7.7.2006 23:23:57 veronika, Martínek 11/00, Tomášek 4/03
míň kritizujte, víc spolupracujte
Myslím, že Lída má pravdu v tom, že se rodiče občas snaží svalit veškeré potíže s výchovou na školky. Ano, občas má školka málo výchovný účinek, zvlášť pokud se děti přiučí něčemu, co se nám nelíbí. Ale od toho mají děti nás, rodiče, aby je upozornili na to, co se může a co se nesmí. Když přišel Martínek ze školky s jednou nadávkou, nebo co to vlastně bylo, napřed jsem se otočila a odešla se smát jinam, pak jsem se ho zeptala, jestli ví, co říká. Nevěděl, a tak jsem mu vysvětlila slovo od slova to, co před tím řekl on. Od té doby jsem to neslyšela. Chápu, že někteří rodiče musí být docela v šoku, náš Martínek toho o školce moc nenamluví, ale jiné děti opakují a popisují všechno. To pak musí být docela zajímavé :-) Ale děti nám nerostou ve skleníku, buď budeme nadávat už na školku, nebo až na školu, kde se naši drobečci naučí něco nehezkého. Ale ve školkovém věku si je ještě ovlivníme a uhlídáme.
Mám dva kluky, mladší do školky ještě nechodí, začne až po prázdninách. Ale on už tam chodí druhý rok, ráno si půl hodiny pohraje, zvykne si na děti, učitelky, i na prostředí a věřím, že pro něho bude začátek "opravdové" školky jednodušší. A já se za tu půlhodinu dozvím, jak funguje školka, vztahy mezi dětmi, ale i učitelkami. Pak se mi mnohem snadněji reaguje na případné Martínkovy problémy. A taky si mám čas s učitelkou promluvit o čemkoliv. Člověk se toho hodně dozví, jenom na to potřebuje čas. Většina rodičů dítě dovede do školky, v šatně si zanadává, pak s úsměvem předá ve dveřích dítě a pak si ho berou odpoledne a v šatně nadávají a stěžují si navzájem. Nikdo z nich se nejde domluvit za učitelkou, podívat se do třídy. Nějak nefunguje spolupráce.
Co se týká kritiky podmínek, láska k povolání člověka neuživí. Manžel taky učil, do té doby, než to přestalo finančně stačit. A školství má o jednoho oblíbeného učitele, který rád učil, míň.
Odpovědět