| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Budou děti nešikovné kvůli tabletům?

 Celkem 21 názorů.
 Markéta, kluci 12 a 5 
  • 

Tak nevím 

(29.4.2014 16:00:24)
Jsem v tom taková rozervaná.

Na jednu stranu mi to přijde blbé, že se prý zhoršila schopnost dětí vstřebat informace z učebnice, když já to dávala (a dávám).

Na druhou stranu si říkám, že přístupnost informací je úplně jiná, než byla před třiceti lety, je teda fakt nutné narvat si do hlavy všechny ty kroužkovce a láčkovce?

Nenastal čas na změnu školství?

Teď zrovna koukám kolem sebe na dlouhém jednání, poznámky na papír si z 15 lidí dělají 2, jinak všichni na počítači. Je teda tak tragické, že děti upřednostňují tuhle formu?

Holt naše generace byla devastovaná televizí a takhle generace počítačem.
 Rebeka+2 


Re: Tak nevím 

(29.4.2014 17:56:57)
Nic proti kroužkovcům a láčkovcům - trénuje to paměť! Moje děti jsou třeba v počtech mnohem lepší než já - když jim kontroluju úkoly, kolikrát se zapotím... protože to už běžně nepoužívám, nejsem v tom trénovaná. Přirovnala bych to ke sportu - člověk v kondici se při pohybu cítí mnohem líp a přináší mu to mnohem větší radost, než netrénovanému, který to pak raději už ani nedělá. Myšlení myslím funguje na stejném principu. Budeme-li mu dodávat podněty (a to ještě bůhvíjaké úrovně) stále jen z obrazovky, musí nám dle mého názoru nutně zakrnět. Bude se nám pak vůbec chtít přemýšlet a pamatovat si - když jde "všechno" vygooglit?

Nejsem vůbec proti používání počítačů a tabletů třeba k tvoření referátů, grafů, prezentací atd., na to je to super. U mladších školáků dávám rozhodně přednost ručnímu zápisu poznámek, vlastnoručním obrázkům, nebo aspoň vystřiženým, vlepeným (motorika). Naopak ať se klidně naučí ve škole třeba upravovat fotky, videa na počítači. Ale k čemu tyto přístroje potřebuje čtyřleté dítě???
 Jája 
  • 

Re: Tak nevím 

(30.4.2014 8:28:28)
A hlavně formulace, že s tablety a mobily "pracují už tříleté děti". Ony fakt pracují? Nebo si na těchto zařízeních hrajou?
 Filip Tesař 


Re: Tak nevím 

(30.4.2014 8:46:32)
Nemusíme si v hlavě držet a hlavně tam cpát všechny kroužkovce a láčkovce, ale to není vůbec o tabletech, ale o celkovém stylu výuky. Pořád se většinou, hlavně na základkách, učí víceméně stylem norimberský trychtýř = nalejvárna: odříkat informace, které mají být uloženy ve stejném formátu, a při zkoušení ideálně zopakovány stejným způsobem. Nějaké poznatky si člověk do hlavy uložit musí, hlava se mu na externí disk nepřipojí, ale informace by se měly hlavně podávat ve vzájemných souvislostech, potom i méně znamená více; nemusí jich být tolik, ale dá se k nim snadno přidávat.

Ono poznatky, které jsou spojeny s jinými, se do hlavy dostanou snáz a líp v ní drží, a na druhou stranu, něco vygooglit se taky často nedá jen tak - pokud nehledám úplně nejjednodušší zdroje informací, třeba internetová fóra. Pokud hledám kvalitnější informace, musím už do začátku něco sám vědět, jinak to nenajdu.

Tablety jsou pro malé děti samozřejmě důležité! Zvyšují totiž počítačovou gramotnost. Človíček, který si jako mrně hraje na tabletu, bude v pozdějším věku umět dobře pařit na konzoli, podobně jako ten, který si hraje s mobilem, bude později umět vykecávat se po telefonu.

