| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učit se, učit se… Ale jak?

 Celkem 29 názorů.
 Kroupa 
  • 

Se učit se učit se učit. 

(15.2.2019 19:49:58)
Ano jak říkal velký V I Lenin a Mireček v básníkách, se učit, se učit, se učit.

Sice se učit věci které jsou k ničemu ale někdo rozhodl že tohle je potřeba a bašta.

Já už jen čekám až za mnou někdo přijde a řekne "hele zpěvem se dají vydělat spoustu peněz, stačí se jen, učit se, učit se, učit se.
Je to tvoje chyba že seš na tom špatně, podívej na Káju G. Ten se učil, se učil, se učil. A má vilu na Bertramce."

"Tedy podotýkám že se učil, se učil, se učil silnoproudým elekrikářem"

Doufám že i autor tohoto článku je schopen mě pochopit že je v našem vzdělávacím procesu něco špatně. A že holt, nejen zpívat, se naučí ten kdo na to má nadání.

A ti ostatní jsou hudlaři.
😎😎😎

 Analfabeta 
  • 

Re: Se učit se učit se učit. 

(17.2.2019 11:09:51)
No, kdybychom k tomu přistupovali takto, tak lidstvo dodneška neumí číst ani psát. Výrazné talenty se sice najdou, ale je jich v celkové populaci jen zlomek. Ono se sice říká, že talent se dokáže prosadit, ale tím bych si tak jistá nebyla, protože o těch neprosazených se nic neví. Naopak není na škodu se vzdělat i v tom, co dítě možná nebaví, ale u čeho je dobré, aby aspoň něco vědělo. Nemusí mne zrovna bavit fyzika, ale měla bych vědět, že nemám strkat mokré prsty do zásuvky nebo že těleso se pohybuje po nakloněné rovině směrem dolů, čili že když se postavím na kraj stolu, tak asi spadnu, neb se ten stůl převrátí. A další a další. Akorát dnešní lidstvo je dokonale zblblé a neskutečně líné, takže se budeme přesvědčovat o tom, že učivo 2.stupně základní školy je těžké a nemá smysl se ho vůbec učit, ba co víc, škola má být zábavou a ne prací, učit se není třeba a pokud to učitel vyžaduje, je pohrobkem komunistického školství. Proto je třeba si ve škole jen hrát, k tomu třeba inkludovat slabé žáky k těch chytřejším, protože talent si přece cestu najde, že? A pak sedivíme, když vysokoskolsky vzdělaný člověk napíše větnamec, pondělý a podobné zhůvěřilosti, protože on si přece ve škole hrál a ze školy je je třeba odstranit všechno,co smrdí prací. A pak se divíme tomu, že absolvent vysoké školy je poloanalfabet.
 Filip Tesař 


Re: Se učit se učit se učit. 

(17.2.2019 13:50:04)
Ono taky Komenskýho princip "škola hrou" vůbec nebyl o tom, že by učení mělo bejt zábava a hraní si. To si myslej lidi, bohužel i pedagogové, který Komenskýho nečetli. A bráno z druhý strany, u nás se spousta lidí Komenským zaklíná, jenže zapomínaj, že Komenskej nejdřív založil a čtyři roky ved experimentální školu (v Šarišským Potoce), než se dal do sepisování teorie. A dneska u nás po pedagogickejch fakultách sedí dost teoretiků, který nemaj s praktickou výukou osobní zkušenost.
 Kroupa 
  • 

To já ne, to pan Suchý 

(17.2.2019 17:08:27)
Proti autům proti jmění
Proti skautům proti bdění
Proti době proti frakům
Proti sobě proti mrakům
Proti pánům proti pannám
Proti plánům proti stranám
Proti prachu proti blátu
Proti strachu proti státu
Proti sněmu proti dýmu
Proti všemu protivnýmu
Proti hromu proti bleše
Proti tomu kdo se češe
Proti těm co přes protesty
Mluví stále ale z cesty
 Kroupa 
  • 

Rozhořčená matko. 

(17.2.2019 14:09:57)
Ono nejde ani tak o těch pár kterým tento systém vyhovuje, ani o těch pár co tenhle systém přežije ale o ty které tento systém zabije.

Ono říkat někomu od páté třídy že je hloupý a že půjde na zedníka, je vražedné.

Kdyby tento vzdělávací systém fungoval tak jak tady předkládáte neberou češi čtvrtinu německého platu, nepadají tady mosty a bezdomovce nezabíjíme mrazem.

Ta vyřazovací soutěž co se tady na školách hraje je nesmyslná. Nevhodná člověka.

