Re: Skolka jako nutne zlo
Jenže Šárko, ono rodiče mohou nezvládat pestrý program pro dítě připravit ne proto, že by byli líní, ale prostě proto, že na to nemají patřičné schopnosti (a to nejen ty, které se dají "naučit"). Ne každý má dar věnovat se dítěti a výtvarkovat s ním a zpívat a kdesi cosi. To nemusí být o lenosti, ale o tom, že člověk nemá to nadání pracovat s malými dětmi. Kromě toho dalších pár technických připomínek:
- individuální program je hezká věc, ale nezapomeň, že od šesti let děti čeká škola, a v ní ten řád být musí, a i když někdo vybere hodně alternativní školu, tak dítě ten řád čeká přinejmenším v práci, všechna zaměstnání skutečně neumožňují volnou pracovní dobu
- nemusí dítě znát stopadesát básniček zpaměti, ale trénink paměti je dobrá věc, protože ji dítě bude tisíckrát za život potřebovat; náš kluk nikdy nebyl na básničky, a teď už má ve druhé třídě trochu problémy při práci, a to je teprv začátek!
- i když rodič může stokrát chtít dítě něco naučit, když se setká s podobnou individualitou jako třeba já, tak se dítě prostě šprajcne a nic dělat nebude; zatímco ve školce je teoretická možnost, že bude dítě "strhnuto" k pozitivní aktivitě příkladem kolektivu (jako např. náš synáček; nesnášel zpívání, nikdy nezpíval a nepřál si, abych mu zpívala já - přišel do školky, dětičky zpívaly kolem klavíru a ejhle - najednou se rozezpíval! --- kroužek by to nespravil - zkoušela jsem ho do jednoho zpívacího kroužku propašovat a odmítl)
Takže - školka opravdu nemusí být "nutné zlo". Pochopitelně záleží na tom konkrétním uskupení pedagogického sboru - když nejsou dobré učitelky, nespraví to ani svěcená voda.
M.
Odpovědět