| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Agrese vůči pedagogům narůstá. A to i ve školce.

 Celkem 55 názorů.
 Blanka 
  • 

Agrese ve škole 

(18.6.2012 13:10:43)
My se teď s takovým agresivním chováním vypořádáváme ve škole, jedná se o dítě z 5. třídy, děti napadá, obtěžuje i sexuálně apod., přes všechny stížnosti bylo rodičům řečeno, že chlapec je pod psychologickým dohledem, pod léky a škola s tím nemůže nic jiného dělat, děti se ho bojí, ale to se s tím prý musí nějak vypořádat.
 Pawlla 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 4:23:53)
Blanko,není pravda,že se s tím nedá nic dělat,agrese u dítě s dg se řeší a musí řešit stejně jako u zdravého.Nechápu,jak můžete věřit tomu,že když je někdo v péči psychologa znamená to,že může bít a obtěžovat ostatní děti a moc pochybuju,že to řekl ten psycholog.NE,škola si dělá alibi,aby nemusela nic dělat a všichni pak nadávají na integraci,ale tohle je tady pořád dokola.~8~Tlačte spolu s ostatními rodiči na učitelku a vedení školy,ale ne,aby dítě odešlo,ale aby zajistili bezpečí vašich dětí,to je totiž taky jaksi jejich povinnost.
 x x 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 7:33:52)
Myslím, že prvotní povinnost postarat se o chování svého dítěte má rodič. Učitel má hlavně učit. To je taaak snadné hodit veškerou odpovědnost na školy.
 kosatka2 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 8:27:27)
Žubko, že učitel má hlavně učit... Takže nad ostatními věcmi mávne rukou?

Učitelé mají řadu metodických pokynů co dělat v případě záškoláctví, šikany, špatného školního kolektivu, atd. Mohou volat na sociálku, do pedagogicko-psychologické poradny, bohužel co vím, často problémy tutlají, neřeší. Problém se odkládá a narůstá do obludných rozměrů.

Kdyby se věci začaly řešit včas, mohlo by to i učitelům výuku usnadnit. Co vím ze sociálky, tak v pozadí "problémových" dětí může být rodič alkoholik, úmrtí v rodině, těžký rozvod, finanční nouze, atd. Takže když je nějakej problém, je třeba ho hned řešit a ne čekat, že se vyřeší sám. Rodina třeba může začít docházet na terapii, být pod dozorem, dostat nějakou podporu a pomoc, navázat spolupráci s neziskovkou, atd.

Jo a myslím si, že u nás jsou učitelé vzděláváni v práci s dětmi strašně málo. musí se našprtat mraky teorie, historie a detaily vyučovacích předmětů, ale v praxi pak často nevědí, co s nestandartními dětmi.

 Vladka a Mishell 


Re: Agrese ve škole 

(10.7.2012 22:42:55)
Zubko,ve chvili kdy je me dite ve skole za nej ta skola take zodpovida.Takze pokud ma skola kapacitu 20 deti musi mit dostatek ucitelu an to,aby si sjednali poradek.Pokud ma 2000 zaku,plati to same.Rodice zodpovidaji za deti mimo skolu.Netreba pripominat,ze mnoho deti se chova jinak doma a jinak ve skole.Pokud dite jakkoli obtezuje ci napada sve spoluzaky a ucitele (nejsou kouzelnici) nemohou tomuto zabranit,je treba to konzultovat s rodicema a pokud mozno aby melo dite asistenta,pokud to neni mozne,bohuzel dite musi jit do vzdelavaciho ustavu,ve kterem se o neho bude adekvatne pecovat aby bylo okolo ku prospechu a ne na obtiz.
 Markéta, kluci 10 a 3 
  • 

Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 7:42:39)
Pawlo, jak konkrétně si představuješ, že budou rodiče jiných dětí tlačit na učitele, který řekl, že "dítě na to má papír a bere léky"? To přece musí řešit rodiče toho dítěte, ne rodiče jiných dětí, jedině oni s ním musí řešit to, jak přistupovat k jejich dítěti a že říkat "má na to papíry" není v pořádku. A jestli s dítětem s "papírem" neumí pracovat učitel, který na to (zřejmě) má vzdělání, jak si představuješ, že na něj budou budou pohlížetrodiče jiných dětí, kteří na to vzdělání nemají a kterým se holt logicky nelíbí, že děti se jiného dítěte ve třídě bojí?
 Pawlla 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 11:11:47)
Markéto,ve škole má děti pod dozorem učitel,doma rodič,to je základní fakt, na kterém se snad shodneme.Pokud dojde k agresi na půdě školy,je škola povinna to řešit,těžko může učitel stát a říkat ať si to vyřídí posléze doma rodiče,ti si to sice doma pak vyřídí taky,ale na tu situaci se musí reagovat hned.Na žádném papíru od psychologa ani jiného odborníka není napsáno "toto dítě je postižené,může napadat ostatní a nesmí mu být bráněno"~;).Nevím pořád,kde je u nás problém,pokud Ti dítě napadne jiné zdravé dítě půjdeš do školy a budeš chtít vysvětlení,silně pochybuju,že se spokojíš s formulací"nedá se s tím nic dělat".U dětí integrovaných je to stejné,pokud jsou agresivní je nutno tu agresi řešit,což ve většině případů jde.Agresivita není žádoucí nikdy a nikde,ani u lidí s daleko větším postižením,než můžete vidět na běžných školách a taky se to řeší a nikdo si nedovolí říct,to víte on má papír,s tím se nedá nic dělat,bohužel na našich školách je to běžné.~:(
 bromelia 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 13:12:53)
Taky to tak vidím a domnívám se, že ředitelka nedodržuje postupy, které jsou dané při práci se zdravotně postiženým dítětem, což vývojová porucha chování je. Předpokládám, že do této kategorie tento chlapec spadá, když je medikován.
 Blanka 
  • 

Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 8:12:00)
Samozřejmě jsme se s tímhle vysvětlením nesmířili, chceme po vedení školy taková opatření, která by co nejvíc eliminovala možnost nějakého maléru, jenomže prostě dítě není tak snadné zavřít do nějakého ústavu, nemám z toho dobrý pocit.
 bromelia 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 10:06:36)
Pokud je dítě pod léky, v péči psychologa a vůbec nedochází k žádnému zlepšení, pak je otázka, jak se k němu chovají v rodině. Pokud jsou sami agresivní,chovají se nevhodně, nestarají se o jeho skutečné potřeby, ale nechávají ho koukat na nevhodné pořady v TV, nebo hrát bojové hry na PC, tak se asi nedá očekávat zlepšení. Že se dítě nacpe léky a chodí k psychologovi je jen jedna část celku, rozhodně ne všespásná.
 Blanka 
  • 

Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 11:00:53)
Jenomže ředitelka nám řekně, že matka spolupracuje a do zdravotní dokumentace dítěte nikomu nic není, což je asi fakt.
 bromelia 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 12:39:41)
To, že matka spolupracuje, je věta, která toho moc neříká. To vám asi moc nepomáhá... Dítě má pravděpodobně stanovenou diagnózu, když bere léky. Vývojové poruchy chování patří mezi zdravotní postižení, tzn., pro práci s takovýmto dítětem platí stejná pravidla a postupy, jako při práci s dítětem jinak postiženým, př. fyzicky. Ředitelka má tuto situaci řešit s rodiči a psychologem. Podle předepsaných postupů mají společně vytvořit manuál, jak jednotně vystupovat vůči dítěti, co po něm chtít, důležitá je jednotnost v jejich vystupování vůči chlapci. Škola vypracovává dítěti individuální vzdělávací plán. Všichni si pak plánují setkání, kde situaci rozeberou, vyvodí závěry a z nich další postupy a opatření. Navíc, pedagog má povinnost zajistit dětem bezpečí. Jak při tom počtu dětí a chlapcově nezvladatelnosti? Možná se můžete zeptat v PPP nebo SPC, co můžete, jako rodiče dětí, které jsou tímto chlapcem ohrožováni, dělat. Jak můžete napomoci tuto situaci zlepšit vůči vašim dětem, ale také vůči němu samotnému. Možná potřebuje změnu pedagogického vedení.
 Pawlla 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 11:02:13)
Já jsem taky nemyslela zavřít ho do ústavu,proboha,měla jsem na mysli apelovat na školu,aby si dělala svou práci a nevymlouvala se na to,že oni nic nemohou bo psycholog...~8~
 Blanka 
  • 

Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 11:06:40)
Samozřejmě, že ani nikdo z nás nechtěl zavřít dítě do ústavu a basta, jenomže ve chvíli, kdy ředitelka odmítá komunikovat je to hrozně těžké.
 Pawlla 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 11:14:17)
No,Blanko a o tom to je,pro ni je tohle pohodlné,proč by něco dělala,když může říct"to nejde",trápíte se vy a trápí se rodiče toho dítěte,ona ne,ale to je vina systému...
 bromelia 


