kysnutá knedla |
|
(19.2.2020 13:12:41) Tak, holky fyzikárske, prišiel syn zo školy, vraj p. učiteľku poprosil, či by mu mohla dokázať, ukázať, že zlato pritiahne magnet, tak mu vraj povedala, že "příští hodinu" mu to dokáže. Moja zvedavosť nikdy nebola vačšia Máte predstavu, aký dokaz pritiahne, aký pokus predvedie?
|
Půlka psa |
|
(19.2.2020 13:18:17) Kdy mají další fyziku? Nemůžu se dočkat
|
kysnutá knedla |
|
(19.2.2020 13:40:55) Ježín, ani neviem, nesledujem to, nemám prehľad o jeho rozvrhu Ale dám vedieť. Nechápem, jak chce za každú cenu "vyhrať". Prečo to robí, preboha? To je tak ťažké priznať pred deťmi svoj omyl?
|
Okolík |
|
(19.2.2020 13:42:37) Třeba to prostě neví. Do příště nastuduje a omluví se .... A teď tu o Sněhurce ...
|
kysnutá knedla |
|
(19.2.2020 13:49:34) Okolík, predsa nedám do písomky niečo, čo sama neviem iste. A ak by sa aj tak stalo, tak po včerajšom náznaku synovej aktivity to už mala mať naštudované a prísť dnes pripravená.
|
Delete |
|
(19.2.2020 16:23:37) Ne každý učitel si tvoří testy sám . Takže otázka, na kterou dotyčný nezná odpověď (nebo zná, akorát neví, že je to špatně), se v takovém testu klidně objevit může. Někdy radši nevědět, co je ve škole možné.....
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 17:06:05) Přidávám se k natěšeným, jak z toho učitelka vybruslí.
Ad Delete - nezlob se, ale protože se na ZŠ opravdu učí ve fyzice, matice, biologii, chemii atd. jen naprosté základy, je pro mě naprosto nepřijatelná představa, že učitel stáhne test odkudsi z netu, zadá jej dětem a není si jist správnými odpověďmi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 17:14:30) myslím, že rozumný učitel nedá test, který sám nevytvořil, už proto, že nikdy nemůže vědět, co vlastně probrali ti, pro koho je test původně určený, stačí se o něčem zmínit jen okrajově a autor testu to naopak považuje za podstatný, možná proto, že tu konkrétní věc zkusili jako laboratorní práci
testy si dělám sama, třeba se jiné inspiruju, ale nepoužiju bez úprav pro konkrétní třídu, a příští rok je zase upravím
stejně tak prezentace, i děcka poznají, když použiju cizí vypůjčenou s internetu, v té mojí mám jistotu, mám tam obrázky a logiku, se kterou pak mluvím já, je to opora, cizí práce nikdy nemůže být tak dobrá, aby se mi s ní pracovalo líp než s mojí
|
Delete |
|
(19.2.2020 18:55:29) Yuki,
rozumný možná ne, ale běžný úplně klidně.
Zejména v pracovních sešitech na matematiku se to připravenými testy a minitesty jen hemží. A mám doma testy z fyziky od Bohuňka pro všechny ročníky, dokonce ve dvou vydáních, v listech a v knize, rozdíl vydání asi 20 let, možná víc, kouknu doma, když nezapomenu. Tak ty se kopírovaly za nás a kopírují se i dneska.
No a co se týče prezentací, to už jsem také viděla. Stáhne - promítne. Hotovo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 19:18:49) já si dělám svoje prezentace, samozřejmě doplňuju vším možným, je to text k zápisu do sešitu a opora pro původní nebo jejich práci, a teď se mi v jedné třídě stalo, že jsem dvě hodiny po sobě nic neměla, taky nebylo moc k čemu, tak jsem si právě něco našla a oni se mě ptali, jestli už zase příště budu mít svoji, že je to lepší a hned nabonzovali, že takový vypůjčený mívá jeden kolega a že je to o ničem, že pak ani neví, o čem bude mluvit v další větě
|
Delete |
|
(19.2.2020 20:24:43) Yuki,
což mě nepřestane fascinovat, že si to ten dotyčný aspoň nepustí, aby věděl...Ale právě i o tomhle jsem už slyšela, že to tak někdo dělá.
