| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč se děti bojí školy?

 Celkem 62 názorů.
 Simča a dcery *1988 a 1997 


Posměch za špatné známky? 

(22.4.2013 9:15:03)
Raguji na větu: ".... Když není dítě zrovna jedničkář, může se bát toho, že se ztrapní, anebo si o něm ostatní budou myslet, že je hloupé...."

Z doby své vlastní školní docházky v prvěku ~t~, ale i z docházky mých dcer mám pocit, že cílem posměchu je právě spíše "šprt" jedničkář, než "hrdina" se špatnými známkmi....
 Ráchel, 3 děti 


Re: Posměch za špatné známky? 

(23.4.2013 11:46:00)
záleží na tom, na jaké jsi škole. chodila jsem na jazykovku a kvůli známkám, jsem byla za debila. nic příjemného.
 Evelína 
  • 

Re: Posměch za špatné známky? 

(29.4.2013 10:17:59)
Přesně tak. Hrdinové jsou ti, co vyrušují, jsou drzí, nemají věci v pořádku, různě šikanují spolužáky.
 Myss 


Re: Posměch za špatné známky? 

(4.5.2013 10:01:54)
Úplně přesně.Blbečků je víc,vytvoří skupinu a šikanují ty jednotlivce-normální slušné děti.Drtí je za to,že něco umějí.Celá společnost je taková.
 Líza 


Re: Posměch za špatné známky? 

(4.5.2013 10:07:40)
Myss, no jasně, děti jsou zlé, blbečků je víc, celá společnost je taková, všechny školy jsou makové.
Možná by stálo za to přestat generalizovat.
 Myss 


Re: Posměch za špatné známky? 

(4.5.2013 10:21:04)
víš Lízo,asi se ti to nečte nejlíp,když možná tvé dítě není geniální.Ale to moje taky není.Blbečky já myslím ty,kteří dělají peklo těm normálním-slušně se chovajícím.A co jsou slušně se chovající?No,jsou to děti,které druhým neškodí,nedělají naschvály,nevysmívají se a jsou fér.Ale sama víš,že i mezi dospělými abys pohledala.Nebo tam u vás je to jinak?
 Líza 


Re: Posměch za špatné známky? 

(4.5.2013 20:52:11)
Myss, jedeš si pořád dokola jedno. Blbé děti doma nemám, přesto mají úplně jinou zkušenost než vy. Možná jste měli smůlu. Když tě tak ale čtu, běží mi hlavou, že kdo je a priori nastaven ukřivděně a nepřátelsky, tak sám křivdy a nepřátelství přitahuje... no hodně štěstí...
 Ewwaa 


Re: Posměch za špatné známky? 

(4.1.2019 22:00:14)
Jasně, ona škola je spíš o tom, jaká se vytvoří vztahy. Na škole kam chodí moje mladší děti se neznámkuje a nikdo nezná kdo je nejlepší a nejhorší, i když je jasné, komu jde něco lépe a komu jde něco hůře. Ale hodně je to na atmosféře a na tom, jak dospělí pomohou celý systém vztahů zvrátit.
 Zdena 
  • 

Úzkostné matky mají úzkostné děti 

(22.4.2013 9:39:01)
Nejhůř na tom jsou děti matek, které mají potřebu je vést k dokonalosti. Potom mají pořád pocit, že nic není dost dobré. A další věc, proč se takové děti bojí školy, jsou jejich spolužáci a spolužačky, kteří jsou vychováváni bez pravidel, jen s tím, že mají na všechno právo, hlavně právo si cokoliv urvat. To musí být pro uťápnutější děti úplná pohroma.
 JankaP 


Někdy je to porucha vstřebávání živin 

(22.4.2013 9:50:25)
Znám pár takových dětí.
Jedno si nesedlo s pani učitelkou, změna učitele změnila i vztah ke škole.
U dalšího dítěte se jednalo o poruchu vstřebávání živin, která způsobovala, že mentální námaha vyvolávala bolesti hlavy a břicha. Tady se stav změnil po homeopatické léčbě. Zmizely nejen bolesti, ale dítě i fyzicky lépe prospívá, snížila se nemocnost (záněty středního ucha a jejich dlouhodobé následky).
 Markét 
  • 

Strach ze školy??? 

(22.4.2013 12:03:58)
A tenhle článek myslíte vážně?? Tak že bychom školu zrušili úplně,aby děti nebyly vystresované? A co s dospělými?Někteří také chodí do práce se strachem. Školou jsme si prošli všichni,někdo s menšími,jiný s většimi problémy, ale zvládli jsme to.Dneska rodiče dětem vymetají cestičky,aby vše proběhlo hladce a když nastane nějaký problém, děti moc neví,jak ho řešit.
Uz samotný titulek mě teda celkem nadzvedl ze židle - rozhodně nevěřím číslům,která jsou v článku uveřejněna a spíš než strach ze školy,bych to nazvala strach z toho,že zklamu rodiče.Ti mají dnes na děti velké nároky a děti se je snaží plnit.Bohužel ne všechn děti na to mají.
Jsem moc zvědavá na další příspěvky. Hezký den
 Xantipa. 


Re: Strach ze školy??? 