Re: Agrese ve škole 

(19.6.2012 13:15:53)
Ředitelka má z pozice své funkce jisté povinnosti. Zde spadá zajištění bezpečí dětí...
 kreditka 


Agrese nejen u dětí 

(18.6.2012 20:49:17)
roste i u rodičů aspoň dle mého názoru. Rodiče často nejsou soudní a nepřipustí si jže jejich drobeček není až tak dokonalý jak si ho vysnili...Pak si často nepřipustí že jejich dítě má ve školce problém s dítětem to neřeší a na vině je automaticky učitelka. Znám matku která na veškeré prosby ze strany školky reaguje tím že "dítě má papír" ~a~ Sama si s ním neví rady, dítě traví od otvíračky do zavíračky celé dny ve školce (matka nepracuje rodí další a další děti) buzeruje učitelky pro každou hovadinu "já mám právo...." "dítě má papír" její nejčastější odpovědi ~a~
 Pawlla 


Re: Agrese nejen u dětí 

(19.6.2012 4:27:09)
Tak moje agresivita třeba na minulé synově škole stoupala kosmickou rychlostí,moje sedmdesátiletá maminka,bývalá učitelka,tam odmítla syna vodit,protože by se,jak sama řekla,neovládla.Ono taky někde má každá agresivita původ...~;)
 kreditka 


Re: Agrese nejen u dětí 

(19.6.2012 9:34:24)
Pawlo co se týče školky pokud se mi školka nelíbí tak tam přece dítě dobrovolně nedám natož když nechodím do práce a tudíž nejsem vázaná prací
 Helena, tři dospělé děti 
  • 

volná výchova 

(18.6.2012 21:45:28)
Když byla dcera před dvaceti lety jako au-pair v Anglii, tak vykládala, jak si nikdo netroufne na dítě ani zvýšit hlas, natož ho třeba plácnout přes zadek. My jsme nikdy doma neslyšeli o tom, že "dítě je osobnost", "dítěti se musí trpělivě stokrát vysvětlovat to nesmíš" apod. Zato jsme byli vychováváni (a vychovali jsme i naše děti k tomu), že sice můžeš diskutovat, máš právo si dělat věci po svém, ale odsud posud. Poslední slovo mají rodiče. Pamatuji si, jak na dceru ta volná výchova působila jako odstrašující příklad. Zeptejte se někoho staršího, jestli zná někoho, kdo si s dítětem nevěděl rady. Asi budete hledat dlouho, i když výjimky určitě byly také. Dnes si s nevychovaným spratkem neví rady kdekterý rodič. Také vám každý psycholog řekne, že bez zavedení pevných hranic se vychovávat nedá, protože právě ty hranice přispívají k pocitu bezpečnosti a bez toho to zkrátka nejde.
 bromelia 


Re: volná výchova 

(18.6.2012 23:00:02)
Současná skutečnost se zcela odlišuje od skutečnosti před dvaceti, třiceti lety. Tehdy nevychovávaly děti počítačové monitory a TV obrazovky. Děti nebyly obklopovány takovým množstvím agresivity. Dnešní dětské pořady (př. Bakugan) stojí na jiných principech než dřívější (př. Gumídci). Společnost sama je dnes mnohem uspěchanější, tj. plná stresu. Stres způsobuje agresivtu a v této atmosféře žijeme my i naše děti. Obavy z určování hranic - zdá se, že se vytrácí určitý druh instinktu, který jasně říká, co je správné a co ne. Mnozí dospělí mají pomíchané hodnoty, priority. Mají dětem dávat směr, prakticky jim ukazovat skutečný život a zřetelně umět označit, co je dobré, co je špatné. Ovšem pokud je jejich život omezen virtualitou médií, pak se sami ve skutečném životě zcela neorientují, tudíž nemohou vést děti správným směrem. Děti to cítí, šílí a prudí. A navíc...dnešní děti přicházejí na svět s poněkud jiným vědomím, než v minulém století.
 Markéta, kluci 10 a 3 
  • 

Re: volná výchova 

(18.6.2012 23:08:50)
Děti v minulosti žily obklopeny láskyplným prostředím reálného socialismu, druhé světové války, první světové války a tak. V minulém století na sebe všichni byli hodní a dětem bylo jasné, co je dobré, a co špatné.

Já teda nevím, základku jsem dochodila skoro před třiceti lety, ale stejně jako jsou grázlové u syna ve třídě, byli tam i se mnou. Někteří spolužáci do své dospělosti víceméně neopustili kriminál. Jiní naopak.

