| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Dům se zahradou zvaný "ŠKOLKA"

 Celkem 83 názorů.
 Lucie, klouček 03, holčička 07 


taky bych ráda našla dobrou školku 

(29.11.2005 12:16:11)
Díky za hezký článek. Myslím, že najít laskavé učitelky ve školce je opravdu terno.
Skoro denně chodíme na procházku kolem školky Voráčovská v Praze-Podolí. Zvenku se nám moc líbí (vilka v zahradě), ale rádi bychom slyšeli názor někoho, kdo s ní má zkušenosti. Synek by měl začít chodit do školky příští rok. Neberu to na lehkou váhu, protože dobré zážitky ze školky mohou příznivně ovlivnit jeho vztah k budoucímu institucionálnímu vzdělávání. Poradíte?
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Děkuji !!! 

(29.11.2005 13:07:22)
Ájo - moc děkuji za krásné a přitom velmi vyvážené povídání. To, že je asi práce učitelek v MŠ (no, ono i v jiných typech škol) velmi náročná nám občas uniká. To když máme rudo před očima co že se tomu našemu pokladu ve škole stalo, jaká nespravedlnost ho tam potkala...... Ale když budeme sami k sobě upřímní, uvědomíme si, jak často se nám doma stane, že bychom toho svýho drahouška (2, tři nebo i čtyři....) roztrhli na deset kusů.... A když si představíte, že ta paní učitelka jich má naráz 18, dvacet nebo i více.....! A jak tu správně bylo napsáno - každé to dítě má jiné rodinné zázemí. A v každé rodně platí jiná pravidla: co je v jedné rodině nepřípustné, to v jiné nikdo neřeší, nebo v další rodiče mlčky tolerují.
Takže VELIKÝ DÍK za článek dětem co nejlepší "domy a domečky" ke startu do života!!!!
Simča
 Aja+4 


Re: Děkuji !!! 

(29.11.2005 13:17:49)
Simčo, taky díky za Tvoje slova...Tak nějak o to mi šlo. Abychom si uvědomili, že všichni jsme jenom lidi se svými chybami a zvláštnostmi...a uměli se vžít do kůže všech "zúčastněných". On se to člověk učí pořád.
Ty jsi moje slova ještě doplnila. Takže díky :-)
 irlev 


Re: Re: Děkuji !!! 

(29.11.2005 18:07:33)
Učitelka děkuje dvojnásob :))) Díky, Ajo a Simčo, hezky řečeno :) (My se přece snažíme :))
 Lukyska 


Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 13:18:11)

Podle me je i dobra skolka ve sve celodenni forme nutne zlo. Nelibi se mi predstava, ze na moje dite vice jak 8 hodin denne - tedy vetsinu jeho bdeleho casu - vychovne pusobi nekdo koho ani neznam. 3-6 lete dite je natolik tvarne a tolik ovlivnitelne. Navyky a nazory sveho okoli saje jako houba a ja chci mit prehled a tom, co vstrebava a chci, aby to byly moje navyky a moje nazory (samozrejmne nase - moje a manzelovi) Netvrdim, ze ostatni musi moje nazory sdilet jako jedine spravne, ale ja si na nich trvam a chci, aby moje dite vyrostlo (ne navzdy) v jejich duchu. Vzhledem k tomu, ze jsem 4lete dceri jiz nedokazala zajistit detskou spolecnost chodi na 2,5 hodiny denne do skolky si pohrat. Vim, nemeli jsme prilis stesti na dobrou skolku, ale chodi tam jeji kamaradky, se kterymi se stykame uz od kocarku a meli jsme dobre reference. Nelibi se mi jidlo ani reci pani ucitelky ani pretopene mistnosti. Mohla bych to zmenit, ale za cenu noveho zvykani dcery na nove prostredi a s nejistym vysledkem. Nemyslim si, ze mladsi predskolni deti by nutne musely mit schopnost prosadit se v kolektivu. Kdo se neprosadi ( nezapoji) ve 3letech muze o 2 roky pozdeji vyzrat a zaclenit se naprosto bez problemu. je toho mnohem vice, co bych chtela na tema skolka napsat, ale pokud to shrnu tak> nemyslim si, ze skolka je dobra vec a to ani ta nejlepsi, ale bohuzel se bez ni neda obejit<
 Carlin, dcera5 let 
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 13:33:59)
Na mojí Anežku výchovně působí paní učitelky, které znám, tykám si s nimi a občas zajdeme posedět. Než jsme do školky nastoupili, neznala jsem ani jejich jména. Na rozumných věcech je vždy možné se dohodnout. Člověk je tvor společenský a ve společnosti bude žít celý život a když se může ze školky vracet domů, ke svým rodičům, do domova s pevnými obrysy, jasnými zásadami a stabilní láskou, pak ho setkání s jinými návyky, chováním a zásadami nerozhodí. Bude vědět, že někdo se chová tak a tak, ale my se přece chováme jinak (nebo jak dlouho si má myslet, že máme všichni tytéž názory?) Dítě se nemusí hned aktivně zapojit ve 3 letech, stačí, když se zpočátku zapojí do toho, co chce. Vždyť svět je tak barevný a školka dítěti může ukázat mnohem víc barev, než my sami doma při nejlepší vůli.
 Aja+4 


Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 13:56:58)
...Lukysko, já si naopak myslím, že školka je úžasná věc, když se tedy vydaří.
V žádném případě bych si nepřála, aby moje děti vstřebávaly jen naše názory a zvyky /moje a manžela/...asi by to pro ně nebylo dostatečně "barevné"... Naopak, chci aby na ně působily vlivy okolí - však nežijí ve skleníku, že? Myslím, že i já se mám potom i hodně co učit od nich :-)
Kdybych zjistila, že školka se mi nelíbí /jak píšeš Ty/, hledala bych nějaké řešení a pokud by to bylo jen trochu možné, školku bych změnila. Vyplatí se to.
 Daja** 


Školka není nutné zlo 

(29.11.2005 14:11:11)
Školka, pokud je dobrá, určitě není nutné zlo. Souhlasím s předchozími názory, že nabídne dítěti mnoho jiných zážitků a poznatků než zažije, když je jen doma. Naše děti chodily do malé školičky, kde bylo všeho všudy cca 15 dětí, všichni rodiče i učitelky se znali, bylo to super.
Moc ráda jsem je tam vodila a vzpomínám na to období opravdu v dobrém.
 Lukyska 


Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:02:22)

Ja jen dodam, ze jsem nikdy nemluvila pred dcerou o skolce negativne a ji se ve skolce libi... samozrejmne chci, aby na moje dite pusobily i jine vlivy nez domaci prostredi, ale az v dobe, kdy bude schopna tyto vlivy posoudit a vyhodnotit. Dost staci odlisne nazory a pristupy pribuznych.A nemyslim si, ze se dite ve skolce muze naucit vic nez doma, kde se mu nekdo venuje. A to myslim i socialni dovednosti. Vzhledem k tomu, ze jsem nebyla schopna zajistit detskou spolecnost, protoze Anciny kamaradky zacaly chodit do skolky tak dcera take chodi do skolky. Vlastne misto toho, aby schazely na pisku se potkavaji ve skolce.
 Federika 


Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:27:03)
tak já se přiznám, že i kdybych se dítěti maximálně věnovala a nedělala vůbec nic jinýho, nemohla bych ho naučit tolik, kolik dobrá školka...Na něco vůbec nemám pomůcky, na jiný věci náladu a hlavně schází kolektiv, bez kterýho se spousta věcí vůbec naučit nedá...
 PajaMM 


Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:29:27)
Federiko,

uplne souhlasim. Proto zacala Klarka chodit od rijna na 5 dni v mesici do skolky. Proste uz se se mnou doma nudi, i kdyz se snazim sebevic. Potrebuje nove zazitky, nove podnety, detsky kolektiv a taky se musi naucit jistemu rezimu bez maminky...
 Katka,kluci 3 a 6 
  • 

Přesně tak 

(30.11.2005 13:11:31)
Já musím souhlasit,také jsem při péči o mladšího,právě narozeného kluka neměla zrovna úplně vždycky čas(a sebekriticky musím říci že mnohdy ani náladu)se starším synem rozdělat vodovky a malovat,stříhat,lepit,modelovat,tančit,spívat a hrát hry....Takže školka nám vyloženě "bodla".
 Jarma (dvě děti) 
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:37:41)
S mnoha vecmi souhlasim. Navstivila jsem opravdu hodne skolek, kdyz jsem vybirala pro dceru. A opravdu mnoho veci se mi nelibilo, od tech pretopenych mistnosti, jidelnicku, az po temata, ktera ucitelky rozebiraly s mou dcerou... Ovsem jen pro to jsem na skolku nezanevrela. Nakonec jsme nasli takovou, ktera vyhovuje nasim predstavam. Musim rici, ze ac jsem se dceri venovala hodne, tak nejak akorat po tretim roce jsem zjitila, ze by potrebovala jako dalsi vyvojovy krok jeste neco navic nez ja ji dovedu dat a ted myslim i vic nez hrani si s detmi na piskovisti. Vylozene mi tam ta skolka zapadla. A take se osvedcila. Dcera se naucila komunikovat s vrstevniky, zacala si tak nejak nove hrat, mela jine napady, poznala autoritu "tety", konecne se zacala sama oblikat :-)... Na druhou stranu je nutno priznat, ze s vyberem skolky si clovek nevybere deti, ktere do ni chodi, i kdyz to nekdy svadi myslet si opak. Neunikli jsme tedy i projevum, ktere bych urcite klidne ozelela a ktere bych ji ja urcite nenaucila od vyplazovani jazyka, strileni pres ruzne vyrazy a rikacky az k odmlouvani a neposlusnosti a nicnedelani si z toho, kdyz se na ni zlobim :-) Obcas me mrzi, ze uz to neni ta moje hodna, poslusna a klidna holcicka, ale i tak si myslim, ze dobra skolka je dobra vec.
 Federika 


Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:40:59)
Jarmo,
měla jsem na začátku podobný pocit...Ale je to přirozený vývoj, těžko se tomu vyhneš, možná by to později bylo ještě horší...Kromě toho, já už to tady říkala, spousta věcí ji přejde, pokud jí to doma nebudeš tolerovat, časem přestane....
 Pavla3 


Re: Skolka jako nutne zlo 

(30.11.2005 12:04:25)
Lukysko,
snad ani v jedniný věci nemáš pravdu.
Jakpak chceš docílit, aby na Tvé dítě působily vnější vlivy "az v dobe, kdy bude schopna tyto vlivy posoudit a vyhodnotit". To bys to dítě mohla držet odtržené od společnosti AŽ DO DŮCHODU :-)))). Člověk posuzuje vnější vlivy, právě v kontextu s těmito vlivy. Pokud se nesetkáš se ZLEM nebudeš vědět co to je. Obecně doporučovaný věk je v závislosti na povaze a citlivosti dítěte, v kterém by mělo být v kolektivu vrstevníků po určitou dobu dne, je 3 a více let. Nehádám se nikým, že u některého citlivějšího dítěte to může být třeba až v 5-6ti letech. Kolektivní zařízení jsou nenahraditelná. Viz příspěvky Milady a dalších: Besídky, divadla, soutěže, kolektivní práce atd. To prostě doma neuděláš ledaže bys sis zařídila soukromou školku doma :-)
 Jan a Jeník 
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:01:39)
Myslím, že pro dítě je důležité vyrůstat ve společnosti lidí a vracet se domů do spokojeného domova. Představa, že rodič bude doma s dítětem 10 let, pak mu uteče veškerý kontakt s pracovním oborem, po těch mnoha letech půjde do práce, kterou bude muset vzít zavděk a která ho nebude bavit a bude pak rozmrzelý, otrávený.
 Olina 
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 15:30:56)
Náš mladej jde zítra poprvé do odpoledne a je vyloženě natěšenej. Myslím, že měl strach, že mu tam bude paní učitelka nevěrná, když ho vždycky odvlečeme po o.
No hlavně aby mu to vydrželo. :o))
 Rosie 


Re: Skolka jako nutne zlo 

(29.11.2005 19:21:43)
Lukysko, taky jsem si v době, kdy dcerce nebyl ani rok, říkala, do školky až těsně před školou, chudáci děti, jsou tam jako odložené, kdo jiný jim dá víc než jejich máma. Ale zjistila jsem, že zhruba po třetím roce dítě potřebuje víc než jen mámu. Potřebuje se naučit být a jednat s vrstevníky a ne pouze s rodiči a v našem případě i mladším sourozencem. V rodině, kde je dítě celým příbuzenstvem obskakovaný a rozmazlovaný jedináček, podle kterého se řídí veškeré dění, je to dokonce víc než žádoucí. Musí se naučit, že hračky nejsou jen její, že některé děti třeba hůř mluví. Že když jí někdo "ublíží", tak máma nebude vždy nablízku a ony dětské spory, tak strašně vážné v danou chvíli, se musí naučit řešit sama. Ve školce se dcerka naučila spoustu věcí, které já ji nenaučila, protože je prostě neznám: nová říkadla, písničky, hry, připravujou společně ozdobičky před Vánoci, vajíčka na Velikonoce, dárečky ke dni matek a ač je dcerka velmi plachá, tak do školky chodí ráda. Samozřejmě okud jsou děti, kterým školka působí vyloženě trauma, je asi lepší počkat. Každopádně školku bych jako zlo nebrala, prostě je to další etapa v období dítěte stejně jako škola.
 Lucie, maly Krystof  
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(30.11.2005 10:47:03)
Naprosto souhlasim. Mam ze sveho detstvi obdobnou vzpominku na skolku a doufam, ze toho bude moje dite usetreno. Sama vzdelavam budouci ucitelky MS a prohlasuji, ze ani polovnina z nich se pro tuto odpovednou praci nehodi - vzdyt skutecne maji na nase deti vyznamny vliv. U mnohych se vyskytuji jako dominantni naprosto nevhodne charakterove vlastnosti. Napada vubec nekoho, jak krehka je utvarejici se psychicka stranka ditete tohoto veku a jak "neodborne" jsou v kontrastu k tomu vybirany resp. prakticky nevybirany osoby, ktere budou dite spoluutvaret ? Nikdo je nepodrobuje specifickym psychologickym testum a klidne je "nasadime" na nase deti a nechame je po cely den v jejich vlivu. Skolka jakozto instituce spolecneho setkavani deti obdobneho veku a sdileni hracek, nastroju a cinnosti je vhodna vec, ovsem s jinak vybiranymi osobami, jez na deti dohlizi a vedou je.
 Atrýskovi 5+ pes 


Re: Školka jako nutne zlo 

(30.11.2005 13:51:59)
Jauvaj,tos Lukysko fakt myslela vážně?
Asi ano,možná máš i kousek té své pravdy-chceš,aby Tvé dítě převzalo Vaše názory,Vaše zvyky,....chápu,ale ono přece musí žít i s kolektivem. Musí se naučit myslet samo za sebe a né jen myslet "vaší hlavou". Děti jsou jako houba,to s Tebou naprosto souhlasím,ale když budeš dítě izolovat od okolního "zlého " světa a cizích názorů,nemyslím si,že svému dítěti prospěješ.
Mé dvě dcery do školky už dávno nechodí,musím říct,že do dnes na ní vzpomínají rády a přežili jsme to období ve zdraví a naprosté pohodě. Když jsme přišly domů,bavily jsme se o tom,co dělali a jak si hráli,co nového kreslili,co se naučili za básničku,písničku,co kdo řekl a jaký na to máme názor...,prostě byla ta potřebná výměna názorů,ta KOMUNIKACE,tak jsem aspoň viděla,jak se z mých dětí stávají samostatně myslící bytosti,které si samy utváří názor na život a lidi kolem sebe. No a to je podle mého důležité.
Z holek nám rostou príma lidi,jsou citlivé a přemýšlivé. Nemyslím si,že by to byla jen vizitka moje a mého muže,ale velkou zásluhu na tom mají právě i školkovská léta a jejich paní učitelky. Moc díky Maruško,Aleno a Zdeno:-D)..
 Lukyska 


Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a vpravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 15:24:43)

Je zajimave, jak malo lidi si precte neco, na co pak reaguje. Dcera do skolky chodi. Libi se ji tam, nijak ji od kolektivu neizoluju, potrebu vstrebavat jine nazory nez vlastni uznavam...atd. Nicmene si myslim, ze je DOBRE u malych deti zvazovat, nakolik je dulezite jejich zacleneni do kolektivu jiz od 3 let. Pokud to NEJDE, jinak, tak to proste jinak nejde a neni o cem premyslet. Jeste k MIlade, ktera vyjmenovava aktivity, o ktere je obohatila skolka. Temer vsechno, vcetne hrani na klavir (u kamaradky), divadla, koncertu delam s dcerou ja nebo manzel nebo babicka. Prislo by mi HROZNE LITO, ze takovou spoustu veci, o kterych mluvi Milada ma poznat bez meho pricineni. Nikdy nevim, kdo se tesi do divadla vic, jestli ja nebo ona. Zprostredkovat vlastnimu diteti novy zazitek me pripada natolik uzasne, ze proste NECHCI, aby se to ucila od pani ucitky ve skolce. Jasne nejsem vseumelec, nenaucim ji vsechno, ale kdo rika, ze 5ti lete dite musi umet milion veci. dcera chodi na anglictinu, do keramiky na cviceni a obcas na zpivani, nemyslim, ze toho potrebuje met vice. Na nove nazory, na kolektiv ma dost casu, az bude schopna tomu kolektivu celit, az bude schopna si udrzet vlastni nazor. Nedavno ji pani ucitelka ve skolce rikala, ze nema do skolky nosit plysaka, protoze si ho zamaze.4leta Anka ji rekla, ze ho nosit bude, ze to je jei milacek a ze kdyz se zamaze, tak to nevadi, protoze se vypere. Byla jsem na ni tak pysna..a o to jde, nebat se prosadit. A rict ji to pred pul rokem? Nevim, jak by se s tim vyrovnala a nevim, proc by se s tim vyrovnavat mela.Pomalu se uci nebat se vzdorovat autorite a to je dle meho nazoru HODNE dulezite.Vedet, ze ma pravo na svuj vlastni nazor.Nechapu to jako odmlouvani, ale jako plnohodnoutnou debatu s argumenty. A to ji nauci ve skolce?!
 Lukyska 


Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 15:24:46)