Ale ať už je rozvoj techniky jakýkoli, pro malé dítě budou pořád vhodnější kostky a později tužka, než svítící nesmyslík a tablet. Motorika, zvlášť jemná (prstová) je úzce spojena s řadou mozkových funkcí, v prvé řadě řečovou (jak s výslovností, tak s vyjadřovacími schopnostmi). I hrubá motorika je s mozkem spojena, a její vývoj může zřejmě nejvíce ovlivnit vývoj mozku do nějakých pěti let věku. Individuální rozdíly existují, třeba Stephen Hawking se hodně vymyká, ale myslím, že spíš platí, že i k tomu googlení bude mít v průměru lepší předpoklady člověk, který netrávil první léta života u tabletu.
 stormer 


Re: Tak nevím 

(1.5.2014 17:12:50)
Přesně tak....
 net 
  • 

Re: Tak nevím 

(30.4.2014 14:48:37)
Myslím, že pracovat v tomto smyslu znamená "používat" ~;)
 bromelia 


Re: Tak nevím 

(30.4.2014 10:21:04)
Tak nevím? Kroužkovci, láčkovci, přemyslovci, vyjmenovaná slova... Vše se dá na počítači najít. Paměť, vůli, vytrvalost a šikovnost na něm děti nenajdou...
 Markéta,kluci 12 a 5 
  • 

Re: Tak nevím 

(30.4.2014 10:34:41)
Nepíšu nic o vyjmenovaných slovech, nebo jo?

Jen mi přijde divné, že se mnoho předmětů učí úplně stejně, jako když jsem do školy chodila před více než třiceti lety já, přitom přístup k informacím je někde úplně jinde. Nevím, jestli zrovna drcení kroužkovců a láčkovců a jiných ovců je k něčemu dobré, nemám pocit, že bych si z toho cokoli odnesla. Vůbec mi připadá, že dějepis,zeměpis a přírodověda by se daly učit výrazně jinak a lépe, než se to děje. Myslím, že paměť se dá trénovat i jinak než tím, že do sebe vstřebám mnoho stran textu, který mě nezajímá a který při první příležitosti s chutí zapomenu. Nejlépe si pamatuju informace, u kterých jsem musela vynaložit námahu na jejich získání a se kterými jsem dál nějak pracovala.


Zase jsem ale nadšená ze způsobu výuky matematiky, čeština a angličtiny, to jo.
 iva 
  • 

Re: Tak nevím 

(30.4.2014 11:26:49)
ja to beru takhle. Jako doktor si muzu vsechny nemoce vygooglit. Ale chodim 6 let do skoly a tam se je ucim nazpamet, abych vubec pozdeji vedela, ze takove nemoci existuji a pak uz si o nich muzu googlit. Proste kdyz nevis, ze lackovci vubec existuji, tak si o nich nemuzes googlit.
 katka+synek2007 


Re: Tak nevím 

(2.5.2014 23:33:52)
To je pravda, ovšem taky je pravda, že škola za nás to lila tak suchopárně, že člověka od těch informací spíš odradila než přitáhla: "Nauč se, co máš v sešitě, moc nad tím nepřemýšlej, a nedej bože, když to řekneš svými slovy." Já tímhle přístupem trpěla jak zvíře, bez nadsázky. Myslím, že teď už to tak tragické není, ale syn je ještě předškolák, tak to tak detailně nevím. Taky mám dojem, že se to dost liší škola od školy a často i učitel od učitele (trochu se ve školním prostředí pohybuju pracovně).
 Žžena 


Re: Tak nevím 

(6.5.2014 20:19:33)
To "škola za nás" je pěkný klišé. Vždycky byli lepší a horší učitelé. Ti lepší učili v souvislostech a zajímavě i před třiceti lety, ti horší... existují i dnes, no.
Já jsem při své školní docházce fakt nezažila JEDINÉHO učitele, který by vyžadoval učení se věcí ze sešitu zpaměti a nesnesl vlastní formulace. NAOPAK jsme byli hodně podporovaní k tomu, abychom to říkali vlastními slovy.
 jentak 
  • 

