| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přírodopis

 Celkem 17 názorů.
 Jája (3 děti) 
  • 

Přírodopis 

(12.12.2003 9:10:44)
Lidko, prosím tě, ty máš kluka taky ve čtvrté třídě, berete v přírodopise rostliny i s druhovými názvy? Náš mladý měl včera za úkol napsat jednoleté, dvojleté rostliny a trvalky. Vzhledem k tomu, že květiny moc nezná - natož jejich druhové názvy, tak jsem zkoušela vymýšlet zeleninu. No, prostě byl to úkol spíš pro moji šedou kůru mozkovou a hledání na netu. Myslela jsem si, že mrkev karotka je rostlina jednoletá (babička ji sadí na jaře) a ejhle prý je dvouletá. Terka loni nic takového neměla. Učili se, co to znamená jednoletá, dvouletá,trvalka a měli příklady, ale aby je někdo zkoušel ze zařazování rostlin a ještě vyžadoval druhové názvy to ne. Tak nevím, možná jsou teď jiné osnovy.
 Lidka 
  • 

Re: Přírodopis 

(12.12.2003 22:14:47)
Jo Tomáš je taky ve čtvrté...ale každá škola to bere jinak. Oni to berou víc všeobecně. A popravdě řečeno tohle se Tom doma neučil, ale měl z toho jedničku. Učily jsme se lesy - patra lesa,a tak....zvířata co tam žijí, prostě co zná ze života. Ale vím, že kamoška mi psala, že její syn /taky čtvrťák/ se učí o těch zvířatech úplně všechno...kolik má mláďat, atd..atd... Tomáš se učil jenom že v lese žije takové a takové zvíře. Tak záleží na učitelce, ale v knížce mají opravdu ty zvířata popsané, tak mi připadá, že to učitelka dost šidí... Jo my jsme měli v první třídě taky fajn učitelku, brala na něho ohledy, měl jiné úkoly, atd...a to jsme ještě žádný papír z poradny neměli. Ten jsme dostali až ve druhé třídě, kde jsme měli učitelku pěknou k....... Ta papír měla, ale vůbec na to nebrala ohled. Každý den nosil domů dva,tři sešity, které měl opisovat. Stejně to měl vždycky ještě horší opsané, než to co psal ve škole.Protože k tomu měl ještě domácí úkol, a měl toho plné zuby. A to nám v poradně říkaly, že doufají, že ho nenecháváme přepisovat, že to prostě líp nedokáže! No to měla říct učitelce, ale naštěstí ji už nemáme, máme další.Tam u té měl pomalu skrz psaní i škaredou známku z prvouky...Letos má z vlastivědy a z přírodovědy jedničku,protože učitelku zajímají jeho znalosti a né písmo. Tak mi to řekla, a někdy ji fakt obdivuju,protože já bych po něm ty písemky nepřečetla..takže si dost musí domýšlet. Ale v češtině mě to štve,protože je i všude napsané, že by měli být děcka upozorňovány na to, co napsaly správně, a né na moooooře červených chyb.Tomáš je taky flegmoš, ale co se týká nějakých výkonů, když mu něco zakážu nebo tak, tak má okamžitě záchvat. Prostě se nedokáže ovládat... Jo a ty sešity do vlastivědy a tak...tak naše učitelka na něho vyzrála. Řekla mu, když to bude mít pěkně napsané /čitelně/, že to nemusí psát celý /zápis/. A ejhle..najednou to šlo po něm i přečíst. A další půlku má dopsanou od učitelky. A další výklady to tak dělala dál. A dnes měl v přírodovědě napsané dvě strany - sám a čitelně. No tak třeba ho i napraví..../pokud chceš-jájo, můžeš napsat přímo na mail/
Zrovna jsem po přečtení tvého příspěvku, jak se tatínek rozpálil u angličtiny říkala mojemu manželovi,že by tu Rodinu měl taky číst, on si myslí, že takový je jenom ten náš!!! Ono to dost uklidní, že někde jinde je to podobný!
A co na to váš tatínek? Náš pořád má hrůzu z toho, že půjde do zvláštní školy...což mě dost štve. Zatím máme trojku /letos první/ z češtiny. TAkže až bude na pětku, tak se můžem bavit o propadání...
 Petuna 


