Re: mmm
No vtip je v tom, že podle článku neznamenají delší domácí úkoly nutně lepší výsledky - tj. dá se to dělat dobře i bez úkolů, když je škola dobře nastavena, viz Finsko. Takže úkoly možná pomáhají (i když ani to všude neplatí), ale jen těm s lepším zázemím (kteří jsou zvýhodnění už i různě jinak). Tedy by bylo dobré nastavit systém tak, aby mohli dobrých výsledků dosahovat všichni podle svého nadání, a ne podle svého rodinného zázemí.
V Evropě je ČR na třetím místě v tom, jak na 1. stupni rodinné zázemí ovlivňuje výsledky ve škole (před námi je Maďarsko a Malta).
Jenom teda se podle článku jeví, že úkolů v ČR děti moc nemají, když jimi tráví jen něco přes tři hodiny týdně. takže úkoly na vině asi tolik nebudou. Podle výzkumu největší rozdíl dělají tzv. "výběrové třídy" na ZŠ - kumulují se v nich děti s podnětnějším rodinným zázemím a tím se prohlubují rozdíly.
Odpovědět