19.11.2010 12:39:03 Binturongg
Re: No, nevím
Ráchel - o pár příspěvků níž popisuju obrázky.
Pro dys jsem je používala nejčastěji.
Namaluješ velký obrázek (ideálně tužkou a obtáhnout černou tenkou fixou a nakopírovat, aby se to dalo vybarvovat, přičemž jeden vybarvíš sama) pro to které písměno a vymyslíš příběh o tom, co se tam odehrává.
Pak to můžete spolu vybarvovat, příběh různě doplňovat, psát si vedle co nejvíc vyjmenovaných slov, která tam dítě najde...
Můžete si na velikém archu papíru namalovat velikým tiskacím písmem jednotlivá slova a k nim menší obrázky a pověsit na zeď tak, aby to měl dys pořád na očích (protože když nečte a špatně si pamatuje - nedokáže si to slovo představit, jak vypadá - vryje si ho do paměti aspoň vizuálně - možná
)
Můžete vymýšlet vtipné věty. Moje oblíbená je: LYSÝ LYŽAŘ OVÁZAL SVÉ LYŽE LÝKEM, VSEDL NA KOBYLU A ODJEL..
Doplňovačky a křížovky jsou ok, určitý dril to chce, ale nejlíp se pamatuje formou hry a "blbostí"
No a číst číst číst...motivovat ke čtení.
Osvědčené je paralelní čtení: Napřed čtete spolu dvojhlasně, pak čte totéž dítě samo a maminka opravuje a nakonec čte maminka a schválně dělá chyby a dítě ji musí opravovat.
Napřed čtěte pomalu, postupně můžete zrychlovat...
Je toho hodně, chce to jen nápady a narazit je na to, co děti baví...
Odpovědět