Já učím bez prezentací, co můžu, předvádím sama nebo nechám děti, občas pustím video (třeba ten Brownův pohyb). Zápisy píšu ručně na tabuli, často postupně, jak jde hodina, kreslím....Ale já nejsem vyprávěcí, potřebuju, aby co nejvíc mluvilz děti, takže prezentace není pro mě. Ale kdybych učila přírodopis, tak bych je určitě používala víc, na obrázky, to by se mi kreslit ručně nechtělo .
Mě technika strašně omezuje, než se tu pustí, než se člověk přihlásí, otevře, stáhne (z mailu, z flashky), spustí...navíc zatemněno, pořádně na ně nevidím, chybí mi interakce....takže ač jsem ve škole za "experta", co se uživatelství IT týče, paradoxně ve výuce ji používám možná nejmíň....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 20:38:50) jj, právě na ty obrázky je prezentace skvělá, nemusím je znovu hledat, mám popisy, zápisy mám stručný, textu je co nejmíň v chemii prezentace nepoužívám, ale asi začnu, budu si do nich dávat videa s pokusy, protože ta hrůza, které se říká chemikálie, to je úplně k ničemu, dnes jsem chtěla ukázat, jak zčerná cukr v kyselině sírové, on se v ní rozpustil, byla fakt hodně zředěná, jinou nemám, víc se indikátorový papírek zbarvil v kyselině citronové, čpavek ani nesmrdí, to prostě nemůže reagovat, zinek jsem nenašla, sodík máme zakázaný, ale chemie s vodou není úplně ono
|
Delete |
|
(19.2.2020 20:49:06) Jo, to je fakt, že chemie dneska už jen na videu.
Já ji právě kvůli pokusům učit nechci, jak mě baví ty fyzikální, tak chemické já nerada. No a ono by se to vlastně těmi videy dalo vyřešit .
Jsem docela zvědavá, kdo bude u nás ve škole chemii příští rok učit . Jen doufám, že na mě si nikdo nevzpomene, pokud se někdo nový nenajde.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 21:01:18) rozumím ti, přesně stejné to mám já s pokusy ve fyzice, jinak by mi fyzika nevadila, zvlášť v 6 a 7. třídě
|
Delete |
|
(19.2.2020 21:10:49) Asi bychom byly docela dobrý tandem .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 21:29:40) jj, dnes jsem se na chvilku pozvala je kolegovi do fyziky, líbilo se mi to, on vysvětloval nějakou vodivost, na jsem na to šla přes chemii, se šesťákama, kteří o chemii ještě nic neví, líbilo by se mi učit takto, mnohem víc než odděleně, konkrétně dnes destilovaná voda, sůl, to je tak úžasný téma pro fyziku, chemii i přírodopis najednou, a přitom je to rozdělený, do předmětů i ročníků, úplně nesmyslně
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 21:47:25) Yuki - oddělenost přírodních věd je opravdu občas nesmyslné. Jeden příklad, na který jsme doma nedávno narazili: Děti se v 7. nebo 8. třídě ve fyzice učí o skupenských teplech a teplu obecně, dělají pokusy s kalorimetrem, učí se používat kalorimetrickou rovnici, byť jim již nevysvětlí znaménkovou konvenci. V 9. třídě (kvartě) se najednou objeví slovní úlohy na směsi (takto to mají pojmenované) a počítají výměny tepel znovu, ale už z rovnic, ve kterých je pokrácená tepelná kapacita, aniž je v učebnici zmínka o tom, že je to vlastně totéž, co bylo ve fyzice a uvedená rovnice by byla odvozená z té fyzikální. No a v chemii se učí znovu o reakčním teple (a skupenských teplech) a najednou se objeví, že teplo je i záporné a místo L jej značí Q popřípadě H.... Přitom je to 3x totéž, ale bohužel beze zmínky o tom, že je to stále to samé. Alespoň takto jsem to zažila u svých dětí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 21:49:11) jj, a když jim k tomu dají jiný značení ve fyzice a jiný v chemii, vzniká úplný nesmysl
|
|
Delete |
|
(19.2.2020 21:58:43) Elektrolýza (fyzika i chemie), fotosyntéza (přírodopis, chemie), voda, vzduch (prvouka, přírodověda, fyzika, chemie, zeměpis), meteorologie (dříve byla ve fyzice, teď je v zeměpisu, hodila by se obě hlediska dohromady)...šutrologie (fyzika - tvrdost v rámci vlastností látek, přírodopis - stupnice tvrdosti, třídění podle chemického složení, chemie - chemické vzorce často bez ukázky, jak to v reálu vypadá)...
