| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Většina lidí inkluzi plošně neodmítá...

 Celkem 68 názorů.
 withep 


Zajímavé 

(28.3.2017 9:59:20)
A je dobře, že se tím zabýváme.

Nejvíc mě překvapuje, že největší odpor má veřejnost vůči inkluzi dětí s mentálním postižením. Do běžné MŠ/ZŠ mohou jít děti s lehkým mentálním postižením; se středně těžkým a těžším už ne. Děti s LMP se pohybují v rozpětí IQ 50-69, jsou schopné sebeobsluhy a základů slušného chování, a jsou s to naučit se číst, psát a počítat. Nepoberou všechno učivo, od toho mají speciální přílohy k RVP a ŠVP, a IVP, a nepochybně přivedou do třídy asistenta, pokud tam už není. Ale naučí se toho mnohem víc, než kdyby chodily do praktické školy, a mnohému se naučí i ostatní děti ve třídě.

Jako učitel, asistent i rodič intaktního dítěte bych byla obezřetnější u hendikepů, které se mohou promítat do chování a mohou tak narušovat klid a pocit bezpečí ve třídě (těžší formy ADHD, PAS,...). Pokud mají děti s ADHD intelekt v pořádku, žádné praktické ani speciální školy pro ně neexistují, a ony tedy už dávno patří do běžných škol. Může to fungovat velmi dobře, jen je důležité, aby na to byli učitelé připravení, aby rozuměli tomu, co se v těch dětech děje, a dokázali náročným situacím předcházet a nebo je účinně řešit. Zrovna včera jsem četla pěkný "manuál" pro pedagogy ve školách, kde se vzdělávají děti s PAS: https://drive.google.com/file/d/0B3x8X77RaMBPcmFXQk9iMUhibXc/view. Je z toho zřejmé, že jakési minimum musí pobrat všichni zaměstnanci školy, ne jen učitelé integrovaných žáků.

 Klára 
  • 

Re: Zajímavé 

(28.3.2017 12:17:19)
Já osobně úplně nerozumím tomu, proč mají mentálně postižené děti chodit do běžné školy. Stejně nikdy nebudou mít práci - práce už momentálně není ani pro lidi s nižším IQ bez kvalifikace. A s postupující robotizací a automatizací procesů bude práce jen pro vysoce inteligentní vzdělané lidi, hlavně IT. Takže proč má být ve třídě mentálně postižený? Který bude akorát zdržovat a snižovat laťku? Rodiče, kteří na to budou mít, budou dávat děti do soukromých škol. Kdo na to mít nebude, bude odsouzen k chudobě - protože se z běžné školy nikam nedostanete. Jako v USA. Kdo chce něčím být, musí vystudovat dobrou drahou školu. Opravdu to tady chceme?
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 14:50:33)
Kláro, promiň, ale to jsou jen předsudky. A zní to trochu jako, proč mají být mentálně postižení vůbec na živu. Jsou to lidi stejně jako my ostatní, jen jim bylo naděleno méně rozumu. Napadlo tě představit si, že bys ty sama měla dítě s mentálním postižením? Nechtěla bys, aby se v rámci možností vzdělávalo a našlo alespoň nějaké uplatnění? Jsme právní stát, máme nějaké zákony, listinu základních práv a svobod. Dříve se takové děti vrhaly ze skály, dnes platí zásada, že vzdělávat se mají všechny děti. A samozřejmě, že i lidé s mentálním postižením pracují, mají celou škálu možností - jednodušší pomocné práce na volném trhu (ne na všechno existují a jsou běžně dostupné stroje), v rámci kót OZP, případně v chráněných dílnách apod. Pro ně i pro společnost je výhodnější (nejen ekonomicky), aby pracovali. Nejhorší předsudek je, že děti s LMP zdržují ve vzdělávání ostatní děti. Rozhodně to není tak, že by 25 dětí ve třídě čekalo, až se 26. dítě (s LMP) naučí to stejné, co ony. Mají méně učiva a asistenta, který jim pomáhá, zatímco učitel se věnuje celé třídě, a jindy zase asistent pracuje se třídou, aby se mohl integrovanému dítěti individuálně věnovat učitel. Integrované dítě zpravidla nepotřebuje asistenta non-stop, takže ten je tam částečně i pro ostatní děti.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 19:55:55)
Napsala jsi to hezky, ale upřímně neznám žádného pracovníka ve firmě, který by byl nadšený, že mu dají mentálně retardovaného kolegu - obzvlášť pokud se dělá na normy, kdy zdravý musí makat za retardovaného. Druhá věc jsou chráněné dílny - ale zas děti s mentálním postižením strčíme do ZŠ mezi zdravé a potom půjdou pracovat do chráněné dílny, kde jsou postižení... mě to přijde absurdní. Jinak pokud bych měla mentálně postižené dítě tak bych ho do běžné ZŠ nedala. Mám dítě se znaky VD a vím co to dá práce už v předškolním věku vést ho k tomu aby dotáhlo zdravé děti ve škole a to tam nijak neruší, a liší se pouze v detailech... Kdyby to dítě nezvládalo dám ho do speciálky, kde se bude cítit dobře, zažije úspěch a bude mít k ruce speciální pedagogy a ne asistenty sebrané kolikrát nuceně z pracáku..
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 20:57:15)
Proč by mělo mít potenciální nadšení nějakého pracovníka prioritu před uplatněním jiných lidí? Proč by měl člověk s postižením plnit normy stavěné na zdravého? Chráněné dílny jsou spíš pro středně a více MP, ti zůstávají ve speckách, pleteš to všechno dohromady, jenom aby ti vyšlo, jak je to celé na pytel. Ono to není tak černobílé, nezvládá ZŠ (resp. nestačí ostatním dětem, což není totéž), dám ho do specky. Jsou děti, třeba v logopedických třídách, které místo aby se rozvíjely, když je jich tam málo a mají speciální pedagogy, chytají špatné mluvní vzory od svých spolužáků. Speciální pedagog nemusí být nutně úspěšnější než asistent, a zažívat úspěch by ve školách měly všechny děti, ty integrované zvlášť. Jestli nějaké dítě alespoň občas úspěch ve škole nezažívá, je něco špatně s tou školou a s jeho učitelem.

