Re: Děti si nemůžou psát úkoly v družině
Správně by to podle mě mělo být tak, že by v družině byl určený čas na dělání úkolů, prostor i pedagogický dohled a podpora, např. někdy po třetí hodině, pro děti, které tam zůstávají dlouho, a ideálně pro všechny, kdo nemají doma k učení moc podmínky. Princip domácích úkolů, které se musejí dělat povinně doma, aby se toho rodiče mohli účastnit jen posiluje sociální reprodukci nerovností, kterou by veřejné školství mělo naopak potírat (tj. zajistit všem dětem stejné šance, bez ohledu na to, kdo jsou jejich rodiče a kolik toho umí). Je spousta dětí, které prostě doma podmínky nemají, ovšem škola předpokládá, že procvičení a mnohdy i dovysvětlení látky proběhne doma. To je špatně.
jasně že to naráží na nedostatek zdrojů ve školství, ale to je otázka politických priorit...
Odpovědět