Určitě by toho bylo ještě víc, jen mně teď nechce spolupracovat hlava...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 22:05:47) jj, chtělo by to změnu, pak by se to líp učilo dětem i nám
jenže spousta učitelů se brání, neumí jiný než svůj obor, bojí se toho a bojí se učit v tandemu, tím by se to ale dalo krásně řešit, my jsme tímto směrem chtěli jít, jenže pro někoho to byla moc velká revoluce, neprošlo to, bohužel
|
Delete |
|
(19.2.2020 22:39:13) Tady je poměrně blízko jedna školička (1 třída na ročník), kde učí v blocích, jsou hodně inovativní v rámci zcela běžné výuky. Tam by si určitě na tohle dali říct...
Já akorát nevím, jak tandemy a financování, asi by to vyšlo hodně draho.
|
Jahala. |
|
(19.2.2020 22:44:59) Vyšlo by to hodně draho. Ano konečně by so měli nahoře uvědomit, že vše něco stojí a laciná řešení nejsou vždy ta nejlepší. Já při vaření které by také krásně připojili spoustu předmětů narážím. Aha tohle ještě neví.
|
Delete |
|
(19.2.2020 22:54:21) Jahalo,
jasně, díky vaření, šití a dílnám by možná pochopili, proč je mučím převodama jednotek. Ale muselo by to fakt jít dohromady. Dokud to neprožijí, můžu jim stokrát opakovat, že i kdyby nic jiného, tohle prostě z té školy potřebovat budou. Plus samozřejmě měřit, vážit, sledovat a odhadovat čas...
Jenže dokud to budou odmítat samotní učitelé, tak ty nahoře ani nenapadne zrovna do tohoto strkat peníze.
|
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 22:57:39) Jahalo - tandemové učení, jak navrhovala Yuki, by bylo super a nevyšlo by ani o korunu navíc, kdyby se učitelé domluvili. Fyzika a chemie, nebo chemie a biologie by se daly učit jako dvojhodinovky s oběma učiteli 1x týdně a 1x týdně samostatně. Na člověko-hodiny by to vyšlo úplně stejně, jako když jsou zcela oddělené.
|
Okolík |
|
(19.2.2020 22:59:50) Nějak mi připadá, že pro učitele to je hodina navíc, která by se musela zaplatit....
|
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 23:00:45) Zapomněla jsem dodat - že by se učitelé prostě vystřídali v hodině. Navíc, jestli jsem dobře pochopila, tak se bude nově propagovat dělení tříd - platit se bude od odučených hodin, což by, i kdyby tam oba učitelé byli celou dobu, vyšlo právě jako dělená hodina.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.2.2020 23:03:12) komplikace je to víc při tvorbě rozvrhu, včetněhodin úvazku
|
ivaxx |
|
(19.2.2020 23:21:30) To je. Moc by mě zajímalo, jak to funguje ve Finsku - dva učitelé na třídu + případný asistent studenta s SPU je standard. Výsledky mají skvělé.
|
Delete |
|
(19.2.2020 23:45:00) Já mám taky dva dny v týdnu ve své třídě druhou učitelku - studentku (a AP pořád) a je to paráda. Akorát teď, jak zastupuju tu odešlou matikářku, tak už to holt většinou není tandem, ale buď já, nebo ona. Ale najednou je takových možností, co můžeš dělat. Dělit třídu, dělat mnohem náročnější věci, protože stíháš dopomoct tam, kde je to potřeba. Můžeš současně vyučovat i opravovat hotovou práci, což zvyšuje efektivitu učení (dítě má možnost opravit chyby hned, ne až druhý den), můžeš lépe diferencovat výuku...tím, že opravíš hned, tak je pak mnohem více času na ty přípravy, takže si jde sednout a naplánovat společně další den....