(22.4.2013 13:04:49)
Tak čísla nehodnotím, to nejsem schopná posoudit, ovšem podobným bagatelizováním problémů a strachů dětí se skutečně nic nevyřeší. A navíc jsem přesvědčená, že na děti jsou kladeny stále vyšší nároky - třeba v porovnání s generacemi zpátky.
 Jája 
  • 

Re: Strach ze školy??? 

(22.4.2013 15:03:44)
Taky mají větší znalosti, nebo možnost ty znalosti nabýt. Když jsem já dělala příjmací zkoušky na střední školu, měla jsem příklady z matematiky z 50.let. To, co my jsme brali už na záladní škole, se v 50.letech bralo až na škole střední. My už jsme měli možnost dívat se na TV a třeba z přírodopisu jsme znali víc zvířat a ostatních reálií než děti o generaci před námi. Oni mohli na film jen do kina, my už měli doma televizi a filmy každý večer. I počítač a internet je výborným nástrojem pro poznávání. Dneska je to podobné. Už šestileté děti byly s rodiči u moře, častokrát i letěly letadlem, některé mají rodiče s odlišným mateřským jazykem, takže ve věku 6 let dovedou mluvit dvěma jazyky. To všechno dřív tak obvyklé nebylo, nebo to aspoň nebylo u takového procenta obyvatel. A že rostou nároky? No, rostou, všechny možné přístroje (PC, auta, tablety, notebooky, čtečky, pračky a co já vím, co ještě) musí lidé běžně obsluhovat, musí rozumět aspoň základům. Pokrok se prostě nezastaví. Tlak není jen na děti, tlak je i na dospělé, a to dost velký. Kolik dospělých chodí denně se strachem do práce, někdo proto, aby se tam nic špatného nestalo, jiný proto, že neví, jestli bude mít práci ještě zítra. Nemáme to jednoduché, ani děti, ani my, dospělí.
 Ufonka 


Re: Strach ze školy??? 

(22.4.2013 21:44:20)
Souhlasim s naroky kladenymi na deti ve skole. Dcera je ve 2. tride a musi znat z pameti spojky, a to vsechny. Dale jiz cisluji slovni druhy ve vetach. Toto jsou tak narocne ukoly pro osmilete deti, aznje mi z toho smutno... dnesni deti jsou chudaci...
 Ufonka 


Re: Strach ze školy??? 

(22.4.2013 21:46:58)
Tedy souhlasim s tim, ze naroky na deti ve skole jsou vysoke:-)
 Myss 


Re: Strach ze školy??? 

(4.5.2013 9:19:26)
nároky jsou stejné.S přetěžováním dětí absolutně nesouhlasím.Jedině tak odpoledními kroužky-aby měli rodiče o děti postaráno.
 Pohodarka1 


Re: Strach ze školy??? 

(22.4.2013 23:16:10)
Je pravda, že na děti jsou kladeny stále vyšší nároky, ale přesto mi připadá, že školství na ZŠ upadá a děti nemají takový přehled, jaký jsme měli my. Samozřejmostí je dnes počítačová gramotnost, ale v mateřském jazyce napsaný diktát je katastofa. Na kritiku mi děti odpoví: "No a, Word mi to opraví a bude".Stejné je to i v zeměpisu a ostatních humanitních předmětech, proč se to učit, když jim to tetička Wikipedie najde? Škola má sice své nároky, ale na vzdělanosti, myslím, nepřidá~d~
 Marico 
  • 

A co učitelé, kteří se bojí svých žáků? 

(28.4.2013 16:07:35)
Strach ve škole většinou nemá nic společného s vyučováním, ale s přestávkami. Děti dnes řeší mnohem složitější sociální vztahy než jsme řešívali my. Jsou mezi nimi mnohem větší rozdíly. Stačí, aby přišlo dítě do školy v opraném tričku místo v Nextu a hned je za outsidera a terčem posměchu a nadávek, které se dnes bohužel velmi často točí kolem "matek" a jiných členů rodiny. Chtěli byste chodit někam, kde vám nadávají, že vaše matka je...? A co s tím můžou dělat učitelé? Budete se možná divit, ale sami toho moc nesvedou. Když se proti nim postaví třída, která agresora kryje, občas se sami musí bát, třeba kde najdou svoje fotky s vtipným komentářem. Jediná šance je, když škola hned od první třídy skutečně spolupracuje s rodiči všech žáků. Takových škol není moc, ale najdou se. Pro učitele je to mnohem náročnější než samotné učení, je to vlastně jejich druhé povolání - sociální pracovník. Práce se vztahy ve třídě zabere až 20 procent celkového času na výuku, ale aspoň pak děti doma strachem nezvrací. Ale svalovat vinu za strach ze školy jen na školu je jenom populistická berlička, která zase přehazuje povinnosti z rodiny i z dětí samotných na instituci. Ani samotná škola, ani samotní rodiče, ani samotné děti ten problém nevyřeší. Musí spolupracovat.
 Myss 


Re: A co učitelé, kteří se bojí svých žáků? 

(4.5.2013 9:22:47)
S tímto bezvýhradně souhlasím!!!
 .Katka 


Re: Strach ze školy??? 

(22.4.2013 20:27:24)
Chodit to práce se strachem? Takový masochismus si nedovedu představit.
 Myss 


Re: Strach ze školy??? 

(4.5.2013 9:23:37)
a kde žiješ?Na jiné planetě?
 Hujda 
  • 

Re: Strach ze školy??? 

