Petra | •
|
(3.7.2006 9:21:43) Abych u dětí předešla podobnému srovnávání znalostí a dovedností již v předškolním věku - užijí si ho ještě dost ve škole - zvolila jsem školku s věkově smíšenými třídami
|
Martina, Dita 10m | •
|
(3.7.2006 9:50:52) Hmm, zkušenosti se školkou nemám, ale chtěla bych pochopit co jim to přinese - že budou mít čtyřletého (dobře, pomalejšího ale šikovného) klučinu mezi tříletými - co to pro ně má za výhody? Kluk se bude třeba s malými nudit a začne "zlobit" což dosud třeba nedělal. Já nevím, ale nezdá se mi normální aby o tom rozhodovaly učitelky, že "nepostoupí".... školka je podle věku a žádná jiná měřítka by snad mít neměla, nebo to chápu špatně?
|
Jarma (dvě děti) | •
|
(3.7.2006 11:40:08) Přesně tohle mě napadá také. Nechají si dítě pomalejší s oblíkáním mezi mladšími a vlastně si tak "přidělají" práci... Je to dost nelogické řešení. Ničemu a nikomu nepomohou a může mě napadnou jedině, že to je "necitlivý" přístup a pedagogicky velmi neprofesionální. Pokud je nemožné změnit školku, určitě bych trvala na setrvání v současné třídě, když už tedy je to školka s třídami dle věku...
|
Averrhoes | •
|
(3.7.2006 12:54:29) Martino a Jarmo, a co když těm učitelkám nejde v první řadě o to, aby si usnadnily práci? Co když chtějí pomoct tomu klukovi? Bude mezi dětmi, které mají základní schopnosti vyvinuté podobně jako on, a bude se moct tyhle věci v klidu učit. A nebude stresovaný, že brzdí celou třídu. Zdá se, že je skutečně trochu pomalejší, ale to přece není žádná katastrofa. Jediné, co utrpí, je ješitnost jeho maminky Lucky, která je jako každá maminka přesvědčená, že má doma génia, zatímco učitelky to vidí objektivněji.
|
Jarma (dvě děti) | •
|
(3.7.2006 13:13:58) Myslela jsem spíš na chlapečka, jednak mu bude muset někdo vysvětlit, proč musí chodit s novými (a mladšími) dětmi, proč nemůže pokračovat dál s kamarády. A pak myslím, že právě v kolektivu, kde už většina dětí je samostatná, je více prostoru věnovat se těm pomalejším (pomoc, motivace...), což je možná přínosnější než být jeden z mnoha pomalých. Tak tak. S ješitností můj názor spojen není.
|
|
Líza |
|
(3.7.2006 13:49:32) Averrhoesi, skutečně? Autorka píše, že kluk čte písmenka, počítá, bezpochyby se taky docela jinak vyjadřuje, líp kreslí... Nevěděla jsem, že jediným a určujícím kritériem vývojové vyspělosti je schopnost se oblíct. Pak fakt nechápu, proč není naše Verunka ve zvláštní - tedy pardon, v praktické - škole. Jak to, že ji vzali do normální?
|
Averrhoes | •
|
(3.7.2006 14:26:11) Lízo, písmenka čte ve čtyřech letech každé druhé dítě, počítání jen do deseti není žádný zázrak, tam už se dá mluvit spíš o zpoždění, kvalitu obrázků vidí maminka nepochybně subjektivně... Zato schopnost se samostatně obléknout a najíst je celkem jasné kritérium a o něčem to vypovídá. Ostatně i Lucka připouští, že děcko má potíže s "jemnou motorikou", což pro čtyři roky věku rozhodně už není typické.
Nemyslíš, že ho pobyt mezi dětmi, které všechny už tyhle věci umějí, může frustrovat?
|
Líza |
|
(3.7.2006 14:59:49) Kdepak,Averrhoesi, motivovat. V dobré školce, s dobrou učitelkou, jedině motivovat. A on nepropadá ke čtyřletým. Propadá ke tříletým, z nichž mnohý byl odstaven před několika měsíci, leckdo měl ještě před pár týdny pleny, někteří teprv začínají mluvit ve větách, pokud mají trochu pomalejší vývoj řeči. Ti by ale asi podle tvého systému do školky nešli, žejo, ti by - ač tříletí - měli jít do jeslí?
|
Averrhoes | •
|
(3.7.2006 15:23:53) Lízo, nechápu tvůj jízlivý tón. Ty děti jsou na tom všechny dost podobně, takže není problém. A ten kluk, o kterém je řeč, je na tom taky podobně jako ony, takže jen získá.