Je zajimave, jak malo lidi si precte neco, na co pak reaguje. Dcera do skolky chodi. Libi se ji tam, nijak ji od kolektivu neizoluju, potrebu vstrebavat jine nazory nez vlastni uznavam...atd. Nicmene si myslim, ze je DOBRE u malych deti zvazovat, nakolik je dulezite jejich zacleneni do kolektivu jiz od 3 let. Pokud to NEJDE, jinak, tak to proste jinak nejde a neni o cem premyslet. Jeste k MIlade, ktera vyjmenovava aktivity, o ktere je obohatila skolka. Temer vsechno, vcetne hrani na klavir (u kamaradky), divadla, koncertu delam s dcerou ja nebo manzel nebo babicka. Prislo by mi HROZNE LITO, ze takovou spoustu veci, o kterych mluvi Milada ma poznat bez meho pricineni. Nikdy nevim, kdo se tesi do divadla vic, jestli ja nebo ona. Zprostredkovat vlastnimu diteti novy zazitek me pripada natolik uzasne, ze proste NECHCI, aby se to ucila od pani ucitky ve skolce. Jasne nejsem vseumelec, nenaucim ji vsechno, ale kdo rika, ze 5ti lete dite musi umet milion veci. dcera chodi na anglictinu, do keramiky na cviceni a obcas na zpivani, nemyslim, ze toho potrebuje met vice. Na nove nazory, na kolektiv ma dost casu, az bude schopna tomu kolektivu celit, az bude schopna si udrzet vlastni nazor. Nedavno ji pani ucitelka ve skolce rikala, ze nema do skolky nosit plysaka, protoze si ho zamaze.4leta Anka ji rekla, ze ho nosit bude, ze to je jei milacek a ze kdyz se zamaze, tak to nevadi, protoze se vypere. Byla jsem na ni tak pysna..a o to jde, nebat se prosadit. A rict ji to pred pul rokem? Nevim, jak by se s tim vyrovnala a nevim, proc by se s tim vyrovnavat mela.Pomalu se uci nebat se vzdorovat autorite a to je dle meho nazoru HODNE dulezite.Vedet, ze ma pravo na svuj vlastni nazor.Nechapu to jako odmlouvani, ale jako plnohodnoutnou debatu s argumenty. A to ji nauci ve skolce?!
 Líza 


Re: Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 15:35:22)
Lukysko, snesla jsi hromadu argumentů, z kterých mi vysvítá hlavně to, že se jedná o TVOU potřebu se co nejmíň o dítě s někým dělit.
Ale životu v kolektivu a podřízení se autoritě a režimu danému někým cizím, se doma nenaučí. Učit se to až ve škole je trochu pozdě. Pro některé děti může být ve 3 letech brzo, možná by jim to víc vyhovovalo ve 4. Ale nechat si dítě doma pro SVOJE potěšení by znamenalo ho o něco ochudit. Nemyslím si, že hlavní přínos školky má být v té angličtině a klavíru. Ale v té partě, v tom kolektivu, který je dlouhodobě stálý a dítě se učí se v něm prosazovat, hledat si v něm své místo, nacházet stálé kamarády a vycházet nějak s těmi, s kterými si nesedí. To ho dom a nenaučíš a na pískovišti to nahradit nejde. V tom vidím já hlavní přínos školky. No a může mi být líto, že nejsem u toho, když se moje dítě naučí to či ono, ale kvůli tomu si ho nebudu uzurpovat pro sebe (neříkám, že ty to děláš, zdá se,že ne; ale jaksi znepokojivé mi přijde, jak to uvádíš jako něco zcela přirozeného...a neškodného).
 Líza 


Re: Re: Re: Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 16:00:08)
Reaguju na Lukysku, která ráda není, a podle toho, co uvádí, by nejraději své dítě všechno učila sama a o jeho pokroky se nerada s někým dělí...
Pokud jde o mě, tak Jovanu první básničku naučila Verča, plínky na noc jí sebrala tchýně, uklízet ji naučili ve školce...na mě jen dlabe. Takže díky bohu za osoby podílející se na její výchově :-DDD
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Re: Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 16:00:21)
Mě to taky potěší :-)
 PajaMM 


Re: Re: Re: Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 16:19:04)
Milado,

taky me tesi, ze se Klarka nauci veci ve skolce beze me - jsem na to pysna, ze to zvladne i bez maminky!!!
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 15:55:02)
Hele, Milado - teď nechápu tu informaci, že do MC chodí I DĚTI MLADŠÍ TŘÍ LET. u nás je mC určeno především pro předškolkový děti - tedy děti do tří let. Ty co maj staršího sourozence tam chodí už od narození.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Re: Re: Pro Miladu a jeste jednou skolka jako nutne zlo a pravo na vlastni nazor 

(30.11.2005 16:07:13)
OK. Já už myslela, že máte nějaký zvláštní MC pro větší děti :-)
 Šárka 
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 9:01:18)
Plně souhlasím, školka není nutná pro malé děti,aby tam byly celý den. Většina maminek nemá na výběr,pokud musejí pracovat,aby měly peníze.V tom to asi je. Záleží,kde je dítě šťastné,pokud chce jít do školky a nevadí mu to i ve 3letech,tak je to prima.Ale zamyslete se nad tím,co si každá z Vás pamatuje ze školky? Možná to bude jedině to,že jste musely vstávat ještě za tmy a musely tam chodit,ikdyž se Vám třeba nechtělo.Mezi největší zážitky z dětství patří většinou výlety spojené s tatínkem a maminkou,nebo společné hry s rodiči a sourozenci,nebo dovolená.Myslím z období do 6let.
Určitě si také nemyslím,že pro život je nejdůležitější umět 150 básniček a písniček,ale vybudovat si opravdu pevný a citový vztah s rodiči.
Taky to je tím,jak se rodiče dětem vlastně věnují?Pokud chodí do mat.centra,nebo na písek si vlastně jen poklábosit s jinými maminkami,tak z toho opravdu dítě moc nemá.Co se dítě naučí ve školce,se naučí i doma,stačí jen chtít.Myslím,že je to pro mnoho maminek i pohodlné,dítě dám do školky,tam se o něho postarají,ale když je tam 30dětí myslíte opravdu,že je to kvalitní péče?Pokud se podíváte na program dne,vidíte,že většinu dne děti plní samé úkoly,jako na vojně,skora žádná individualita,to by musela být soukromá školka a ne přežitek socialismu.Je tam přísný řád,je to jasné,ven se nemůže jít podle počasí,přece je na to určená hodina.
Odpolední odpočinek je nutný skoro ve všech školkách,dítě musí ležet.
Samozřejmě,do školky se musí chodit alespoň 1rok před školou.
Trochu mi to připomíná Domov důchodců,tam je taky pohodlné dát staré lidi,tam se o ně někdo postará,hlavně bez problémů!
 PajaMM 


Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 9:19:58)
Mila Sarko,

ja svou holcicku davam do skolky od rijna na 5 dni v mesici, jak mi dovoluje zakon. A ne proto, abch mela klid a o ni bylo postarano, ale proto, ze je v detskem kolektivu a je tam moc spokojena!!!

A neni ve tride 30 deti, ale tak 15-18, nekdy i mene. I kdyz se budu snazit sebevic, tak na pisku ani v materskem centru tento kolektiv mit nebude, ani cinnosti, ktere ve skolce ma.

Vim, ze kazde dite je jine a kazde potrebuje neco jineho. A proto ani ty nemuzes tvrdit, ze deti, ktere chodi do skolky, si nevytvori takovy citovy vztah se svymi rodici a podobne veci.

Jsem se svou dcerou doma od jejiho poceti az doted a venuju se ji, jak jen muzu. A i muj muz a cela nase rodina. A ja mam na skolku sice nehezke vzpominky, ale ne proto, ze by mi tam nekdo ublizoval, ale proto, ze jsem chtela byt s maminkou, ale do predskolaku jsem musela. Maminka se mnou byla na tu dobu doma hodne dlouho - az nez jsem sla do skoly. A ver mi, ze jsem hodne zvazovala, jak to udelam se svou dcerou ja. Nechtela jsem, aby pak v 5 letech musela do skolky a nechtela tam chodit. Tak jsme to proste zkusili uz ted, protoze ona deti zboznuje. A vyslo to. A nepripadam si horsi matka nez ta, ktera sve dite do skolky neda.

A jetse chci rict, ze se moc tesime na unor, kdy uz Klarka bude moct chodit do skolky klidne kazdy den, kdyz bude chtit.

A opravdu diteti nevytvorim takove prostredi a cinnosti, jake ma ve skolce...to mi nevymluvis...

A neni to kvuli basnickam a pisnickam - Klarka se je treba uci moc rada...
 PajaMM 


Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 9:23:37)
A ven chodi podle pocasi a spat po obede nemusi. Zatim tam nikdy po obede nezustala, ale uz jsem se informovala. Museji sice pul hodinky po obede byt v klidu a lezet, ale je to prave kvuli tomu obedu, aby treba nezvracely a tak. Coz je logicke - jsou prece nejaka hygienicky pravidla.
A kdyz po te pul hodince neusnou, jdou si treba malovat nebo delat nejakou jinou klidnou cinnost. Rozhodne je nenuti spat. I doma chodi moje holcicka po obede spat...