Nucení asistenti z pracáku, tos mě skoro pobavila, to prosím pěkně praktikují kde? Naženou nezaměstnané na stohodinový kurz, který je půl roku dopředu obsazený, natlučou jim do hlavy základy speciální pedagogiky, pedagogiky a vývojové psychologie, pak je umístí na praxi třeba do Boletic a zkoušku nějak zfalšujou, nebo jak? A ještě jim to zaplatí, ne? ~:-D
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 21:42:55)
Trochu se motáme v těch školách - pro děti s LMP je určena základní škola praktická, speciální školy jsou pro děti s jinými postiženími.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 19:17:28)
A kde nabereš tolik asistentů? Na stromech nerostou a díky špatnému ohodnocení se do toho zas tak moc lidí nehrne... tudíž na pracáku nabídnou rekvalifikaci a bude... koneckonců je to v plánu i do dětských skupin
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(29.3.2017 20:08:12)
Práce asistenta je na plný úvazek, nebo jen na pár hodin? Když to vezme žena těsně po mateřské, aby měla zkrácený úvazek, co uděláš v případě, že bude mít nemocné dítě? Kde okamžitě seženeš náhradu? Víš, jak se těžko hledají náhrady za nemocné učitele? Nebo v tom vyrácháš učitele ze třídy, který bude muset učit bez asistenta/asistentů? Což o to, učitel to možná i nějak odučí, akorát to odskáčou děti, malými znalostmi. No co, když mohl akademický malíř kdysi učit matematiku, protože škola neměla matematika a on měl málo hodin, tak co by to učitel nezvládnul, že? Vždyť je to jen učitel...
 withep 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 20:45:54)
V mém okolí je asistentů dost. V některých školách jsou asistenti běžným jevem, je jich tam třeba pět, deset. Jen výjimečně je problém asistenta sehnat - třeba do Boletic nebo do vesnické školky, které SPC předepsalo jen 0,25 úvazek. Tady se do toho lidi hrnou, protože tady to není úplně špatné ohodnocení. Není to práce, kterou by mohl dělat každý - nedá se dělat bez určité motivace a určitého přístupu, přece jen je to práce s lidmi, s dětmi. Takže se neobávám, že ji budou houfy dlouhodobě nezaměstnatných vykonávat z donucení.
 x x 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 8:19:00)
Withep to je fakt vtipné. Pokud není postižený schopen plnit normy stavěné na zdravého (základní škola), tak tam prostě nepatří. Já taky nepůjdu dělat kamioňáka, když jsem totální blbec na řízení. Je to tak těžké pochopit, že by každý měl studovat a dělat to, na co má předpoklady a tak vybírat školy a případně zaměstnání? Nemyslím, že by zvláštní školy byly něco méněcenného, nebo tak. Prostě tam chodí děti, které mají objektivní problémy zvládat učivo pro majoritní část populace. Sejdou se tam děti podobných schopností a výuka je tím pádem přizpůsobena schopnostem. Opravdu si neumím a nechci představovat kvalitu výuky ve škole, kde nejslabší dítě má IQ dejme tomu 60 a nejsilnější třeba 130. To prostě nemůže dohromady fungovat ani kdyby chtělo.
 withep 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 17:38:27)
Žubko, snížený intelekt není jediné postižení na světě. Děti nevidomé, neslyšící, autistické šoupneme kam? Takové děti jsou všude, nerodí se jenom v Praze a ve velkých městech, kde snad možná mají ZŠ speciální. Není v silách každé rodiny dopravovat své dítě s postižením každé ráno tam a odpoledne zpět přes půl republiky, není to ani v silách toho dítěte, je to finančně, logisticky a časově nemožné. Přitom i děti s postižením jsou lidi a mají právo na vzdělání. Po nevidomých nepožadujeme, aby četly tištěné písmo, po neslyšících, aby zpívaly, po tělesně postižených, aby šplhaly po tyči. A stejně tak můžeme snížit požadavky dětem s lehkým mentálním postižením a umožnit jim, aby mohly chodit do školy mezi zdravé děti, do té stejné školy, kam chodí jejich sourozenci a kamarádi, do školy, kam se dá dojít pěšky nebo je tam rozumné dopravní spojení. Obava, že budou snižovat laťku a zdržovat ostatní děti, je lichá. Kdo nechce, ten tomu neuvěří, leda snad až to uvidí, třeba i na svém vlastním dítku.

