Re: nevidim problem
Šárko,
Milada to samozřejmě myslela tak, že může takové dítě jít na osmiletý gympl z páté třídy. No a mladší může třeba přeskočit nějaký ročník na prvním stupni. Mám doma podobného exota: do školy šel v necelých šesti, protože v té době například už tři roky plynně četl. Měl skvělou učitelku, která i při 25 dětech ve třídě je dokázala zaměstnat individuálně, podle schopností a zájmu. A ta pak na konci druhé třídy navrhla, že by mohl zvládnout třetí a čtvrtou třídu dělat zároveň - na češtinu a matiku chodil většinou do čtvrté, na ostatní obvykle do třetí, a ještě se čtvrťáky na angličtinu. Na konci roku složil rozdílovou zkoušku a postoupil rovnou do páté třídy. Tam pak složil přijímačky na gympl a letos v necelých deseti letech nastoupil do primy osmiletého gymnázia.
Samozřejmě to takhle nejde u každého, většina nadaných dětí má nadání rozložené nerovnoměrně, takže spíš mohou v některém předmětu postupovat rychleji než zbytek třídy. A ne každé dítě je dost psychicky zralé na to, aby ročník mohlo přeskočit. Náš kluk naštěstí s kolektivem starších dětí neměl nikdy problémy, berou ho normálně jako vrstevníka. Nanejvýš jim chvilku trvá, než si ho okouknou. :-)
Odpovědět