méně ambiciózní, ale víc rodinnou. Protože byla i internátní, chodily tam děti všech barev i sociálních skupin, od Romů přes Vietnamce po holčičku s tatínkem z Pobřeží slonoviny, od dětí z azylových domů po chlapečka, kterého maminka vozila každý den do školky v porsche. Syn nebyl zdaleka jediný, kdo špatně mluvil, učitelky měly pochopení, počet dětí ve třídě byl nižší (některé děti žily celý týden ve školkovém internátu), třídy bly věkově smíšené a obě děti, syn i dcera, která nemá žádnou poruchu, vzpomínají na školku se slzou v oku. Teď chodí do nultého ročníku jedné osvícené pražské školy a vida, mají tam integrovanou holčičku s Downovým syndromem, která má i vlastní asistentku. Jsem moc ráda, protože tuhle jsem vedla syna do školy (dcera byla nemocná) a holčička s DS nám přišla otevřít dveře. S učitelkou jsme obě s nadšeńím sledovaly, jak se děti vítají a objímají. Strašně mě to potěšilo a doufám, že budeme mít na podobné "ústavy" štěstí i dál. Myslím, že žádné vysvětlování by nemohlo pomoc mým dětem pochopit druhé jako skutečná situace.
 10.5Libik12 


Re: Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(12.11.2008 23:09:34)
Krásný, teče mi úlevná slza po těžkým dni, dík;)
 Míla, dva kluci 
  • 

Re: Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(14.11.2008 10:07:29)
To je úžasné, kde takové školky a školy jsou? Proč se nám vyhýbají? Hlavně se školkama mám velmi špatné zkušenosti. Kkdyž už jsem našla lepší, s tolerantním přístupem, tak byla beznadějně přeplněná.
 Kačislava 


Re: Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(14.11.2008 13:00:47)
Mílo jsem z Prahy 4 a nechala jsme si poradit. Školka byla trošku náhoda (máme ji kousek od baráku), po škole jsme už šli cíleně, aby vyhovovala dětem ze tří stran - jsou adoptované ve vyšším věku, takže se potřebují cítit bezpečně, syn má řešovou poruchu a maldší dcera je naopak napřed a ještě je velmi ambiciózní. Pokud nejsi z Prahy 4, musíš se vyptat třeba ve speciálním pedagogickém centru u Vás v okolí nebo v PePsy poradně, ti většinou o dobrých školách vědí.
 Míla, dva kluci 
  • 

Re: Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(14.11.2008 13:47:44)
Díky, nejsme z Prahy, ale pět let jsem děti vozila 30 km do Praha nejdřív do školky, potom i do školy. Starší syn (9 let, 5.tř.) má Aspergerův syndrom, zároveň byl vždy hodně napřed a měl neobvyklé zájmy, vyžadoval tudíž individuální přístup. Ve školkovém věku jsem měla na AS pouze podezření, "odborníci" mi jej ale rozmlouvali, potvrzen byl až v sedmi letech a to už jsme měli nejhorší dá se říct za sebou (sociální adaptaci, přeskočení první třídy atd.). Tehdy nám velmi pomohla ZŠ Londýnská a dřívější ředitel, zároveň jsme měli velké štěstí na učitelku. Bohužel změna ředitele, odchod pí učitelky na mateřskou a zhoršující se dopravní a parkovací situace v Praze nás přiměla ke změně školy na menší vesnickou. Tady trpí paradoxně mladší syn (8 let, 3.tř.), který má obrovský problém s autroritami, nedokáže se podřídit, když je přesvědčený o svojí pravdě a poslechnout jen proto, že musí. Bohužel ve škole je jen jedna třída z každého ročníku a i když je ředitelka výborná a snaží se řešit problémy, učitelka se synem nejsou "na stejné vlně" a je to opravdu velký boj.
 Kačislava 


Re: Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(14.11.2008 15:29:07)
Hmmm, u Vás bude asi i složitý přestup na jinou školu v okolí, ne? Naše děti chodí na Spořilov do Jižní (tam se dá docela parkovat :-), jinak myslím, že dobrá škola je Klíček na Chodově, tam chtěji asi 2 - 3000 za dítě měsíčně (je to soukromá škola se sníženým počtem dětí ve třídách), má i svoje webovky. Londýnská je vyhlášená po celé Praze, to se Vám bude hledat náhrada špatně, to je jasné...
 2Andy 