Myslím, že ve Finsku to navíc funguje bez rozvrhu, bez dělení na předměty, ale to nevím, jestli obecně, nebo jen někde...navíc známky až od vyšších tříd, učíš a netestuješ, abys měla dost známek....
|
|
Vítr z hor |
|
(20.2.2020 7:18:44) Predevsim si ucitel v tandemu tezko otevre FB, zatimco se deti poti a pocitaji dlouhe sloupce cifer.
|
|
|
|
Delete |
|
(19.2.2020 23:21:16) Jestliže mám v úvazku 2 hodiny fyziky a přírodopisář 2 hodiny přírodopisu týdně, tak v případě tandemu je to pro žáky dvojhodinovka, pro dva učitele 2x 2 odučené hodiny (každý z nich odučí dvě). Ve vzduchu lítají 2 neodučené hodiny pro žáky. Pro mě i pro přírodopisáře by každá další byla nadúvazková, tedy pro školu dvojnásobně drahá než běžná hodina. Takže ani nejde o ochotu to odučit, ale čistě o peníze.
Nebo by to muselo být vedené tak, že vždy jedna z hodin té dvojhodinovky by byla pro každého z vyučujících vedená jako dohled (jako když hlídáš hodinu v jídelně, akorát na tu jídelnu se nemusíš připravovat) - neodučená, pak by ale chyběla v počtu hodin nepřímé ped. činnosti. Přitom zrovna tandem je na přípravy mnohem náročnější, než běžná hodina. Narostl by tak počet hodin, které je veřejnost jen málokdy ochotná učitelům přiznat jako odpracované. Do toho ti zase učitelé nepůjdou, i kdyby si jinak dali říct.
Tandem znamená, že jsou v té hodině oba učitelé společně, ne že se tam vystřídají. Výuka probíhá pod vedením obou zároveň, jen se střídají ve vedení hodiny.
|
Okolík |
|
(20.2.2020 9:16:29) Naduvazkové hodiny nejsou 2x dražší než normální hodiny. Vychází to zhruba stejně.
|
Delete |
|
(20.2.2020 13:41:38) Nadúvazkové hodiny se platí dvojnásobkem průměrné hodinové mzdy. Mám to dost jasně vidět i na výplatní pásce.
|
Okolík |
|
(20.2.2020 17:51:31) Delete, normální hodina se platí jako 1/22 nebo 1/21 z týdenní hodinové mzdy. Naduvazková hodina se skutečně platí dvojnásobkem, ale že 40hodinové týdenní mzdy. Tedy 1/40 krát 2. Zeptej se na to nějaké účetní, ale ne vedení školy, ti tímhle odůvodňují, proč nechtějí dávat přesčasové hodiny. Jsem z učitelské rodiny, ségra tohle ve škole poslouchala pořád, rodiče jsou už v důchodu a za nich prý bývala jiná pravidla...
|
Okolík |
|
(20.2.2020 19:26:08) Buchli, vysvětlila jsem to. Je to 200% ale běžné hodiny. Odučená hodina je také skoro 200%, jak jsem již dříve vysvětlila.