Když už je potřeba tuto hru hrát tak prosím, řekněte dětem že lidi jsou zvířata co jsi jdou po krku, každý ať má zbraně k obhajobě svého teritoria a brání se jako zvíře.
Tohle ohlupování - žiješ v bídě protože jsi se nenaučil vyjmenovaná slova po b mě opravňuje psát co píšu.😇
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(17.2.2019 19:40:36)
Čtvrtinový plat, přesněji zhruba 1/3 ve srovnání se Spolkovou republikou Německo je dán také pasivitou Čechů, zvláště zaměstnanců. Kdo je spokojen a neprotestuje, nezaslouží do velké míry ani vyšší plat. Zdejší politici a zaměstnavatelé žijí v zemi, kde stávka je vždy krajně podezřelá. Kde se požadavky například jednotlivých profesních skupin nikdy ve společnosti nesetkají s kladnou odezvou, či elementární podporou. Nevědomost, pasivita, strach a obavy se podepisují na ochotě stát se zaměstnavatelům i vládním politikům rovnocenným partnerem. Pro mnoho Čechů je nepochopitelné, že v zemích jako jsou Francie, SRN, Itálie, Španělsko, Belgie se stávkuje v menším rozsahu prakticky každý týden, ve větším rozsahu s dopady na dopravní infrastrukturu vícekrát do roka. Tak se nikdo snad nemůže divit, že spokojeným zaměstnancům netřeba přidat nad míru inflace. To, že se zde posledních několik let přidalo více, má příčinu ve velké stagnaci a propadu mezd, platů mezi lety 2010 až 13 - 15. Nemusíme se hned srovnávat s Německem, ale srovnatelné Slovinsko má zhruba o 50 % vyšší mzdy. Jsme na chvostu EU. Našimi konkurenty jsou země V 4 spolu s Bulharskem s Rumunskem. Státy jako Estonsko nám začínají unikat. Pokud zde budou nabízet zdravotní zařízení mzdy kolem 35 tisíc hrubého pro kvalifikované zdravotní sestry s 20 letou praxí pracující u lůžek v nepřetržitém provozu, je něco hodně špatně. Potom se lidé nedivte, že odchází do Saska, Bavorska, Rakouska. Po nostrifikačních zkouškách jsou plně kvalifikovány v tamních nemocnicích. Bulharky a Rumunky a Slovenky dominují v tzv. domácí péči o seniory třeba v Rakousku. Víte, lidé chtějí žít dnes a ne stále poslouchat prospěchářské politiky, že jednou snad bude lépe. Ale zapomínají dodat, že jen pro ně. Přitom lidé jsou zde v průměru více sedření v práci než ve vyspělejších zemí. O atmosféře na pracovištích ani nemluvě. A nakonec i důchod je tam o něčem jiném.
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(17.2.2019 19:51:06)
Zrovna včera jsem četla v Právu o nezájmu mladých se učit řemeslo. Právě o zedních byl uvedený článek. Dramatický pokles učňů. Přitom snad každý vnímá, že jen trochu šikovný zedník se dnes může cítit jako král. Může si říci a hlavně dostane takovou mzdu, že například "intelektuál" Filip může zamáčknout hořkou slzu v kalném oku svém. I zde jsou mámy zcela mimo. Tlačí potomky na školy, kde se jim dostane jenom teorie a často i pochybné. Každou ekonomiku tlačí dopředu hlavně technicky vzdělaní a erudovaní lidé. Nikoliv humanitní obory typu sociální ..... speciální ..... gender..... environmentální ..... Další desítky umělých názvů si můžete dosadit samostatně. Ti se budou muset smířit jen se špatnými platy. Při srovnání s prvně uvedenými i o desítky tisíc korun nižšími. Kdy už to lidem konečně dojde?
 X__X 


Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 10:37:43)
však ono to v tom článku padlo - firmy jsou schopné si zájemce o zedníka poměrně snadno zaučit. můj drahej bejvalej má stavební firmu, zedníky tedy převážně najímal firmy a zaměstnanci primárně byli izolatéři a já jeho zaměstnance pamatuji - část z nich sice byla z oboru, ale jinak vesměs alkáči s exekucemi, kterým se musela mzda vydávat ideálně denně po práci, protože zaplatit jim klasicky jednou měsíčně, tak je pak tejden neviděl v práci, dokud měli korunu v kapse. část "normální" lidi z oboru, ovšem s exekucemi z předchozího pokusu o podnikání, protože na něj intelektuálně neměli (jasně, jinak by se zaměstnat nenechali a dál by jeli na sebe). část si zaučil sám, převážně různé maturanty bez práce. ti se pak dřív či později trhli a šli dělat sami na sebe, protože když se zaučili, tak odborně nevadilo, že nemají učňák a navíc se lépe orientovali v problematice vytváření nabídek a jednání se zákazníkem. nebo k němu chodili manuálně pracovat i VŠ studenti na letní brigády, nebyl problém se zaučením. z tohoho hlediska, pokud se dokáže rychle zapracovat i student na brigádě, tak nevidím důvod, proč bych měla jásat nadšením z představy, že mé dítě kvůli tomu stráví dva roky na učňáku ~d~ pokud by kluk projevil zájem o stejný obor, jako má jeho otec, tak bych mu doporučila maturitu pro získání nějakého všeobecného rozhledu a učňák si případně dodělat pomaturitně. veřím tomu, že i drahý bejvalý by to viděl stejně, vždyť i on to takhle udělal, učňák si dělal v individuálním zkráceném režimu jenom odborné předměty.
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 15:06:40)
Zaučit se mohou, a podle toho to vypadá. Zlaté české ručičky platily naposledy před 2. světovou válkou. Každý trouba se dnes snaží dělat vše a výsledek je tristní. Staví se domy, které jsou naprosto zfušované včetně drahých bytů například v Praze. Na jednom bytě se běžně vyskytuje i desítky závad. Byt za pomalu 10 miliónů (v Praze) a jeho hodnota může být maximálně třetinová. Že trh určuje cenu nemovitosti??? Ale potom jste blázni a přeji vám se zadlužit po zbytek života a splácet fušeřinu. I přes moderní materiály dnešní doby, jsou často výsledky tragické.
 X__X 


Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 15:55:41)
ehm, Bobo, jsi legrační a ani si neuvědomuješ, jak ~t~ ale jinak je fakt, že je dobrý řemeslník, ať už prošel učňákem nebo zaučením, a špatný řemeslník - ať už prošel učňákem nebo zaučením.
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 18:26:25)
S touto logikou by řemeslo a řemeslníci ve svém vývoji nebyli sdružování do odborných cechů, neprocházeli by fázemi učedníků, tovaryšů a mistrů, neskládali by příslušné profesní zkoušky. To, co popisuješ ty, je právě ta cesta do fušeřiny. Protože jsi omezená, tak si to ani nepřipouštíš.Protože jsi hloupá, tak ti nedochází. A můžeš se tomu vesele smát.
 X__X 


Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 22:44:44)
ale no tak, Bobo, copak to povídáš? máš vůbec kontakt s realitou, nebo se vezeš na vlně domněnek? však i můj drahej bejvalej učňovské zkoušky má, jenom je prostě při práci sfouknul za kratší dobu, než kdyby šel na učňák hned po základce. plus k tomu měl další certifikáty od firem, že umí pracovat s jejich (moderními) materiály a to materiály, které na učňáku ani nezahlídnul. na školení samozřejmě posílal i své stálé zaměstnance. ostatně, i to v tom článku bylo zmíněné, že české stavební školy často učí dávno překonané postupy ~d~
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(19.2.2019 16:49:50)
Certifikát Ti dá každá firmičky, jen když budeš prodávat či používat jejich výrobek. Jejich školení je většinou za několik hodin odbyté. Například u fasádních systémů. Všichni mají "certifikáty". Řemeslo ovšem umí jen pár. Mně to nemusíš vysvětlovat, vím co je to stavět RD. A že jsme těch profíků jsme ale poznali:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Holí si zaslouží hnát. Dnes si přečti článek, Do deseti let hrozí, že zde nebudou prakticky žádní řemeslníci. Fušeři jistě ano. Hlavně, že zde budou humanisté s oběma ručičkami levými.
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(19.2.2019 16:54:30)
A ti fušeři budou plnit pořady typu Černé ovce. Od vybraných záloh bez odvedené práce, od jemně řečeno nekvalitní práce, kterou budou odvádět a smutných očích jejich zákazníků. Tito zde přežijí.
 X__X 


Re: Rozhořčená matko. 

