| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učíme angličtinu dobře?

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 23 [Dalších 3 >>]
T
  • 
12.9.2012 8:20:30
U nas ve skole uci anglictinu z velke casti ucitele, kteri sami mluvit nedokazou a delaji chyby v zakladnich vecech. Deti jsou z anglictiny zpruzene, nebavi je, vysledky spatne. Hodne deti chodi po skole na doucovani z anglictiny ne, protoze ze skoly nic neumi - a je to pak problem napr. pri prijimackach.

A na co nase salamounska skola letos prisla? Misto 3 hodin anglictiny dala detem hodiny 4 - pospojovane do dvou dvouhodinovek a vsude vykrikuji, jak je na nasi skole rozsirena vyuka jazyku. To, ze uci ucitele, kteri anglicky neumi, a ze efektivita dvou hodin za sebou u deti je hodne sporna, to je uz nezajima.

Je mi z naseho skolstvi hodne zle. Uci lide, kteri maji formalni kvalifikaci, i kdyz nic neumi - a podle toho to vypada. Nabidla jsem se, ze klidne tam tu anglictinu ucit pujdu (mam VS, ale ne pedagogickeho smeru), protoze narozdil od pani ucitelky ji umim a ucim i na jazykovych skolach dospele i deti. Bohuzel to neni mozne kvuli formalnim pozadavkum na ucitele (pedagogicke vzdelani) - a uprimne, nemaji zajem si do sveho zatuchleho hnizdecka zatahovat nekoho ciziho. Takze sve dite ucim sama a musi, chudak, ty 4 hodiny ve skole, ktere mu nic nedaji, pretrpet. Fakt bezva lekce pro zivot.
12.9.2012 1:21:25
ho dorazet takovymi protimluvy?
"Je všeobecně známo, že vysokých škol, které kvalitně připraví budoucího učitele na vzdělávací proces, je jako šafránu (pakliže u nás vůbec jsou)."
11.9.2012 18:34:59
Ano, já vlastně ještě doplním. Proč zavrhovat gramatiku? Osmileté dítě je schopné si procvičovat gramatiku na modelových větách. A nezavrhuju čtení – už pro nejmenší děti se prodávají bohatě ilustrované audioknihy, dítě si může sledovat text a přitom poslouchat zvukovou nahrávku, dcera nadšeně "četla" pohádky takto v pěti letech. Poslední dobou si zas pouští CD Rom. Syn už je schopen sledovat s porozuměním psanou podobu jazyka, poslední dobou u nás frčí Mr. Bean, Shreck…. Na dobrou noc poslouchá Sherlocka Holmese, někdy si spolu pustíme IT Crowd s titulkama. Osmileté díte se již může snadno naučit časovat slovesa v přítomném čase, používat správné slovesné tvary. Během večeře někdy trénujeme otázka-odpověď – odpověď kladná, odpověď záporná… ale někdy také překlad do jazyka. Proč by dítě občas nemohlo něco přeložit?
U nás učí jedna paní malé děti angličtinu „hrou“. Všichni se tam derou, angličtina hrou je přece IN! Nedávno mi jedna holčička předváděla, co už umí. Zpívala písničku - byla to taková hatmatilka, každé druhé slovo zkomolené, holčička vůbec nechápala, co to vlastně zpívá. Nechápu, k čemu je to dobrý. Náš soused (8 let, nadprůměrně nadané dítě) tam chodí již 3 roky. Stále tam něco vybarvujou, zpívají. Umí celkem slovíčka, ale nedá dohromady větu.

Takže já bych neodmítala čtení ani gramatiku, naopak podporuju výuku všemi smysly a všemi prostředky, každý ať si vybere, co mu bude bližší.

