19.2.2014 8:12:41 Marie-Ellena
Jak dlouho se vaše děti denně učí?
Jistě je to jiné a zcela individuální, ale syn (3. třída) trénuje skoro celé odpoledne - vyjmenovaná slova, násobilka, čtení, angličtina...není hloupý, že by mu to nešlo, to bych ho tak "nemučila", je jen zbrklý a nepozorný. Ale učitelka mě začíná lézt na nervy - v pondělí jim řekne, že v úterý budou psát velký diktát. Fajn, učíme se vyjmenovaná slova, opakujeme, trénujeme (i na PC, aby to měl zpestřené) a bác, v úterý píšou velkou písemnku z prvouky. Ve středu jem řekne, že ve čtvrtek budou psát z matiky z malé násobilky. Fajn, trénujeme násobilku a frk, píšou překlad z angličtiny. Apod. Na výzo bez potíží rozdávala ve velkém čtyřky i pětky. Včera syn přinesl trojku z matematiky ze sčítání pod sebe. Psali 4 příklady - 1. správně, 2. špatně opsal zadání, ale matematicky správně, 3. správně, opravený, jale jaože chyba, 4. správně. Tak to už mě vytočilo, že mu správně vypočítaný příklad zaškrtne jako špatný.
Navíc mi to její známkování přijde zcela demotivující, když v diktátě na vyjm. slova dá dítěti dvojku za to, že POUZE zapomněl jednu čárku nad písmenem A, jinak vše správně. Jak si má to dítě pak připadat, když má stejnou dvojku jako někdo, kdo udělal tzv. hrubku?
Máte podobné zkušenosti? Jak to řešíte? Nebo se na to mám vybodnout? Ale to se mi moc nechce, syn je (zatím) takový poctivý, každá horší známka ho mrzí, sám chce trénovat, nechci to v něm ubít.
Zajít za ní a promluvit s ní? Nebo co si o tom myslíte? Řeším kraviny?
Odpovědět