Podle tvé logiky by chlapce ještě víc motivovalo, kdyby ho naopak učitelky zařadily ještě o ročník výš. Ostatně, kdyby se to stalo, myslíš, že by si tady matka Lucka stěžovala? Já myslím, že by to nepovažovala za nejmenší problém. Přitom principielně by to byl problém úplně totožný. Čili problém podle mě není v klukovi ani ve školce, ale v matčině obavě "cotomuřeknoulidi".
|
Líza |
|
(3.7.2006 15:30:39) :-DDDDD Tón těžko slyšíš, takže k němu nemám co dodat.
A jinak se prosím obtěžuj přečíst i ostatní, co k tomu píšu, abych se nemusela opakovat, děkuji - vysvětlila jsem poměrně přesně podrobně, proč jsem přesvědčená, že to bude vadit tomu klukovi. Jestli to bude vadit matce jako takové, pokud bude dítě v pohodě, to mi je srdečně jedno.
|
|
veronika, Martínek 11/00, Tomášek 4/03 | •
|
(3.7.2006 19:55:00) Máš děti? Podle toho, co píšeš, mám dojem že ne. Každé dítě umí něco jiného, přece nemůžeme být všichni stejní a zvlášť děti, které se všechno teprve učí, jsou strašně rozdílné a co neumí dnes, můžou umět za měsíc. Někdy dokonce i bez našeho velkého přičinění. Jestli dávají kluka do třídy k dětem o rok mladším, bude se tam jenom nudit. Oblíkání a jídlo přece není ani ve školce to jediné, co děti dělají a co se po nich chce. To by pak museli mít ve školce postupovou zkoušku do každého ročníku, pevné požadavky a to nejen na jemnou motoriku, kterou procvičují ještě i školáci, ale taky na rozumové znalosti a to by pak možná šel někdo do školy aniž by se do předškolní třídy stihl podívat. V naší školce mají, naštěstí, pochopení pro to, že Martínek je na tom podobně jak Lukášek z článku. Teď nastoupí i Tomášek a ten se neobleče, neobuje, zapatlá se i chlebem až na zádech. Co se dá dělat, do jeslí ho proto nedám. Možná je to tak, že když se maminka věnuje rozvíjení rozumových schopností dítka, nemá čas, ani ona ani to mrně, na rozvíjení motoriky. To dítě toho prostě tolik nevstřebá. Kamarádky holčička si ve dvou letech zapínala i knoflíčky, naši kluci ve dvou letech zápasili s vyzouváním papučků. Nedávno tu šla diskuse o tom, jak jsou potřeba alternativní metody výuky na ZŠ, protože každé dítě je jiné. A ve školce budeme dál průměrovat?
|
Averrhoes | •
|
(3.7.2006 21:02:43) Veroniko, tvůj dojem je mylný, děti mám. A spoustu vrstevníků našich dětí dobře znám, takže s tebou souhlasím, že každé dítě je jiné a má nadání pro něco jiného. Ale základní dovednosti, jako je schopnost se obléct nebo normálně najíst, se vyvíjejí dost charakteristicky pro určitý věk - pokud je dítě neovládá, signalizuje to, že je rozumově pozadu. Vždyť podle těchto elementárních schopností posuzují vývoj dítěte i pediatři.
Tvoje úvaha, že děti, u nichž matky "rozvíjejí rozumové schopnosti", jsou v motorice pomalejší, je ovšem nejkomičtější moment dnešní debaty. Ona totiž schopnost normálně jíst s rozumem dost souvisí.
Ale opakuju, že není žádné neštěstí, pokud právě tohle tvoje tříleté dítě ještě nedovede. Není vyloučeno, že to později dožene. A i kdyby ne - to, že je někdo jednodušší, ještě neznamená, že z něj nevyroste dobrý člověk.
|
M | •
|
(3.7.2006 21:10:01) Averrhoes, myslím, že nemáš úplně pravdu. Moje dcera počátá, čte, píše. Nemá problémy s výslovností. Má velkou slovní zásobu a docela slušné vědomosti. Bez problémů zvládá ve 4 letech úkoly pro přeškoláky. Skvěle skládá puzzle.Potvrzují to i pančelky. Ale ve školce je poslední. POdle tvé teorie je tedy i inteligenčně na ocase. Einstein měl taky trochu problémy sám se sebou. Dcera tedy naštěstí, jeho kvalit nedosahuje.
|
Averrhoes | •
|
(3.7.2006 21:22:55) Holky, nechci se přece hádat, jestli jsou vaše děti dost chytré. Bylo by divné, kdybyste si o nich myslely něco jiného, než že jsou fakt úžasně chytré a rozumné - vlastně vůbec ze všech nejchytřejší. Já si to o našich dětech myslím taky.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(3.7.2006 21:28:22) Averrhoesi, já si teda nemyslim, že mam nejchytřejší děti :-) A to ani nemáme problémy s oblékáním :-) Ale přesto jsem přesvědčená, že schopnost zapnout si knoflík nevypovídá nic podstatnýho o IQ.
