20.11.2010 13:18:20
DitaB
Re: Velmi hezký nápad
Já jsem to zase pochopila tak, že ta kniha je tematicky přírodovědná. Proto mi taky připadne logičtější zmínka o rozdílu mezi býkem a volem, než kdyby se rozebíraly ty býčí zápasy. Ostatně ty tam jsou zmíněny též, čili záleží jen na učiteli - rodiči..., zda toho současně využije k zajímavým rozhovorům na toto téma
.
Na mě ta ukázka působí spíš "odfláknutě" - protože se sice děti dozvědí, že vůl je vykastrovaný // vykleštěný // vymiškovaný býk, ale vysvětlení toho, co je kastrace atd. už autor ponechává na pedagogovi
.
Mám pocit, že ve věku, kdy se děti seznamují s vyjmenovanými slovy, ještě nemají zdaleka takový problém se sexuálními konotacemi u slov jako je pyj. Naopak si dokážu představit, jak můžou trpět při představě, že nějakému zvířátku někdo něco uřízne...
Jinak si též myslím, že pro zvládnutí pravopisu je klíčová bohatá četba jednoho každého - potvrzuje se mi to celý život. Pomáhá totiž rozvíjet to, co bych nazvala jazykovým citem. Můj syn teprve začal chodit do školy, ale už teď, když si píše nějaké své tajné vzkazy a dopisy se mě chodí ptát, jaké i/y se kde píše, stejně jako řeší spodobu znělosti a docela se v tom orientuje...
Memorování vyjmenovaných slov není nejlepší didaktická metoda - brala bych ji jako doplněk, jako něco, co někomu vyhovuje a jinému ne. Koneckonců - násobilka je taky něco, co se učíme zpaměti hlavně proto, aby nám přešla takříkajíc do krve. Ani z jednoho by se však neměl stát nástroj buzerace malých školáků, který jim v horším případě dokáže otrávit celé vzdělávání...
Odpovědět