A upozornuji, ze to neni soukroma skolka, ale statni...a nemuzu si v nicem stezovat.
 *Aida* 


Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 10:44:45)
Danielo,
tak to jsem se pobavila pri predstave deti zvracejicich obedy, protoze nelezi :o))))))))). Moje 2.5 roku stara dcera pres den nespi uz hodne dlouho a v zivote mi po obede nezvracela :o)))))).
Jinak tady ve VB maji deti od 3 let narok na skolku 2.5 hodiny denne bez ohledu na rodinnou situaci, deti jakkoliv "znevyhodnene" pak maji narok na cely den. Jsou na to kriteria, napr. deti se specialnimi potrebami, deti jejichz prvnim jazykem neni Aj, deti z rodin s vice malymi detmi atd. Po obede se nespi, ani na to nejsou zarizeni. Ve 4 letech jdou do skoly 9-3.30 a tam spani nehrozi uz vubec. Jeste ve skolce se neprezouvaji a muzou si delat, co chteji, dvere ven jsou otevrene stale a tak muzou byt klidne cely den venku. Ve skole uz je to vice organizovane, ale stejne se neprezouvaji, neexistuji ani satny, bundy si vesi ve tride (ven chodi cca 5x za den, pokazde do satny by asi byl zmatek). Ach ta hygiena :o)))). A celonarodne deprivovane deti, ktere jsou ve skolach misto s maminkami!
 PajaMM 


Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 10:47:26)
ja to nepsala pro pobaveni.... ale budiz:-)
Treba Klarka, kdyz se dost naji a pak by sla nekam litat nebo tak, tak se klido pozvracet muze. Neni to, samozrejme, pravidlo, ale stat se to muze. A po jidle ma byt klid...nebo ne? Je to tak i u zvirat :-)))
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 10:59:24)
Danielo, ale ty děti po obědě přece nemusejí zrovna lítat jako o závod! Můj kluk už ve dvou a půl letech taky odmítal spát po o, a světe div se - nezvracel! A ani nepotřeboval žádný "klid na lůžku". Byl živý, čilý, svěží, a to prosím aniž bych ho k tomu nutila!!! Bože, jak já bych si bývala přála, abych mohla ještě pár měsíců si na ty dvě hodinky, co dřív spával, hodit nohy na stůl a relaxovat! Chápu, že jsou děti, které ten odpočinek potřebují. Asi by to chtělo, aby v té školce byly nějaké alternativy - děti, které potřebují spát, aby mohly spát, a děti, které už nespí, aby si mohly třeba někde v koutku tiše kreslit. Ale to mnohé školky neumožňují (ani třeba ta bývalá synova).
M.
 PajaMM 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 11:03:36)
Ale ja psala, ze ta nase skolka to umoznuje. nemluvim o ostatnich skolkach a netvrdim, ze spat maji vsechny deti. jen jsem rekla, ze maji byt po obede v klidu - treba kreslit nebo tak...
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 11:31:29)
Dan, tak to promiň, já nečetla celou diskuzi... Jo a taky jsem to nepochopila ten klid - samozřejmě po svých zkušenostech si představuju klid na lůžku, víš? Jasně - v klidu si kreslit nebo něco takového jemného, to by asi nebylo od věci. Ačkoliv... my se synem mezi třetím a čtvrtým rokem jeho věku trávili společný čas celodenními výlety (od asi deseti dopoledne do asi pěti odpoledne) - a oběma to docela svědčilo - byli jsme vytrénovaní a otužilí... Hmmm, pro mne osobně to byla nejhezčí část mého mateřství. Předtím to byly samé starosti, s nástupem do školky a školy už taky - ale tohle bylo velmi, řekla bych, romantické a něžné období...
M.
 PajaMM 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 11:34:07)
Mirko,

to nic, jen jsem ti to vysvetlila.

A kazde dite je jine, ale skolky nemuzou pro kazde dite delat neco jineho...tak se proste prizpusobi jen necemu...tak to vidim ja...

 Šárka(dcera5let) 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(9.12.2005 14:26:39)
Souhlasím!!!!
Moje dcera nespí už od 1,5roku,prostě ji to nebavilo a nebaví odpoledne ani ležet.Pro ni je to ztráta času...a tak se v 1,5roce naučila všechny písmenka místo spaní..pořád se ptala,až se to nakonec naučila sama. Neuměla říct třeba Z a tak se naučila bim-bam,jako zvon.Přes noc spí max.10hodin i teď.Musím říct,že všichni říkali,že není normální,proto,když byla schůzka s paní psycholožkou v Mateřském centru jsem neváhala a zeptala se na radu.
Víte,co mi radila,že ji mám v té postýlce přidržet násilím!To jsem zkusila,ale vydržela jsem to asi půl minuty.Jak chcete přinutit někoho,aby spal?
To nikdo nepochopí,kdo to nezažije!!!
 ZuziP 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(13.12.2005 17:14:15)
Sarko, drzat dieta nasilu v posteli, aby zaspalo? A toto je rada psychologicky? No zbohom rodina aj s takou odbornickou!!

Mne sa znama stazovala, ze v skolke jej syna deti nielenze MUSIA lezat, ale MUSIA MAT RUKY PRI TELE.

Skolka moze byt pre deti skvela. Ale skolky tohto typu, ako pisem? To radsej vobec ziadna ako takato. Bohuzial, znama sa to dozvedela az takmer po roku (!!!) dochadzky do skolky.
 PajaMM 


Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 10:50:15)
Asi je taky rozdil, jestli chodi deti do skolky na 9 a nemuseji nijak brzy vstavat a nebo jestli chodi uz treba na 6.30, kdyz rodice museji do prace...pak ten spanek po obede chapu jeste vic...
Klarka spi po obede doma doted, proste se ji chce, tak ji nenutim jinak...
 Šárka 
  • 

Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 9:04:25)
Plně souhlasím, školka není nutná pro malé děti,aby tam byly celý den. Většina maminek nemá na výběr,pokud musejí pracovat,aby měly peníze.V tom to asi je. Záleží,kde je dítě šťastné,pokud chce jít do školky a nevadí mu to i ve 3letech,tak je to prima.Ale zamyslete se nad tím,co si každá z Vás pamatuje ze školky? Možná to bude jedině to,že jste musely vstávat ještě za tmy a musely tam chodit,ikdyž se Vám třeba nechtělo.Mezi největší zážitky z dětství patří většinou výlety spojené s tatínkem a maminkou,nebo společné hry s rodiči a sourozenci,nebo dovolená.Myslím z období do 6let.
Určitě si také nemyslím,že pro život je nejdůležitější umět 150 básniček a písniček,ale vybudovat si opravdu pevný a citový vztah s rodiči.
Taky to je tím,jak se rodiče dětem vlastně věnují?Pokud chodí do mat.centra,nebo na písek si vlastně jen poklábosit s jinými maminkami,tak z toho opravdu dítě moc nemá.Co se dítě naučí ve školce,se naučí i doma,stačí jen chtít.Myslím,že je to pro mnoho maminek i pohodlné,dítě dám do školky,tam se o něho postarají,ale když je tam 30dětí myslíte opravdu,že je to kvalitní péče?Pokud se podíváte na program dne,vidíte,že většinu dne děti plní samé úkoly,jako na vojně,skora žádná individualita,to by musela být soukromá školka a ne přežitek socialismu.Je tam přísný řád,je to jasné,ven se nemůže jít podle počasí,přece je na to určená hodina.
Odpolední odpočinek je nutný skoro ve všech školkách,dítě musí ležet.
Samozřejmě,do školky se musí chodit alespoň 1rok před školou.
Trochu mi to připomíná Domov důchodců,tam je taky pohodlné dát staré lidi,tam se o ně někdo postará,hlavně bez problémů!
 MirkaEyrová 


Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 10:40:53)
Jenže Šárko, ono rodiče mohou nezvládat pestrý program pro dítě připravit ne proto, že by byli líní, ale prostě proto, že na to nemají patřičné schopnosti (a to nejen ty, které se dají "naučit"). Ne každý má dar věnovat se dítěti a výtvarkovat s ním a zpívat a kdesi cosi. To nemusí být o lenosti, ale o tom, že člověk nemá to nadání pracovat s malými dětmi. Kromě toho dalších pár technických připomínek:
- individuální program je hezká věc, ale nezapomeň, že od šesti let děti čeká škola, a v ní ten řád být musí, a i když někdo vybere hodně alternativní školu, tak dítě ten řád čeká přinejmenším v práci, všechna zaměstnání skutečně neumožňují volnou pracovní dobu
- nemusí dítě znát stopadesát básniček zpaměti, ale trénink paměti je dobrá věc, protože ji dítě bude tisíckrát za život potřebovat; náš kluk nikdy nebyl na básničky, a teď už má ve druhé třídě trochu problémy při práci, a to je teprv začátek!
- i když rodič může stokrát chtít dítě něco naučit, když se setká s podobnou individualitou jako třeba já, tak se dítě prostě šprajcne a nic dělat nebude; zatímco ve školce je teoretická možnost, že bude dítě "strhnuto" k pozitivní aktivitě příkladem kolektivu (jako např. náš synáček; nesnášel zpívání, nikdy nezpíval a nepřál si, abych mu zpívala já - přišel do školky, dětičky zpívaly kolem klavíru a ejhle - najednou se rozezpíval! --- kroužek by to nespravil - zkoušela jsem ho do jednoho zpívacího kroužku propašovat a odmítl)