Re: Downův syndrom, dysfázie, různé barvy 

(18.11.2008 10:32:39)
Základní škola Klíček se mi moc líbila. Byly jsme tam kdysi v rámci zdravotní školy dělat přednášku formou hry. Syn jedné naší profesorky (psycholožky) tam chodil. Sama tu školku velice chválila. Je tam skvělé prostředí, přístup učitelů, forma výuky... Prostě skvělý, můžu jedině doporučit.~R^
 Lucka 
  • 

nároz 

(14.11.2008 21:59:44)
dobrý den,já osobně mám doma syna,který je od narození postižený.Má kombinaci více vad.Kromě poporodní DMO,má špatnou pohyblivost pravého čelistního kloubu.Je mu 9,dnes chodí,mluví,ikdyž máme logopedické problémy související s jeho zdravostním stavem.Když chodil do školky,kam docházel až od 4 let,byl do ní integrován mezi zdravé děti.Měl asistentku,protože by to sám nezvládl.Já osobně jsem měla bezvadnou zkušenost s dětmi,Vítu braly úžasně pomáhaly mu.Jasněže ze začátku,když tam začal chodit po něm pokukovaly,ale díky maminká,které dětem vysvětlily,že Víta není uplně zdraví,to pochopily.S dětmi problém nebyl,měly ho moc rádi,v šatně mu pomáhaly dohadovaly se kdo mu co podá a s čím pomůže.Řekla bych,že se snažly víc než učitelky.Když měl jíd do první třídy,chtěla jsem ho integrovat,protože mi bylo jasné,že v dětech problém nebude,šly s ním.problém byl ovšem a je do dnes,že ho nepříjmula škola,protože se mu učitelé nechtěli přizpůsobit.Nakonec musel nastoupit do školy,které je pro tyto děti u nás ve městě.pro nás není možnost jezdit denně 40 km do jiné.a internátní nechci,je malý...škola,ale není vůbec pro něj,jsem s ní hodně nespokojená,zakládají si na vybyvení,které je samozřejmě důležité,ale na péči o tyto děti ne.Jsem s toho dost špatná,protože si myslím,že si takovou péči můj syn,ale i jiné děti,které tam chodí nezaslouží.Joo,a ještě jedno.děti ze školky ho pokaždé i dnes zdraví a jsou velmi rádi,že ho vidí...
 Zuzitade,2 sluníčka(05/07) 


spec.mš x integrace 

(18.11.2008 9:41:01)
U našeho syna jsme dostali ve 3letech dg.VFA a hned jsme hledali školku, taky kam sním...a měli jsme šílený štěstí, že jsme se nakonec dostali do spec.školky kde je třída pro autisty.Neumím si představit, že by Tedulka šel do třídy, kde je 18-20 dětí, byl by tam úplně ztracený, tady má každý den svůj režim, učí se přesně...samostatnosti a naučil se konečně zdravit při příchodu dobrý den a odchodu nashledanou a na děti ze třídy volá sám ahoj, i když mu děcko neodpoví, je ta moc štastný, paní učitelky i asistentky jsou andělské bytosti, mají tam přesně vymezené činnosti a hry a samostatnou práci, s každým človíčkem pracují i individuálně, věnují se jim maximálně.
Tedísek udělal za ten půlrok takový pokrok,krásně se rozmluvil, používá už i správně věty a fráze a je komunikativnější, naučil se jména dětí, co sním chodí do třídy a občas nám i odpoví, co zrovna s jakým dítětem dělal, jestli si hrál nebo se honili apod...což je u něj taky zázračný!

Každé dítko je jiné, ale nemůžu říct že by integrace byla lepší ne autistická třída, každé má své klady i zápory a každý rodič ví nejlíp, co jeho autíčko zrovna nejlíp snese.
Zuzka
 zuzanada 


Integrovanie autistov do normálnej MŚ 

(3.6.2010 12:14:25)
Chcela by som veľmi vedieť aký máš teraz názor na integrovanie svojho syna do normálnej MŚ. Ja mám tiež syna, momentálne dg. atypický autizmus. Chodí teraz do normálnej MŚ, ale musíme ho po roku preradiť do špeciálnej. Jednoducho je nezvládnuteľný pri takom väčšom počte detí. Vieš ja neviem ako tvoj syn, ale ten môj je tiež na deti od malička zvyknutý. Chodil aj do jasličiek, ja som vtedy ani len netušila o jeho "inakosti". Všetko sa to vyvrbilo až posledný polrok v jasličkách a škôlka bol doslova "horor". Aj napriek tomu, že tam mal dobrý vzor od detí, ktoré si dali za úlohu, že ho naučia rozprávať, ale deti sú deti a tej dobrej pozornosti si tam užil len veľmi sporadicky. Väčšinou mu tam len robia zle, lebo ich baví, že on potom začne škriekať. Na nikoho nežaluje, lebo to nevie a preto je potom potrestaný on. Doteraz nedá sám od seba deťom ahoj, len na moje napomenutie a to po ňom deti vykrikujú aj vonku. On ich akokeby vôbec vonku nespoznával............ Je síce pravda, že v poslednej dobe sa trochu viac rozrozprával, ale sú to väčšinou slová, ktoré počuje odo mňa.

Neviem, či sa niekedy dostaneš k tomuto môjmu prípevku, ale ak áno, strašne rada by som si s tebou vymenila skúsenosti.
Ďakujem.

Zuzana D.
E-mail- DanisovaZ@zoznam.sk

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.