Pokud tento příspěvek není provokací, pak odpovím:
1) odkud máte informaci, že se ve školkách nedbá na mytí rukou a čištění zubů? Mám zkušenosti ze dvou MŠ a reference od známých z dalších tří MŠ - všude si děti myjí ruce (před i po jídle, po vycházce venku, po použití tooalety) a také si samozřejmě po obědě (tedy před spaním) myjí zuby. Výjimkou jsou prázdninové provozy MŠ, kdy kvůli migraci dětí do různých MŠ by mohla vzniknout záměna zubních kartáčků;
2) v příspěvku si vlastně odporujete. Na jedné straně vám vadí, že vaše děti (tvorečkové) nemusí být přijaty do školky z důvodu, že "jim něco nejde". Na druhou stranu byste vrátila zpět časy dřívějších školek. No a v čem vám tolik vyhovovalo dřívější školství? V tom, že opravdu nebylo přijato dítě, které nezvládalo svou hygienu a stolování? Nebo v tom, že tehdy byly tolerovány i fyzické tresty? Nebo v tom, že byl opravdu tehdy na děti vyvíjen tlak, aby nevybočovaly z řady, aby byly stejné? Neexistovaly žádné kroužky, žádné výjimky v jídle (co nedojíš sám, tím tě dokrmím) atd. V určitý čas se muselo přestat s hraním a jít povinně např. cvičit nebo se věnovat pracovním činnostem, dnes se v rámci tolerance nechává volnost (tedy pokud dítě nechce, pak není nuceno).
Stačí si pozorně přečíst pár příspěvků nad vámi, abych pochopila, že práce učitelky není v dnešní době nijak lehká. Jedna maminka bere jako klad, že její menší dítě, pokud nestíhá v jídle, je dokrmeno - druhá s tím naopak bojovala, neboť její dcera pak začala trpět nechutenstvím a odmítáním stravy. Což není vůbec ojedinělé - z 15 dětí, které se ve školce stravují má skoro každé druhé nějaké jiné požadavky (jedno nepije mléko, druhé nejí zeleninu, jiné maso, další jí jen chleba a ten jen bez kůrky). Nedávno zde byla bouřlivá diskuse o tom, zda učitelka smí jen tak (z vlastních peněz) koupit dětem bonbóny (třebas za brilantně zvládnutou besídku). Spoustě mamin to vadilo - ať už z toho důvodu, že jejich ratolest nejí sladké anebo z obavy z obezity či kazivosti zubů. Učitelka by tedy měla mít ústní (lépe písemný) souhlas všech rodičů. Někteří rodiče jsou spokojeni, když je jejich dítě učeno větší samostatnosti, jiní si stěžují u ředitelky, že učitelka chce po jejich 4-letém synovi, aby si již kokázal obléci alespoň tepláky. Tak bych mohla pokračovat a pokračovat ...
Takže vůbec bych opět nerada srovnávala úroveň MŠ dříve a dnes a navíc si ani netroufám naznačovat, že bych snad učitelskou profesi zvládla lépe. I po přečtení některých zdejších příspěvků jsem ráda, že nejsem učitelkou MŠ (i když jsem při výběru budoucího povolán o něm vážně uvažovala
).