Já bych to zkrátka s těmi dětmi neviděla tak černě. Podle mě jsou víceméně pořád stejné. A k těm malým Angličanům, kteří jsou postrachem všech českých rodičů - jak se to stane, že z těch zpovykaných syčáků vyrostou normální lidi?
 bromelia 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 9:41:28)
Není to o tom, že jsou děti horší, než byly dříve, ale o tom, že prostředí, ve kterém žijí, se výrazně odlišuje. Děti jsou vychovávány svou rodinou, prostředím, institucemi. V předškolním věku se učí především vzorem a nápodobou.
 Klara79 


Re: volná výchova 

(24.6.2012 23:10:24)
S tím se nedá jinak než souhlasit. Ono to není jen o dětech, ale i o rodičích, učitelích a vůbec prostředí, ve kterém děti vyrůstají. Jak stárnu a vychovávám naše 2 dcery (samozřejmě nejen já :-) ), leccos chápu a vidím z jiného úhlu pohledu než dříve, když jsem jako bezdětná učila. Pro mě největší praxí pro učitelství je výchova vlastních dětí. Pochopila jsem, že spoustu věcí ovlivnit dokážu, ale některé prostě ne, asi je to holt dáno genetickou výbavou... Nedá se říci, že vychovávat má jen rodina, nebo jen škola. Nezapomínejme, že máme společný cíl, který dokážeme naplnit jen společnými silami. Pokud si škola a rodina budou přehazovat výchovu dítěte jako horký brambor, nikam to nedotáhneme. Spousta lidí na to ovšem zapomíná :-( A pak jsou tu také média. Dnešní doba je o dost složitější a hektičtější než před 20i, 30i, 40i lety a to je znát i na dětech. Nejsou nevychovanější, jsou prostě jiné a odráží se v nich to, co do nich my všichni SPOLEČNĚ vkládáme. A ještě jednu věc jsem pochopila: Škola by neměla být povinna jen vzdělávat, ale i připomínat slušné chování, kolektivní spolupráci a spoustu těch dalších dovedností, které se ovšem děti naučí již v mateřské škole, ale později se na to ovšem jaksi pozapomene :-( Učivo beru pouze jako prostředek k naplnění vyšších cílů... Škoda jen, že pro přehršle učiva na to dost často učitelé zapomínají...
 Ivulle 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 23:16:49)
Markéto, ~R^
 Markéta, kluci 10 a 3 
  • 

Re: volná výchova 

(18.6.2012 23:11:27)
Mimochodem, před třiceti lety měla, podle mého názoru, většina dětí daleko víc pomíchané hodnoty. Když tatínek s maminkou doma špitali, že ty komouši jsou hajzlové, a pak šli mávat do průvodu na prvního máje.
 Helena, tři dospělé děti 
  • 

Re: volná výchova 

(18.6.2012 23:20:38)
Ano, to je přesně to. Právě že situace je jiná než před dvaceti lety. Jen mě trochu zaráží skutečnost, že tradiční rodinné hodnoty, které přetrvaly staletí, najednou mizí právě během těch posledních let. Ale možná, že je to všechno úplně jinak. Jednou byl někde v rádiu dobrý pořad, kde byl citován příspěvek o tom, jak je ta dnešní mládež zkažená, neposlušná, neváží si rodičů atd..... No a pak řekli, že je to citát z antiky. Takže nic nového pod sluncem a dnešní mladé maminky si budou za čtyřicet let vylévat srdce o tom, kamže to ten svět spěje. Asi jde vývoj dopředu rychleji, než se stačíme přizpůsobovat. S tou agresivitou je to pravda, ale mám i jinou zkušenost, kterou nemůžu nenapsat. Chodím denně do práce kolem jednoho činžáku, kde bydlí romské rodiny. Venku bývá plno dětí a spousta jich slušně pozdraví. Takže tak.
 Jája 
  • 