Re: Tak nevím 

(7.5.2014 11:01:34)
No tos měla štěstí, já to měla naopak - až na výjimky vyžadovali přesně citace ze sešitu, protože učitel přece nejlíp ví, jaká je správná formulace. A pak se klidně stávalo, že z fyziky měl jedničku ten, kdo přesně recitoval sešit, ale nechápal z uvedeného absolutně nic.
 Helena 
  • 

Re: Tak nevím 

(3.5.2014 0:17:33)
Tak proč to nejdeš zkusit učit?
 Markéta, kluci 12 a 5 
  • 

Re: Tak nevím 

(6.5.2014 14:24:04)
Protože jsem to nevystudovala, živí mě něco jiného.
 sedliacka 
  • 

Re: Tak nevím 

(5.5.2014 10:59:45)
Ja s tebou Markétka súhlasím. V robote som sa smiala, keď moji rovesníci (45-50) teraz vytiahli kalkulačku a zratúvali 15+20. Nebudú si predsa namáhať mozog. Tak prečo to nechceme uľahčiť našim deťom? Suché prednášanie učiva niektorých "tiež učiteľov" nenadchnú a neprínútia dieťa sústrediť sa.
Môj malý má 6 rokov. Do školy ešte len pôjde, vie abecedu, ak sa mu chce prečíta aj napíše, a rátať vie do 1000, zratúvanie ďalších tisícok nie je problém, násobiť, sčitávať, odčítavať. Na tablete je denne. To či si dieťa niečo bude vedieť vygugliť, alebo nie, nezáleží akou formou sa budú v škole učiť, ale ako sa mu venujete vy sami. Občas ma zabije takou otázkou, že sama musím použiť net, aby som mu nedávala nepravdivé informácie.
Veď sa pohnite do predu. V škôlke majú interaktívnu tabuľu, kde píšu, kreslia prstom, jednoducho zmažú tlačítkom. Prečo je nutné v školách stále používať prašné kriedové tabule, samá čmuha?
 vetvicka 


Re: Tak nevím 

(5.5.2014 21:22:00)
Mně fascinují vaše odpovědi typu, proč se ve školách učí jako za starých let? Proč se používají křídové tabule atd? Nevím s jakými školami máte zkušenosti, ale opravdu si myslíte, že se učí stále stejně? Přemýšlejte!
V dnešní době je běžné mít ve třídách interaktivní tabuli i na 1. stupni a rozhodně se na školách učí v souvislostech. Je pravda, že škola od školy a učitel od učitele to může být jiné, ale po staru se snad neučí nikde.
Nebo si myslíte, že se vyvíjí všechny odvětví, jen školství je pořád stejné?
Ze "starého školství" mi chybí jediné a to úcta k učitelům!
 Aknel 
  • 

Re: Tak nevím 

(5.5.2014 22:19:21)
Ani já nevím, dcera je již v páté třídě. Nastoupila do školy s klasickou výukou. Od druhé ji ve škole zlepšily a začaly s lepší, novější metodou výuky. Když jsem se ve třetí třídě pozastavila nad tím,že má dcera jedničky z matematiky, ale tvrdí že 3*7 je 19, bylo mi vysvětleno, že JÍ TO DOJDE. Vydržela jsem čekat ještě půl roku a pak jsme fofrem utíkali do školy s biflováním násobilky i vyjmenovaných slov.....V této škole má i výuku na PC a interaktivní tabule, zpracovává projekty...... Jen ty jedničky se změnily na trojky( odpovídají přesně jejím znalostem).
Tablet má od třetí třídy, přístup k PC od první třídy a když ji chci potrestat, tak nemá ani trochu cenu ji je zakazovat, protože tablet (teď jsem koukala) je již 8 dní nezapnutý a PC dcer jsme již minimálně 14 dní nezapli ( je sice dcer, ale heslo znám jen já a manžel - máme ještě jednu 6 letou). Nemám pocit, že by na spolužáky ztrácela, umí hrát hry, najde si co potřebuje- od školních věcí, jízdní řády až po cokoli co ji zajímá. Jedinou připomínku, kterou má ohledně našeho omezování je, že nezná Ordinaci v růžové zahradě(chodí totiž spát v 20,00 hodin),a tak se pak druhý den "nechytá".
Podle mě některé věci opravdu na internetu najdete, ale jiné prostě do té hlavy nedostanete jinak než nalitím. A tříleté dítě sice umí rychle mačkat knoflíky na klávesnici ,myši.... , ale určitě je pro něj zajímavější informace,že malí králíčci jsou po narození slepý, než že po třetím levlu je lepší hru restartovat než se nechat ve čtvrtém zasebevraždit.
 Markéta, 2 děti 
  • 