Re: Re: Přírodopis 

(13.12.2003 20:42:39)
Lidko buď v klidu oni ti chlapi co se týče dětí a hlavně chlapečků mají dost vysoké ambice a špatně se srovnávají s tím , že zrovna tomu jejich to nejde a že se liší. Na co prosím tě mluvíš o zvláštní škole , vždyť má známky dobrý , jsi z Prahy ? Pokud ano měla bys spíš zkusit psycholožku , která se zaměřuje vyloženě na LMD , oni tím , že jsou ty děti takové roztěkané a nesoustředěné mohou dělat dojem hloupých , ale co píšeš , že má za známky , tak mi tedy opravdu na zvláštní nepříde. Připádá mi ,že někdo někde udělal botu a teď se to s ním táhne , co kdybys tam šla a neříkala ., že už byl vyšetřen a s jakým výsledkem?
 Lidka 
  • 

Re: Re: Re: Přírodopis 

(13.12.2003 23:15:12)
No já se zvláštní školou nezabývám, to můj manžel má takové řeči...Jakože tu normální školu nezvládne, prostě se bojí Mikuláše v létě! Z Prahy nejsem, a s psycholožkama jsem skončila. Asi jsem měla smůlu na ty špatné...Ale stejně si to člověk musí vyřešit sám...Jinak podle naší psycholožky z PPP žádnou LMD nemá, má jen dysortografii! Jájsem si vždycky myselal, že dys..poruchy jsou částí LMD, ale asi ne...Ale když mi řekla, že nemá LMD po pěti minutách rozhovoru se mnou, kdy jsem ji řekla, že porod proběhl normálně,tak si myslím svél...
 Petuna 


Re: Re: Re: Re: Přírodopis 

(13.12.2003 23:30:02)
Lidko máš pravdu , že to patří pod LMD,je škoda , že nejste z Prahy , tady o tom přece jen asi vědí víc , hlavně nenech manžela aby mu dával najevo , že ho podceňuje, oni tyhle děti jsou na to citlivé,tady na rodince o tom byl taky článek je k tomu i příručka , tady máš odkazLMD
 Červánek 


Re: Re: Re: Re: Přírodopis 

(14.12.2003 12:34:55)
Promiň Lidko, že Vám vstupuju do diskuze - naše Martinka je v 1.třídě a zatím u ní taky psycholožky žádné LMD nikdy nehledaly (našla jsem si právě tady na Rodině "příznaky" LMD - nebo návod, jak diagnostikovat LMD a naše Marťule splňuje minim. 90% příznaků). Ale my jsme trošku jiný případ - Marťásek je adoptovaná, vzali jsme si ji až ve 3letech a navíc je tmavá (což je většinou základní předpoklad pro "sníženou" inteligenci).
Teď máme novou paní psycholožku, která jen z mého vyprávění - šla jsem tam nejdříve sama, protože Macek už má dost hraní si na pokusného králíka - prohlásila, že si je téměř na 100%jistá (dokud neuvidí Macka, tak to nepotvrdí), že má LMD jak hrom - navíc byla po porodu kříšená.
Ale my máme zatím štěstí na třídní učitelku - Macek chodí do spec. třídy normální základní školy a je jich ve třídě 6 - s obdobnou diagnózou.
Pročítala jsem Vaše story s přírodopisem, angličtinou atd. - jsem na to zvědavá. Ale jinak průběh učení s tatínkem u nás probíhá úplně stejně - nejsou ty chlapi něčím naočkovaní:o)
Držím palce - a určitě stojí za to, hledat dál novou psycholožku. My už "pokusujeme" asi pátou a snad se na nás konečně usměje štěstí.
 Lidka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Přírodopis 

(14.12.2003 20:15:53)
No tak u Tomáše ve třídě je taky šeset "dyslektiků", jenže je to normální třída o 23dětech! Takže to podle toho pak vypadá. Ale zatím to zvládáme, takže si křeče nedělám, a Tomáš je flegmatik, takže mu to nevadí, že neuspěje nebo že dostane pětku...Takže když nemá problém ON, tak já ho z něho nedělám.
 Jája 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přírodopis 