|
Márty | •
|
(9.7.2006 10:34:02) Jetse jednou - IQ neni primou umerou motorickeho vyvoje
|
|
|
lola | •
|
(3.7.2006 21:32:42) A taky by tě štvalo, kdyby ve školce propadly!!! Protože víš, že jsou až na nějaké maličkostí ( u někoho pomalé oblíkání, někdo neumí ve 4 letech plavat, někdo je zase hyperaktivní, nesoustředí se, ale rychle se obleče:-))).) Pracovala jsem v mateřské školce, ale co druhé děťátko ve 4 letech abecedu tedy nezvládalo :-))). Moje dcerka, jinak velice šikovná se taky dlouho sama hezky nenajedla. Nebylo to však tím, že by to neuměla, ale neměla dostačující apetit. Mamince v článku přeji šťastné dítě a ať se nedají!
|
|
|
Márty | •
|
(9.7.2006 10:32:18) IQ nejde ruku v ruce s mentalni zralosti a i dite s IQ nadprumernym, muze byt nezaraditelne do spolecnosti. Toto je obecne znama pravda. netreba vyvracet.
|
|
|
Ivana Procházková |
|
(3.7.2006 22:12:20) Teda já se nechtěla do diskuse vůbec zapojovat, ale tohle to mi fakt nedá:
"Ale opakuju, že není žádné neštěstí, pokud právě tohle tvoje tříleté dítě ještě nedovede. Není vyloučeno, že to později dožene. A i kdyby ne - to, že je někdo jednodušší, ještě neznamená, že z něj nevyroste dobrý člověk."
To je teda pěkná hnusárna, ještě zabalená do sladkých úsměvů.
To je totéž, jako kdybys napsala: "Když si tvoje dítě neumí zapnout knoflík, tak je pravděpodobné, že bude jednodušší, ale klídek, to neznamená, že z něho musí být v budoucnu grázlík." Fuj.
Holky, nic si z toho nedělejte, já údajně ještě v 5 letech nemluvila a všichni kromě mé maminky mě pokládali za retardovanou. (No a myslím, že retardovaná nejsem.. :)). On totiž intelekt je z převážné většiny vrozená záležitost a není podmíněn rychlostí, s jakou se dítě učí zavazovat tkaničky či zapínat knoflíky..
|
pobavená | •
|
(3.7.2006 22:15:19) Ále, že se, Ivule, rozčiluješ. To on Bob z otcovského centra plného normálně geniálních dětí jenom tak s námi žertuje. Fakt ho netřeba brát příliš vážně.
|
Ivana Procházková |
|
(3.7.2006 22:20:05) Hele, víš ty, že mě to také napadlo? :)) Jo, několik podobných znaků se tam najde :)
Bobe, zdravíme!!
|
|
|
|
zuzu | •
|
(20.10.2007 16:31:14) Já nevím, ale nejsi trošku střelená? Neříkám, že plně souhlasím s dokonalým oblékání ve 3 letech,ale je to podmíněno i výchovou. Co z toho, že má někdo nadprůměrné iq, když se chová jak prase v 10 letech. Chtělo by to zapojit trochu morálky, vést děti k čistotě a pořádku. A to, že zvládá sebeobsluhu ve 3 letech i dřív není vůbec na škodu.
|
Líza |
|
(20.10.2007 16:37:13) Kolik máš dětí a jak jsou staré? ;-)
|
|
|
|
|
veronika, Martínek 11/00, Tomášek 4/03 | •
|
(4.7.2006 8:54:49) tu komickou větu hned vysvětlím. Nemáme čas ani chuť učit se zapínat knoflíky, raději si čteme. Při oblíkání mu radši pomůžu, on se to naučí třeba o rok později sám, no a co. To neznamená, že je hloupý, prostě není tak šikovný. A představ si, nijak mi to nevadí. O té zaostalosti bych moc nemluvila. Můj brácha si taky neuměl dlouho zavazovat tkaničky a dnes má dva doktoráty a je opravdu úspěšný. Jestli budou moji kluci leví ale chytří, jak to zatím vypadá, proč ne :-)
|
|
MirkaEyrová |
|
(4.7.2006 23:02:01) Averhoes, podle tvých kritérií by asi můj osmiletý syn, který úspěšně dokončil druhou třídu s dobrým slovním hodnocením (odhadla bych, že by měl "samé", kdyby se to přeložilo na známky), spadal svojí inteligencí někam na úroveň jesliček, protože si - považ - neumí ještě pořádně zavázat boty a s příborem i ve svém věku poněkud zápasí. To je, panečku, přímo na zvláštní školu, ne?