|
Okolík |
|
(20.2.2020 19:46:06) Buchli nemáš pravdu a prosím, aby sis své tečky a podobné útoky nechala od cesty. Vadí mi to. V tom minulém příspěvku mi vypadlo odučené nadúvazková, už to nejde opravit. Nemohu za to, že mnoho učitelů se nechá oblbnout vedením a neumějí si to spočítat, ani když drží pásku v ruce. (Moje sestra také neuměla.)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 19:48:27) okolíku, není náhodou pan Buchli ředitelem školy? jestli je, nejspíš tomu rozumí
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 19:52:04) 200 % se má dávat za suplovanou hodinu, ale třeba u nás je tak počítaná polovina odsuplovaných hodin a druhá polovina je na volna, kdy zase něco odpadne
ale musím přiznat, že je mi to celkem jedno, když jsem ve škole, klidně jdu kamkoliv suplovat, s kolegou do jeho hodiny, nebo cokoliv jinýho, zase tolik těch hodin navíc nemám, aby to stálo za řeč
|
|
|
Okolík |
|
(20.2.2020 20:12:19) Mno, jestli tomu pan Buchli rozumí tak jako jiní ředitelé škol, tak třeba ani moc nerozumí, což Buchli svými příspěvky hezky dokládá. Panu Buchli bych doporučila, aby si vzal nějaké výplaty a zkusil si pohrát s kalkulačkou. Třeba bude překvapený.... Já nepotřebuju, abyste tu uznaly že mám pravdu. Ale pro sebe si to holky učitelky fakt zkuste spočítat, třeba budete překvapený. Návod jsem tu napsala ...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 20:21:03) okolíku, nemám za potřebí počítat, jestli jsem odučila a byli mi zaplaceno o hodinu víc nebo míň, jestli je tam rozdíl, nebude zas tak velký, teď mám odsuplovaný možná dvě hodiny za měsíc, kvůli tomu fakt nemám chuť nic řešit
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 20:22:45) a ještě jedna věc, ty peníze na tyto hodiny jdou, stejně jako nemocenská,z těch omílaných dvou procent na odměny, stejně jako jakýkoliv další aktivity navíc
|
Okolík |
|
(20.2.2020 20:24:32) Jo, Yuki, to nechápu vůbec, proč to nejde z peněz na platy...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 22:02:30) okolíku, platy jsou pevně daný, musí to jít z toho, co je k dispozici "navíc", a to jsou ty dvě procenta, aby mohla naše úžasná vláda tvrdit, že jsme dostali přidání 10 procent, huby, osm a tyto dvě jsou právě na "odměny", třeba na odměnu za práci navíc, přesčas, jenže to nikde neříkají, to veřejnost samozřejmě neví z těch dvou procent jdou i odměny třeba učiteli, který jede na lyžák, na výlet s přenocováním, prostě po česku
|
Okolík |
|
(20.2.2020 22:32:22) Yuki, ale z platů se třeba za nemocné učitele ušetří, tak by to mohlo jít na suplování....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.2.2020 15:37:19) okolíku, jenže když je někdo nemocný, dostává sice míň, ale z těch odměňových peněz jdou právě ty suply, pak ale není na ty odměny za nějakou práci navíc, nemyslím supl, ale aktivitu pro školu
|
Vítr z hor |
|
(21.2.2020 15:59:35) Z penez na vyplaty se plati platy, odmeny, suply. Nemocenska a ucebnice/pomucky se plati z takzvanych OON penez. Cili nemocny ucitel usetri skole penize na vyplaty, ale promarodi ucebnice. Supl bere penize z tech usetrenych, ale za “pedagogicke prescasy”, pokud maji supl i nemocny stejny plat, bere vic nez se usetrilo za nemoc. Leda by tam byl nekdo s castecnym uvazkem nebo to iduci nekdo v nizsi platove tride za min...
|
K_at |
|
(21.2.2020 16:34:35) Vetře, prosím tě, nevím, zda vidíš "jen" do těch personálních financí. Ale peníze na vybavení - ve smyslu pomůcky, hračky atd.... Ty jsou v nějaké kolonce s něčím dalším?
|
Vítr z hor |
|
(21.2.2020 16:49:00) Peníze na vybavení jsou z mnoha různých zdrojů:
ONIV – drobné procento z výplat (předtím jsemto zvorala, OON je na dohody) určené na pomůcky a nemocenskou Prostředky zřizovatele na neinvestiční náklady – to je velmi variabilní částka a může být každý rok jiná Školkovné – to je ten příspěvek rodičů na částečnou úhradu neinvestičních nákladů – ta závisí na výši stanoveného školkovného a počtu dětí, které platí (neplatí předškoláci, OŠD a ti, kdo mají odpuštěnou platbu) No a peníze na "velké" čili investiční vybavení jsou opět od zřizovatele. Pak jsou peníze z různých grantů, třeba ze "šablon", část je určena na to, na co byly přiděleny, část se dá utratit za pomůcky a vybavení. Pak třeba dary nebo výdělečná činnost školy (nájem, elektrárna na střeše, kroužky...)