(15.12.2003 8:30:11)
Dík za odpověď. Pája se žádné zvířátka neučí. Terka to loni brala přesně jak píšeš, proto mě to dost překvapilo. Kluk musí znát kdejakou bylinu s druhovým názvem, stromy s druhovými názvy apod. Muž se rozčílil a chtěl na paní učitelku vletět, protože mu připadá, že je nesmyslné se toto učit. Paní učitelka kluka nám připadá jako někdo, kdo svoji práci nedělá rád. Prostě nevěděla, co má jít studovat, tak šla na učitelství. Naštěstí příští rok ji už mít nebudou. (Aspoň paní ředitelka - učí naši nejstarší matiku a fyziku - nám to na třídních schůzkách říkala).
Jinak u nás doma se snažím učetřit nervy tatínka i dětí tím, že je nemusí zkoušet, kontrolovat, učit se s nimi ... Bohužel angličtinu neovládám, takže tatínek pokaždé šílí. Taky padají slova, že když to nezvládne teď, tak mu zbyde jen lopata a výkop... U Terky to je podobné, jen s tím rozdílem, že ona začne brečet a tatínek znejistí. Její písmo je pak roztřepané, jakoby to psala pod šíleným náporem. Paní učitelka nám jednou do sešitu napslala, že je velice zvláštní, že ve škole píše lépe než doma úkol a tak nás žádá, ať píše úkol sama a my ho jen zkontrolujeme. Dyslexii u Terky zjistili až na konci 2. třídy, protože v té době začala nestíhat přepisovat věci, co ostatní žáci (trčela vždy u o-a, m-n, b-d). U Páji v první třídě hned paní učitelka zjistila, že něco není v pořádku (psaní hrůza, kreslení ho nebavilo...), takže nás doporučila do PPP. Tak už jen potvrdili, že je dysortografik, a tudíž z něho asi spisovatel nebude.

 Jája 
  • 

Co bude z našeho syna? 

(15.12.2003 9:09:45)
Lidko, jak se tatínek rozčílí, co ze syna bude, tak mu klidně řekni, že třeba výborný řemeslník. My totiž přestavujem domek a můžu ti říct, že sehnat dobrého řemeslníka je kunšt. Takže jakmile tatínek zuří, že má nechápavé děti (úplné blbečky, říká to ještě hůř), stačí říct, že z nich třeba bude super tesař, obladač, zedník, ...
Pětku z jazyku (teď už jazyků) rovněž neřeším, jen po dětech chci - to není z mé hlavy - aby opravu neodflákly a napsaly bez chyb. Mají na to tolik času, kolik potřebují, jen to píší v kuchyni ( to aby si nehrály, nečučely po vránách...). Jinak jsem ráda, že se jim muž věnuje (hlavně tu angličtinu), protože pořád je nějaká naděje, že nějaká jiná část mozku převezme ty funkce, které mají omezené (psaní, pravopis). A když ne, tak budeme vědět, že jsme pro to udělali maximum.
Pevné nervy. Jája
 Lidka 
  • 

Re: Co bude z našeho syna? 

(15.12.2003 20:13:44)
Jájo, no horší je, že nemůžu říct ani že bude skvělý řemeslník....protože s tou svou jemnou motorikou holt nemůže ani "tesat". A ke všemu je strašně líný - on je flegmatik,ale zároveň hypoaktivní...takže velká lenoch.
Červánku, to vydrž. Tomáš taky měl problémy rozložit slovo na písmena. Ještě loni psal slovo třeba - kos jako ks/prostě si diktoval ko, napsal K, a po KO je S, takže napsal S/.Ona to pochopí, neboj....
 Jája (3 děti) 
  • 

Ahoj Marťásku, 

(15.12.2003 10:12:03)
já teda byla v PPP jen 2x. Jednou s Terkou a jednou s Pájou a nevím, jak to chodí jinde, ale nám se nic nestalo. Terka si s paní učitelkou i psycholožkou povykládala, něco napsala, přečetla a bylo to. Já zase dostala spoustu rad jak k ní máme přistupovat (hodně chválit, zvyšovat její sebevědomí)a nějaké materiály. S paní učitelkou jsme se celkem rozumně dohodli, že ve škole přepisovala vždycky o větu, či dvě méně než děti nedyslektické (s různými dysfunkcemi je jich ve třídě víc). Pája měl skvělou paní učitelku první 2 roky. Je sice povahově flegmatik, ale jinak je to "čertovo kvítko". Takové hyperaktivní dítě. Naštěstí paní učitelka netrvala na tom, že musí celou dobu sedět v lavici a nechávala třídním borcům (tak je nazývala), když ztráceli pozornost, smazat tabuli, aby to zvědové z jiných tříd nemohli přečíst, napsat na tabuli takové větu, aby družice, která je teď zaměřila poznala, jaké má ve třídě borce... Třídu tvoří hlavně kluci (15:5), takže ti ji zbožňovali a my rodiče jsme měli ulehčenou práci. Pája začal chodit do fotbalu, později do basketu a florbalu(ten mají na škole) a tam si vybíjí energii.
Pokud máš problém se soustředěním holčičky v 1. třídě, tak se zkuste rozumně domluvit s paní učitelkou (pozor ne s každou to jde), ať je místo kárání motivuje. Nevím, jestli máš něco proti cvičení za to, že někdo vyrušuje (někteří rodiče u nás to měli za "týrání a blbnutí dětí" a na třídních schůzkách dost vyskakovali), ale dětem to pomáhá a když není nejlepší v psaní, třeba je nejlépe smaže tabuli, udělá dřepy, spočítá květiny na okně...
Měj se krásně a ať se vaší malé ve škole daří. Jája
 Červánek 