(23.4.2013 10:42:05)
Nároky doby jsou jiné jak před 25 lety, ale ne zas o moc. Učivo se rozvolnilo z 8 let na 9. Velká většina učitelů musela snížit své nároky např. i vlivem většího množství "různě" nadaných žáků, dřív se ti pomalejší jednoduše poslali do zvláštních škol, vyrovnávacích tříd, to už teď nejde. Děti s různými poruchami učení tvoří zhruba čtvrtiny třídy, poradny pro jistotu něco najdou téměř každému, takže někdy je to i třetina třídy. Zajímavé je, že přestože v doporučeních je vcelku pěkně popsáno, co s takovým žákem trénovat, aby se jeho oslabené funkce zlepšily, jen malá část rodičů se toho chytí a začne jednat, trénovat, docházet na reedukace atd. Ono to zabírá spoustu času i sil... Dobře vím, že ne všichni učitelé dbají pokynů PPP a chystají dětem extra práci (diktát lze také připravit s předepsanými slovy a vynechanými těmi slovy, ve kterých máme zkoušené jevy). Při péči o 28 dětí, kdy je každé individualita, máme tam 2 nadané, 5 s poruchami učení a 2 celkově méně nadané, je prostě jednodušší dětem s poruchama diktát o poslední větu zkrátit a tím jim dát jen více času na kontrolu. Ale povědomí o poruchách učení je v dnešní době standard a každý učitel už si aspoň základy péče o tyto děti osvojil a používá je. O slovní hodnocení rodiče nestojí, málokdo si o ně zažádá, je to škoda, spoustě dětem by to opravdu pocity ve škole zpříjemnilo.
Ano, děti sice umí obsluhovat moderní přístroje, chce se po nich už na 1. stupni ZŠ, aby vyhledávali informace na internetu, ale odpadají zase dovednosti typu starosti o hospodářská zvířata a práce na zahradě. Prostě něco je nahrazeno něčím jiným. Učení se dost posunulo z klasického drilu do her, projektů apod. Ale jestli si někdo myslí, že se násobilku či vyjmenovaná slova naučí jen hrami, tak se plete, tam je ten dril prostě potřeba, hry to mohou akorát zpestřit.

Určitě je potřeba přijít na kloub dětskému strachu, nebagatelizovat to. Pak zjistit, co se s tím dá dělat, jestli zmírnit vlastní nároky, začít s dítětem pravidelně pracovat, aby mělo možnost zlepšit se a nezažívat denně flustraci, že učivu zase nerozumí. Nebo se problémy týkají šikany či jen špatných vztahů ve třídě nebo vztahu učitel - žák. Ať už je ale příčina jakákoliv, je hlavně na rodičích, aby dítěti pomohli se z toho vymanit. Rodiče si musí denně najít chvilku na popovídání (popř. zajistit psychologickou péči), rodiče mohou komunikovat se školou, žádat určitá opatření popř. změnit školu, což může znamenat dojíždění, novou adaptaci dítěte atd.
 Xantipa. 


Re: Strach ze školy??? 

(23.4.2013 11:42:27)
Hujdo - s tím nesouhlasím - učivo se nerozvolnilo, ale naopak přibylo a narvalo se do devíti let. Stačí se podívat na první stupeň, kdy a jak dlouho se bere násobilka, vyjm. slova, vzory u podst. jmen, shoda podmětu s přísudkem apod.
Ty děti nejsou stroje, jsou to děti a jejich mozek je stejný jako před x lety, jen my na ně máme nároky bez ohledu na to, jaký je přirozený vývoj a pak se divíme stresu u dětí a dokonce - žaludečních vředů u dětí způsobených stresem, což téměř nebývalo. Ty děti nemají čas na lítání venku, na nic, všechno se točí kolem školy a kolem tzv. smysluplného rozvoje. Tak jako dospělí si připadají jako kružítka a volají - už dost, tak děti jsou na tom stejně, jenže mlčí a trpí.
 Myss 


Re: Strach ze školy??? 

(4.5.2013 9:39:43)
Tak Xantipo nevím,o jakém typu školy Ty tu mluvíš.Máme na mysli obě normální základní školu,kde jsou děti do 1140 či 1235h (na prvním stupni)?Pokud děti nezahltíme každodenními odpoledními kroužky,zbývá dost času na minutové procvičení toho,co bylo ve škole i na hraní.
 Myss 


Re: Strach ze školy??? 

(4.5.2013 9:26:34)
Krásný příspěvek,přidávám se.
 bleděmodrý vamp 


Re: Strach ze školy??? 

(27.4.2013 17:26:05)
Je škoda, že škola více bere než dává. Já jsme se jako dítě chtěla učit a učila jsem se sama už v předškolním věku. Naučila jsem se číst, psát mě naučila o dva roky starší kamarádka.
Když jsem přišla do školy, připadala jsem si skoro jako v blázinci. Zablokovala jsem se úplně, abych nevnímala co se tam děje. Co jsme chtěla vědět, jsem si našla v knihách doma. Škola se možná už přežila. Mimochodem víte, že Komenský byl až do šestnácti let negramotný?
 Warhammer 


Rada s PPP mi připadá úsměvná 

(22.4.2013 12:31:03)
Pokud řeším problémy s dítětem ve škole, obvykle potřebuji řešení v horizontu týdnů.Pokud vím, tak domoci se návštěvy v PPP nelze dřív než za čtyři měsíce.
 Eržika. 