Dejme tomu, že máš dítě s IQ v průměru, a obáváš se, že ho bude brzdit spolužák s 60. Můj syn je skoro 40 bodů nad průměrem, nesetěžuju si, že ho ostatní děti brzdí, a vůbec by mi nevadilo, kdyby měl spolužáka s těmi 60. Aspoň by byl ve třídě asistent (asistent je ve třídě pro všechny děti).
 x x 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 12:24:23)
Withep já nevím, moc se mi to nezdá. Myslím, že do základní školy by měly chodit děti, které základní školu jsou schopny zvládnout za běžného provozu. Mám kamaráda, který má naměřené IQ 86, je to hrozně hodnej kluk, ale prostě základní školu nezvládal, dochodil speciální a pak se vyučil kuchařem. A byl spokojenej. Nechápu tu integraci za každou cenu a neumím si dost dobře představit, co dobrého komu přinese integrace dětí s IQ mezi 50 - 70 body. Kvalita vzdělání se rapidně zhoršuje tím, jak se pořád snažíme všechno dělat po vzoru nevím koho všeho. V dnešní době, kdy má každé druhé dítě na něco papír, tak se řítíme do pěkného průseru. Ale hlavně že mentálně postiženi budou spokojení, to je fakt fajn a nic proti nim.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 12:35:09)
Žubko ono ani ti mentálně postižení, nebudou spokojeni, možná tak Valachová, neziskovky a EU. Představ si, že ty jako průměrný občan (neber jako urážku prosím) budeš strčena do prostředí,, kde bude probíhat odborná diskuse jaderných fyziků a ty tam jako laik budeš nucena držet s nimi tempo, jo dostaneš možná k sobě nějakého překladatele, ale jelikož nejsi vystudovaný fyzik stejně budeš v debatě nepoužitelná a šťastná tam taky nebudeš... No a teď si představ mentálně postižené dítě v druhé třídě - v první se naučilo sčítat do pěti a teď bojuje o to naučit se sčítat do deseti, zatímco spolužáci už jedou násobilku osmi. Teď si představ děti, které ve třetí třídě plynně čtou a vedle nich mentálně postižené, které se učí slabikovat - jak mu asi je ve třídě, kdy všichni jsou podstatně dál jak co se týče osnov tak sociálně?
 x x 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 12:36:34)
Jojo, já to tak taky vidím.
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 15:08:32)
Kreditko, zase předsudky, a navíc si odporuješ. Tak buď je dítě nuceno držet tempo nebo se ve druhé třídě učí počítat do deseti, oboje dohromady asi ne. Jádro pudla je asi v tom, že si pořád představujeme, že se všechny děti mají učit najednou to samé, že se to musí naučit stejně dobře, že musí být hodnoceny, a to podle stejných kritérií. A přitom to vůbec není nutné, naopak je to dost kontraproduktívní. Proto vznikají všechny ty alternativní školy. Předpokládáš (bohužel správně), že děti se mezi sebou srovnávají, ovšem dítě s LMP na to dost možná nemá kapacitu. Je rádo, že je někde, kde je přijímano, dostává se mu přiměřených podnětů, rozvíjí se. Budu dělat asistentku chlapečkovi, který přešel ze speciální školky do běžné, za pár měsíců udělal obrovký pokrok i bez asistenta, čistě díky tomu, že je mezi zdravými dětmi. A ty děti, věř mi, tím nijak netrpí.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 16:44:31)
No vidíš a znám holčičku, která v běžné ZŠ trpěla i s oním asistentem, teď je ve speciální škole a je šťastná a matka je na nervy, protože čeká kdy přijde nějaká spasitelka, co ji bude chtět narvat dítě zpět do ZŠ, kde holka trpěla.
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 20:34:12)
No vidíš, a to je přesně to nepochopení. Lidi tomu nerozumí, ale dobrovolně z toho mají preventivní hrůzu. Nikdo nikam nikoho cpát nebude, inkluze je možnost, ne povinnost. Některým dětem je lépe ve specce, jiným v ZŠ, vždyť to je přece skvělé, že mají na vybranou!
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 8:17:27)
Ano děti trpí - prptože většina škol inkluzi neumí - to co se většinou předvádí, je integrace - nikoliv inkluze.
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 15:00:01)
Žubko, máš kamaráda, který ZŠ nezvládal v době, kdy se integrovat a inkludovat neumělo nebo i nesmělo. Dnes je to jinak, měl by IVP - menší objem učiva, speciální postupy, upravené hodnocení, a asistenta. Tedy pokud by mu naměřili o dva body míň, IQ 85 a víc už spadá do průměru. Je to trochu nešťastné, ale nějak se ty parametry nastavit musí.

I když... 70-84 je "jen" mírné MP, to možná taky ještě úplně na podpůrná opatření není, což je tedy smutné. Často jsou na tom hraniční děti hůř než ty, které jednoznačně do nějaké diagnózy spadají.
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 8:16:04)
Za nešťstné považuji i kategorizování podle čísla IQ, a to striktně.
Stigmatizuje to dítě.