|
Xantipa. |
|
(5.7.2006 13:58:36) MirkoEyrová, při diskuzi s ostatními rodiči dětí, které jsme přivezli na tábor, jsem se dozvěděla, že obzvláště kluci v tomto věku /8let/ mají problém s tkaničkami. Ne, že by nemuměli boty zavázat, oni to umějí, ale jen tak halabala, takže se rozvazují. Já myslela, že můj syn je jediný, který si neumí pořádně zavázat boty, což mě dost rozčilovalo, protože on kvůli svým nohám musí nosit pevnou šněrovací obuv samozřejmě dobře zavázanou. Jak mi syn řekl, na zavazování bot tkaničkami nemá moc času /asi by mu něco uteklo))))/. A jíst dobře příborem? On to přece umí, ale když tak strašně pospíchá - to mi řekl. Zajímavé je, že tak strašně nespěchá, když má uklidit pokojík. Kluci prostě na "blbosti" nemají čas. To není z mé hlavy, to mi řekl doktor - že prý když kluci ve většině případů něco považují za nedůležité, nikdo je nepřesvědčí o opaku. Na to musejí přijít sami. Díky jsou prý od přírody jiné - pečlivější. Jistě, určitě existují vyjímky na obou stranách. Ale nechat dítě "propadnout" ve školce? Takovou pitomost jsem ještě neslyšela. Já bych nic neřešila, vyměnila bych školku. Co to je za pitomé dětství, neustále dítě chtít nacpat přesně do tabulek. To už tady bylo. Já myslela, že v dnešní době se dítě chválí nahlas za to, v čem je dobré a o tom, v čem zaostává, se nevyřvává a netrestá, ale pokud možno formou hry a pochvaly se to snaží dítěti vštípit. Proč trestat dítě, že je pomalé. No a co. Byla jsem přesvědčena, že každý snad ví, že každý je jiný a jinak rychlý. Z pomalého dítěte ani v dospělosti nebude žádný rychlík. Jenže u dětí jsou ty rozdíly jaksi víc vidět, dospělý je umí zamaskovat.
|
|
|
Jana | •
|
(6.7.2006 11:57:18) Dobry den, jemna motorika s rozumem nesouvisi, jsou prece i pohybove postizene deti, ktere maji normalni IQ (samozrejme jsou deti postizene pohybove i rozumove). S cim jemna motorika souvisi je rozvoj reci. Ale neda se rict, ze dite, ktere ma na svuj vek horsi jemnou motoriku a rec je hloupe. A opravdu nepovazuji pomale oblekani za duvod preradit dite do nizsi tridy. Skoda, ze nelze zmenit skolku, v kazdem pripade bych si promluvila s reditelkou a trvala na setrvani s ostatnimi detmi. Jana
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(6.7.2006 20:40:48) "Ale neda se rict, ze dite, ktere ma na svuj vek horsi jemnou motoriku a rec je hloupe."
Tak pod to se můžu podepsat všemi deseti. Můj třetí syn je manuálně poměrně nešikovný, píše místy dost strašně, na logopedii musel docházet do 9 let. Ale zároveň je velmi inteligentní (skutečně ve VELMI vysokých hodnotách), takže teď v necelých 11 letech dokončil primu osmiletého gymnázia. Oblékat se naučil ve školce dost rychle, ale tkaničky zavazoval až v první třídě.
|
|
|
Jana,3+7 | •
|
(10.7.2006 22:17:21) Myslela jsem, že nebudu na toto téma reagovat, ale po přečtení, že když se někdo neumí rychle najíst nebo obléct, musí být méně inteligentní, jsem se zděsila. Asi bych ještě dneska měla být ve školce (je mi 31 let a vystudovala jsem střední školu).Vždycky jsem bývala s jídlem poslední a do dneška nejsem v jídle žádnou přebornicí.
|
|
|
bobina | •
|
(4.7.2006 20:20:01) Ne, Verunko, Martínek na tom není jako Lukášek. Martínek všechno zvládá jako ostatní děti. Jen musí všechno řádně prozkoumat. Proč levá papučka patří na levou nohu, jestli je vidlička větší než nůž, jestli má čepička ten obrázek správně v předu atd...Je to prostě Martínek a je hrozně fajn, že on sám se tím, že je mezi posledníma nijak nestresuje. A Tomášek to zvládne taky o tom jsem přesvědčená. Moje holčička, když jsem s ní byla ve třech letech u lékařky na prohlídce a nezvládla pojmenovat barvy. Sestřička mě řekla, že to je tak na zvl.školu. Ve třech letech!!!Zase plavala jak rybka a sjížděla v Krkonoších i nejtěší sjezdovky. Každé dítě je šikovné na něco jiného, ale nakonec to zvládnou dřív nebo později všechny. Chce to jen trpělivost a klídek.