Re: Rada s PPP mi připadá úsměvná 

(22.4.2013 18:05:23)
Správně, získání jediného razítka (protože to první od odborníka, ale bohužel v jiném městě a nikoliv pod hlavičkou PPP, nestačilo) mi trvalo v místní PPP 5 měsíců...
 Hilly. 


Nikomu snad není příjemné, když je 

(22.4.2013 16:06:44)
neustále podroben pozorování, případné kritice, srovnávání. V našich školách pro nějakou individualitu není moc místo, musí se plout v proudu. Jak tu někdo psal, když je někdo jedničkář, tak je bedlivě sledován a porovnáván spolužáky zase třeba v jiných ohledech, aby si trochu zvedli vůči němu sebevědomí, když ne, tak dostává zase "sodu" od učitele. Ještě na střední mě udivovalo, jak si vůbec mohou dovolit učitelé chrlit negativní emoce na žáka, který třeba dostal pětku..dostal, no a co, je to jeho věc.
Osobně jsem ráda, že už nemusím chodit na ZŠ ani SŠ. VŠ systém mi vyhovoval daleko více, než neustálý stres, jestli náhodou zrovna dnes nebudu "tasená".
 Jája 
  • 

Re: Nikomu snad není příjemné, když je 

(22.4.2013 18:39:29)
Na VŠ nás brali jako dospělé a spíš partnery. Na SŠ jen někdo, na základce jsme byli děcka, taky jsme tam občas páchali různá alotria. Jenže za nás to bylo tak, že když si učitel postěžovat rodičům, byl doma mazec, občas i s ručním vysvětlením. Dneska by rodiče seřvali učitele, že si stěžuje na jejich "super vzorné" dítko.
 Saina 
  • 

Re: Nikomu snad není příjemné, když je 

(22.4.2013 20:28:08)
To jo. Pracuji na tom se učitelkou stát a občas si říkám, zda to je dobrý nápad. Co může učitel s dítětem v současné době dělat, aby - nerušilo v hodinách - nosilo pomůcky - chovalo se v mezích únosnosti atp? Přes rodiče už to tak snadno nejde, na známky ty problémové děti většinou kašlou, na nějakou poznámku či důtku taktéž... moc doufám, že jsou to jenom přehnané poplašné zprávy a předsudky a ve skutečnosti to není tak zlý..
 Dana, dvě děti 
  • 

Re: Nikomu snad není příjemné, když je 

(22.4.2013 21:35:38)
Je to horší, než si dovedete vůbec představit:-(. Učím už 23 let a lituju, že jsem si nevybrala něco jiného. Viděla jste film Bastardi? Je to hodně blízko realitě.
Já chodím do práce s úzkostí, ne kvůli masochismu, ale kvůli obživě.
Každý týden si vyslechnu urážky typu pí.a, ku.da, studenti výhrůžně vstupují do mého prostoru. To proto, že jim nechci dovolit, aby o hodině jedli, spali, nebo měli sluchátka. Studenti nechtějí dělat vůbec nic. Je těžké je zaujmout - nikdy nebudu tak poutavá, jako PC hra, sex, nebo technopárty. Někteří kolegové už rezignovali a učí do prázdna, o to těžší je pak chtít, aby u vás studenti fungovali normálně. A přetěžování? Ani náhodou. Kvůli financování musí všichni projít.
Perla jisté kolegyně: ,,Proč mu tu čtyřku nedáš, když tam má pět pětek? Vždyť máš známek dost."
 Myss 


Re: Nikomu snad není příjemné, když je 

(4.5.2013 10:15:01)
Dano a to jsou studenti-snad ne na gymnáziích?Doufám,že syn uteče příští rok ze základky (5tř.) na gympl,páč tam kvůli chování dětí jen přežívá.Myslela jsem,že na gymplu už je to s dětmi lepší,že většina těch darebáků zůstává na ZŠ a pak jde do učení.Aspoň my jsme to na gymplu měli v pohodě.Jenže,to byla opravdu jiná doba.Velmi obdivuji učitele,že tohle jsou ochotni snášet.Já bych je tam všechny srovnala a...asi bych ze školy letěla,páč by si rodiče přišli stěžovat,že jejich frackovi nějaká učitelka ubalila jen tak,pro nic za nic.A co to jsou za rodiče,kteří si tohle myslí????Copak ty svoje děti vůbec,ale vůbec neznají??
 Jirka 
  • 

Strach 

(22.4.2013 23:21:46)
Myslím, že jistý strach se snoubí se zodpovědností. Dnešní děti se bohužel nemají čeho bát. Nároky škol jdou za poslední roky dolů a to rapidně. ZŠ bojují o žáky a nechtějí si to rozházet s rodiči. Proto jsou všichni již od prvního stupně šikovní a mají jednušky - jen nemají znalosti! Paradoxně není dobrá učitelka, která naučí, což není zadarmo a musí i žák s rodiči proto něco dělat, ale dobrá je učitelka, která po dětech a rodičích nic nechce, nedává domácí úkoly a rozdává jedničky za nic!!! To se líbí rodičům i dětem! Pokud se dítěti nedaří, tak si rodič zajde pro potvrzení o nějaké poruše, které se rozdává plnými hrstmi. Školství je v krizi, která nemá obdoby!
 Xantipa. 


