Re: věkově smíšené třídy
Averhoesi,řekla bych,že problémy s jemnou motorikou ve 4 letech,jsou zcela běžnými problémy.Můj syn měl problémy s jemnou motorikou ještě v 5 letech,neuměl nakreslit čárky,obloučky a pod. tak jak si pí uč ve školce představovaly:-)Doporučily mi nakoupit v prodejně speciální pomůcky a doma jsme to trénovali.MMCH,ve 4 letech si taky neuměl tak rychle zapnout knoflíky,zavázat tkaničky,zazipovat bundy,jak by si pí uč přáli.A chodil domů pořád s tim,že pí uč řekla,abych mu koupila zimní boty na sucháč a né na tkaničky a pod.Taky chodil domů s tim,že dnes se mu obrázek vůbec,ale vůbec nepovedl,dle pí uč.Když jeli na výlet kde hrálo loutkové divadlo pohádku,ještě ten den jsme jí museli doma kreslit a ráno před odchodem do školky taky,protože to měli ve školce kreslit a on byl tak vystresovaný z toho,že se mu to zase nepovede,že jsme to museli doma zkoušet.Přezto všechno,dnes kdy mu je 13 let si umí zavázat tkaničky v normálním čase,nemá s tim žádný problém,kreslit pravda dodnes neumí,neměl po kom zdědit nadání na kreslení,přezto všechno se dostal na osmileté gymnázium,kde studuje bez problémů.Zato vyniká ve sportech.Podle mně je to všechno o přístupu pí uč,né o tom jaké je dítě.Některé děti potřebují víc času na to,aby se něco naučili jiné zas potřebují mín času.Nehledě na to,že každé dítě má vlohy na něco jiného.Pí uč by měla být natolik objektivní,aby posoudila,že v něčem je konkrétní dítě slabší a v něčem je silnější,ale proto přece nebude degradovat jeho osobnost,tim že ho nechá příští rok ve stejné třídě s menšími dětmi.Pokud to nezvládá,tak takové učitelky by v mateřské školce neměly pracovat.Dle mého názoru tim sobě nepomůže,spíš se bude muset víc zaměřit na starší dítko,aby ho zaměstnala,jelikož už bude znát práci kterou tam budou dělat a tak se bude nudit a je větší pravděpodobnost,že bude zlobit.Nehledě na to,že dítě se určitě bude doma ptát,proč zůstalo v té samé třídě,když ostatní děti postoupily a maminka by mu měla slušně říct,proč.Tudíž že proto,že pí uč se tak rozhodla proto a proto.A je tady zase větší pravděpodobnost,že dítě zanevře na učitelku,nebude jí mít rádo a třeba jí i přestane poslouchat a z rádoby "pomalejšího" dítka dle pí uč se může stát problémové dítě.
Odpovědět