|
MirkaM |
|
(4.7.2006 22:01:48) Já bych řekla, že spousta mamin tu trpělivost a klídek má. A spousta ho měla a "školkové pančelky" je o něj připravily. Proč nemají učitelky ve školce trpělivost, klídek a individuální přístup jako svoji povinnost. To je snad ten základ v MŠ. Pak se najdou maminky, které se ptají, jestli mohou poslat do MŠ dítě, které neumí abecedu. Kde to už proboha jsme!! Já taky nemám se školkou dobrou zkušenost. Vyměnit ji je obtížné až nemožné. Ale moje dcera tam chodí vyloženě ráda. Kdyby jí to vadilo, raději bych ji nechala doma. A kdybych neměla doma ještě druhou, která tam bude chodit, byla bych mnohem razantnější. POdle mého názoru, kdyby bylo ve školkách vše tak, jak má být, tak tahle diskuse zajde na úbytě m
|
Bobina | •
|
(5.7.2006 14:03:47) Já si myslím, že hodně "pančitelek" tu trpělivost má, ale některé maminy to nechtějí vidět. Nebo také se jim nezdá styl práce s dětmi. Každá máme na věc jiný názor a jediným měřítkem by mělo být,jak jsou děti ve školce spokojené. Mě zde udivuje Váš názor, že dítě chodí spokojené ze školky a vy byste udělala "opatření", kdyby tam neměla chodit ještě ml.dcera. Alibismus nebo jak to nazvat. Já v jedné takové MŠ učím a vždy maminám říkám: máte_li problém přijďte, a domluvíme se. Není nic horšího než že maminky nadávají v šatně, venku a učitelce se kritika dostane zprostředkovaně nebo vůbec. Jsme lidi a musíme se v klidu a slušně domluvit. Myslím, že by mně má slova potvrdila jedna mamča zde na diskusi, určitě jsme se poznaly.Právě jí zase říkám "co po těch svých holoubkách chceš? vždyď mají tři respektive pět, nech je žít".Maminky, myslím že hodně z Vás má zažitou školku z dob 70 a 80 let. Ale ono je to už opravdu o něčem jiném!
|
|
|
veronika, Martínek 11/00, Tomášek 4/03 | •
|
(6.7.2006 22:38:05) Já to vím, kluci jsou šikovní, ne zrovna na všechno, ale to asi nikdo. S tím, že jsou pomalí a hloubaví jsem se smířila, občas mě to sice naštve, ale pak si uvědomím, že s tím stejně nic nenadělám. Musím s tím počítat, hlavně když potřebujeme něco stihnout. Čím pomalejší a "neschopnější" jsou kluci, tím víc toho musím zvládnout já. A myslím si, že pro život není důležité, jestli se někdo naučí zavazovat tkaničky v pěti, nebo 10 letech, ale jak se chová a jak se uplatní a to zase souvisí se vzděláním... A to že kluky vůbec nestresuje jejich rozdílnost od většiny mě těší. Nerada bych aby byli nějací zakomplexovaní jen z toho, co neumí. Umí totiž něco jiného. Píšu o obou, přestože jsou každý jiný, v tomto jsou dost podobní. Všem, kdo s nimi musí zvládnout oblíkání, jídlo nebo nějakou práci přeju pevné nervy :-)))
|
|
|
Márty | •
|
(9.7.2006 10:28:37) jedna vec je ta, ze pokud se po nejake dobe v nizsi tride ukaze ze jiz je schopen toho co deti o rok vyse, neni problem jej zaradit vys. Ale proste nekdy je lepsi, pokud pokracuje s detmi stejneho stupne vyvoje. utrpel by mnohem vice v kolektivu, kde nezapada. to mi ver
|
|
Misha, osvojená dcera Lauren | •
|
(12.7.2006 23:02:37) Jo, taky máme doma velice pomalé dítě. Chodila do soukromé školky, málo dětí, skvělé učitelky, skvěle je připravovaly na vstup do základní školy a s pomalým tempem naší Laury si taky poradily. Jinak je to velice šikovné děcko, krásně čte, hezky kreslí (slova třídní učitelky, jde už do 3. třídy). Hodně nás trápilo, že proti ostatním dětem je velmi pomalá, především oblékání a jídlo je dodnes problém, vždycky je poslední a čeká se na ni. Dokonce jsme zašli za dětským psychologem (nejen kvůli pomalosti), bylo nám vysvětleno, že podle tzv. měkkých kritérií je v normě, podle tvrdých je velmi pomalá, ale na druhou stranu je velmi citlivá a skutečně nadaná právě ve čtení a ve všech "tvořivých" záležitostech. Takže jsme se smířili s tím, že rychlá prostě nikdy nebude a nemilujeme ji o nic méně, jen jsme si vědomi takového specifika našeho dítěte. Paní uč. to na základě posudku lékařky také více toleruje, povolí jí v diktátu napsat jen 3 věty namísto pěti, my jsme se smířili s horší známkou právě v předmětech, kde je rychlost důležitá. Jde nám totiž především o její pohodu a štěstí a zařídili jsme se tak, že vstáváme dříve, aby ráno všechno SAMA stihla, když někam odcházíme, odesíláme jí oblékat se dříve... Prostě jsme to přestali lámat přes koleno. A chválíme ji za to, že nám po obědě v neděli čte pohádku a my odpočíváme na gauči... Všem rodičům ale doporučuji, aby se nenechali "přeřadit" o třídu níž, pokud mají pocit, že schopnosti jejich dítěte jsou dostatečné na postup do dalšího ročníku, školy nebo školky, a zároveň, aby se stali OBJEKTIVNÍMI pozorovateli svých dětí a klidně šli třeba do poradny, aby věděli, zda se jedná o vadu, o pohodlnost dítěte, které ví, že doma ho oblékne mamka, nebo prostě jen o určitou nezralost, kterou odbourá pravidelný trénink oblékání, což úspěšně praktikujeme dodnes. A klidně motivujeme tím, že za rychlé oblékání bude dobrůtka, pohádka, časopis. Psycholog nám vysvětlil, že nikdo nedělá nic bez toho, že by očekával odměnu, takže OBČAS motivujeme, na denním pořádku to ale není, do školy prostě musí chodit oblečená a včas.