Re: Strach 

(23.4.2013 11:37:41)
Do dětí se rvou encyklopedické znalosti a pitomosti, že pak vlastně ani není čas na to, aby se procvičila gramatika a základní matematické znalosti - to se nechává na rodičích, buď to procvičích a nebo má dítě smůlu.
A co se týká učitelů - hodně jsem se setkala s tím, že svou frustrace si vybíjejí na žácích, kteří jsou tzv. bezproblémoví, protože s problémovými žáky a jejich rodiči nic nezmůžou, tak aspoň tohle. Na rodičáku mi říkal učitel na zeměpis a dějepis - já koukal, co všechno chtějí na té a té škole v tomto předmětu a neustále řeším, zda je nutný po nich chtít encyklopedické znalosti nebo spíš logické myšlení a svou vlastní invenci a iniciativu a je to různí - někteří rodiče chtějí z dětí chodící encyklopedie, někteří vůbec nic a někteří chtějí ten střed. Já osobně jsem proti encyklope. znalostem, protože pak není čas na diskuzi, hledání souvislostí apod.
Základní škola je přece o tom, aby dítě dostalo do sebe všeobecné základy a rozvíjet se budou vybraným směrem na střední, případně vysoké škole.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Strach 

(23.4.2013 11:51:15)
"Do dětí se rvou encyklopedické znalosti a pitomosti, že pak vlastně ani není čas na to, aby se procvičila gramatika a základní matematické znalosti - to se nechává na rodičích, buď to procvičí a nebo má dítě smůlu."

Tak tohle bych mohla podepsat. Místo toho, aby děti uměly pořádně základ, tak se po nich někdy chce toho tolik, že nakonec neumějí vlastně nic ~:(
 Kytka aromatická 
  • 

Re: Strach 

(23.4.2013 11:59:29)
A výsledkem jsou šílenosti typu pondělý, větnamec, sukňe (viděla jsem tento týden na reklamním plakátu v marketu, v jedné větě dvě hrubé gramatické chyby). Word to bohužel opravit nemusí, i když je dost dobrý a vymakaný, tak všechno nezná.
 Dana, dvě děti 
  • 

Re: Strach 

(24.4.2013 19:56:20)
Tyhle chyby jsou následkem nedostatku procvičování, neboli drilu. Ale za ten jsou učitelé kritizováni.
 asfdadh 
  • 

Re: Strach 

(2.5.2013 8:55:10)
Ne, tyhle chyby jsou následkem lenosti, kdy rodiče na školní přípravu dítěte hodí bobek a když dítko dostane pár pětek, tak si pro dítě vychodí papír, že "dítě je dys...". Tím pádem dítě nemusí psát úkoly do školy, učitel s tím nic nenadělá, a když nic nenadělá, bodne na to taky. Protože bojovat jak proti dítku, tak proti rodičům za pár šušňů je masochismus. Mám to bohužel v rodině, dítko na to tvrdě dojelo. Základní neznalosti ze základky, pak šlo na střední školu s maturitou a tu neudělalo. Jak by taky mohlo, když se za 19 let svého života nenaučilo učit a nepochopilo, že "učení kořen hořký, ale plod sladký". Takže výsledkem je, že má jen základní vzdělání. A to jen proto, že ho rodiče nepřitáhli, přičemž měli dojem, že mu nechávají bezstarostné dětství a umetají snadnou cestičku.
 Kamisi 


Cože? 

(29.4.2013 7:37:11)
Proč by se děti měly bát? Ty potřebuješ mít strach, aby ses něco naučila nebo něco dobře udělala?
Problém je, že jsme se natolik naučili žít život pod tlakem, že nám to připadá normální a v pořádku a nadále v tom vychováváme svoje děti. To je ale velký omyl společnosti. Život se dá prožít i jinak než ve stresech a je hrozná škoda, že k tomu většinou lidi dojdou v pozdním věku, až když jsou jejich děti velký, pokud k tomu teda vůbec někdy dojdou.

Současný systém školství je velkým omylem civilizované společnosti. Jsou lidi opravdu díky všem těm pod tlakem získaným školním znalostem úspěšnější a spokojenější?
 Myss 


Re: Strach 

(4.5.2013 9:10:11)
syn je ve 4.třídě a ve škole je to přesně,jak píše Jirka.Nedělají nic.Domácí úkoly nejsou,takže doma už děti nic neprocvičí.Jak to vypadá ve škole-vyučování je takové..no svobodné..jako přestávka.Děti nectí autority,nikoho neposlouchají.Se synem pracuji navíc,příští rok MUSÍ odejít na gympl.Ne pro ambice,ale pro to,aby se něco naučil,protože až odpadnou ti lepší žáci,tak si tu výuku a tempo neumím vůbec představit.
 Hanča 
  • 

Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(23.4.2013 10:22:07)
Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! Dřív byl učitel aspoň nějaká autorita, dneska má takové postavení, že by si o něj ani kolo neopřel.
 jana 
  • 

Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(23.4.2013 21:29:26)
Učitelé musí všechno. Vyhovět dětem, rodičům, inspektorům, psychologům, nařízením, předpisům. Rodiče nemusí nic. Jejich požadavky a ambice řeší instituce a poradny. Sebevědomý učitel to má těžké, protože je mnohdy jediný, který se snaží vytáhnout děti ze skleníku a naučit je zodpovědnosti za sebe sama. Nevychovaným a přecitlivělým dětem může opravdu i malý tlak působit stres. Je to velká škoda. Mezi nastupující generací moc reků nebude. Velká škoda.
 Xantipa. 


Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(24.4.2013 9:28:31)
Co to je za blábol. Nemluvím za všechny rodiče, ale jen za sebe. Jako rodič musím všechno, bruslit mezi učiteli, vysvětlovat, žádat, podporovat svoje dítě, pomáhat mu, aby se do školy nemusely bát, najít způsoby, jak jim pomoci s učením........
Já si teda rozhodně nemyslím, že nemusím nic.
A znovu říkám - stresovaný děti z nich vyrábíme my všichni - přehnanými nároky. Ale spoustu věcí nemohu odbourat, musí děti těm nárokům vyhovět, protože jinak.....
Rozhodně mi nepřijde, že současné děti jsou skleníkové květinky, mají to mnohem těžší než jsme měli my jako děti.
 Dana, dvě děti 
  • 

Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(24.4.2013 19:53:01)
Troufám si říct, že nároky na děti jsou stále nižší a nižší, viz můj příspěvek výše. Já už vyžaduju naprosté minimum, domácí úkoly léta nedávám, známkování o 2-3 stupně mírnější než před takovými 15 lety. Chovám se ke každému slušně, všem vykám, ale slušností mi oplácí jen málokdo. Málokdo taky propadá, nikdo neodchází, ani když je řešen policií pro krádeže nebo přepadení. Škola je nechce a nemůže vyhodit.
Výsledkem je, že děti jsou přehnaně sebevědomé, agresivní, naprosto nesoudné, co se vlastních schopností týče.
Tlak vyvíjí celá společnost, která je výrazně výkonově zaměřená, přemíra kroužků, šikana.
Kdo neučí, nemá ani představu, v jak drsném prostředí se musí jejich dítě denně pohybovat. Lituju těch hodných, ,,normálních" dětí - zkazí se, nebo se trápí.
 Myss 


Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(4.5.2013 9:47:58)
konečně taky příspěvek z druhé strany.Učila jsem krátce.Děti nevychované a zlé.Přesně,jak píšete-lituji svého normálního,hodného syna.Ve škole je šikanozní prostředí,učitelé mají pramálo a spíš žádné možnosti řešení.Učení dětí je řehole a k tomu nezaplacená.
 Myss 


Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(4.5.2013 9:15:09)
ve škole nejsou žádné nároky.ŽÁDNÉ!Tempo je neuvěřitelně pomalé.Zkusím být ale objektivnější-záleží určitě na škole a učiteli.Syn měl v první a druhé třídě fantastickou učitelku.Věděli jsme,že je úžasná,ale její skutečnou vyjímečnost jsme pocítili až když syn ve třetí třídě dostal učitelku jinou.(asi normální,páč teď má taky jinou a to jsou asi opravdu ty "stadard")
 Líza 


Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(4.5.2013 9:27:35)
Myss, nojo, tak tvůj syn chodí do špatné školy. To je asi třeba řešit, ale neznamená to, že všechny školy jsou takové jako ta vaše. ;)
 Myss 


Re: Děti se bojí školy? A co teprve učitelé! 

(4.5.2013 9:51:07)
už je na druhé,je to stejné.Příští rok půjde na gympl-ne kvůli ambicím,ale snad aspoň tam se budou něco učit.
 bibibaba 


Moje noční můra 

(24.4.2013 8:53:49)
Tohle já teď prožívám se svým synem, který chodí do 3. třídy. Je podprůměrný, úzkostný a po dlouhé nemoci. Ráno brečí, že nechce do školy, odpoledne brečí, že už se tam nikdy nevrátí. Má tři nejlepší kamarády, kteří mu moc pomáhají. Je tam jeden kluk, který je agresivní a zlý a neví si s ním rady ani učitelé. Samozřejmě náš kluk je nejčastější obětí. Táta ho musel naučit jak se bránit i fyzicky, bohužel. CHodíme k psychologovi a moc nám pomáhá. A je pravda, že v dnešní době jsou některé děti nespravedlivé a smějí se hlavně těm co nic nechápou a dostávají horší známky. Máme i dceru, která je v pohodě a školou prochází bez problémů. Opravdu záleží jaké je vaše dítě, jakou má psychiku a jak je citově založené. A taky móóóc záleží na přístupu učitele a školy. My za svým synem budeme stát za každé situace ať je jaký je. A pozor není rozmazlený a máme přísné domácí pravidla aby si někdo nemyslel že jsem úzkostná MATKA.~y~
 Myss 


Re: Moje noční můra 

(4.5.2013 9:53:43)
ano,souhlasím.Není to ani o tom,jak mu to ve škole jde,ale že se mu posmívají,že je tam nepřátelské prostředí a zlé,doslova zlé děti.To je to,co je na pováženou,to je to,proč děti chodí do školy nerady.
 Alena, dvě dcery 
  • 

Re: Moje noční můra 

(5.5.2013 22:08:53)
Souhlasím. Tak, teď ať se ozvou ti zhrzení učitelé a udělají s tím něco. I já se hlavně setkávám s učiteli co si léčí své komplexy!!!Vztahy ve třídě rozhodně neřeší. Ať se nevymlouvaní na to, že je jejich práce těžká. Ani já ji nenám jednoduchou a snažím se ....
 Věra,2děti 
  • 