(19.2.2019 17:53:02)
tak samozřejmě, že certifikáty dávají firmy, který daný materiál vyrábí. a samozřejmě, že ty firmy mají na proškolení zájem, protože je třeba, aby ten materiál uměli řemeslníci používat. i dobrý materiál bude mít mezi lidmi špatnou pověst, pokud s ním nebudou umět řemeslníci zacházet a vhodně ho používat ~d~
 Begonie 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(20.2.2019 10:04:06)
Bobo Bobo, ty naše milá blbko. Utíkej pro atlas, ať nás můžeš všechny ohromit tím, jak umíš opisovat jména zemí, které bys chtěla navštívit, ale bohužel ti na to nestačí ani tvůj příjem ani schopnosti. A nezapomeň se u vrchní sestry stavit pro svou denní dávku, zas ti to nějak moc kecá.
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(20.2.2019 15:10:35)
Blbka jsi sama. Ale zřejmě dost neschopná, tak můžeš jen tiše závidět. Bůh nade mnou je mi svědkem. Věř - nevěř. Že ty například utratíš za jedno Chorvatsko stejně i více, než my dva za Uzbekistán, je Tvůj nedostatek a hloupost. Co mne znají, dobře ví, že je to pravda. Fotky, videa, letenky, účtenky za ubytování, směny peněz atd. nelžou. U většiny z nich je Tvé jméno.
 Filip Tesař 


Re: Rozhořčená matko. 

(20.2.2019 15:49:32)
„Jsou ženy, které mají mánii brát lidi jako psychologický román; bůh jim pomoz: hledají v lidech typy, snaží se číst jejich duši, soudí o nich hluboce a se zvláštní jistotou, aby tak dospěly buď k velmi jednoduché nespravedlnosti nebo k nesmírně složitému omylu.“ Karel Čapek
 begonie 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(20.2.2019 21:18:14)
Filipe, neblazni. Takovy slozity souveti Bobo nepochopi. Zvladne se ztrapnit sama, neni treba k tomu prispivat.
 begonie 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(20.2.2019 21:15:52)
Co te znaji, se ti z dalky vyhybaji. Ani se jim nedivim, pokud se takhle projevujes i v beznym styku. Tobe se taky nedivim, vlastne te lituju. Co ti zbyva, nez prudit tady, kdyz se s tebou nikdo, co ma iq vyssi nez dnesni datum, nebavi.
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(21.2.2019 15:22:27)
Zapomněla jsi jít do práce. Věřím, že na podobné kravky nepřispívám svými penězi.
 begonie 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(22.2.2019 8:29:58)
Bud v klidu,prece vis, ze lidi s minimálním vydelkem zadne dane neplati, ty LCD obrazovko :-)
 Filip Tesař 


Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 11:58:08)
Možná znáš jiný zedníky než já, co se týče mýho okolí, jsi mimo realitu. Peníze jsou to vydřený, ale na vyskakování to není.
 Bobo 
  • 

Chytráku 

(18.2.2019 15:14:29)
Dnes sehnat šikovného zedníka je velké terno. Za hodinu si řekne minimálně 250 - 300,- Kč čistého na dlaň. V Rakousku má 500,-Kč za hodinu u běžné stavební firmy. Když tam pracuje o víkendu, tak mu platí o polovinu více. Nevím, kde žijete??? Šikovný zedník má kalendář zaplněný až několik roků dopředu. Stejně jako sólista opery. Hlavně, že máme úředníků, či vystudovaných humanistů stovky tisíc. K ničemu. Jde vidět, že jste nic neopravoval a už vůbec nestavěl. Takoví chytráci se prohnou při placení nejvíce.
 Rozállie 


Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 12:44:43)
Kdyby to bylo tak jednoduchý, Bobo.
I zdejší matky vidí, jak to dnes chodí na učňácích nebo odborných SŠ. To, čemu se za mého mládí říkalo "výběrová" škola, dnes studují čtyřkaři. A samozřejmě tomu odpovídá i to prostředí, která matka by chtěla své chytré dítě dát do prostředí, které za našeho mládí vládlo na dvouletých učňácích?
Nejde o peníze, ale o tu společnost, kde se to dítě stejně nic kloudného nenaučí, protože to s těmihle spolužáky prostě nejde ~d~
Prakticky u nás v současnosti neexistuje možnost se řemeslo opravdu dobře naučit, výuka má strašlivou úroveň. Učňáky s maturitou dnes navštěvují absolventi bývalých zvláštních škol, věř nebo ne, těch pár snaživých mlaďochů to nevytrhne.
Souvisí to mj. s děsivou degradací maturit - je dnes potřebná úplně všude, a školy kvůli penězům berou úplně každého (jediní, kdo si vybírá, jsou gymnázia a školy s talentovkama) , takže to vyústilo v situaci, kdy má maturitu kdekdo. Jenže ne proto, že bychom měli tak chytré obyvatelstvo, ale protože jsou maturity tak jednoduché. Bystřejší dítě někde v osmé třídě maturitu z čj i mat v klidu zvládne na dvojku! ~8~ (ověřeno na několika dětech).
 Bobo 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 15:24:15)
Moje zkušenost je, že mnohem rizikovější prostředí než na učňovských oborech vládne dnes na gymnáziích. Učit se dnes na automechanika, instalatéra, klempíře, ale i zedníka, elektrikáře... není nic až tak snadného. A motivovaní jsou mnohem více než za socialismu. trochu ujíždíte na seriálech typu Třetí patro. Už ti mladí kluci si dobře uvědomují, že budou žádaní a že mají dobrý předpoklad si také velmi dobře vydělat. většina to má v hlavě srovnané. Zatímco gymnazisté často začnou studovat na VŠ, nejpozději v II. III. semestru končí. Ze škol i opakovaně odchází. Zvláště kluci. Potom se snaží různě protloukat, ale většinou o žádnou hitparádu nejde. Část z nich se časem chytne a školy si pracněji dodělávají. Hodně jich končí neslavně.
 Analfabeta 
  • 