|
|
Ssilvie, Kubík, Domi a Maty |
|
(16.7.2006 15:34:44) Naprosto souhlasím. A pokud je ve třídě jedno takové dítko, tak by p.u. neubylo, kdyby mu pomohla:o) Pokud je dítko ve všem na stejno nebo i lépe nevidím důvod ho sesazovat do třídy k mladšími. Myslím, že pokud má prostě dané, že je trošku málo zručnější, tak se to stejně s 3letými nenaučí. A jinak moje dítko, školák, jde do 4 třídy si ještě neumí pořádně zavázat tkaničky, přestože jsme to několikrát trénovali!!! Vím, že to není k chlubení, ale co nadělám, v učení je nejlepší ze třídy, umí daleko víc než ostatní a přece proto nepůjde zpět do školky, dokud se to nenaučí. Raději koupím boty na suché zipy:o) Přeji mnoho úspěchů a na dítko netlačte, až to příjde, tak se bude oblékat rychle.:o))
|
|
|
Lorina | •
|
(5.7.2006 19:29:04) Můj syn (dnes 4,5 roku) je bystrý, s velkou slovní zásobou, šikovný, hodný, ale se svojí hlavinkou. Než začal chodit pravidelně do školky, neměl zájem se oblékat, jíst apod. Motivací pro něho byly právě ty děti, které to zvládly rychle.Dneska tento problém nemáme, ale pochybuji, že by mu pomohlo, kdyby měl kolem sebe děti stejného ražení jako on.
Nemyslím si, že ješitnost rodičů ( v tomto případě Lucky ) tady hraje roli.
O svojí dceři si stále myslím, že je velmi chytrá a také ji budu v tomto směru podporovat, škola mi to jen potvrdila. Celý rok je hodnocena jako jedna z nejlepších, což pro ni samozřejmě nic neznamená. Není však ten typ ranaře, takže to nebylo až tak jednoduché a kdybychom ji nepomáhali určitě by se trápila nejistotou. Kvůli tomu nejsem ale přece ješitná, když si myslím, že "má" moje dítě na spoustu věcí a tím směrem ho budu vést....Ze svého dětství si velmi dobře pamatuji, jak málo stačí k tomu, aby dětská dušička utrpěla pořádnou ránu a bylo hodně rychle po sebevědomí....
|
|
Jana, Jakub 4roky | •
|
(9.7.2006 17:02:55) Mamince bych asi doporučila najít školku se smíšenými třídami, rozhodně to bude pro malýho i ji samotnou lepší. Myslela jsem si, asi najivně, že školky dle věku už neexistují a zkončilo to po totalitě, alespoň mi to říkala tchýně, školní inspektorka, ale asi záleží na kraji.
|
|
|
Marty | •
|
(9.7.2006 10:20:08) Zajimalo by me, zdali mas nejake blizsi zkusenosti s psychomotorikou, jenom nazor vystreleny bez znalosti nestaci. O motorice a psychickem vyvoji neco vim a plne souhlasim s Averho.... mimoto autorka prispevku, jakozto ucitelka by mela o tomto taky neco vedet, a tedy kdyby vedela, nedelala by takovy humbuk.
|
Márty | •
|
(9.7.2006 10:50:52) Vypovida to hodne: predevsim o stupni motorickeho vyvoje, taky o jeho celkovem pristupu k ukolum a pozadavkum ktere jsou na nej kladeny a zpusobu jakym je schopno se s nimi vyporadat. Jsou to samozrejme prumerne pozadavky, muze nastat drobna odchylka, a pokud dite toto dozene nic se nedeje, muze se ovsem stat ze se treba v dospelosti bude potykat s vecmi, jako ze treba nebude tak zrucne jako ostatni. Takovi lide jsou budou a normalne jsou zarazeni do spolecnosti, a verim tomu ze ve skolce taky nejakou dobu byli s detmi stejneho stupne vyvoje.