Re: volná výchova 

(19.6.2012 8:26:09)
Děti nebyly obklopeny agresivitou? Kde to žiješ?
Venkovské děti běžně viděly domácí zabijačky, zabíjení králíků a dalších zvířat. U toho všeho taky pomáhaly, byly nejen levnou pracovní silou, ale rodiče je nemohli obsluhovat jako je tomu dneska, děti měly i hodně pracovních povinností v rodině. Klukovské rvačky byly na denním pořádku. Pár facek bylo naprosto běžným výchovným prostředkem, a věř mi, že facka od těžce fyzicky pracujícího člověka byla přes celou hubu, to se dotyčnému otočila kousadla dozadu. Fyzický trest byl taky obávaným strašákem, aby děti prováděly alotria tak, aby se to rodiče nedozvěděli! Ve škole byla rákoska běžným výchovným prostředkem ještě v 50.letech a podle pamětníků nejvíc trestali faráři, proutkem přes prsty (ti už teda v 50.letech ve školách moc neučili, ale na mnohých venkovských školách ještě ano). Pokud děti něco provedly po vesnici, klidně dostali i od sousedů, když si to zasloužily. Slováci pro to měli říkanku: "Ohýbaj mňa mamko, dokud som ja Janko. Až ja budem Jano, neohneš mňa, mamo". Rodičům se ještě na poč.20.stol. onikalo, posléze vykalo a nástup tykání po 2.sv.válce předchozí generace těžce odsuzovaly, že se tím vytratí úcta k rodičům.

Nejsem zastáncem fyzických trestů, ale fakt je, že občas vymezily prostor velice rychle. Dítko dostalo svou "odměnu" rychle a srozumitelně, a taky vědělo, že toto už teda fakt ne. A krom toho: děti se musí seznámit i s určitou formou násilí, s určitou formou nevole, že se jejich chování třeba druhým nelíbí. Pokud je budou dospělí neustále chválit, jak jsou šikovné, jak zareaguje dítě, které bylo doposud možná až nekriticky obdivováno a chváleno a stálo na pomyslném piedestalu slávy, na kritiku za nedobře nebo nesprávně provedenou práci ze strany klidně nadřízeného, např. v práci? Slabší povaha se může i zhroutit.
 bromelia 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 9:35:38)
Jistě, zvířata zabíjeli pro obživu, kluci se rvali, učitel měl rákosku. To byla agresivita spojená se skutečností. Jsou snad agresivní hračky, počítačové hry a pořady v TV totéž? To je virtualita, kterou mají mnohé děti denně před nosem. To není opravdové, je to jen jako. Jako smrt, jako krev, jako boj, jako dobro, jako zlo...
 Blanka 
  • 

Re: volná výchova 

(19.6.2012 11:04:20)
S tímhle naprosto souhlasím, děti se šetří, aby nebyly ve stresu, skoro všechny mají nějaké dis a později v běžném životě se hroutí.
 bromelia 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 12:55:16)
Nejsem si zcela jistá, že děti šetříme. 1) Tím, že nedostávají hranice, neznají jasná pravidla hry, mají dost krušný život. Pokud budu mluvit o předškolním dítěti, pak je jasné, že si s bezhraničností nedokáže poradit, ještě potřebuje být vedeno. Když je ponecháno samo sobě, zlobí, upozorňuje na sebe, vyloženě si o nastavení mezí koleduje. 2) Děti potřebuji kontakt, vztah. Tím, že jsou mnohé z nich odstunuty k zástupným předmětům, které je mají zabavit, jen aby rodiče nechali na pokoji. Když nechci své dítě nechat hrát hry na PC, pak mu musím dát nějakou náhradu - nejlépe sebe,tj. můj čas a energii. Mám ji? Chci ji dát tomu dítěti? Je to docela námaha a tak raději TV nebo PC. 3) Naše děti potřebují lásku, úctu. Jsou obklopeny spoustou věcí, ale chceme po nich, aby se nám přizpůsobily. Ony nemohou. Nejsou malými dospělými, mají své specifické potřeby. Když nejsou uspokojeny, dávají to najevo - různě.
 Jája 
  • 

Re: volná výchova 

(19.6.2012 17:04:41)
Děti nepotřebují jen kontakt a vztah, ale taky povinnosti. My je povinností systematicky zbavujeme, obsluhujeme je jako princátka. Co vyroste z dítěte, které je do 15 a více let obsluhováno a nikdo se na něj nesmí křivě ani podívat? To se v 18 letech jako mávnutím kouzelného proutku probudí, začne být zodpovědné a začne dokonce i pracovat? Dřív děcka makaly, jen se z nich kouřilo.
Já si pamatuju, že jsem kdysi měla problémy s dcerou, byly jsme u psycholožky a ta se zděšením hroutila z toho, že 12-leté dítě mi večer pomáhalo zahánět slepice do kurníku a měla i jiné domácí povinnosti. Doslova šílela z toho, že já si DOVOLUJU CHTÍT PO DÍTĚTI P R Á C I !!!!!!! Byla jsem tehdy označena za ASOCIÁLNÍ matku. No, byla jsem tam taky poprvé a naposledy, měla jsem na život fakt jiné názory. Dítě z puberty nakonec taky vyrostlo a je zajímavé, že ač je o generaci mladší, na spoustu věcí máme názory stejné.
 bromelia 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 17:32:43)
S plněním povinností dětí máte zcela pravdu. Když chcete, aby dítě plnilo určité povinnosti, je potřeba také sledovat, zdali je plní. Nemyslím hlídat a slídit, j, ale mít přehled. Což ovšem předpokládá zájem a ochotu tomu věnovat pozornost a čas, tedy mít zájem. A zájem souvisí se vztahem a kontaktem. Pak jsou taky rodiče, kteří, kdo ví proč, mají ze svých dětí strach, z jejich hněvu, křiku atd.
 Jája 
  • 