IQ se skládá z vícero složek, a ty mohou být hodně odlišné - třeba verbálně může být 60 bodů, a ve vizuopercepci 130.

Dále hodně závisí na tom, kdo a jak testy provádí.
 withep 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 9:28:32)
Bylo by, myslím, celkem užitečné, kdyby se jako zjištěné IQ uváděla celá škála - prostě hodnota u každého subtestu zvlášť. Psycholožka mi ukazovala v grafu synovy výsledky, byly tam krásně vidět výkyvy v jednotlivých schopnostech (s rozdílem až 60 bodů); díky tomu je snazší pochopit, proč mu něco jde výborně (i když je to těžké) a něco zase ne (i když je to "lehké").
 Dana 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 6:46:30)
Mně se to také nelíbí, ale je mi to již jedno. Nevím, proč musíme za každou cenu měnit to, co se léty osvědčilo - zvláštní školy. Bylo to praktické a efektivní. I lehce mentálně retardovaní se v nich naučili to základní učivo, učili zde velmi vzdělaní speciální pedagogové, byly zde třídy o malém počtu žáků. Žáci byli přibližně na stejné úrovni, tak se necítili mezi ostatními špatně. Rozhodně to vyšlo i mnohem levněji, než když každému retardovanému bude sedět za zadkem asistent - rychlokvaška a ve třídě bude učitel, který nebyl zvyklý učit takové děti, nemá k tomu ani speciální vzdělání a dětí má pomalu třicet. Je to prostě krok zpátky a pro mnoho rodičů a dětí to bude velký problém. Jenže je to propagované z obdivovaného Západu a EU, kde jsou přece ve všem před námi a všechno dělají nejlépe. My se jim musíme za každou cenu vyrovnat, i když vidíme, že náš systém byl lepší.
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(29.3.2017 8:15:22)
Dano, přesně. Ja nechápu, proč se neustále musíme po někom opičit a dělat i to, co se u nich neosvědčilo. Zvláštní školy nebyly výmyslem komunistů, začaly vznikat už v 19.stol. Vznikaly specializované školy pro výuku postižených dětí, třeba Slepecký ústav v Praze na Klárově, tzv. Jedličkárny jako vzdělávací ústavy pro děti těžce fyzicky postižené, školy pro děti hluchoněmé atd. Tyto děti se soustředily do jedné školy, kde byli i učitelé, kteří byli na tato postižení specializovaní a děti učili vzhledem k jejich postižení. To je podle moderních hlasatelů té jediné správné pravdy špatně a je třeba děti rozestrkat do spousty normálních škol, kde si s nimi učitelé nevědí rady, protože podobné dítě nikdy neučili. My měli takto ve škole slepou holčičku. Ano, píučka se snažila, hledala různé metody, ale děti ve specializované škole na tom byly lépe. Tam se totiž některé věci konzultovaly i s ošetřujícím lékařem a i děti si mohly povídat o svých otížích s vrstevníky, protože ti měli podobné problémy. Ale to je podle těchto dobroserů špatně.
No, a podobně už ve 30.letech začaly vznikat první zvláštní školy, aby se přiměřeného vzdělání dostalo i dětem mentálně postiženým. Ona ta síť je stejně poměrně řídká, protože mentálně postižené dítě nemůže do školy dojíždět nějakých 20-30 km a rodiče na to obvykle nemají peníze (oni je neměli ani na socialismu, to stejně spousta dětí chodila do normálních základek, jen tam prostě propadaly, protože nemohly zvládnout výuku. Vzhledem k tomu, že jsem ve zvlášTce pracovala, tak vím, jak se tam děti cítily a jak byly šťastné, když se konečně učily na jedničky a dvojky.
Co ale tito dobroserové neřeší, jsou děti, které o školu nemají absolutní zájem. Je to pro ně totální opruz, mohly být doma a válet se s ostatními sourozenci na kanapi. Rodičům je taky jedno, jestli do školy chodí nebo ne. Jediné, koho to vzrušuje, jsou rodiče dětí, kterým podobný "dáreček" přistane ve třídě. Neustále si připomínám seriál Třída 8.A. Ano, všichni rodiče, kteří dali svoje děti na jinou školu byli rasýsti, xenofobové a kdoví co ještě. Ale oni hlavně viděli, že výuka na škole upadá a postupně se blíží škole zvláštní. Je úplně jedno, jestli je dáreček pleti světlé nebo tmavé, ale prostě RUŠÍ VÝUKU! Což ovšem dobroser pochopí v okamžiku, kdy se bude jednat o JEHO VLASTNÍ DÍTĚ, do té doby bude trousit svoje moudra. Pamatuju si na ministryni školství Buzkovou. Keců hromadu, ale svou dceru dala už od 1.třídy na francouzské gymnázium. To chceme dosáhnout stavu, jaký mají v Americe? Budeme platit všeobecné školství ze státního rozpočtu, ale kdo bude chtít, aby se děti ve škole něco naučily, bude je dávat do škol soukromých, patřičně drahých? Proč chceme trestat rodiče za to, že chtějí z dětí něco mít? Pokud se někdo nechce učit, prostě bude ve škole zvláštní s redukovaným učivem. Ale ať si pak nestěžuje, že tam byl nacpán násilím, jako to udělalo několik romských spoluobčanů s vidinou vytřískání peněz ze státu. NIKDO je do zvláštních škol necpal násilím, ale oni se nedokážou přiznat, že je jim nějaké vzdělání totálně ukradené (a abych nebyla za rasistku: lidí, co mají vzdělání u zadele je dost i mezi bílými).
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 10:09:56)
Příspěvek vychází z předpokladu, že se všechny děti musí učit to samé ve stejném rozsahu ve stejnou dobu a být za to stejně hodneceno. Nemusí.