Jinak rikas ze tve dite se take samo neoblece a ze o tom neco vis, nevim co tim myslis tim neco.
|
|
|
|
Líza |
|
(9.7.2006 11:43:59) Ano, mám. Averrhoes sem BTW chodí je provokovat a vířit stojaté vody. Nicméně to, že rychlost oblíkání je jedním ze stovek či tisíců různých jednotlivostí, ze kterých se skládá posouzení vývoje dítěte, snad člověk pochopí i obyčejným selským rozumem. Ostatně přímo v článku autorka zmiňuje ostatní dovednosti, které jsou zcela na úrovni ostatních 4 letých, některé i napřed. Ony prostě děti nejsou podle tabulek. Nikdy nemají všechny dovednosti rozvinuté do stejné míry, odpovídající stejnému věku. A je nesmysl vzít tu (skoro) nejméně důležitou ze všech - tu, která je jen důvodem nepohodlí pro pečovatele - a podle ní se rozhodnout dítěti řídit život.
|
Márty | •
|
(9.7.2006 12:08:40) Nebude problem jen s oblekanim, ale myslim ze i se vsemi jinymi jemnemotorickymi ukony.
Nemyslim si ze by Averho. viril vodu, treba v necem jinem ano, ale v tomhle jen konstatoval a vyjadril taktez muj nazor
|
Líza |
|
(9.7.2006 12:22:02) No a? To je důvod dávat to dítě ve věkově definovaných třídách o rok níž? Dyslektiky budem ve škole nechávat propadat? Děti se špatnou hrubou motorikou taky? Slepý a neslyšící rovnou necháme bez vzdělání? Hyperaktivní zavřem do polepšovny? Každýho, kdo je divnej, vyřadíme? Každýho, komu něco nejdem, vyšoupnem, protože nestačí? Tady jde JENOM o docela normální, trochu míň šikovný dítě na některý věci, který ovšem kompenzuje šikovností v jiných směrech. Jistě pro něj bude velmi stimulující, vzhledem k tomu, že umí písmenka a počítá, když se bude další rok "učit oblíkat" ve společnosti tříletých. Hm, a co když se to nenaučí ani za další rok? A jak mají být vlastně nastavené tyhle požadavky? Autorka sice píše - problémy s jemonou motorikou - ale jako příklad uvádí tkaničky, knoflíky... bože můj, 4letý dítě nemusí umět tkaničky, knoflíky mu nemusej jít ještě dlouho. Pokud skládá puzzle, zas tak hrozný to s jemnou motorikou nebude. Ale už se fakt nebudu pokoušet k tomu něco psát. Všechny, kdo vyčuhujou z řady, je přece třeba vyloučit...
|
Levandule | •
|
(9.7.2006 13:01:51) Lízo, myslím, že máme naprosto stený názor. Jde však oto, dět ichránit a odlišit tedy to, co je otázkou hrubší normy a co je již otázkou poruchy. A to zde nevyřešíme, neb neznáme dítě pisatelky. Mně opravdu spíše zaráží to chování učitelek.
Dorjano, jsem ráda, že máš pozitivní zkušenost s psychologickou péčí. Někdy mi zde na servru připadá, že je hodně matek dotčeno závqěry lékařů, psychologů atd, že prostě nedovedou přijmout odlišnost svého dítěte a to, že ji někdo - odborník pojmenuje. Mmch bohužel škola dle dnešních zákonů musí vyžadovat pouze vyšetření s razítekem z PPP a praxe je taková, že PPP někdy závěry klinických psychologů pouze opisují a orazítkují. Pokud je učitel natolik osvícený, že přijme zprávu klinického psychologa a chce se podle ní řídit, je to výborné, ale bohužel nezákonné :-(.