Re: volná výchova 

(19.6.2012 20:00:56)
No, a přesně s tím souvisí agrese už od školky. Tam po dítku chce někdo povinnost, kázeň... Ono nechce, učitelka na něj ale nesmí ani zvednout hlas, páč dítko se rázem hroutí, protože bohužel není po jeho - a na agresi a nevoli je zaděláno raz dva. Pak se to dítku nelíbí, protože doma kolem něj lítají jako kolem Pánaboha a všechno se mu podřizuje. Ve školce ale musí být určitý řád, za to jsou tam kamarádi a hodně hraček, což doma není, a matka se mu nemůže věnovat full time 24/7, protože taky kmitá kolem domácnosti. Já jsem nebrala školku jako něco, co je ro dítě fuj, spíš jsem záviděla dítku, že tam je někdo, kdo si s ním může celý den hrát a ještě je za to placený! To jsem doma nezvládala ani náhodou!
 bromelia 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 20:33:26)
Učitelka si ve školce s dětmi příliš nehraje. Číhá na ni řada povinností, které vycházejí jednak z RVP PV a Školních vzdělávacích programů, dále z provozu školky, chodu třídy, potřeb dětí a situací, které je potřeba řešit tady a teď. Určitou část dne bývá ve třídě sama, překrývání odvisí od výše úvazku, v případě nemoci kolegyně bývá sama zcela. Na 25 dětí. Může si s nimi hrát? A mimo jiné, za tu zodpovědnost, kterou má učitelka směrem k dětem, k rodičům a vedení školky a má, řadu povinností, které nezasvěceného ani nenapadnou, že učitelka v MŠ má, nadměrný hluk,jsou dost bídně placené. Takže: buď jsou vyhořelé a na děti nemají energii, nebo se nechtějí nechat přetížit a nedělají svou práci tak, jak by měly, nebo se fakt snaží a hrozí jim vyhoření...
 Jája 
  • 

Re: volná výchova 

(20.6.2012 8:06:34)
Já vím, že má řadu povinností, navalily jsme na ně hromadu byrokracie (a to mně tu ještě fascinují holky, co mají děti v zahraničních školkách, že tam dostanou každý den kartičku s popisem, co dítě celý den dělalo a co se nového naučilo - jak to proboha zvládají tam? Aby učitelka v MŠ ještě každý den psala 26 kartiček pro rodiče, no, doufám, že tu šílenost nezavedeme tady!). Ale činnost ve školce je jednak volná, kdy si děti hrají samy a učitelka na ně jen dohlédne, pomůže, přidá další motiv pro hru, a jednak řízená, kdy si napřed něco povědí třeba o přírodě, a pak malují, tvoří nebo modelují. Byrokracie se většinou zvládala brzy ráno, kdy bylo ve školce málo dětí, pak po O, kdy děti odpočívají, a konečně těsně před zavíračkou, kdy tam opět zbylo málo dětí. Když jsem ještě pracovala ve školní družině nebo v DD, bylo to obdobné (jen v tom DD nechodily děti domů).
Co mě teda ale štve, že dneska na to nestačí střední škola s maturitou, ale musí být VŠ. Pitomost nejvyššího kalibru, stejně jako u sestřiček. Spíš mi to připadá, že prodloužením studia obchází EU statistiku nezaměstnanosti, protože vykazuje studenty, nikoli nezaměstnané.
 Rigmor 