Postoj dětí, které specifikuješ ve svém příspěvku "na školu ..." je důsledkem segregačního systému školství, který předpokládá, že děti mají s pomocí rodičů dohánět to, co škola netíhá. Což prostě z mnoha důvodů část rodin nedává. A dítko od začátku dostává špatné známky, poznámky, ztrácí se v učivu - a ztrácí zájem. Mnohdy je i šikanováno - jak spolužáky tak učiteli.

Mmch, momentálně mám dítko integrované v soukromé škole, nenašla jsem základku, která by tu na druhém stupni vzdělávala inkluzivně - každé dítě dle jeho potřeb.
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 10:09:57)
Příspěvek vychází z předpokladu, že se všechny děti musí učit to samé ve stejném rozsahu ve stejnou dobu a být za to stejně hodneceno. Nemusí.

Postoj dětí, které specifikuješ ve svém příspěvku "na školu ..." je důsledkem segregačního systému školství, který předpokládá, že děti mají s pomocí rodičů dohánět to, co škola netíhá. Což prostě z mnoha důvodů část rodin nedává. A dítko od začátku dostává špatné známky, poznámky, ztrácí se v učivu - a ztrácí zájem. Mnohdy je i šikanováno - jak spolužáky tak učiteli.

Mmch, momentálně mám dítko integrované v soukromé škole, nenašla jsem základku, která by tu na druhém stupni vzdělávala inkluzivně - každé dítě dle jeho potřeb.
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 10:09:57)
Příspěvek vychází z předpokladu, že se všechny děti musí učit to samé ve stejném rozsahu ve stejnou dobu a být za to stejně hodneceno. Nemusí.

Postoj dětí, které specifikuješ ve svém příspěvku "na školu ..." je důsledkem segregačního systému školství, který předpokládá, že děti mají s pomocí rodičů dohánět to, co škola netíhá. Což prostě z mnoha důvodů část rodin nedává. A dítko od začátku dostává špatné známky, poznámky, ztrácí se v učivu - a ztrácí zájem. Mnohdy je i šikanováno - jak spolužáky tak učiteli.

Mmch, momentálně mám dítko integrované v soukromé škole, nenašla jsem základku, která by tu na druhém stupni vzdělávala inkluzivně - každé dítě dle jeho potřeb.
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(29.3.2017 12:18:27)
Erřiko, my se pořád bavíme o dětech mentálně postižených. Tak se zeptám jinak: když už teda každému podle jeho vzdělávacích potřeb, umí naše skolství pracovat s dětmi nadanými? A odpovím Ti, že nikoli. Zažila jsem to jak na sobě, tak u svých dětí. Byly vepředu a škola je maximálně nechávala si číst pod lavicí to, co je zajímalo. Když začaly vznikat osmitřídní gymnázia a začal obrovský odliv dětí ze základek na tato gymnázia, začala být společnost masírována ve smyslu, že základkám to ublíží, ubydou chytřejší děti, ubydou tahouni, sníží se úroveň vzdělávání. Ministerstvo zareagovalo tím, že se budou tato gymnázia rušit. Čili přesně PROTI požadavku rodičů na to, aby byly děti posunovány dopředu, prostě je zase zadupeme. My jako společnost nepotřebujeme chytré a vzdělané lidi? Asi ne, protože se snažíme ze všech sil, aby se naše školství vyrovnalo somálskému.
Dochází našim dobroserům, že budoucnost je právě v těch chytrých? Tak proč z nich chceme udělat sluhy těch slabých? Já jsem školstvím prošla, jak základkovým, tak středním, ale bohužel právě i speckovým a pracovala jsem i s dětmi v Ústavu sociální péče, kde už byly děti nevzdělavatelné. Proto vím, že dítě nevzdělavatelné nemůžu nacpat do třídy s dítětem nadaným, aniž bych jednomu z nich ublížila. Když se já dostanu do´skupiny jaderných fyziků nebo teoretických matematiků, taky si s nimi nemám co říct, oni se baví o něčem jiném, budu mezi nimi totálního blba. Tak proč chceme něčím podobným týrat děti, které se neumí bránit? Proč budeme nutit jejich rodiče, aby své děti dávali do soukromých (a také placených) škol, kam se tyto blbosti ještě nedostaly? Dochází nám, že naše společnost potřebuje vzdělané lidi, nebo máme dojem, že řemeslníky dovezeme z Bangladéše, protože u nás už za pár let nikdo řemeslo umět nebude (a nebude ani nikdo, kdo by ho učil)?
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 20:14:04)
Ad nadané děti - inkluze se týká všech dětí. Tedy i to, co je řečeno výše. Školy stejně tak neumí pracovat s nadanými dětmi stejně jako neumí pracovat s integrovanými.