Takže - školka opravdu nemusí být "nutné zlo". Pochopitelně záleží na tom konkrétním uskupení pedagogického sboru - když nejsou dobré učitelky, nespraví to ani svěcená voda.
M.
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 22:38:03)
Milá Mirko,
máte ve všem pravdu. Vím,že každý nemá vlohy třeba učit něco malé děti a někoho to třeba nebaví si s nimi ani hrát.Vy určitě nejste ten případ.
Každé dítě je jiné a každé potřebuje jiný přístup a proto
všechno záleží na učitelkách,které se o děti starají,ty také tu školku přece dělají.
Je jedno,jestli je to ve školce,nebo ve škole.
Problém je v tom,že dětí je hodně a učitelek asi málo.
Proto si myslím,že to nezvládají a ani zvládat nemohou.
I ve škole jsou děti určitý den na stejné straně učebnice a pokud někdo vybočuje z normy má smůlu.Pokud je dítě nadané,tak ho učitelka většinou nepodpoří,ale potopí.
To je můj názor.
Š
 Federika 


Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(8.12.2005 22:43:18)
Šárko,
dneska už to tak není, nebo alespoň ne všude....Já jsembyla se školkoumoc spokojená, David tam chodil rád a myslím, že mu školka hodně dala....Ve škole je taky rád, i když musím říct, že tu jsem dlouho hledala...A p.učitelka děti posuzuje individuelně, i úkoly dostávají podle schopností....Více nadané dítě by rozhodně" nepotopila"...
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(9.12.2005 13:10:13)
To jsem psala o škole,ne o školce.Tam se učitelky zabývají hlavně dětmi,kterým to nejde a které jsou nadprůměrné,tak se nudí.
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevidim problem 

(9.12.2005 18:46:21)
Děkuji za radu,kde máte háčky,čárky? Špatně se to čte.
Kde že je ten gympl od 6let??
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevidim problem 

(9.12.2005 19:24:38)
Tak uvažuju,jestli nejste taky učitelka,podle toho,co píšete.Nic ve zlém:)
Hlavně zdraví!Ale podle toho,jak jsem četla všechny vaše reakce na této stránce,tak by jsme si moc nerozuměly,protože skoro s žádným Vašim názorem nesouhlasím.Takový je život.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevidim problem 

(9.12.2005 20:23:17)
Šárko,
Milada to samozřejmě myslela tak, že může takové dítě jít na osmiletý gympl z páté třídy. No a mladší může třeba přeskočit nějaký ročník na prvním stupni. Mám doma podobného exota: do školy šel v necelých šesti, protože v té době například už tři roky plynně četl. Měl skvělou učitelku, která i při 25 dětech ve třídě je dokázala zaměstnat individuálně, podle schopností a zájmu. A ta pak na konci druhé třídy navrhla, že by mohl zvládnout třetí a čtvrtou třídu dělat zároveň - na češtinu a matiku chodil většinou do čtvrté, na ostatní obvykle do třetí, a ještě se čtvrťáky na angličtinu. Na konci roku složil rozdílovou zkoušku a postoupil rovnou do páté třídy. Tam pak složil přijímačky na gympl a letos v necelých deseti letech nastoupil do primy osmiletého gymnázia.
Samozřejmě to takhle nejde u každého, většina nadaných dětí má nadání rozložené nerovnoměrně, takže spíš mohou v některém předmětu postupovat rychleji než zbytek třídy. A ne každé dítě je dost psychicky zralé na to, aby ročník mohlo přeskočit. Náš kluk naštěstí s kolektivem starších dětí neměl nikdy problémy, berou ho normálně jako vrstevníka. Nanejvýš jim chvilku trvá, než si ho okouknou. :-)
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevidim problem 

(9.12.2005 21:27:45)
Milá Lído,
děkuji za super připomínku a vysvětlení!!
Já vím přesně,jak to Milada myslela,ale neznám nikoho,kdo by to opravdu zažil,jako vy.Ono se radí,ale konkrétní příklad je nadevše.
Ještě by mne zajímalo,jak se Váš syn naučil číst ve třech letech,když už v šesti tři roky plynule četl? Jestli jsem to dobře přečetla a pochopila.
Je opravdu fajn,že jste měli štěstí na dobrou učitelku.
Děkuji
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevidim problem 

(9.12.2005 21:43:44)
Šárko,
syn se ptal. Nejdřív se naučil rozeznávat značky aut podle symbolů, a pak se ptal na písmenka na SPZ. Pak přišla celá slova na různých nápisech, a pak jsme zažili následující scénu: na prohlídce u dr uviděl na zdi reklamní měřítko, a začal: "Me-dví-dek. Ouš-ko. Jak-měl-medvídek-ouško. Jak měl medvídek bolavé ouško." Bylo to někdy před létem, takže mu mohlo být maximálně dva a tři čtvrtě. Prostě si to nějak sám dokázal přebrat a pospojovat. No a na konci prázdnin najednou začal číst naprosto plynně. Bylo to legrační, měl v té době skoro všechny vady řeči, ale četl (vyslovoval špatně l, r, ř, všechny sykavky).
Pak někdy v necelých čtyřech začal počítat: ptal se na součty těch dvouciferných čísel ze SPZ. Zakrátko to sčítal sám, a pak začal táž čísla i odčítat. Včetně přechodu do záporných čísel.
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nevidim problem 

(9.12.2005 21:58:51)
Lído!
Děkuji,že jste odepsala. Dcera se taky pořád na všechno ptá(má 5let).
Umí toho opravdu hodně,ale takové vyjimečné vlohy nemá,aby už uměla plynule číst.Umí přečíst jednoduché slova.Zajímá ji ale všechno.
Přeju Vám,ať Vám děti pěkně rostou,jste zdraví a máte se dobře.
 Líza 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(10.12.2005 8:25:26)
Šárko, pochopila jsem správně, že ve škole se učitelka zabývá jen dětma, kterým to nejde, a nadané děti se nudí?
Co jsem to teda sakra našla za atypickou školu pro Veroniku?
Šárko, ty máš školou povinné dítě, nebo opakuješ to, co sis někde přečetla?
 Katka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(11.12.2005 14:39:45)
Lído,
nemyslíš si,že to myslela asi tak,že to tak je ve většině školách?
Ve všech ne,ale já mám taky špatné zkušenosti z naším synem,který chodil ze školy otrávený.Pak jsme ho přeřadili na jinou školu a tam byl spokojený.
Záleží na učitelkách,některé to nezvládají.
Katka
 Katka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(11.12.2005 14:41:06)
Lído,
nemyslíš si,že to myslela asi tak,že to tak je ve většině školách?
Ve všech ne,ale já mám taky špatné zkušenosti z naším synem,který chodil ze školy otrávený.Pak jsme ho přeřadili na jinou školu a tam byl spokojený.
Záleží na učitelkách,některé to nezvládají.
Katka
 Aja+4 


Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(9.12.2005 1:29:11)
Šárko, máš důkazy na své tvrzení, že učitelky potápí nadané děti? Néé - promiň - nemyslím to zle...Jen si myslím, že nelze zevšeobecňovat...Ba naopak si myslím, že učitelé jsou opravdu upřímně rádi, když si mají ve třídě někdy i "s kým pokecat"..Myslím to tak, že radost z nadání svých svěřenců taky existuje...a určitě není pravidlem, že učitel nesnese, když je někdo chytřejší než on :-) Jak si to mnoho lidí o učitelích myslí. Trochu jsem na zobecňování v tomto směru alergik.
Mám zkušenosti zcela jiné - snad právě proto, že jsem měla to štěstí pár dobrých učitelek a učitelů poznat...a mám mezi nimi přátele.
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(9.12.2005 13:15:58)
Jak píšete PÁR dobrých učitelek...Tak to je.
Nic proti učitelkám:)
 MirkaEyrová 


Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(9.12.2005 12:34:21)
Šárko, proto je dobrý, že máme dneska teoretickou možnost (narozdíl od totáče) školu nebo školku si vybrat. Má to bohužel mezery: ne každý může dovážet dítě autem na druhý konec města nebo okresu, takže pak rodiče volí peprně mezi horší školou za rohem anebo lepší školou s náročnějším dojížděním (viz my nebo Jana s šestiletou dcerkou co se tu teď vyskytovala). A určitě jsou rodiny, které nemají finance ani na to denní dojíždění vlakem. A taky to mohou zase ty děti znova odnášet - nevyspáním, nevylítaností venku a tak:-( U školek je ta situace ještě o kus horší proto, že se jich hodně během devadesátých let zrušilo a teď s miminkovským boomem jsou přecpané, takže ty lepší nemusejí dítě z jiné oblasti přijmout:-( Jo, taky jsme se setkali v naší obci s ne úplně ideálními pedagogy, jak v MŠ, tak v ZŠ. Myslím, že našeho neprůměrného vybočujícího syna taky dvakrát nepodpořili:-( No, chtělo by to, aby zákonodárci dělali taky něco jinýho než pořádali korupční aféry a handrkovali se o výši svých odměn:-(
Každopádně to chce měřit každý dítě individuálně, věnovat dostatečně času a energie na zvážení všech okolností a z toho celého chumlu vybrat to nejlepší, co konkrétnímu dítěti nejvíc sedne. Nelze říct obecně, že školka je nutné zlo, tipuju, že jsou jistě i takové školky, kde jsou učitelky fajn a dělají kompromisy mezi řádem, který je jistě nutný, a individuálními potřebami ne zcela průměrných dětí. --- To, co tu píšu, ovšem není obhajobou rodičů, kteří prostě bez zvažování frknou dítě do nejbližší školky a naprosto vůbec se nezajímají, jak se v dané školce dítěti vede, jestli je něco netrápí a jestli jim čas trávený v mateřince něco vůbec přináší. --- A málo platné, když má rodina málo peněz, tak dítě do mateřinky musí, ať se to rodičům líbí nebo ne:-(((
Jo, život není legrácka a každej si neseme nějaký trápení:-(
M.
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Skolka jako nutne zlo 

(9.12.2005 14:41:57)
Souhlasím se vším.
 RadkaP 


Kouzelne... 