Mně osobně by moc zajímalo, jestli se pisatelka proti chování učitelek nějak ohradí, odvolá, či co dalšího podnikne, nebo zda nechá svého chpalečka "propadnout"?
|
Levandule | •
|
(9.7.2006 23:19:35) Milado, Tebe nemyslím, ty máš přehled lepší než kdejaký odborník. Jestli je psycholog domluven s doporučováním integrace se školou a dochází k tunelování státních peněz, tak to by chtělo nějakou cestu, jak to přerušit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jarma (dvě děti) | •
|
(3.7.2006 15:19:42) Přece rozdíly mezi dětmi i stejného věku jsou velké! Jedno počítá do deseti, jiné do 100, jedno hezky kreslí, jiné se pomalu oblíká... Dítě nebude mít problém, pokud tam je správný pedagogický přístup. A "propadnutí" ho frustrovat nebude? V životě jsem neslyšela o takovém nesmyslu jako je propadnutí ve školce :-(
|
Márty | •
|
(9.7.2006 10:23:18) nevim proc tu hovorite o propadnuti, situace tohoto ditete neni ojedinela a ucitelky ve skolce moc dobre vedi co delaji, pokud mate pochybnosti muzete to hnat vyse, mozna se pak dovite proc se tak stalo kdyz to ted nemuzete rozdychat
|
|
|
bubak2 |
|
(6.7.2006 17:27:19) Averhoesi,řekla bych,že problémy s jemnou motorikou ve 4 letech,jsou zcela běžnými problémy.Můj syn měl problémy s jemnou motorikou ještě v 5 letech,neuměl nakreslit čárky,obloučky a pod. tak jak si pí uč ve školce představovaly:-)Doporučily mi nakoupit v prodejně speciální pomůcky a doma jsme to trénovali.MMCH,ve 4 letech si taky neuměl tak rychle zapnout knoflíky,zavázat tkaničky,zazipovat bundy,jak by si pí uč přáli.A chodil domů pořád s tim,že pí uč řekla,abych mu koupila zimní boty na sucháč a né na tkaničky a pod.Taky chodil domů s tim,že dnes se mu obrázek vůbec,ale vůbec nepovedl,dle pí uč.Když jeli na výlet kde hrálo loutkové divadlo pohádku,ještě ten den jsme jí museli doma kreslit a ráno před odchodem do školky taky,protože to měli ve školce kreslit a on byl tak vystresovaný z toho,že se mu to zase nepovede,že jsme to museli doma zkoušet.Přezto všechno,dnes kdy mu je 13 let si umí zavázat tkaničky v normálním čase,nemá s tim žádný problém,kreslit pravda dodnes neumí,neměl po kom zdědit nadání na kreslení,přezto všechno se dostal na osmileté gymnázium,kde studuje bez problémů.Zato vyniká ve sportech.Podle mně je to všechno o přístupu pí uč,né o tom jaké je dítě.Některé děti potřebují víc času na to,aby se něco naučili jiné zas potřebují mín času.Nehledě na to,že každé dítě má vlohy na něco jiného.Pí uč by měla být natolik objektivní,aby posoudila,že v něčem je konkrétní dítě slabší a v něčem je silnější,ale proto přece nebude degradovat jeho osobnost,tim že ho nechá příští rok ve stejné třídě s menšími dětmi.Pokud to nezvládá,tak takové učitelky by v mateřské školce neměly pracovat.Dle mého názoru tim sobě nepomůže,spíš se bude muset víc zaměřit na starší dítko,aby ho zaměstnala,jelikož už bude znát práci kterou tam budou dělat a tak se bude nudit a je větší pravděpodobnost,že bude zlobit.Nehledě na to,že dítě se určitě bude doma ptát,proč zůstalo v té samé třídě,když ostatní děti postoupily a maminka by mu měla slušně říct,proč.Tudíž že proto,že pí uč se tak rozhodla proto a proto.A je tady zase větší pravděpodobnost,že dítě zanevře na učitelku,nebude jí mít rádo a třeba jí i přestane poslouchat a z rádoby "pomalejšího" dítka dle pí uč se může stát problémové dítě.
|
|
lucieK | •
|
(11.7.2006 18:52:25) Nezbývá mi než souhlasit. Mám syna, kterému je 6. Po doporučení ředitelky *propadl* a jde teď znovu do 3 třídy, takže má odklad. Nevidím v tom problém. Pokud není vyspělý natolik aby ustál *vyšší ročník* přijde mi to vhodná varianta. Rozhodně tím neztratí. Spíš mi to od vás přijde jako uražená mateřská pýcha. Něco podobného jsem totiž prožívala sama. Pomyslela jste třeba na případnou šikanu?, že se mu mohou ostatní dětí posmívat? Neříkám, že se tomu nevyhne, ale čím víc mezi vrstevníky bude zapadat, tím je pravděpodobnost menší. Ještě podotýkám, že můj syn rozpoznal písmenka v 18 měsících, před 3tím rokem je již napsal měsících a nyní čte a píše běžně.
|
Líza |
|
(11.7.2006 19:08:41) Lucie, ale odklad vám asi museli doporučit v PPP a dětská doktorka, že :-)))), to nějaká ředitelka ze školky rozhodnout sama nemůže... a skutečně se odklad školní docházky nedává kvůli oblíkání a tkaničkám do bot...
|
|
|
|