Ad víceletá gymnázia - mnohdy poněkud zkostnatělé konzervativní instituce, kde se stále bifluje o to větší část učiva (alespoň mimo velkoměsta).

Ad soukromé školy - je mnoho malých soukromých škol (troufám si tvrdit, že mnohem více než elitních), s inovativními způsoby výuky, které integrují děti jak s různými dg. tak děti nadané. Rodiče preferují především odlišný přístup.
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 21:01:16)
V odkazu je v blogu pana Šteffla i toto, s odkazem na statistiky:

2. Podíl dětí s lehkým mentálním postižením (LMP) ve všech základních školách je 1,7 %, v soukromých školách je to 3,2 % a v církevních 2,4 %. V devátých třídách je v soukromých školách dokonce 7,6 % děti s LMP, zatímco v obecních 0,78 %.
 x x 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 8:12:44)
Souhlasím. Kdybych já neměla tolik zkušeností ze třídy vlastního syna, tak by mi to možná ani nepřišlo. Ale ten systém je prostě tragický. Kluk má nadprůměrné IQ, ale celé roky v kolektivu 30 dětí, z nichž je tam velké množství problematických a jedno dokonce s asistentem, se prostě nic nenaučil. Veškerá pozornost ve výuce se věnovala těm problémovým dětem a ty ostatní, průměrně či nadprůměrně nadané se prostě vezly.
Obávám se, že inkluzí trpí normální či nadané i ty inkludované. Bohužel. Učitelky samy mi říkaly, že se to prostě nedá zvládnout, ten nápor je obrovský a ony se prostě musí přednostně věnovat dětem, které jsou pomalé. A pak je tempo a kvalita učiva zákonitě na úrovni nejslabšího dítěte. Je to tak, nikdo mi to nevymluví, po těch zkušenostech.
Už jsem to na diskusích psala x-krát, že ještě před 10 lety naši studenti byli schopni v matematických olympiádách konkurovat třeba Singapuru, v dnešní době se kvalita vzdělávání propadla. Opravdu to vypadá, že naše školství, dříve špičkové, bude brzy těžce podprůměrné. Česká republika vždycky disponovala obrovským množstvím nadaných lidí, vědců atd., takže si nemyslím, že by dřívější školství bylo špatné. Ve své podstatě ani nic nenamítám proti frontální výuce, pokud se někdo chce něco naučit, tak se prostě učit musí, ono to moc jinak nejde. Neříkám, že by nějaké změny proběhnout neměly, ale nechápu, proč od základu měnit něco, co fungovalo a přinášelo výsledky. Ať se nám to líbí nebo ne, tak pro nás jsou důležití chytří lidé, kteří dostanou kvalitní vzdělání.
 Eržika. 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 8:18:58)
Přečetla jsi si odkazy?

Zopakuji:
K problematice:
http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=28851
http://kral-blog.eduin.cz/2016/01/06/o-necem-trochu-jinem-aneb-co-je-to-vlastne-ta-inkluze/
 x x 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 12:32:20)
Lidé s IQ 50 - 70 jsou slabomyslní, spadají do stupně debility a dle tabulek zvládnou zvláštní školu, pokud jsou dobře vedeni. Nemyslím, že debil by měl patřit do základní školy.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 12:37:56)
J mám zk,ušenost s mentálně postiženým dítětem ze školky a upřímně jsem ráda, že je pryč. Mělo asistentku, ale ta ani při nejlepší vůli dítě vždy neuhlídala - dítě z DS agresivní, nespolupracující, na plenách, neumělo mluvit, jenom křičelo - můžu říct, že syn toho měl občas plnou hlavu, co to dítě provádělo. Teď je pryč ve speciální ZŠ (naštěstí)
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 15:11:26)
Žubko, dovol mi trochu osvěty, výrazy jako "debil" a "debilita" jsou dehonestující a dávno se nepoužívají.
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(28.3.2017 22:44:31)
Debil, imbecil, kretén nejsou nadávky, ale odborné psychiatrické pojmy, které označují stupeň mentálního postižení. Všechny tyto pojmy shrnuje poněkud starší název blb, ten už se v psychiatrii nepoužívá.
 withep 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 6:25:52)
Ujasněmě si jednu věc - já mám teď rok 2017, co ty? Dnes - v roce 2017, ale už to bude jistě déle, tipuju tak 20 let a víc - se tyto výrazy nepoužívají, protože nabraly hanlivý význam.