Re: volná výchova 

(21.6.2012 11:57:15)
Je to jednoduche. V zahranici (treba v Norsku) to delaji tak, ze je jeden dospely na max. 5deti (deti do veku 2let puze 3). Takze si s detma opravdu hraji. Ve tride je jedna vystudovana predskolni ucitelka (ktera se stara o predskolni vyuku, vede zaznamy o detech) a ostatni damy/panove jsou asistenti (casto na castecny uvazek, cizinci na jazykove praxi) - deti je potreba oblict, prebalit, pohlidat venku...skatka je to takova sirsi rodina ve vetsim byte. Je tam dost prace pro kazdeho, ale v pohode bez stresu, s individualnim pristupem pro deti.
 Pawlla 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 4:28:26)
Heleno souhlasím,volná výchova je vlastně žádná výchova a to je podle mě hodně špatně.
 bromelia 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 9:44:05)
Co se pod pojmem volná výchova vůbec skrývá? Je to strach rodičů určit hranice? Nebo jejich nejistota, jaké ty hranice vlastně jsou? Děti
 Rigmor 


Re: volná výchova 

(21.6.2012 12:19:51)
Myslim, ze se za tim skryva touha detem neublizovat anedelat to, co se nelibilo rodicum v jejich detstvi, kteri ale bohuzel nevedi jak na to. Volna vychova je ale relativni pojem. Nekdo ma ty hranice treba sirsi, nebo dal.
Zajimalo, jestli nekdo tady vubec potkal dite s extremni tzv.volnou vychovou, nebo jen o tom cetl a ma jine vychovne nazory, ve kterych se lisi rodina od rodiny, clovek od cloveka…Ja jsem se treba jeste s takovou vychovou nesetkala, je pravda, ze nepracuji s detmi.
Priklad. Mnoha lidem treba vadi, ze se dite vzteka, ze je tim padem nevychovane. Vzdyt se to dite teprv uci slusnemu chovani, neumi si rict jinak, ze se mu neco nelibi. V posledni dobe mi moje dite nadava, kdyz se mu neco nelibi. Doma to neslysi, ma to od deti ve skolce. Ja proste neustoupim, jen se vymezim, ze se to nedela a nelibi se mi to. Pripadne, kdyz se mu neco nelibi, muze to rict jinak a domluvime se a jdu od toho. Budu to tak delat, dokud to nepochopi. Ale podle nekterych lidi to nestaci…To mam jako trilete dite zmlatit?
Nektere veci mne proste nerozciluji a neresim je… kdyz dite nechce cepici…no tak mu ji nedam, vzdyt venku pozna, ze ji potrebuje a taky se o ni hlasi. Jina matka by treba vyletela z kuze…Moje babicka mi treba rikala, ze jdu na posmech sveta, kdyz jsem si nechtela neco oblect nebo zapnout…:-)
 Ivulle 


Re: volná výchova 

(19.6.2012 23:09:12)
taky jsem byla před 20 lety v Anglii jako au-pair a jejich výchova (záměrně ji nenazývám "volná") mě naopak nesmírně oslovila. ale je pravda, že jsem byla mezi českými au-pairkami s tímhle názorem v menšině - zvláštní. ~d~
ano, je pravda, že 4-letí prckové tam působili jako děsně nevychovaní spratci, který si můžou např. ve vnitřku auta udělat mrdník k pohledání a nikdo to neřeší..
na druhou stranu ty starší děcka, věk cca 10 let a výš, se chovaly mnohem zodpovědněji, sebevědomněji a jakoby dospěleji v porovnání s jejich vrstevníkama v tehdejší ČR.
takže já na západní styl výchovy rozhodně neplivu, však i na západě zjistili už hodně let zpátky, že každý extrém je špatný, a samozřejmě i ta extrémně liberální výchova.
 Sceptre 


Re: volná výchova 

(26.6.2012 10:08:45)
Díky.
Lépe bych to nenapsala. Myslím si totéž. Bez mantinelů dítě neví čí je, a pak vznikají potíže.
 Hana 
  • 

... 

(18.6.2012 23:21:44)
Podle mne se agrese dětí zvyšuje také nedostatkem osobního prostoru a hlukem ve třídě. Současné přeplněné školky tak přispívají ke zvyšování nepřátelského chování mezi dětmi.
 Markéta, kluci 10 a 3 
  • 

Re: ... 

(18.6.2012 23:29:44)
No nevím, školky i školy jsou podle mého názoru méně nacpané než byly třeba v osmdesátých letech (nevím, jak školky, ale školy určitě) a většina diskutujících má pocit, že tehdy " bylo líp".
 Markéta, kluci 10 a 3 
  • 

Re: ... 

(19.6.2012 7:34:37)
Brácha byl silný ročník a do třídy na základce jich chodilo asi 36, to nemůže být víc, než je dneska. Kolik byl strop na děti ve třídě školky nevím, teď je tuším 28, dřív asi míň nebylo. Reagovala jsem na to, že dětí je ve třídě moc, ne na to, že je málo škol a školek.