Winky
  • 
11.9.2012 18:30:20
jj, taky jsem doučovala několik studentů a žáků, a taky mi bylo líto, že o angličtině prohlašují, že je to pruda, otrava, pakárna, že to nechápou a že je to těžký. Po cca půl roce společné práce a spoustě "aha-efektů" byli ochotni připustit, že angličtina přeci jen k něčemu je, když ví proč a jak se to učit, když najdou smysl v jejím využití (děti a počítač = využití AJ) a způsob (nemlčet jak ryba když se ho na něco zeptám, ale naprosto jednoduše odpovědět - stylem "jo, ne, jasně, v sedm, nevím, chápu, to je dobře, díky, ahoj". A pak už šly i složitější věci.
Myslím, že hlavním cílem metodického bádání pro učitele jazyků na ZŠ by měla být definice "cizí jazyk je DOVEDNOST, nikoli jen ZNALOST", a s tím by se k výuce resp. jak bylo v článku hezky řečeno "osvojován" jazyka mělo přistupovat. A že každá úroveň této dovednosti je dobrá a užitečná. Sama jsem příznivcem toho, aby se děti nejdříve učily pouze foneticky (cca od těch 6-7-8 let), bez nároků na zápis a čtení, a až později k tomu přijít. I menší děti jsou schopné zopakovat vyslovené složité slovo, které by je v psané formě zmátlo a odradilo. Na druhou stranu si také myslím, že na jazyky není každý úplně talentovaný, a tak bych klidně souhlasila s dvěmi možnými úrovněmi dosaženého výstupu na ZŠ - ti co chtějí a jde jim to by mohli zvládnout více, ti, kterým to jde pomaleji klidně méně, ale zato správně. A druhý cizí jazyk dávala pouze volitelně a ne povinně.
kačulee
11.9.2012 17:30:17
Hezky den,
cely clanek jsem precetla jednim dechem! Jde poznat, ze pani ma opravdu mnoho zkusenosti a vi, o cem pise. Toto tema je pro me aktualni. Cely minuly skolni rok jsme s dcerkou navstevovaly Anglictinu pro deti, Helen Doron, a letos pokracujeme. Naprosto souhlasim s tim, ze je potreba u cizich jazyku prirozenost, hrava forma, pohodova atmosfera a prostredi. Nam toto vsechno zprostredkovava centrum. Deti si Aj osvojuji prirozenou a hravou cestou, lektorka vyuziva nazornost, stimuluje smysly a predklada detem mnoho hracek a didaktickych pomucek, ktere celemu procesu pridavaji na barevnosti.Je take prostor na to, aby se diteti venovala individualne (v nasi lekci je nas 6), mluvi na kazde dite a snazi se jej stimulovat, interakce je vyborna. Jak je psano v clanku, i ja mam zkusenost s tim, ze ve skole jazyk casto vyucuji nepovolani lide, kteri sami tapou - jak ma pak takovy clovek rozvijet dite? Jedna nase znama vyucuje na ZS anglictinu pouze proto, ze na skole neni k dispozici nikdo jiny a ona jedina aktualne navstevuje kurz pro dospele v Centru volneho casu. Nase navstevy v Helen Doron byly nekolikrat obdarovany nepeknymi poznamkami mych znamych i kamaradek, casto s argumentem, ze o tyto veci se ma starat skola a basta. Ja se vsak pouze na skolu rozhodne spolehat nehodlam... Kdyz se nad tim clovek zamysli, tak je to opravdu smutne...
Manka, 1 syn
  • 
11.9.2012 15:08:13
Přesně, chtělo by to víc filmů v angičtině s titulky. Jeden čas byla možnost si televizi přepnout na originální znění, ale pak se začalo vysílat jinak (neptejte se mě, nevím jak :-) a bylo to v háji. Já sama jsem se začala učit anglicky před takovými 22 roky, do dneška žiju z toho, co jsem se naučila tehdy - u soukromého učitele. Bohužel, pan profesor přestal ze zdravotních důvodů učit a bylo to v háji. Žádný jiný učitel už mi tak nesedl. A protože AJ v práci moc nepotřebuji (sem tam si něco přečíst, a to zvládnu), samozřejmě zapomínám. Nyní si občas koupím film za 50 Kč a pouštím si ho v originále s titulky. A zjišťuji, že po takovém třetím shlédnutí už rozumím mnohem víc.
Syn se začal učit na ZŠ od 3. třídy. Ten první rok se tak nějak seznamoval s jazykem a pak jsme ho dali do jazykovky "na kroužek AJ". Ve třídě ŽŠ exceluje, zná věci, které já nevěděla nikdy. Takže přesně je znát, že ZŠ nic moc. Maminky se mě na třídních schůzkách ptají, kam to syn chodí, že vůbec nemá problém. Pravda, je jazykově nadaný, od 7. třídy (vloni) má jako povinně volitelný předmět němčinu a tam také nemá problém. Ale myslím si, že kdyby byl odkázaný jen na ZŠ, nebavilo by ho to a tomu by asi odpovídaly i výsledky.
Jsem pro titulkování filmů všemi deseti!!!
11.9.2012 14:45:29
Na článek nemám žádný názor - nic nového pod sluncem.

