| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jak jsme se rozhodli (ne)vzít si hypotéku

 Příspěvky 110 z 282 [Dalších 272 >>]
Pavel2
8.4.2011 5:01:49
Asi bych měl začat tím, že jsem mladší bratr autora, je mi 21 let a vlastní děti nemám a studuju vysokou školu. Většíny "velkých akcí" jsem osobně aktivně účastnil. Pro ty zkažené konzumní společností dnešní doby dodávám, že se v rodině se za práci neplatí, prostě oba víme, že až jednou budu potřebovat, tak mi bude také pomoženo.
O tomhle članku jsem se dozvěděl při hovoru a ze zajimavosti jsem si přečetl celou diskusi k němu a k některým názorům se prostě musím vyjádřit.

1) Naučte se rozlisit provizorní a špinavé! jsou to dvě zcela odlišné věci, které nelze zaměňovat!
Provizorní je, když nemáte na podlaze kachličky, ale natřený beton. A i ten beton může být čistý, jen to dá trochu více práce.
Špinavé je, když máte plesnivé spáry mězi kachličkama a nemusí jít vůbec o provizorium.

2) To že se rekonstruuje/staví svěpomocí nutně neznamená, že se děti okrádají o kus dětství, například:
Víte, co to je pro malé dítě moct si několik dní hrát na několika kubíkové hromadě písku ?
Při navážení materiálu se většinou jedním směrem vezl materiál a druhým děti, a podobně bych mohl pokračovat.
Nepopírám, to zajišťování aktivity dětí stojí nějakou fyzickou energii, hodně psychické aby se děti nezranily a celkově všechnu práci zpomaluje, ale určitě dětem neničí dětství.

3) Pujičky a hypotéky - je to snadné je to rychlé, všechno je hned ~g~ , ale podívejte se na druhou stranu mince. Kolik by vráti bance, v případě, že by si pujčil 500 000 CZK na pět let ? Když budu hodně optimistický, tak 600 000 CZK. Takže tím, že se uskrovnil a nechtěl všechno hned tak v podstatě ušetřil 100 000 CZK a za to se dá udělat hodně dobrá koupelna!