Re: Moje noční můra 

(7.1.2015 13:28:29)
To stejné prožíváme se synem nyní i my, stejně jak píšete, starší dcera prochází školou bez problémů, syn má bohužel paní učitelku, se kterou není možné situaci řešit. Není ani prvním dítětem, které se s tímto problémem potýká. Dnes vedl manžel syna přímo do školy, protože řešil křivé obvinění paní učitelky, že syn měl doma sešit po dobu nemoci, který však zůstal ve škole, a tak nemohl vypracovat do sešitu zadané úkoly. Zároveň ale hned po prázdninách jeden den zůstal doma právě proto, že se málem ráno až pozvracel. A paní učitelka na to zdůvodnění, že nebyl ve škole, ironicky na jeho adresu přímo přede všema dětma pronesla - a nebylo ti špatně náhodou ze mě že ne - co jí na to má to 8i leté dítě říct. Nevím si rady, syna je mi líto, představa, že ho tahám po PPP mi příjemná není, zatím jsme s tímto stavem obeznámili pediatričku. Nerada bych ale, aby se ze syna stal takový uzlíček nervů, že ho ze školy budeme muset vzít pryč. Je jinak šikovný, snaživý, doma veselý a v pohodě.
 TS Garp 


Protože 

(24.4.2013 15:48:17)
Protože škola není místo kde se něco dovím ale místo kde mě buzerují.~j~
 Dana, dvě děti 
  • 

Re: Protože 

(24.4.2013 19:57:24)
Buzerují, protože neposloucháš.
 TS Garp 


Re: Protože 

(25.4.2013 16:35:09)
Škola není o vědění, škola je o rozdělení společnosti, někdo musí dobrovolně mejt záchodky za padesát na hoďku aby jinej mohl krást za melouna denně - ČEZ.~;)
 Peťka007 


znám to 

(28.4.2013 12:33:14)
Je mi 31 let a vystudovala jsem učitelství matiky a fyziky pro SŠ. Na základce jsem se musela jó učit, abych měla trojky a čtyřky. V té době se na dysgrafii a dyslexii nehrálo. Škatulka podprůměrného žáka mi mezi učiteli zůstala celých 9 let a nešlo s tím hnout. Když jsem se v závěru učila jako šílená, dosáhla jsem na dvojky. Učitele jsem nesnášela, školy jsem se bála, kolikrát jsem před písemkami nespala vůbec. Absence jakéhokoli individuálního přístupu je podle mého stále velký problém. Schopní učitelé často odchází ze školství hlavně toho státního a zdaleka nejen kvůli penězům a zůstávají ti, kteří ten zájem až takový nemají. Na střední jsem byla premiantka, protože jsem si vybrala technický obor, který mi sedl, ale na základce mé nadání a schopnosti nikdy nikdo nehledal.

Můj tříletý syn se zatím jeví jako autista, v mnohém je šikovný, ale je hodně jiný než většina dětí a já vím, na základě své zkušenosti, že pokud pro něj nenajdu opravdu speciální školku i školu, kde bude RÁD chodit a dobře se vyvíjet, budu si jej prostě učit doma sama.

A ten přístup "přežili jsme, přežijí taky"... nevěřím, že celý život musíme jen "přežívat" a těšit se na důchod. Teď a tady musíme hledat takové způsoby, aby se člověk těšil na každý den a radoval se ze života. Kdo opravdu nezažil, nepochopí. Přesto, že jsem svou zkušenost ustála, je to ve mě, ten pocit hrůzy a nenávisti, to strašné ranní bolení břicha, které bylo díky nervům opravdové.
 Peťka007 


znám to 

(28.4.2013 12:33:21)
Je mi 31 let a vystudovala jsem učitelství matiky a fyziky pro SŠ. Na základce jsem se musela jó učit, abych měla trojky a čtyřky. V té době se na dysgrafii a dyslexii nehrálo. Škatulka podprůměrného žáka mi mezi učiteli zůstala celých 9 let a nešlo s tím hnout. Když jsem se v závěru učila jako šílená, dosáhla jsem na dvojky. Učitele jsem nesnášela, školy jsem se bála, kolikrát jsem před písemkami nespala vůbec. Absence jakéhokoli individuálního přístupu je podle mého stále velký problém. Schopní učitelé často odchází ze školství hlavně toho státního a zdaleka nejen kvůli penězům a zůstávají ti, kteří ten zájem až takový nemají. Na střední jsem byla premiantka, protože jsem si vybrala technický obor, který mi sedl, ale na základce mé nadání a schopnosti nikdy nikdo nehledal.

Můj tříletý syn se zatím jeví jako autista, v mnohém je šikovný, ale je hodně jiný než většina dětí a já vím, na základě své zkušenosti, že pokud pro něj nenajdu opravdu speciální školku i školu, kde bude RÁD chodit a dobře se vyvíjet, budu si jej prostě učit doma sama.

