| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Přirozená výchova dětí - oč jde?

 Příspěvky 110 z 130 [Dalších 120 >>]
Helena,tři děti a šest vnoučat
  • 
9.7.2013 13:32:11
Na to nepotřebuji montesori. Učitelka ve školce, kam chodí moje vnoučata to umí taky.
Hanka
  • 
21.1.2012 14:29:01
Doporučuji Vam podivat se na dvoudilny film "Maria Montessoriová" a uvidíte, že si tato paní zažila své. Netřeba ji odsuzovat, žila v jiné době.
je k disppozici zde
http://www.ulozto.cz/9586373/maria-montessoriova-maria-montessori-1-part2-rar
Rigmor
10.1.2012 21:23:50
ahoj Linda. riesila som takuto situaciu so svojimi detmi, starsi ublizoval mladsiemu. bola som z toho hotova. pokial zacal popoludni, este som to zvladala, chapala som, ze je uz unaveny, ale ked s tym zacal uz od rana a pokracovalo to cely den (bitie, zhadzovanie z gauca, kludne 5x za sebou). musela som sa im stale venovat, alebo mladsieho nosit. samozrejme aj dostal, ale nepomohlo to a uvedomila som si, ze by musel dostavat kazdy den a to predsa nejde! uz som ho zacinala skoro nenavidiet...tak som s tym chcela nieco robit a narazila na knihu Respektovat a byt respektovan. a pochopila som, co je to nastavit pravidla, dat na vyber - mozes sa tu hrat s nami ale nezelame si, aby si komukolvek ublizoval. inak sa budes musiet ist ukludnit do vedlajsej izby. tam som ho odviedla a povedala som mu: az sa ukludnis, prid, radi sa s tebou zahrame. samozrejme tam nezostal ani sekundu, nezatvarala som ho, ale pochopil. a samozrejme to neslo zo dna na den, samej mi to trvalo aspon rok, nez som si na to zvykla, je to fakt obrat v mysleni. ja som tiez musela pochopit, ze nejde o to, aby deti posluchali na slovo, ale aby robili to, co je spravne. a ja som sa hrozne ukludnila. beriem to asi takto: mas na vyber, bud urobis to, co je spravne, alebo nie - a nesies si nasledky, ale prirodzene nasledky, nad ktorymi je treba obcas porozmyslat. je to skratka na tebe. (priklad, ako som to riesila ja, ked uz toho bolo prilis, pripominam, ze sa jednalo o 4rocne dieta): mlatite a hadate sa cele dopoludnie, popoludni sme chceli ist do mesta - bohuzial nemozme, takto sa ludia k sebe nechovaju, bojim sa, ze spadnete pod auto a ja som tak vycerpana vasimi hadkami, ze sa na to necitim a nemam uz chut nikam ist). davam detom co najviac na vyber - mozny vyber, nemozu si vymyslat cokolvek a nedirigujem ich zbytocne, beriem na vedomie ich nazory. a strasne to pomaha. ked chcem, aby sa dieta chovalo slusne, musim sa v prvom rade chovat slusne aj ja. proste mu nerobim to, co by sa od neho nepacilo mne a ani si to nenecham. to znamena, ze napriklad nerozkazujem. ak je nieco potreba urobit, tak poviem, ze je to potreba urobit z toho a z toho dovodu. obcas nejaky rozkaz samozrejme vyklzne, obcas aj kricim, kazdy ma predsa blbu naladu, je unaveny, deti to prepisknu, nie som predsa stroj. ale ked pravidla porusim ja, tak sa im za to ospravedlnim. tak ako by to malo byt a co ocakavam aj od nich. a sme v pohode...:-)
10.1.2012 13:53:30
A Vy chcete, aby Vaše dítě poslouchalo bez otázek, bez námitek a bez otálení? Já teda ne. Takhle se vychovává pes!!!
Klára
  • 
10.1.2012 9:06:56
Ale třeba na vysokých školách to taky tak funguje, že je dětem ponechána určitá volnost. Na začátku semestru se stanoví, že do konce semestru mají odevzdat semestrálku a je to na nich, kdy jí vypracují. Mohou si vybrat termín, kdy z jakého předmětu budou dělat zkoušku a jestli se budou učit průběžně a nebo až těsně před zkouškou je zase jen na nich. Přistupuje se tam k dětem (lidem) víc s respektem.
A se zaměstnáním je to podobné, člověk si může svobodně vybrat práci, která ho baví.
