28.1.2015 9:39:13 jentak
Re: mmm
U nás ve škole se využívá skupinová práce. Ale je to větší problém, než jsem si myslela a stojí to hlavně zpočátku učitele spoustu energie a práce. Problém je v tom, že většina si myslí, že pracovat ve skupině umějí děti tak nějak intuitivně, však se sdružují. Neumějí, resp. ve svém volnu si vybírají skupinu, která jim sedne. Ve škole si ledaskdy nemohou vybrat a pak to nefunguje. Když mi popisovala učitelka, jaký měla problém rozřadit děti do tří skupin - a to je dětí 10, tak jsem zírala, že prý zpočátku nejenže nebyly schopné pracovat, ale nezřídka někomu ruply nervy a došlo k bitce nebo někdo ze skupiny odmítl spolupracovat s tím, že se to nedá. Chtěla udělat smíšené skupiny - absolutně to nešlo. Ve třídě je holka, která prosazuje za každou cenu svůj názor - žádný kluk nebyl ochoten s ní jít do skupiny a padalo tam cosi ve stylu - ať si dělá co chce, nebudu pracovat. S ostatníma holkama byli ochotni jít do skupiny, jenže pak by dotyčná byla osamocená, jediné řešení bylo udělat skupinu čistě z holek. Ale ani to nedopadá dobře, protože od syna vím, že i když ve skupině jsou holky poměrně chytré, tak přes hádky nejsou často schopny úkol zpracovat na rozdíl od skupiny kluků, kde je mnohem různorodější zastoupení co se týká schopností. A dost často ona dotyčná ostatní holky uštěká a ty se stáhnou jen proto, aby úkol byl dokončen.
A zkus tohle řešit ve třídě s 30 dětmi.
Odpovědět