Nicméně se zdá, že mohou dobře sloužit jako indikátor smysluplnosti debaty s osobou, která je používá ~k~
 x x 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 8:01:41)
Nevím, že by slovo "debilita" zmizelo z povrchu zemského v souvislosti se slabomyslností. ALe to máš jedno, ať to nazveš debilitou nebo nějak jinak, tak prostě dítě s IQ 60 nepatří v žádném případě do základní školy. Tečka.
 Andrýsek + 2 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 13:21:31)
Podle mě inkluze hlavně není dobře nastavena, spousta škol ji odmítá, učitelé nejsou připraveni nebo ani nechtějí být připraveni. Myslím, že dítě s LMR např. hraniční je schopno zvládnout za podpůrných opatření běžnou základní školu a "zdraví" spolužáci ho můžou motivovat a táhnout. Asi je to případ od případu a je to na zvážení rodiče, kam dítě dá nakonec.Jen příklad, pokud v menším městečku zruší ZŠP a nejbližší je 25 km daleko, rodiče nemají auto nebo možnost dítě denně vozit a dítě bude mít LMR, pak se ani nedivím rodičům, že ho dají do školy spádové a využijí podpůrná opatření. Nebo rodiče zkusí dát dítě s LMR do běžné školy a když to nepůjde, dítě tam bude skomírat, vždy je možné zažádat a umístit dítě v ZŠP, opačný postup by byl zřejmě horší, možná až nemožný prakticky. Já pro inkluzi jsem, pokud budou dobře nastavena pravidla a budou fungovat podpůrná opatření.
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(28.3.2017 14:28:29)
Nepotřebuju, aby moje dítě někoho "táhlo", od toho je ve škole učitel. Já jen chci, aby se dítě ve škole naučilo co nejvíc.
Co ale nepodporuju, je inkluze dětí, které nemají o školu absolutní zájem a nějakou školu mají nejen děti, ale i rodiče u zadele, dítě ve škole vyrušuje, nespolupracuje a učka z každé hodiny řeší jedno nepřizpůsobivé dítě. Ono by se i o inkluzi mluvilo o dost jinak, kdybychom řekli, že do škol začleníme děti nepřizpůsobivé. Děti ze "sociálně slabého prostředí" mi nevadí, sama jsem se taky pracně vypracovávala nahoru a v době, kdy jsem pracovala ve školství, jsme podobným dětem podávali pomocnou ruku, třeba hračkami, oblečením atd. To není problém. Problémem jsou děti, které dokážou rozbít vyučování, nekontrolovaně skáčou po lavicích, vykřikují sprostá slova apod. Ano, prý jsou nějak postižené a je to pro ně nezvladatelné, ale ostatní děti se pak právem ptají, proč Xaver může a já nesmím. Tyto děti i při sebelepší vůli do školy nepatří.

Navíc nacpat do normální školy děti s mentálním postižením může jen trotl. Copak nevidí, že ty děti budou i s asistentem stejně trpět? Copak najdou společné zájmy s dětmi podstatně inteligentnějšími? To fakt nikdo nevidí, že tyto děti jsou ve zvláštních školách šťastné? Tak proč jim proboha bereme možnosti vyučení se nějakému jednoduššímu řemeslu (programovat CNC stroje asi nebudou)? kecy o tom, jak možná jednou nebude práce pro všechny lidi ať si nechají katastrofisti od cesty. Práce bude, jen bude jiná. V pol. 19.stol. taky dělníci rozbíjeli stroje. Pak se přišlo na to, že ty stroje musí někdo umět opravit nebo vyrobit. Uklízeči, kuchaři, operátoři na lince budou třeba pořád. Řada prací bude vyžadovat vyšší vzdělání, ale budou i práce, které ho vyžadovat nebudou. I děti velmi málo vzdělavatelné můžou třeba nakládat Hermelíny, pracovat v čajovně nebo hrabat listí v parku.
 withep 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 15:16:44)
Uf, už nemám sílu ani čas reagovat, je to smutné, jak jsme sobečtí, neempatičtí a krátkozrací.
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(28.3.2017 22:59:15)
Ten, kdo chce, aby se jeho dítě ve škole učilo a ne sedělo někde vzadu a nudilo se, zatímco píučka půl hodiny krotí dítko, skákající po lavicích, je sobec? Ano, pak jsem sobec nejvyššího kalibru. Podobné dítě skuktečně do školy NEPATŘÍ, to patří do specky, kde je míň dětí ve třídě a píučka se jim může víc věnovat. A komu se to nelíbí, má přece možnost své dítko učit doma.

když jsem byla školou povinné dítko, navštěvovala jsem vesnickou školu. Tenkrát se o nějakém zašleňování a inkluzi nemluvilo vůbec. Přesto škola vzdělávala všechny děti, jak jen mohla. Vzdělávala ale jen děti, které neskákaly po lavicích a byly schopné při vyučování aspoň klidně sedět a nerušit. Tyto děti byly holt považovány za slabší, vyšly třeba z 8. nebo i 7.třídy, protože prostě propadly, pak se šly učit na řemeslo a nikdo nic neřešil. Ono totiž dojíždění těchto dětí do nejbližší specky, která byla 30 km daleko, byl pro rodinu takový finanční záhul, že by to nedala. Tak byly tyto děti zařazeny do normální školy a všechny zajímalo jen jedno: aby to dítě nerušilo ostatní. Zatímco dneska se všechno neskutečně řeší a u toho se dělají nebetyčné blbosti. Dítě hyperaktivní se nacpe mezi normální děti, když ho píučka s asistentem nezvládnou, tak jsou to neschopné káči, které je třeba minimálně ze školy vyrazit. A tak se mažeme s každým nevychovancem, protože dřív by prostě kantor vzal rákosku a dítě by bylo umírněné raz dva. To dneska nesmí. Co na tom, že nevychovance, pardon - dítě hyperaktivní, pak nikdo nechce na střední školu nebo později do práce, proč by se měl rozčilovat a krotit někoho, kdo má sice papír na jinakost, ale nikdo s ním nevydrží? Proč by měli spolupracovníci dělat na někoho, kdo svou práci nezvládá?
 withep 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 5:47:26)
Nemá smysl ztrácet čas s někým, kdo nerozumí a rozumět nechce, a mele si pořád dokola svoje omyly, asi aby jim náhodou nepřestal věřit. Teď nemám na mysli děti s LMP, ale tebe.
 Ridwen2 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 11:19:41)
Withep, obdivuju, jak dlouho jsi to vydržela. Z té osoby mi úplně naskakovala husí kůže.
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(29.3.2017 20:12:33)
Withep, kolik let učíš, kolik máš ve třídě dětí, kolik z nich je nadaných a kolik s nižším IQ? Do jaké školy chodí tvoje vlastní děti? Očekávám pravdivou odpověď. Pokud neučíš a jen teoretizuješ, co by měli dělat jiní, tak jdi na ministerstvo, budeš mezi svými.
 withep 