Re: Tak nevím 

(9.5.2014 11:49:55)
Tak to poslední zmiňované bych tak nezatracovala, souvisí to s myšlením, jaké strategie člověk použije, aby dosáhl urč. cíle, učí se rozhodovat. Já mám ještě malé děti, hrajeme člověče, mlýn a podobné ptákoviny, děti se učí dodržovat pravidla a reagovat tak, aby byly při hře úspěšné... .Je to docela fuška a zkouška trpělivosti mé i dětí, navíc pracujeme s hypotézami (co se stane, když udělám tohle..). Pro děti je určitě mnohem lepší, když s nimi hry hraje dospělý a je jim průvodcem i rádcem, ale co když nemá zrovna čas nebo náladu? Holt nastupuje oblíbená metoda pokus-omyl, chytré děti si pak úspěšnou strategii zapamatují a umějí ji aplikovat při dalších hrách.
Jako pedagog jsem proti všem extrémům, tablety bych nezakazovala. Ale proč stresovat děti tím, že jim na tablet vymezím dobu od -do? Copak takhle budou relaxovat? Relax je pro každého člověka, který organizaci bere jako nutné zlo, to právo dělat si, co chci a co mě baví. A když chci zrovna vyhrát nad mafiánem, zabere to dvě hoďky, jak mám teda u toho relaxovat, když mě tlačí čas?~n~
~
 pochybovač 
  • 

No některé děcka jsou od přírody soutěživé a bojovat ve hře je pro ně výzva .... 

(26.5.2014 18:48:27)
 učitel 
  • 

Re: Tak nevím 

(26.5.2014 18:41:11)
.
 Babi Bohu 
  • 

Re: Tak nevím 

(5.5.2014 11:16:41)
Zdravím všechny. Myslím, že v té poslední větě jste TO naprosto vystihla :-) Každá generace je technikou posunuta vpřed, ale s devastujícím účinkem na psychiku. Je to věc odpovědnosti každého jedince. Za děti odpovídají rodiče. Hlavně oni by se měli zajímat, co jejich děti dělají nejen doma, mimo domov, ale i ve škole. Použití tabletů by mělo být pod odbornou konrolou každého pedagoga. Odborný pohled směřuji zejména ke zdravotním hlediskům - kdo zkusil používat tablet jednu hodinu /60 minut/, dobře ví, jak je to náročné na jemnou motoriku ruky. Po 10 minutách nastává křeč v oblasti zápěstí a ruka "tuhne". O rozvoji grafomotoriky nemá, v případě častého používání tabletů, smysl mluvit. Komenský převzal od španělského myslitele Viva /Vives/ perfektní myšlenku, kterou volně předkládám: "Vše, co projde rukou, projde i hlavou." Ovšem tady je třeba zmínit právě ten významný faktor psaní rukou. Je pravda, že v té době ještě nebylo písmo vázané, ale už samotná grafomotorika vyvinutá při psaní písmene byla, je a bude naprosto klíčová pro ukládání do dlouhodobé paměti. Psaní ve smyslu grafomotorické činnosti má však ještě mnohem důležitější význam - a to pro rozvoj myšlení jako takového. Tož tak. Hezký den všem. BT

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.