Britští učitelé proto apelují na rodiče, aby omezili používání tabletů a mobilů v domácnosti.
Přestože jsou tablety výborným pomovníkem pro zábavu i učení, britská Asociace učitelů a lektorů varuje: u dětí mohou mít nepříznivý vliv na motorické schopnosti.
Výsledkem závislosti na tabletech a mobilech, se kterými pracují už i tříleté děti, je, že stále více dětí nemá dostatečné motorické schopnosti, například aby dokázaly něco postavit z dílů stavebnice.
Většina starších dětí přichází ráno do školy poté, co valnou část včerejšího dne strávily na počítači, a díky tomu mají ve škole pozornost velmi sníženou.
Děti mají také problém složit písemné zkoušky psané na papíře nebo nedokážou použít to, co se naučily z učebnic, protože spoléhají na počítače, mobily a internet.
Britští učitelé proto apelují na rodiče, aby omezili používání tabletů a mobilů v domácnosti a například v noci vypnuli wifi, aby děti neponocovaly hraním online her na iPadech.
Počet britských domácností s tablety vzrostl v minulém roce z 20 na 51 %. Děti jsou každý den neustále před počítačovou obrazovkou a stávají se na ní závislými. Následkem je závažný dopad na sociální (ale i fyzický) vývoj dětí.
Také britští lékaři v loňském roce upozorňovali, že stále více dětí se potřebuje léčit z nutkání stále používat počítač a internet. Dokonce je znám i případ čtyřletého dítěte, jež se ze závislosti muselo léčit.
Britští učitelé na závěr shrnují: "Stejně jako cihlu můžete použít k rozbití okna nebo postavení domu, digitální technologie mohou být používány pro dobré i špatné věci, a učitelé by měly děti povzbuzovat k pozitivním věcem.”
Celý článek v deníku The Telegraph naleznete zde.
Těhotenství |
Dítě |