Re: Ahoj Marťásku, 

(15.12.2003 14:12:35)
Nevím, jestli tenhle vzkaz byl pro mě - ale protože Marťase máme jen my - tak snad jo:o)
Víš, naše Marťule si s sebou do života nese hafo problémů - takže to LMD a porucha soustředěnosti je jen jedna z mnoha.
Tuhle školu, kam chodí, jsme hledali 3/4 roku po celé Praze a můžeme jen doufat, že při společné snaze nás rodičů a paní učitelky se nám "dílo" podaří:o)
Paní učitelka Marťuli zase až tolik netrestá - při tom všem, co stačí provést celému okolí - snaží se mít velkou kupu trpělivost a hlavně Mackovi dává "přiměřený" čas na přivyknutí - nejdříve povídala něco o listopadu, pak jsme onemocněli spálou a teď je řeč o březnu:o)
Ale já to prožívám dost intenzivně - protože přestože vím, že je to běh na dlouhou trať, tak občas mi to Mackovo "přivykování" celému tomu školnímu procesu trvá přeci jenom dlouho:o(
Uvidíme - matika se zlepšila, psaní taky ujde, čtení se taky o moc zlepšilo - jen to skládání písmenek dohromady nejde a nejde. Prostě to neslyší - Martinko, slož slovo Ivo - najde si I a o, ale místo v vyjmenuje všechna písmenka,která tam najde, vč. e, a, u:o( Prostě to neslyší. A nikdo mi neumí poradit, jak na to:o(
Děkuji za povzbuzení a budu se dále kochat Vaší diskuzí - ne, že bych se vyžívala v neštěstí druhých, ale alespoň vím, že nejsme sami, kdo řeší problémy podobného druhu:o)
Pa všem.
 Jakarta 
  • 

Re: Re: Ahoj Marťásku, 

(16.12.2003 8:20:23)
pročítám tuto diskusi pravidelně a taky adopčátka i když tam se nezapojuji. Mám dceru skoro 8 letou, která byla taky přidušená a má LMD (ač v mírné formě dle mého názoru). Než šla do školy (měla odklad) tak nám jedna paní odbornice z centra Srdce v Opavě poradila, ať zkouším různé cvičení právě na ty písmenka: např. hláskovat slova "V-L-A-S-Y" a Nikolka musela říct co slyší. Pak to zkoušela i sama, což jsem často opravovala ale dílo se zdařilo. Pak jsme začali opačně - rozkládat slova na písmenka. Teď když je v první třídě tak vidím, že jí to hodně pomohlo. Taky jsme dělali různá cvičení na propojení hemisfér v mozku. Moc jsem tomu nerozumněla, ale taky bylo vidět, že to prvně nešlo a pak najednou cviky uměla (různé tleskání a křížení rukou a koukání na nakreslený křížek, různé sestavy tleskání do stehen a u toho musela povídat co dělala celý den - výsledek: mozek se naučí dělat více činností najednou - tleskat dle nějakého systému a zároveň mluvit o něčem. To řešilo problém, že poznala tiskací "A", uměla ho přečíst, opsat, ale problém nastal když jsem řekla napiš psací "a". Neuměla si přiřadit to písmenko. Nyní už problém není - slyší, představí si a umí napsat. Kdybys chtěla zjistit přesně odborné názvy těchto technik tak dej vědět. Hodně sílí do toho boje - ty děti za to stojí.
 Červánek 


