| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učíme angličtinu dobře?

 Příspěvky 110 z 23 [Dalších 13 >>]
  • 
26.2.2014 11:58:02
Souhlasím s názorem, že děti by si pomalu na cizí jazyk měly zvykat ještě v předškolním věku. Navíc pilnější děti to dokonce i baví (nemají ještě tolik povinností do školy tak se výukou angličtiny i baví) Učit se jazyk ve starším věku je už složitější (a to bohužel i časově). Já mluvím plynule od mala polsky i česky a abych se teď naučila anglicky musím už pravidelně navštěvovat kurzy http://www.parakalo.cz/anglicky-jazyk/
Marcela
  • 
19.9.2012 22:48:30
Na článek tohoto typu nelze nereagovat. Paní lektorka má jakési iluze o dokonalém školství. Problém a to velký jsou peníze. Dělení dětí na menší skupinky je krásná myšlenka, ale ředitelé škol na to nemají peníze, díky neustálým škrtům v rozpočtu. Učím na ZŠ a to na prvním i druhém stupni. Hravý přístup je skvělý nápad, ale nejméně třetina dětí, dokonce i v 1. třídě, si hrát neumí a nemá o to zájem!!! Můj názor je takový, že od 3. třídy je výuka jazyků dostačující. Absolutně nesouhlasím s názorem, že není třeba je učit gramatiku. Nechá se to naučit i hravou formou, ale, vážené metodičky prominou, dril je nutný. Učím angličtinu 12 let, mám za sebou dva roky života v USA a v UK, mám vystudovanou VŠ, byla jsem na x školeních a to podstatné je, že mě ta práce stále baví a jsem mezi dětmi ráda. ALE, praxe na ZŠ je opravdu někde jinde. Děti, které si vedu od 3. třídy opouštějí náš "ústav" s dobrou znalostí jazyka, ale jsou zde určité faktory - inteligence, zájem a domácí příprava dětí. A na systému - článek, gramatika, slovíčka, procvičování - nenacházím nic závadného. Máme na škole nové učebnice - Happy Street a Project - všechna nová vydání. Používám Smartboard, poslechy, hry a všechny možné metody, ale v některých třídách, kde není o učení zájem, se mohu rozkrájet a stejně je to nebaví. Jděte tedy - vy všechny teoretičky výuky - do procesu na běžné ZŠ a budete někde žasnou :-)
Lida 3
17.9.2012 20:47:34
No, zajimalo by me ve ktere skole v Norsku pani autorka byla. Ono to tu zas tak vystavni neni. V Oslo jsem o takovem idealu: 16 zaku, 2 ucitele a az 6 asistentu jeste neslysela.
Petra
  • 
17.9.2012 14:29:49
Tak to se pletete. Na naší vesnické škole je někdy problém přimět rodiče, aby zaplatili dětem sešity. Učebnice by určitě neplatili, bohužel ne pro každého je vzdělání dětí prioritou.~:(
17.9.2012 10:55:07
Samozřejmě, když se chce vechno jde. Pokud by to někdo schopný rodičům vysvětlil, proč je dobré mít lepší pomůcky, jistě by těch pár stovek za takovou užitečnou věc dali.
Jinak skvělí článek a kéž by takových učitelů bylo mnohem víc, aby škola nebyla pro děti otrava, ale místo kam si rádi chodí pro poznání.
Líza
16.9.2012 18:41:43
Ilzo, na školách mých dětí to jde. Rodiče chtějí pořádné učebnice, interaktivní, do kterých se píše, tak je dětem platí.
KaM
16.9.2012 15:38:09
Toto téma mě zajímá, protože sama jsem "nekvalifikovaná" učitelka angličtiny. V dnešní době je tak obrovský výběr učebnic, že učit se dá dobře, ale stojí to nemalé úsilí. Denodenní připravy na každou hodinu, aby nebyla suchá, ale zábavná, vyrábění pomůcek, přemýšlet jak mluvit na děti anglicky, ale tak aby co nejvíce rozumněly, zaberou spoustu času, proto se učitelé často uchylují k zajetým stereotypům. A už vůbec nechápu, proč se na některých školách děti ve 4. či 5. třídě učí podle čistě gramaticky strukturovaných učebnic - to by se snad mělo zakázat. škola se tak možná snaží prezentovat, že u nich je kvalitní vzdělání, ale jak vyznělo v článku, španělská cesta není ta pravá.