(29.11.2005 23:17:35)
Tak nejak by to melo vypadat v kazde skolce.A nejenom ve skolce.Myslim,ze je to hlavne o lidech,jak uz bylo napsano.
 Gerberka 


Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 9:50:13)
Ahoj Ajo + všichni diskutující,

článek se mi velice líbí a je to krásné číst o školce, která je takovým kouzelným domem nebo místem přesně pro děti.

Chtěla bych však napsat mou dosavadní zkušenost s výběrem té "nejvhodnější" školky (třeba to bude některé z vás zajímat): v místě mého bydliště se nacházely v roce 2003 dvě školky - jedna soukromá Montessorri (školné samozřejmě vyšší) a druhá státní, obě mám zhruba ve stejné vzdálenosti od domu. Neváhala jsem a přihlásila jsem syna do školky Montessorri (nabízeli individuální přístup, málo dětí apod.) Co já jsem si však musela vyslechnout od učitelek, to by snad vystačilo na román. Téměř vždy to začínalo slovy: "Víte, on je sice velice hodný, ale: (a nyní následovalo v různém pořadí podle momentální nálady učitelky) "není zvyklý na děti, děti ho spíše ruší a on je okřikuje, nezapojuje se do našich her, spíše si něco sám skládá, vůbec nic nejí, neumí se oblékat, neumí jezdit tramvají atakdále". No, byly to nervy. Já už jsem se kolikrát přistihla, když jsem si ho šla vyzvednout, jak si říkám: "Co zase bude? Co zase dneska neudělal a měl udělat?" Hlavně, že vždycky začínali tím: "No, je velice hodný, ale víte, ono ve třech letech by měl to nebo ono." Já jsem si vždycky říkala, co asi ty učitelky mohou říkat maminkám "zlobivých" nebo "normálnějších" dětí, protože každé dítě má přece jiný temperament.

Časem jsme zjistili, že největší slabinou bylo personální zajištění - ty učitelky neměly klasickou SPgŠ, nýbrž jenom nějaké kurzy, jedna byla povoláním vyučená prodavačka a druhá kuchařka. Takže: neměly profesionální přístup k dětem, dalo by se říci, že nevěděly, co s nimi dělat, jak je něco naučit, jak je motivovat. Prostě je jenom tak hlídaly, aby se jim nic nestalo. První rok to ještě šlo jakž takž, až v dubnu 2004 propustila ředitelka jednu učitelku a ta druhá táhla všecho včetně úklidu.

Ale druhý rok (tedy 2004/2005) to bylo daleko horší a stále jsme čekali, kdy školku zavřou. Ráno mi chodila otevírat jedna maminka se dvěma malými dětmi (protože my jsme chodili jako první v 6.45 hodin), která měla zároveň i uklízet, ale ředitelka neměla na její plat, takže tahle paní střídavě chodila uklízet a zase nechodila uklízet, ale otevírala mi naštěstí až do dubna 2005. Posléze mi chodily otevírat různé učitelky - jedna paní v důchodu apod., přičemž úklid zastávaly opět učitelky. Aby ředitelka co nejvíce ušetřila, tak na noc a na víkendy (již v pátek v 13 hodin) vypínala kompletně topení, takže ráno jsme tam syna nechávala oblečeného. Na začátku května 2005 ředitelka oznámila, že školku zavírá (kontrola z hygieny - nevyhovující hygienické podmínky, provlhlé zdi, nutná rekonstrukce objektu apod. - jednalo se o bývalý rodinný dům). Přitom v podmínkách nájemní smlouvy uzavřené s městem bylo, že nájemce (tj. školka) bude objekt udržovat a opravovat (ředitelka se na to samozřejmě vykašlala - proč by peníze rvala do cizího, že).

Ihned jsem si pro letošní školní rok zajistila přihlášku do oné státní školky (ještě mi syna naštěstí přijali), kam chodíme od letošního září.

Ale ještě perlička na závěr: vyvrcholením činnosti oné školky Montessorri bylo, že v polovině května 2005 došlo k odpojení objektu od dodávky elektřiny, protože ředitelka neplatila faktury a až do konce června (víceméně všichni jsme to už vydrželi) byla školka bez elektřiny a tudíž bez teplé vody!! - tuhle skutečnost jsme zjistili úplně náhodou, když ředitelka odjela na školku v přírodě a zaskakující učitelka se nás rodičů ptala (my jsme pochopitelně nic nevěděli), jestli nevíme, kdy zase půjde elektřina - no, a dům byl již odpojený.

Takže shrnutí soukromé školky: sice dobré zacházení (až na ty "stížnosti", celkem pěkná zahrada, i méně dětí, ale nevyřešené personální obsazení a činnost v objektu, který nesplňoval hygienické požadavky (to všechno jsme zjistili až následně). Ale říkám - všechno jsme to vydrželi až do úplného konce, protože synek tam byl zvyklý a nevěděli jsme, jak by zvládl přesun do jiného prostředí.

Nyní od září chodí do té státní školky a zatím spokojenost :-)) - všechno funguje jak má včetně učitelek :-)). Tak uvidíme. Když se na to ale někdy dívám zpětně, tak se divím, jak jsme to tam v té soukromé mohli přežít - hlavně ta zima a nevyřešené učitelky! K mojí spokojenosti stačí, že ráno je současná státní školka otevřena a je tam přítomna profesionální paní učitelka, které se dětem může věnovat. Veškeré další věci jako výtvarný kroužek, malování a krásná výzdoba beru jako nadstandard!

Takže takové jsou moje dosavadní zkušenosti - my jsme hlavně váhali (i přes ty problémy) s přesunem někam jinam, jak by to synek zvládl.

Tak ahoj, Irena - Afrikánka



 Federika 


Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 10:11:01)
Ireno,
někde jsem o téhle Montessori školce už něco četla, nepsala jsi o tom už někde? Nebo možná někdo jiný...
Já měla známou, obě děti chodily do Montessori školky v Praze a byly spokojený...Mně bylo ale rvnou řečeno, že jaksi pro hyperaktivní děti tento program není a že bych se měla raději poohlédnout po školce s individuálním přístupem...
 Gerberka 


Re: Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 10:23:10)
Ahoj Federiko,

jojo, psala jsem něco podobného již někde jinde. Ale když se nyní vyrojilo celkem dost hlavních článků na téma školek, tak jsem si to troufla prezentovat znovu :-)).

Nechápu, jak Ti mohli říct, že pro hyperaktivní děti tenhle přístup není a že by ses měla podívat po školce s individuálním přístupem? Vždyť jejich hlavním krédem je individuální přístup ke všem dětem bez rozdílu! Říkám: za hlavní problém považuju, když učitelky nemají profesionální vzdělání, ať jsou již jakékoliv. To můžou hlásat a inzerovat bůhvíjaké metody, ale když NEVÍ, co s dětmi, a navíc když ředitelka nemá (nebo to aspoň tvrdí, že nemá) peníze ani na uklízečku, tak jí budou všechny metody na houby. Aspoň v našem případě se to potvrdilo.

Irena
 Federika 


Re: Re: Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 11:20:38)
Myslím, že prostě o něj v Montessori, nestáli, naboural by jim tam asi program...Ale řekla bych, že to prostě bude ne programem Montessori, ale jen učitelkama...Ten program sám o sobě je moc zajímavej , jen u nás nemá takovou tradici jako v Americe a rychlý" vyškolení" učitelek tomu taky nepomůže...Škoda, jinak by se mi ten program pro moje děti zamlouval....
 Gerberka 


Re: Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 10:24:19)
Ahoj Federiko,

jojo, psala jsem něco podobného již někde jinde. Ale když se nyní vyrojilo celkem dost hlavních článků na téma školek, tak jsem si to troufla prezentovat znovu :-)).

Nechápu, jak Ti mohli říct, že pro hyperaktivní děti tenhle přístup není a že by ses měla podívat po školce s individuálním přístupem? Vždyť jejich hlavním krédem je individuální přístup ke všem dětem bez rozdílu! Říkám: za hlavní problém považuju, když učitelky nemají profesionální vzdělání, ať jsou již jakékoliv. To můžou hlásat a inzerovat bůhvíjaké metody, ale když NEVÍ, co s dětmi, a navíc když ředitelka nemá (nebo to aspoň tvrdí, že nemá) peníze ani na uklízečku, tak jí budou všechny metody na houby. Aspoň v našem případě se to potvrdilo.

