12.1.2017 21:10:55 Yuki 00,03,07
Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl?
mělo by se hodnitit, kam došel, ne jak dlouho mu to trvalo a jestli to zvládl mezi prvníma nebo poslední, zvládl a to je podstatný, pak jde o zhodnocení míry zvládnutí, ale ten průběh je pochybný
ideální by bylo hodnotit nějaký probíraný jev, třeba dva týdny probírat nějaký učivo, nehodnotit, vysvětlovat, opakovat, pak dát písemku a ohodnotit zvládnutí
ale ne začít učit, druhý den vyzkoušet a ohodnotit, jak si to zapamatovali, zase něco přidat, pořád ještě chybí spousta souvislostí a taky informací, přesto se dává známka, za týden zase a klidně má děcko tři známky za jednu věc, schytá je v průběhu toho, kdy se teprve vysvětluje
to se mi nelíbí
lepší je dát všechny informace a zkoušet znalost třeba jedné kapitoly najednou
nemusí to být jednou za pololetí
taky jsme nikdy nepochopila poploletní písemky třeba ze zeměpisu, k čemu to je? když jednu známku má děcko za dejme tomu typy půd, druhou za průmysl Evropy a třetí za kdoví co jinýho a pak se to má učit na písemku všechno najednou, proč?
Odpovědět