PS: ráda bych se s autorkou zkontaktovala, protože budu muset na své kvalifikaci zapracovat
Ilza
  • 
15.9.2012 21:08:46
Ačkoliv s velkou částí názorů v článku souhlasím, nedá mi, abych nereagovala z pozice učitelky angličtiny na základní škole (18 let praxe). 1) Počet žáků ve skupině: Snem každého učitele angličtiny (a nejen angličtiny) je učit ve skupině do deseti žáků. Bohužel finanční situace ve školách toto neumožňuje a proto ředitelé dělí skupiny až při zmíněných 24 dětech. Je tedy pochopitelné, že se pak nemůže učitel věnovat každému žákovi a kvalita výuky tím trpí. 2) Nové učebnice: Za situace, kdy má škola k dispozici v ročním rozpočtu 7 tis. Kč(!)na všechny pomůcky, nemůže koupit učebnice, kdy každá stojí 200 a více korun. Věřím, že by někteří rodiče rádi svému dítěti na knihu přispěli, ale nelze pracovat pouze s polovinou žáků a nelze ani zbývající rodiče nutit k nákupu pomůcek. 3) Kvalita učitelů: Velká část učitelů angličtiny byla situací donucena k tomu, aby jazyk vyučovala. Pracovali na sobě a věnovali tomu spoustu volného času. Někteří by se rádi této povinnosti zřekli, kdyby byl k dispozici jiný "kvalitní" učitel - ale není. Prostě učitelé s dobrou znalostí jazyka a metodiky se na základní školu nehrnou. Co říci závěrem? Ne že by nebylo špatných učitelů, ale výše uvedené problémy dokážou pokazit i za jiné situace dobrou výuku.
Ladka
  • 
13.9.2012 19:56:46
Jsem ráda, že konečně čtu od někoho jiného, kdo nedoporučuje pro všechny AJ již od 1. třídy - nebo ještě lépe od školky.
Přijde mi, že dětí, které mají potíže vyjadřovat se v mateřském jazyce přibývá, proč jim tedy tak brzy přidávat další jazyk?
Také nerozumím velkému trendu dávat nadpoloviční většinu dětí do jazykových kroužků. Tato moda přispívá k tomu, že rozdíly mezi dětmi v jedné třídě jsou tak velké, že je velmi obtížné tam učit. A tím víc se pokročilejší děti nudí. Potom opravdu nemají motivaci ve škole pracovat.

Osobně kdybych měla pocit, že je mé dítě nadprůměrně talentované na jazyky, dám ho od druhé třídy na ruštinu, arabštinu nebo třeba čínštinu.

S tím, že učitelé cizích jazyků mají malou odbornou podporu a motivaci, netřeba polemizovat.
12.9.2012 12:20:54
Méně je asi opravdu více, a nejen co se angličtiny týče. Podle mě by se děti ve škole měly jako základ naučit méně věcí, ale opravdu pořádně. Vidím rozdíl v tom, co mají děti v učebnicích, co se "učí" a co opravdu pochopily a znají, ne jen na jedno zkoušení či jednu písemku.

Samozřejmě nadané děti zvládnou víc, ale jde i o ten průměr a lehký podprůměr. Vzdělanost národa nejsou jen supervzdělané elity. Pokud by tedy u nás supervzdělané byly. Protože ani s talenty se u nás nepracuje vždycky ideálně. A na trochu individuální přístup učitelé mají málokde podmínky. Dopadne to často tak, že nadaní se ve škole nudí, podprůměrní "jsou mimo" a průměr vegetuje. A celkový výsledek je bída.
 Příspěvky 110 z 23 [Dalších 13 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.