Irena
 Kreli+Madlenka7 


Re: Re: Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 11:20:58)
Moje nejvýraznější zkušenost ze školky: je to o učitelce! Loňský rok chodila Majda do školky někdy ráda, někdy míň, nikdy bohudík s řevem (samozřejmě kromě úplných začátků). Od září je v jiné třídě s jinou paní učitelkou - a už mnohokrát se v našem tradičním ranním chaosu místo "Madlenko, dělej, nestíháme..." ozvalo "mami, přidej, já už chci jít ať nic nezmeškám..." Skoro ideál,že? Samozřejmě, že ne všechno je v naší školce nej, někdy mne jako každého dovede vytočit jídelníček (nedávno stála přepravka s chlebama na chodníku před vchodem!!! myslela jsem, že mne trefí!), jindy paní pomocnice jaksi nestihne dohlédnout, jak se děti obléknou na ven, takže bylo na nule a naše slečna byla venku v kaťatech bez punčocháčů. Něco se vždycky najde, ale nová paní učitelka je VÝHRA!
 Tulačka(Bety 9/96+Anička 4/98) 


Re: Re: Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 11:29:06)
Já bych chtěla jen dodat, že je vždycky lepší přesvědčit se o kvalitách školky osobně. Omlouvám se, ale přijde mi toršku naivní myslet si, že školka soukromá musí být automaticky lepší, než státní. A za výše popsaných podmínek bych tam ¨dítě nenechala. Už po zjištění, že je v péči nikoliv kvalifikovaných osob bych hledala náhradní alternativu. Auto si taky nenechám opravit v cukrárně a léčit se v autodílně mě ani nenapadne, A děti jsou snad míň?
U nás bývají pravidlem otevřené dny, takže rodiče zjistí, jaké je prostředí školky, jaký je jídelníček, jak se učitelky k dětem chovají. Navíc jsme využili možnost chodit do naší budoucí školky jednou týdně do "Klubíčka", kde si holky zvykly na prostředí a personál školky v mé přítomnosit a já všechny důkladně poznala, navíc mohly navštěvovat akce MŠ.
 Gerberka 


Tulačce 

(30.11.2005 11:42:21)
Ahoj Tulačko,

uznávám, že na začátku jsme byli tak trochu naivní - vážně jsme si mysleli, že ta soukromá školka je jaksi "lepší". Nás tenkrát nalákalo, že je to bývalý rodinný dům s velkou zahradou = méně dětí, malý byl citlivý = "třeba si lépe zvykne". Malý tam předtím chodil i párkrát "na zkoušku" a za chození jednou týdně (myslím to bylo pětkrát) a navíc jenom na dopoledne jsme přece nemohli všechno prošmejdit a odtahovat nábytek od zdí, který tam byl schválně proto, aby nebylo vidět, jak jsou zdi vlhké atd... to by Tě přece taky nenapadlo, že?

To, že učitelky nejsou kvalifikované, jsme se dozvěděli z jiných zdrojů a "kanálů" až skoro ke konci fungování školky - o to větší to byl šok. Samozřejmě oni nebudou o sobě navenek prohlašovat, že nemají vzdělání a jak to jinak chceš zjistit? :-)) Vůbec mě nenapadlo zeptat se: "A jaké máte vzdělání?" Pokládala jsem za naprostou samozřejmost, že to jsou profesionálky.

Irena
 Tulačka(Bety 9/96+Anička 4/98) 


Re: Tulačce 

(30.11.2005 12:36:39)
Omlouvám se, jestli jsem byla příliš drsná. Myslela jsem, že jste o "nekvalifikaci" věděli už dříve. On se člověk snaží zjistit maximum a ne vždycky to je k něčemu platný. Takže ještě jednou omluva.
Myslím, že do budoucna bude situace pravděpodobně ještě horší. Pokud vím, tak už letos spoustu dětí do MŠ nemohli přijmout (nevím, jak konkkrétně u nás v Brně, já už mám školačky), takže pokud bude maminka potřebovat nastoupit do práce, bude asi muset vzít tak říkajíc to, co je k mání. Já jsem měla v roce 2001 oborvskou výhodu - 3 školky v blízkém okolí do 10 minut pěší chůze. Tak jsem se vyptávala, zjišťovala, atd. Pak jsme byli moc spokojení, holky nikdy neplakaly (maximálně tehdy, když do školky nemohly), strava byla bezchybná, program takový, jaký bych nikdy nemohla dětem realizovat, dvakrát jsme byly ze školkou u moře...Dodnes vzpomínáme ze slzou v oku. A to pominu, že jsem se až v průběhu chození dozvěděla, že MŠ byla i nejlevnější (te´d mám na mysli různě příspěvky na divadýlka apod).
 Gerberka 


Ještě Tulačce 

(30.11.2005 13:35:40)
Ahoj Tulačko,

to je v pohodě - ono nastínit něco tak komplikovaného jako zkušenosti s tou školkou byla pro mě stejně dost fuška :-)).

Taky si myslím, že situace se stejně obrátí, protože dětí se rodí čím dál víc (což je samozřejmě dobře :-)), ale člověk asi bude rád, že dítě umístí do NĚJAKÉ školky.

Ještě k těm mým zkušenostem: my jsme prostě byli nuceni všechno postupně "odhalovat" na vlastní pěst a o nábytku u vlhkých stěn jsem se například dozvěděla až úplně v posledním týdnu, jak jsme odcházeli :-((. Přitom jsme neustále řešili, že malý v jednom kuse kašle a kašle a nevěděli jsme si s tím už rady - teď vím, že to bylo z toho vlhka, protože za celou dobu, co tam teď není, ani jednou nezakašlal.

Ale stejně mi to teď s odstupem času přijde dost na hlavu - jako zjišťovat si situaci v té školce. Klást třeba otázky typu: "Pracují zde učitelky, které mají SPgŠ? Nemáte náhodou provlhlé zdi? Jak zde topíte? Máte zajištěn úklid?" To jsou přece naprosté samozřejmosti, tak proč se na tohle třeba vyptávat, že?

Každý máme jiné zkušenosti. Já - po těch svých zkušenostech - bych prostě dítě do soukromé školky už nikdy nedala, ani kdyby to tam bylo "zlaté svaté".

Ale nejdůležitější poznatek je, že všechno záleží na lidech. Jestli ředitelka soukromé školky je pěkná "lakota", škudlí pro sebe, dětem ani nezatopí a není ani schopna zajistit takovou základní věc jako je úklid a pak "chudinka" nemá na výplaty, ale místo toho postavenou velikou soukromou vilu a dvě auta v garáží, tak to je přinejmenším smutné, neřku-li vulgárně sprosté. Ale věřím tomu, že existují vynikající soukromé školky s dobrým zázemím a s tím, že ředitelka má zájem na jejich dobrém fungování. V našem případě to dopadlo opačně.

Irena
 kamca 
  • 

Trauma 

(30.11.2005 13:51:09)
Chci se podělit o mou zkušenost se školkou. Ze školky, do které chodí můj tříletý syn mám trauma já a ne on. Zní to divně, že? Syn je velmi živé dítě, ale ne hyperaktivní, je velmi hodný k lidem a dětem, ale paní učitelka po jeho ani ne deseti návštěvách ve školce usoudila, že je hyperkativní a že ho nezvládá. Přitom nikomu prý nic nedělá, jen běhá a nehraje si s ostatními dětmi a oni jsou na něj proto zlí! Už jsem psala i na toto téma dotaz do poradny. Malému to ale vůbec nevadí a ve školce je moc spokojený a má tam všechny rád. Uznávám, že je opravdu trochu jiný než ostatní děti, ale rozhodně není horší. Ale ty řeči té učitelky, to prostě nezvládám. Když má jít do školky, mám z toho opravdu trauma! Nevím, co mám dělat. Nechci ho zbytečně ze školky brát, protože i dle odborníků hyperaktivní není, ale učitelka mne dost ubíjí, tak fakt nevím....
 Federika 


Re: Trauma 

(30.11.2005 13:56:30)
Kamčo, já bych asi hledala jinou školku...Zřejmě je syn přizpůsobivý, proto se mu tam i tak líbí, ale mě by taková učitelka taky deptala.....
 Ivana 
  • 

Re: Re: Trauma-Jake to byly skolky? 

(7.12.2005 22:33:22)
Ahojky proc nenapisete jake to byly skolky kde jste mely ty problemy aby si mohly ostatni maminy dat na ne pozor?
 Učitelka v MŠ 
  • 

Re: Re: Re: Trauma-Jake to byly skolky? 

(7.12.2005 23:50:02)
Ivano a nemyslíš, že jmenovat v tomto případě opravdu namá smysl? Nemyslíš, že by si každý měl utvořit svůj úsudek a co je dobré rto jednoho, z toho jiný nadšený třeba být nemusí...a naopak.
 Gerberka 


Kamče 

(30.11.2005 14:31:59)
Ahoj Kamčo,

stejné trauma jsme prožívali my. Fakt se přiznávám, že jsem z toho doma i dost brečela a opravdu, když jsem pro něho měla jít já, tak jsem už dopředu očekávala, co všechno na něho uslyším. A vážně jsem si toho vyslechla dost.