|
K_at |
|
(21.2.2020 17:00:50) Děkuju.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.2.2020 17:01:50) jj, učebnice s neschopenkama na jedné hromádce peněz, to mě fascinuje, a odměny, ze kterých se doplácí za přesčasy na lyžák a třeba taky plat školníka nebo uklízeček, protože jejich plat je podle tabulky nižší než minimální mzda, neuvěřitelná blbost, ale skutečně to tak je
|
K_at |
|
(21.2.2020 17:16:32) Yuki, to jsem nevěděla. To je takovej bordel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 19:52:54) to je už jedno, vidí do toho stejně
|
|
Kaipa |
|
(20.2.2020 22:30:11) chtěl zůstat zástupcem.
Bodejť by ne, Buchli. Faktická zodpovědnost vlastně nulová a prachy skoro jako ředitel.
|
|
|
Okolík |
|
(20.2.2020 20:01:48) Nemáš pravdu ani ty, ani Delete ani kompetentní osoba. Vezmi si pásku a spočítej si kolik peněz máš na hodinu, tedy na hodinu úvazku (ne na 40 h týdně). To bude 1/21 z platu Pak se podívej jakou máš průměrnou hodinovou náhradu, její dvojnásobek je to, co ti vyplatí za hodinu přesčasovou (1/40 z platu x 2). Ty průměry na náhrady budou teď asi vyšší, pokud jste měli ve 4. čtvrtletí odměny. A ano, je to 200%, ale z 1/40. A prosím, kdybys to zvládla pobrat bez teček, blbého apod. na mou adresu, i pokud s tím nesouhlasíš.
|
Okolík |
|
(20.2.2020 20:14:20) No, Buchli, právě že je. Jen o trochu víc, ... Teď může být 1. čtvrtletí výjimka, jestli byly na konci roku vysoké odměny. Já si snad půjčím od ségry výplatou a napíšu to sem ....
|
Okolík |
|
(20.2.2020 20:26:48) Buchli, děkuji. Asi jsi právě prozřela, jako moje ségra ... Ono to asi není důležité z hlediska výše té částky, ale spíše z principu, že si člověk nenechá nakecávat bludy...
|
|
|
|
|
Delete |
|
(20.2.2020 22:09:26) Tak já psala, že jde o dvojnásobek průměrné hodinové mzdy, což pravda je. Akorát to není dvojnásobek té tarifní, což jsem už kdysi (někdy loni touhle dobou, kdy mi jaksi zapoměli ty nadúvazkové hodiny započítat) počítala, takže tušila, ale použila jsem zažité dvojnásobně draží nadúvazková hodina, což pravda není. To ty stereotypy . I když při větším počtu nadúvazkových hodin ta průměrná znatelně roste a tomu dvojnásobku se na konci školního roku loni dost přiblížila (více než jeden a třičtvrtěnásobek při čtyřech nadúvazkových hodinách). Letos mám těch nadúvazkových hodin 6, tak uvidíme, kam se dohrabeme .
|
Okolík |
|
(20.2.2020 22:39:51) Delete, psala jsi původně, že naduvazková hodina je dvojnásobně drahá než běžná hodina, pak jsi to upřesnila. Ale to je jedno, nakonec se v tom s tebou i Buchli shodujeme ...
|
Delete |
|
(20.2.2020 23:00:41) Však jo, vždyť to píšu, že ten dvojnássobek jsem uvedla nesprávně a i proč, i když mi pak po upozornění došlo, že to není správně. Je to zvyk to takto uvádět a já mu podlehla.
Plus jsem teď dodala, že se to za určitých okolností k tomu dvojnásobku klidně může přiblížit, takže to není úplně výmysl. Jen to není úplně běžné, takže by se to nemělo uvádět jako obecná pravda, což jsem si zpětně uvědomila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.2.2020 7:44:50) my občas spojíme dvě třídy, pokud jsou menší, jde to. Včera jsem do té fyziky šla ve své volné hodině, to teda nehodlám dělat často, ale občas to udělám.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|