| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Budou děti nešikovné kvůli tabletům?

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 21 [Dalších 1 >>]
Helena
  • 
3.5.2014 0:17:33
Tak proč to nejdeš zkusit učit?
katka+synek2007
2.5.2014 23:33:52
To je pravda, ovšem taky je pravda, že škola za nás to lila tak suchopárně, že člověka od těch informací spíš odradila než přitáhla: "Nauč se, co máš v sešitě, moc nad tím nepřemýšlej, a nedej bože, když to řekneš svými slovy." Já tímhle přístupem trpěla jak zvíře, bez nadsázky. Myslím, že teď už to tak tragické není, ale syn je ještě předškolák, tak to tak detailně nevím. Taky mám dojem, že se to dost liší škola od školy a často i učitel od učitele (trochu se ve školním prostředí pohybuju pracovně).
stormer
1.5.2014 17:12:50
Přesně tak....
net
  • 
30.4.2014 14:48:37
Myslím, že pracovat v tomto smyslu znamená "používat" ~;)
iva
  • 
30.4.2014 11:26:49
ja to beru takhle. Jako doktor si muzu vsechny nemoce vygooglit. Ale chodim 6 let do skoly a tam se je ucim nazpamet, abych vubec pozdeji vedela, ze takove nemoci existuji a pak uz si o nich muzu googlit. Proste kdyz nevis, ze lackovci vubec existuji, tak si o nich nemuzes googlit.
Markéta,kluci 12 a 5
  • 
30.4.2014 10:34:41
Nepíšu nic o vyjmenovaných slovech, nebo jo?

Jen mi přijde divné, že se mnoho předmětů učí úplně stejně, jako když jsem do školy chodila před více než třiceti lety já, přitom přístup k informacím je někde úplně jinde. Nevím, jestli zrovna drcení kroužkovců a láčkovců a jiných ovců je k něčemu dobré, nemám pocit, že bych si z toho cokoli odnesla. Vůbec mi připadá, že dějepis,zeměpis a přírodověda by se daly učit výrazně jinak a lépe, než se to děje. Myslím, že paměť se dá trénovat i jinak než tím, že do sebe vstřebám mnoho stran textu, který mě nezajímá a který při první příležitosti s chutí zapomenu. Nejlépe si pamatuju informace, u kterých jsem musela vynaložit námahu na jejich získání a se kterými jsem dál nějak pracovala.


Zase jsem ale nadšená ze způsobu výuky matematiky, čeština a angličtiny, to jo.
bromelia
30.4.2014 10:21:04
Tak nevím? Kroužkovci, láčkovci, přemyslovci, vyjmenovaná slova... Vše se dá na počítači najít. Paměť, vůli, vytrvalost a šikovnost na něm děti nenajdou...
Filip Tesař
30.4.2014 8:46:32
Nemusíme si v hlavě držet a hlavně tam cpát všechny kroužkovce a láčkovce, ale to není vůbec o tabletech, ale o celkovém stylu výuky. Pořád se většinou, hlavně na základkách, učí víceméně stylem norimberský trychtýř = nalejvárna: odříkat informace, které mají být uloženy ve stejném formátu, a při zkoušení ideálně zopakovány stejným způsobem. Nějaké poznatky si člověk do hlavy uložit musí, hlava se mu na externí disk nepřipojí, ale informace by se měly hlavně podávat ve vzájemných souvislostech, potom i méně znamená více; nemusí jich být tolik, ale dá se k nim snadno přidávat.

Ono poznatky, které jsou spojeny s jinými, se do hlavy dostanou snáz a líp v ní drží, a na druhou stranu, něco vygooglit se taky často nedá jen tak - pokud nehledám úplně nejjednodušší zdroje informací, třeba internetová fóra. Pokud hledám kvalitnější informace, musím už do začátku něco sám vědět, jinak to nenajdu.

Tablety jsou pro malé děti samozřejmě důležité! Zvyšují totiž počítačovou gramotnost. Človíček, který si jako mrně hraje na tabletu, bude v pozdějším věku umět dobře pařit na konzoli, podobně jako ten, který si hraje s mobilem, bude později umět vykecávat se po telefonu.

Ale ať už je rozvoj techniky jakýkoli, pro malé dítě budou pořád vhodnější kostky a později tužka, než svítící nesmyslík a tablet. Motorika, zvlášť jemná (prstová) je úzce spojena s řadou mozkových funkcí, v prvé řadě řečovou (jak s výslovností, tak s vyjadřovacími schopnostmi). I hrubá motorika je s mozkem spojena, a její vývoj může zřejmě nejvíce ovlivnit vývoj mozku do nějakých pěti let věku. Individuální rozdíly existují, třeba Stephen Hawking se hodně vymyká, ale myslím, že spíš platí, že i k tomu googlení bude mít v průměru lepší předpoklady člověk, který netrávil první léta života u tabletu.
Jája
  • 
30.4.2014 8:28:28
A hlavně formulace, že s tablety a mobily "pracují už tříleté děti". Ony fakt pracují? Nebo si na těchto zařízeních hrajou?
Rebeka+2
29.4.2014 17:56:57
Nic proti kroužkovcům a láčkovcům - trénuje to paměť! Moje děti jsou třeba v počtech mnohem lepší než já - když jim kontroluju úkoly, kolikrát se zapotím... protože to už běžně nepoužívám, nejsem v tom trénovaná. Přirovnala bych to ke sportu - člověk v kondici se při pohybu cítí mnohem líp a přináší mu to mnohem větší radost, než netrénovanému, který to pak raději už ani nedělá. Myšlení myslím funguje na stejném principu. Budeme-li mu dodávat podněty (a to ještě bůhvíjaké úrovně) stále jen z obrazovky, musí nám dle mého názoru nutně zakrnět. Bude se nám pak vůbec chtít přemýšlet a pamatovat si - když jde "všechno" vygooglit?

Nejsem vůbec proti používání počítačů a tabletů třeba k tvoření referátů, grafů, prezentací atd., na to je to super. U mladších školáků dávám rozhodně přednost ručnímu zápisu poznámek, vlastnoručním obrázkům, nebo aspoň vystřiženým, vlepeným (motorika). Naopak ať se klidně naučí ve škole třeba upravovat fotky, videa na počítači. Ale k čemu tyto přístroje potřebuje čtyřleté dítě???
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 21 [Dalších 1 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.