A ten přístup "přežili jsme, přežijí taky"... nevěřím, že celý život musíme jen "přežívat" a těšit se na důchod. Teď a tady musíme hledat takové způsoby, aby se člověk těšil na každý den a radoval se ze života. Kdo opravdu nezažil, nepochopí. Přesto, že jsem svou zkušenost ustála, je to ve mě, ten pocit hrůzy a nenávisti, to strašné ranní bolení břicha, které bylo díky nervům opravdové.
 Miriam, syn 
  • 

Re: znám to 

(28.4.2013 14:50:38)
Tak nějak to je, souhlasím s Peťkou- "přežili jsme, přežijí taky", co to znamené, s tímto přistupem bychom se nedostali z "jeskyní" :) ...svět se mění a nemůžeme tvrdit, že se školství nemění, nebo že by se měnit nemělo. Jsou vyšší nároky i na děti i na pedagogy, ale ne každý je schopen to ustát. Ač je otázkou jaké kvality chrlí dnešní (nejen) pedagogické fakulty, jistě se najde ne málo dobrých pedagogů i dnes. Má matka učí přes 30 let a ustála zatím každou změnu generace. Je snad nejoblíbenější učitelkou neoblíbeného předmětu ve škole. Chce to přizpůsobit se (ne polevit v hodnocení a trpět vulgarismy, ale najít společnou řeč). Vidím, že když se chce, tak to jde. A nejsou to přesladká milá slova, ale pochopení, přátelskost, otevřenost. Sleduji nároky kladené na děti, dovedu srovnávat nejen s tím, co jsem musela umět já. A rozhodně se nároky zvyšují, že jsou děti drzé i rozmazlené je určitě taky pravda... mě však zvedá ze židle když se to globalizuje. Nejsou všechny děti hýčkané a mnohé umí víc než my v jejich věku (ne z důvodu naší negramotnosti).
Můj syn půjde v září do školy, čeština není naší mateřštinou a dusím v sobě peklo, jak to asi bude. Šikovný je, ve školce je chválen, ale přesto mám strach. Sama jsem se stresovala od první třídy, ač mi učení šlo, bála jsem se - nevím čeho, instituce, nebylo to přirozené prostředí, bylo to třeba mnou, nevím, ale nechci aby moje dítě prožívalo stejné zbytečné stresy. Chce to opravdu ten individuální přístup, není pravda, že to nejde.
Letos u zápisu na ZŠ jsem sledovala chování budoucích spolužáků svého syna. Děti byly opravdu různé, většinou i o rok starší, než byl můj syn. Chlubily se jak umí číst a psát, jak všechno vědí..proč ale? Některé se tvářily, jako ta nejúžasnější stvoření(což jistě jsou pro své rodiče), už teď vědí ale jak se "prodat", tak báječně upovídané, až to bylo nepřirozené :). Bylo tam průbojné děvčátko, které na každém stanovišti předběhlo pár dětí ve frontě na "přezkoušení". Matka tomu přihlížela a nezasáhla, tvářila se spokojeně, dovedla dceru k oné potřebné průbojnosti,kterou, jak se ukázalo, jsem zase já u svého syna zanedbala. Protože i já jsem pospíchala (synovi to bylo jedno, ten si klidně zatím maloval), přátelsky jsem jí vysvětlila, že si musí počkat stejně jako ostatní děti. Tuto kritiku už děvčátko ale neustálo a po zbytek dne jen mračila (matka to tedy neustála taky - kupodivu se tvářila, že dítě k ní nepatří :)). Děti jsou různé, samozřejmě jsou ty naše dokonalé, ale píšete-li tak prosím, nebagatelizujte. Neříkejte, že děti jsou hrozné a že školství jde z kopce, protože my matky selháváme. Jsme jen různé a takové jsou i naše děti. O tom ale svět je, průbojná dívka, snad vycvičí mé dítě ke stejné rivalitě a roztomilosti ve společnosti ať se učí, pokud bude mít potřebu se prosazovat tímto způsobem. Osobně bych byla radši, kdyby zůstal rozumným, chápavým a přátelským jakým je teď.
Škola bude podle všeho ale boj, může ho však naučit (kromě povinného) i spoustě kladným zkušenostem, jen tam musím být pomocná a hlavně spravedlivá ruka učitelova. Snad vše ale dobře ustojíme a nebudeme se stresovat. Nechci se hádat s rodiči možných neposlušných spolužáků, chci vycházet dobře s učitelkou, ale bude to muset být oboustranné.
A prosím, než mě budete pranýřovat i za chyby, omlouvám se, čeština je pro mě cizí řeč.
 Andy a 3 


Re: znám to 

(29.4.2013 8:55:53)
Klobouk dolů před Vaší češtinou... I Češky by takto mohli psát. ~;)
 Terka79 


Re: znám to 

(29.4.2013 9:23:29)
Ano ano, např. tvrdé y ve slově mohly, pokud jde o ženy.~;)
 Myss 


jednou do té reality dítě stejně musí 

(4.5.2013 9:00:03)
Mám syna ve 4.třídě.Je vyjímečný.Nezlobí,je slušný,přátelský,má výborný prospěch.To se neodpouští.Do školy chodí nerad.Kolektiv ho nebere.Strašně by si přál mít kamarády.Má jen jednoho,který je na tom podobně.Syn prošel šikanou(je nejvyšší ve třídě,výborný sportovec).Vlastně to chodí do školy přežít,protože co se dá dělat.Bohužel ani výukou doma (Peťko) nic nezachráníte,protože jednou to dítě prostě z toho láskyplného vakua budete muset vypustit a bude to o to horší.Svět takový je a my si musíme umět poradit.Mám to tak i v práci,je to všude kolem nás.Už nejsou kolektivy a přátelé,jsou lokty,silné individuality a jede se na výkon.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.