Ze zahraničních lektorů se však také nekácím. Můj syn chodil loni (ve 2. třídě) na angličtinu k Američance, po roce neuměl nic, zato nosil papíry popsané staženými tvary (na hodinách je museli opisovat): Where´s, who´s, she´s...
Když jsem se ho zeptala, zda umí říct "Kde je moje sestra?", neměl tušení.
Lektorka studovala lingvistiku ve Spojených Státech.
Začala jsem ho učit jednoduché věty formou překladu do jazyka, procvičovat gramatický jev na stejných větných strukturách s drobnou změnou. Konečně ze sebe něco vypraví.

Osobně si myslím, že by pomohlo, kdyby se konečně přestalo všechno dabovat.
lucyová (06+08)
  • 
11.9.2012 14:14:24
Nejen v angličtině. Znala jsem např. magora, který učil mat+fyz na učňáku a hrozně rád se chlubil tím, jak těm blbým slepicím solí čtyřky, protože ty káče to prostě nehápou. Nebylo naproto vůbec reálné mu vysvětlit, že cílem jeho práce není dupat po něčím egu, ale naučit své svěřence co nejvíc přiměřeně jejich schopnostem - a tudíž že když slečny mají všechny 4, tak chyba bude asi někde jinde.
Pevně doufám, že změny ve školství půjdou i když pomalu, tak aspoň jistě směrem, kdy si tihle pedagogicky nekompetentní lidi půjdou hledat práci v jiných oborech a učit budou ti, kteří k tomu mají předvším vlohy.
Warhammer
11.9.2012 13:04:47
Vyučuji angličtinu v kurzech jako lektorka, takže hlavně dospělé, ale někdy mám i starší děti. Občas mi zůstává rozum stát nad tím, co se ve školách děje. Polovinu hodiny děti zabijí tím, že opisují z tabule slovíčka (aspoň kdyby pančelka pak zkontrolovala, jestli je mají dobře, ale často se je vesele učí i s chybami). Učí pořád lidi, co to pořádně neumí. Myslím si, že pro spoustu prvňáčků je angličtina dost zatěžující předmět, protože v první třídě se učí číst, psát a počítat - tedy to, co potřebují pro celý život a musí to zvládnout dobře. A ještě jednu věc- vím, že angličtina se dost propaguje i pro děti ze školky, ale já bych dodala, že jen pro děti bez logopedických problémů. Ty s logopedickými problémy mají dost starostí s tím, aby správně mluvily česky, natož vyslovovaly anglicky, kde některé hlásky znějí přesně tak, jak je v češtině odnaučujeme.
Lampion911
11.9.2012 10:32:58
Přiznám se, že článek radši ani nebudu číst, protože je mi z výuky AJ v Čechách tak nějak smutno. Mám vystudovaný AJ se zaměřením na vzdělávání. Těsně před zahájením mého studia ke mně chodila na konzultace učitelka ZŠ, která učila děti angličtinu aniž by cokoliv sama uměla! Tato paní učitelka učit mohla, já ne. Dále doučuji angličtinu neteře, které tempo mladého, ambiciózního učitele na ZŠ prostě nezvládají. Proč tento učitel "jede" pořád dál, aniž by si snadno zjistil, že děti nepochopily jednodušší učivo a beznadějně se ztrácejí? Že by podle hesla ŠVP za každou cenu? ~Rv Vztah k angličtině je v obou případech (u paní učitelky, která neumí anglicky i u ambiciózního lektora) u dětí naprosto nulový, děti nejsou motivované a anglicky se podle mne alespoň od těchto pedagogů v životě nenaučí. Vztah budou později v dospělosti těžko hledat a budou se AJ přetěžko učit.
Nechci být jenom kritik - pokud najdu místo pedagoga, chtěla bych také učit. Třeba záhy přijdu o iluze ~6~
Samozřejmě jsem se už setkala i se skvělými pedagogy - na gymnáziu, před lety v kurzu AJ (mimochodem fantastická lektorka, která si nyní dodělává VŠ vzdělání), samozřejmě na univerzitě ~R^
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 23 [Dalších 3 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.