Re: Re: Re: Ahoj Marťásku, 

(16.12.2003 8:49:53)
Určitě budu moc ráda, když mi řekneš, jak se to všechno jmenuje, co jsi prováděla s dcerou - něco jsem taky už dělaly u logopežky - ale myslím si, že je dobré zkusit další a další věci.
Nám teď při čtení logopežka např. poradila, že mám nastříhat slabiky a prostě ji je naučit zpaměti (ukazovala jsem jednu slabiku za druhou a ona musela říkat co to je dohromady) - dělalo jí totiž potíže spojit slovo dohromady M-í= Mí, l-a=la x ale dohromady hádala Ola, Ela, prostě to slovo dohromady nepřečetla - ale teď už je to mnohem, mnohem lepší.
Jak už jsem řekla, vím, že je to běh na dlouhou trať - maratón je procházka růžovým sadem:o) - ale někdy je to dost náročné:o(
 Radana,2kluci 
  • 

Re: Ahoj Marťásku, 

(16.12.2003 12:25:56)
Jájo,moc tě obdivuji,že zvládáš 3 děti s vadami učení,mně stačí jeden v pubertě na výběrové škole a jeden dysortografik.
Když jsem se zmiňovala o programech Terrasoftu tak samozřejmě nikoli kvůli jejich zábavnosti(chachá),nýbrž kvůli tomu,že pro jejich školometský přístup jsou oblíbené ve školách.A protože se neučíme pro život,ale kvůli škole a známkám,nutno se přizpůsobit jejich výběru.Nevím jak u vás,ale já musím vždycky zvolit nejefektivnější a nejminimalističtější přístup k jakémukoli učení čehokoli.V momentě,kdybych chtěla rozšířit obzor(tj.něco navíc),následuje strašný výkřik-to neděláme,to nám paní učitelka neříkala atd.A protože se opravdu musí naučit především to,co se bere ve škole a je toho zatraceně hodně-tedy pro dítě s vadou učení-musíme tomu přizpůsobit i ty počítačové programy.
Mezi námi děvčaty-výukové programy by byly pro děti zajímavé snad jen tehdy,kdyby dosahovaly zábavnosti alespoň střední kategorie počítačových her.Autoři programů považující za největší zábavu
pro děti sestavování obrázků,případně
nějaké rozhýbané pajduláky,zřejmě netuší,čím se ovečky zabývají,když doopravdy paří na počítači.A má-li je to poučit,mělo by se na to jít ještě víc od lesa.
 tinas 


Re: Re: Ahoj Marťásku, 

(16.12.2003 17:59:21)
Radano,
úplně souhlasím,že výukové hry , jsou málo propracované a děti dlouho nebaví. Ve srovnání s normální hrou, to nemůže obstát. Včera jsem se koukala na stránky Terasoftu a divila jsem se, proč za to chtějí takový šílený peníze. Za šest stovek se dá koupit už docela dobrá hra.Petřík má doma Gordiho hračky,Tomíkovi narozeniny,Gordiho zábavné počty,ale moc dlouho ho to nebaví.Je to pro něj moc lehké.Myslím,ale,že tyhle hry jsou docela hezké např. pro děti okolo čtyř-pěti let.Hezké je učíme se hrou od Terasoftu,ale opět je to spíše pro menší děti.Líbila by se mi hra například,jakoje Harry Potter,ale v ději by místo čarování byla matematika,čeština,malování a další zkoušky.Pokud máte některá nějaký dobrý típek,tak sem s ním-prosím prosím.


Tinas
 Jakarta 
  • 

Počítač a děti 

(17.12.2003 12:27:17)
Ahojky,

já jsem loni koupila dceři "Slabikář" - www.jablko.cz. Velmi se mi osvědčil, za splněné úkoly dostává body a pak se může dostat na puzzle a pohádky. Letos nám Ježišek nadělí Matematiku I. - jelikož ji bude darovat Ježíšek u babičky tak jsem ji ještě nezkoumala. Ale dle informacích na web. stránkách si myslím, že to bude zase super. Mám taky dobrou zkušenost s Alíkem - Veselá matematika.

Slíbila jsem poslat odborné názvy cvičení - jelikož je musím doma najít a budu mít dovču a počítač mám jen v práci (takové milé zpestření dne) tak to napíšu asi až v novém roce.

Ke slabikám - malá měla taky hodně problémy. Hlavně jsem ji to prvně špatně učila - pozor nesmí se říkat "T a E" je TE, ale "T E" je TE, to "a" se nesmí říkat. Prý pak to je dvojité čtení - neslyší to slovo dohromady - jsou tam vlastně navíc písmenka.

Tak se mějte.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.