Re: Rozhořčená matko. 

(18.2.2019 20:55:53)
Jenže problém je v tom, že za chvíli mistři odborného výcviku odejdou do důchodu a ty děti -i kdyby se řemeslu nakrásně chtěly vyučit - nebude mít KDO to řemeslo naučit. Maximálně tak táta syna, protože ho vezme sebou a naučí ho všechno v praxi. Cizí dítě si ale nevezme, přece si nebude vychovávat konkurenci, a pokud už by si někoho vzal, pak si to nechá zaplatit, protoře předává know-how a praxi. Takže i to řemeslo se postupně stane úzkoprofilovým.
 gabka73 


Re: Rozhořčená matko. 

(25.2.2019 10:13:02)
A kdo děti naučí to řemeslo? Škola? Ne. Prax? Všude chtějí s praxí. Předtím byli starší, kteří učně ze školy zaučili (když ho zaučil a neudělal si z něho poskoka). Dnes starší nikoho nezaučí protože se bojí o své místo a krom toho ty starší, kteří řemeslo i doopravdy věděli už nežijí.
Na druhou stranu děti nic nebaví, chodí z jedné učňovky do druhé.

Základní školy hned od prvního stupně ničí zájem dětí. Jedna chyba 2, dvě chyby 3, tři chyby 4....Zažili jsme učitelku, která v první třídě na ZŠ dávala dětem hned 5, ať si zvykají. A můžu říct povedlo se. Výtvarní výchova, hudební výchova, pracovní výchova za mích časů to byla oddychová hodina, teď Vám učitelka zahlásí, že nechá dítě propadnout, protože nemá pomůcky - gumu, papír a raději učitelka píše poznámku místo toho, aby naučila dítě když zapomene co má dělat. A dítě dostane poznámku a nic nedělá, protože nemusí, nemá pomůcky. A co je nejlepší domácí úkoly - nejlepší je dávat co nejvíc, aby doběhli co nestihla učitelka, protože musela psát poznámky. Místo toho, aby děti běhali venku a zjišťovali fyzikální zákony a svět kolem sebe.

Všechno je to špatně a špatně je to, že na školách učí jedničkáři, který učením žili a nevědí se vžít do dítka, které to nebaví, raději ho odsunou na druhou kolej se slovy zbytečná námaha. Začarovaný koloběh, který nikdo nezmění protože nikdo to ani nechce změnit.
 Analfabeta 
  • 

Obsah učiva by bylo třeba zmodernizovat 

(19.2.2019 17:05:05)
Obsah učiva by bylo třeba zmodernizovat. Učit děti už na 1.stupni používat moderní výpočetní techniku. Naučit třeba děti psát všemi deseti. Já si třeba v 19 letech zaplatila základní kurs a peníze za něj byly vynikající investicí: jednak jsem si mohla napsat sama diplomku (a všemi deseti to šlo docela rychle), druhak pracuji v kanceláři a tam se mi to opravdu hodí.
Na 2. stupni základní školy by se měly děti seznámit nejen s Wordem, základy Excelu, ale i vyhledáváním informací na internetu. A podotýkám, že VŠECHNY děti, nejen kluci (setkala jsem se totiž s přístupem jedné školy, kde kluci měli informatiku a holky vaření. Jako kdyby ty holky v životě počítače nepotřebovaly. Škola to odůvodňovala tím, že má málo počítačů, ale podle mne to byla buď lenost a nechuť rozdělit děti do skupin nebo neměli informatika na plný úvazek. Každopádně mě podobný přístup docela vytočil. Výuka informatiky by tak mohla pomoci i dětem ze sociálně slabších rodin, kde třeba nemají doma počítač, mohly by se s prací na PC seznámit aspoň ve škole.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.