Naprosto Tě chápu v tom, když říkáš, že víš, že Tvůj synek je "trochu jiný než ostatní děti". Můj synek byl (a je) taký jiný, ale zase v tom smyslu, že je víc "do sebe", uzavřený, trvalo mu dlouho, než zapadl, než pochopil, co po něm chtějí. Byla jsem z toho dost mimo, vždycky začínali: "Víte, on se dneska neoblékal, on dneska nejedl, on nám řval v tramvaji apod." Pořád se člověku honilo hlavou: co jako mám na to té učitelce říct? (pokud ji rovnou nechci poslat někam...). Většinou jsem jí to odkývala v naději, že to bylo naposled a ono další den třeba zas.

Oni v té školce si s tou jeho uzavřeností a "hodností" nevěděli rady do té míry, že nás poslali do psychologické poradny, že synek je autista! Vyšetření jsme tenkrát poctivě absolvovali, psycholožka shledala, že synek je naprosto v pořádku a mám pocit, že si myslela své o učitelkách, které nás za ní poslali ...

Souhlasím s Federikou: NEBOJ SE ZMĚNIT ŠKOLKU!! Vím, že to bude pro Tebe těžké (zvlášť jestli jsi taky taková citlivka jako já :-)). Ale věř mi, poté, co jsem se dozvěděla, že školku musíme změnit, jsem zase prožívala trauma z toho, jak si malý zvykne na jiné prostředí, jiné děti atd., protože je takový klidný, citlivka, vnímavý - a bylo to v pohodě a jsme nesmírně spokojení! Kdybys věděla, co já jsem se nabrečela kvůli těm krávám v té pitomé soukromé školce - úplně toho lituju a teď je to OK! Ta učitelka Ti nestojí za to, aby ses kvůli ní trápila!

Irena
 Tulačka(Bety 9/96+Anička 4/98) 


Re: Kamče 

(30.11.2005 16:57:00)
Ještě bych měla malinkou pounámku k Afrikáně: nevím, jak to chodí u soukromých školek, kdo je oprávněn je kontroleovat (určo hygiena, ale kdo a jestli ověři kvalifikovanost učitelek nevím). MŠ státní má svýho zřizovatele - nejčastěji obec, ta vypisuje výběrové řízení na jednotlivá místa včetně kvalifikačních předpokladů. Ale ani všechny státní školky nejsou určitě ideální...
 učitelka v MŠ 
  • 

Re: Trauma 

(7.12.2005 23:45:58)
Kamčo, já nějak nechápu tuto větu: "Přitom nikomu prý nic nedělá, jen běhá a nehraje si s ostatními dětmi a oni jsou na něj proto zlí!"...prý?...odkud toto víš?...on nic a ostatní jsou zlí?
Myslím, že by maminky měly mít jednou za čas tu schopnost být mouchou a nahlídnout do třídy... Možná by bylo po traumatech a začal by konečně brát trochu vážně poznámky učitelek, které se fakt snaží - nemají tam jen to jedno Tvoje dítě, ale kolem dvaceti. Zkuste s námi trochu spolupracovat.
 Gerberka 


Paní učitelce v MŠ 

(8.12.2005 8:29:16)
Paní učitelko v MŠ,

velice by mě zajímalo, co byste mi poradila v případě, kdy jsem skoro denodenně poslouchala nářky od paní učitelek:
"On se nezapojuje."
"On si nehraje."
"On se bojí projít okolo radiátoru, protože škrčí."
"On se neobléká."
"On se dnes oblékl, ale je to pomalé."
"Jak doma jí chleba s máslem? - To neumí vzít do ruky?"
"On si hraje stále se stejnými hračkami."
"On nechce zpívat, když cvičíme na besídku."
"My se musíme více starat o menší děti a ne o něho."
"On neumí jezdit tramvají."

Měla jsem sto chutí vždy říct: "A co jako mám dělat?"

A tak bych mohla pokračovat ještě dále, kdybych zapátrala v paměti. O čem tyto stížnosti hovoří? Vypovídají o tom, že nemám normální dítě?

Vím, že je dobré s vámi jako učitelkami spolupracovat (teď v té jiné školce je to už dobré), ale ta ochota spolupráce musí být oboustranná - takovéhle nářky spíše každého odradí. My jsme to vydrželi dva roky, protože jsme měli strach, jak by synek zvládl přestup do jiné školky (= do jiného prostředí). Naštěstí to zvládl dobře - tím beze zbytku zmizely moje pochyby o tom, že mám divné nebo (jak se ony učitelky rády vyjadřovaly) "autistické" dítě, které vyžaduje zvláštní péči. Všechno bylo jenom zbytečným nervováním nás, rodinných příslušníků.

Přeji hodně zdaru ve vaší práci (uznávám, že zabavit a věnovat se tolika dětem je náročné a ne každý by takovou práci zvládl), ale zajímal by mě Váš názor.

Afrikánka





 MirkaEyrová 


Re: Re: Trauma 

(8.12.2005 10:21:20)
Učitelko MŠ, ono to totiž chce, aby Vy učitelky jste byly trošku tolerantnější a nechtěly jste všecky děti zapasovat do jedné šablonky. Moje dítě by ve věku docházky do MŠ skutečně ani mouše neublížilo (a naštěstí ani jemu děti neubližovaly), ale taky byl podle slov učitelek MŠ "divný", protože... protože si např. nehrál se stavebnicemi a nekreslil jako jiné děti, ale hrál si na vlak, rázoval po hernách a hlásil stanice. Já jako rodič na tom nevidím nic špatného - dospělému by se asi taky nelíbilo, kdyby mu někdo diktoval, jaký koníček si má vybrat (viz boj feministek za to, aby ženy nebyly stále viděny jako ty, které patří k plotně a rejžáku, ale že taky mohou chodit na koncerty a ve svém volnu třeba dělat digitální fotografie). Ale podle mínění synových učitelek byl špatný, protože byl jiný než ostatní děti. Náš problém nebyl o špatné spolupráci mě jako rodiče, ale o netoleranci druhé strany!
M.
 Šárka 
  • 

Re: Re: Re: Trauma 

(9.12.2005 14:03:33)
Souhlasím.
Taková učitelka,když řekne,že se nazapojuje..,to přece není problém toho dítěte,ale její! Měla by mít tolik vědomostí,zkušeností a trpělivosti,aby se to dítě po čase zapojilo a rádo,bez toho,aby ho ještě nervovala.
Na co pak studovala? Omluva není,že tam má 20,nebo 30dětí!
Pokud to nezvládne,neměla by tuto práci asi dělat.
Prostě když se chce,tak to jde a když se nechce,tak ...
Š
 Kamča 
  • 

Re: Re: Re: Re: Trauma 

(13.12.2005 13:50:15)
Nevím, jestli tady ještě někdo je, ale ráda bych paní učitelce MŠ odpověděla na její otázku, jak vím, že můj syn nikomu nic nedělá, jen běhá a nezapojuje se. Jsou to slova paní ředitelky! A naše paní učitelka nemá na starosti 20 až 30 dětí, jak píšete, ale maximilně 10 a k ruce má jetště praktikantku. DNes měla dětí 5 plus praktikantku a stěžovala si, že musí syna hlídat! Tak k čemu tam panebože je!!!! Já pracuji ve školství a mám 300 studentů, ne všichni jsou milí a spolupracují a nikdy bych si nestěžovala. Je to holt má práce!!!!
 Kamča 
  • 

Re: Re: Re: Re: Trauma 

(13.12.2005 13:51:34)
Nevím, jestli tady ještě někdo je, ale ráda bych paní učitelce MŠ odpověděla na její otázku, jak vím, že můj syn nikomu nic nedělá, jen běhá a nezapojuje se. Jsou to slova paní ředitelky! A naše paní učitelka nemá na starosti 20 až 30 dětí, jak píšete, ale maximilně 10 a k ruce má jetště praktikantku. DNes měla dětí 5 plus praktikantku a stěžovala si, že musí syna hlídat! Tak k čemu tam panebože je!!!! Já pracuji ve školství a mám 300 studentů, ne všichni jsou milí a spolupracují a nikdy bych si nestěžovala. Je to holt má práce!!!!
 Gromit 
  • 

Telesne tresty v skolkach 

(17.12.2005 0:52:52)
Stretli ste sa v tomto case s telesnymi trestami v skolkach? Pytam sa lebo z MS si najviac spominam na ranne nastupy v cervenych trenirkach, rozcvicky a telesne tresty vo forme klacania alebo statia v kute, telocviku a vypraskov. Zmenilo sa nieco?
 ZuziP 


Re: Re: Re: Moje zkušenosti se soukromou školkou 

(30.11.2005 17:42:57)
Afrikanko, vzdelanie v profesii je samozrejme potrebne, ale mnohym ucitelkam ani to nepomoze. Stretla som sa s niekolkymi, ktore ono profesionalne vzdelanie mali, ale vztah k svojej praci a k detom bol mizerny. O vplyve takejto ucitelky a skolky na dieta pochybujem.
Skolka a kolektiv je skvela skusenost. Ak sa vsak dieta ocitne v rukach ucitelky, ktora dieta doslova depta (par postrehov z nedavnych dob v nasom okoli.. ide o profesionalky, podotykam), tato skusenost narobi vela zla.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.