Co to je prstenec Prahy?
 bromelia 


státní školka 

(19.6.2012 13:22:19)
Průměrné školkovné + strava 700,-. 20 pracovních dní, 8 hodin pobytu dítěte denně = 35 KČ/den, tj. 4,4Kč/hodina.
To znamená že celodenní péče o dítě vč. programu, dvou svačin, oběda, vycházky a odpočinku... stojí rodinu 35Kč na den.
 bromelia 


Re: ... 

(19.6.2012 13:17:44)
nebylo líp, bylo jinak...
 x x 


Re: ... 

(19.6.2012 7:37:01)
To je blbost, dřív bývalo ve třídách běžne 35 a bylo tam ticho. Problém je ten, že dnes máme "tu demokracii" a každý si už od školky může dělat co chce. "Osobnost" dítěte je nedotknutelná a když máš pak ve tříde třeba jen 25 takových osobností, které "přece nemusí někoho poslouchat (máma to říkala)", tak to je pak těžké. Lituju dnešní učitele.
 Markéta, kluci 10 a 3 
  • 

Re: ... 

(19.6.2012 7:46:37)
Já je teda nelituju. Syn v první a druhé třídě na základce měl výbornou paní učitelku, žádný bordel ve třídě nebyl, děti se normálně učily. Ve třetí třídě přišla paní učitelka nová, která ctila "principy demokracie" a ve třídě bugr jak blázen, děti ze třetí třídy odešly učivem nedotčené. Teď mají pana učitele, děti se chovají naprosto normálně, respektují učitele a ten rozdíl mezi třetí a čtvrtou třídou je propastný.Asi máme štěstí, ale většina rodičů synových spolužáků na svoje děti pohlíží celkem racionálně a fakt nemám pocit, že by to bylo o tolik jiné než před x lety.
 kreditka 


Re: ... 

(19.6.2012 9:43:42)
Když si vzpomenu na dětská léta z dnešního pohledu byly nejlepší učitelky všechny které trestaly, ty do byly "demokratické" nenaučily nikdy nic, protože neukočírovaly naši smečku...
 bromelia 


Re: ... 

(19.6.2012 10:16:12)
Již plynutím času je nutné přiznat, že je to jiné, než kdy jindy. Je to jiné od generace ke generaci, neboť za tisíciletou existenci lidstav docházelo a dochází k řadě změn. Současná doba se však odlišuje - příchodem sttrojů a nejrůznějších technologií je naprosto odlišná. Lidé předtím nebyli žádní svatoušci, ale měli oproti nám výhodu v to, že rozuměli tomu, co dělají a proč. Když tkali, dřeli na pili atd. Vynálezem stroje se situace změnila. Dělník pracoval na stroji,vyráběl součástku, ale tomu stroji nerozumí. My telefonujeme, pracujeme na PC, ale neznáme jeho podstatu procesů, které nám to umožňují. Mění se tímto vědomí lidí, a samozřejmě také dětí. Dnes nemůžeme přistoupit k dítěti jako v dobách před Komenským, to by si naše děti nenechaly líbit již samy od sebe.
 kreditka 


Re: ... 

(19.6.2012 9:42:01)
Taky už jsem slyšela vyprávět prvňáka spolužákům že učitelka nemá právo ho trestat nebo půjde sedět a jeho táta si to s ní vyřídí ručně ~8~~8~
 bromelia 


Re: ... 

(19.6.2012 9:58:41)
To je poněkud tristní... Když má dítě za zády takto agresivního otce, jaké ono samo může být vzhledem ke skutečnosti, že předškolní dítě se učí vzorem a nápodobou?
 kreditka 


Re: ... 

(19.6.2012 22:38:05)
POdle toho co vím je to "kupodivu" ne právě bezproblémový kluk...
 bromelia 


Re: ... 

(19.6.2012 9:55:08)
Máš pravdu. Čím větší kolektiv, tím větší hluk, je to dost kruté pro uši učitelky, natož pro děti, které jsou mnohem citlivější.
Řešením by byl menší kolektiv, ovšem to by muselo být více školek, oddělení, pedagožek atd. Zajímalo mne, kolik stojí rodiče péče o dítě v obecní MŠ. Počítala jsem s částkou za stravu a školkovné 700,-, což je zhruba průměr. Při 20 pracovních dnech a 8 hodinovém pobytu dítěte jsem dospěla k neuvěřitelné částce 35 Kč na den, tj. 4,40 na hodinu! Z ekonomického hlediska se dá tedy počítat spíše s navyšováním stavů ve třídách, než s opakem.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.