Re: Magnetismus - dotaz na fyzikářky
Yuki - oddělenost přírodních věd je opravdu občas nesmyslné.
Jeden příklad, na který jsme doma nedávno narazili: Děti se v 7. nebo 8. třídě ve fyzice učí o skupenských teplech a teplu obecně, dělají pokusy s kalorimetrem, učí se používat kalorimetrickou rovnici, byť jim již nevysvětlí znaménkovou konvenci. V 9. třídě (kvartě) se najednou objeví slovní úlohy na směsi (takto to mají pojmenované) a počítají výměny tepel znovu, ale už z rovnic, ve kterých je pokrácená tepelná kapacita, aniž je v učebnici zmínka o tom, že je to vlastně totéž, co bylo ve fyzice a uvedená rovnice by byla odvozená z té fyzikální. No a v chemii se učí znovu o reakčním teple (a skupenských teplech) a najednou se objeví, že teplo je i záporné a místo L jej značí Q popřípadě H.... Přitom je to 3x totéž, ale bohužel beze zmínky o tom, že je to stále to samé. Alespoň takto jsem to zažila u svých dětí.
Odpovědět