A o co víc budou děti vychovávány tak, že něco mají udělat pouze tehdy, když nad ním stojí někdo s bičem a nebo když za to mají slíbenou odměnu, o to víc to budou vyžadovat v dospělosti a do práce budou chodit jen proto, že tam musí (tedy neradi)a výkony budou podávat pouze tehdy, když jim bude za jejich nesplnění něco hrozit nebo budou mít něco slíbeno, namísto uspokojení potřeby seberealizace, potřeby uznání a úcty a samozřejmě také uspokojení fyziologické potřeby.
Pawlla
10.1.2012 5:39:58
Dasi,ale jo,já jsem myslím pochopila.Pravidla existují,ale jsou volnější,např. jak jsi Ty psala,že dítě má činnosti,které jsou povinné,ale může si vybrat,kdy je bude dělat.A mě jde vpodstatě o to,že v životě si sice často taky bude moct vybrat,ale pokaždé ne a jestli by se to spíš děti neměly naučit příjmout.Tak jak třeba Jája psala o té plínce~:-D
Klara
  • 
9.1.2012 22:48:36
Já si zase myslím, že děti od přírody mají zájem na tom, učit se nové věci a sebezdokonalovat se.
Vemte si, jak se naučily samy od sebe chodit, mluvit ... Také nikdo nad nimi nestál s bičem nebo jim za to nesliboval odměny, jedničky ... To až postupem času je dospělí "zkazí" odměnami a tresty.

A mám dojem, že v alternativních školách není ponechána dětem absolutní volnost. Společně s dětmi učitelé předem nastaví pravidla a pouze v rámci těchto pravidel je dětem ponechána určitá volnost a možnost výběru.
A podle mého názoru nezasahuje učitel pouze pokud vše funguje tak, jak má. Pokud ne, zasáhne.
Markéta
  • 
9.1.2012 21:43:46
Jo, já také myslím, že se tok našich myšlenek v zásadě nerozchází. To hlavní asi je, že ne všechny metody jsou vhodné pro všechny děti.
Ještě jeden příklad mě napadl - synek má v několika posudcích shodné hodnocení: neschopnost poučit se z vlastních chyb. Učí se opakováním správného postupu. Velmi zhruba řečeno je schopen si třikrát ve dvou dnech sáhnout na rozpálená kamna, aniž by to na jeho chování mělo nějaký výsledek. Jedinou cestou je nadrilovat s ním, jak se chodit kolem kamen a jaký odstup zachovat, aby si na ně náhodou nesáhl. Copak kamna, to je nic; ale totéž má v jednání s lidmi. Tedy může desetkrát zvolit špatný postup a obrazně řečeno se spálit, když se chce zapojit do hry - přiběhne, vytrhne kamarádovi míč a začne si s ním házet, kamarád se vzteká a místo hry je tu kolize - ale nepoučí se z toho a nezačne se chovat jinak. Musí s ním někdo být a nacvičit s ním, že pokud přijde a slušně požádá, dostane se mu pozitivní odezvy. Spontánně na to nepřijde.
Což, mám pocit z téhle diskuse, je jedna ze strategií Montessori: nechat děti, aby se samy poučily ze svých neúspěchů a samy došly k poznání, jak věc dělat správně, ať už se jedná o vkládání písmen do otvorů nebo o rozhovor se spolužákem. Ale prostě některé děti na tohle nejsou zralé nebo toho nejsou schopné a pak v takovém "volném" režimu trpí víc (a s nimi jejich okolí), než kdyby je učitelka obrazně i skutečně vedla za ruku a nařizovala - teď uděláš tohle, a teprve potom támhleto.
DasaH
9.1.2012 19:21:27
V montessori se take dodrzuji pravidla, nekdy pro nekoho neprijemna. V tom se porad mijime, resp. vy tvrdite, ze montessori je bez hranic, coz neni pravda.
DasaH
9.1.2012 19:19:59
To je v poradku a nejsme v rozporu. Kazdy vybere, jak nejlip umi. Sama si dobre pamatuju stres pred vyberem zakladky, aby clovek neprebral, jestli je to opravdu to prave atd. Same pochyby a nutnost se jednou rozhodnout, nadechnout, skocit a doufat, ze ta voda nebude moc prudka a milovane dite nesemele :-)
Preju hodne sil, o formach autismu jsem v principech poucena a legrace to neni, to je jasne.
V synove tride ve skolce byl v letech pred nim chlapec s rysy aspergera, i kdyz ne primo diagnostikovaneho. Nase ucitelky byly vpravde zlate, rozmluvily ho v kolektivu, rozesmaly, uvolnily... A je fakt, ze to je hodne hodne o lidech a teprve pak o systemu, ale to uz bylo receno.
 Příspěvky 110 z 130 [Dalších 120 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.