Re: Zajímavé 

(29.3.2017 20:52:10)
Očekáváš marně, už jsem s tebou ztratila času dost a bylo to marné. Ty nechceš diskutovat, chceš se hádat, a k tomu já nejsem vhodný protějšek. Jsi agresivní a vulgární, těžko tady nějaký protějšek najdeš, nezbude ti než se poplácávat po rameni s kreditkou, která s tebou souhlasí, takže na ni nebudeš útočit a ona ti nedá košem. Hezký večer a hodně štěstí, až to jednou přijde (to ponaučení ;))
 Jitka 
  • 

Re: Zajímavé 

(29.3.2017 23:36:25)
Nechtěla jsem se hádat, chtěla jsem diskutovat. Agresivita a vulgárnost je mi cizí, ale pokud budu diskutovat, tak nad fakty, ne pindech, co by se mělo, kdyby... Ono by se toho mělo, kdyby to někdo udělal. Pokud tu jen teoretizuješ a nejsi schopna doložit svu pedagogickou praxi ani zkušenosti z praxe, tak o čem pak diskutujeme? Ja jsem na rozdíl od tebe speckou prošla a pracovala jsem i s dětmi na hranici vzdělavatelnosti, někdy za její hranicí. Všechny tyto děti dostaly od systému šanci, ale prostě neměly přírodou dáno a zůstaly analfabetické, protože není v jejich možnostech se ani naučit číst a psát. Ty je chceš i s asistentem strkat mezi děti normální do normálních škol. Takže ty chceš, aby 14-15-leté dítě sedělo mezi prvňákama, kteří ho už v pololetí přeskočí? Protože on se to nikdy, opakuji NIKDY nenaučí, protože nemá přírodou dáno. I kdyby měl za zadkem deset asistentů, tak třeba jedno z našich dětí za dva roky nepochopilo rozdíl mezi M a A a mezi 1 a 2, bralo to od boku a my věděli, že absolutně nechápe. Vždyť se mu v té základce budou všichni smát, velcí, že nic neumí, a ti malí koneckonců taky. Víš, jak byly moje děti šťastné, když udělaly nějakou práci a dostaly za ni pochvalu? Vždyť ty děti na hranicích vzdělavatelnosti se cítily blbě i ve zvláštní škole, protože na ně děti ze specky koukaly jako na blbce a dávaly jim to patřičně sežrat. Ano, pokud to nevidíš, tak si za svou pravdou stůj. Já jsem osobně toho názoru, že specky a pomocné školy jsou výborné školy, které jsou určeny pro děti, kterým prostě příroda nenadělila a kde se nauší dle svých možností. Zařazen těchto dětí mezi děti normální je cesta do pekel a začátek dvou- a vícekolejnosti školské soustavy, protože rodiče z ze školy, kde bude více mentálně postižených dají svoje děti pryč. Až ten exodus nastane, tak bude pozdě a základní školství bude v troskách. Ono se snáz boří než buduje, zboříš raz dva, ale vybudovat - to jsou roky práce, pot a slzy, řekl by klasik.

Víš, já si myslela, že budeme diskutovat nad fakty, hledat pro i proti. Je vidět, že toho nejsi schopná, nejsi schopná napsat jediný fakt pro svá tvrzení, jsi schopná leda tak urážet. S takovými lidmi se diskutovat nedá. S takovými jsem ve školství dost dlouho bojovala, byl to boj s větrnými mlýny. Práce s dětmi byla pohoda naprostá, ale boj se systémem byl boj s drakem, kterému po utětí jedné hlavy narostly tři. Já ti tu napsala stoh faktů, ty píšeš jen urážky a sprostoty.
 withep 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 7:46:54)
Jitko, ty jsi fakt neuvěřitelná. Respektive - jak tě tak čtu a proto, že píšeš, že jsi pracovala ve školství - začínám rozumět tomu, proč je inkluze tak náročná. Ona by byla náročná i sama o sobě, ale rezistence v lidech, jako jsi ty, ji ještě více ztěžuje. Já mám zatím jen velmi malou pedagogickou praxi, ale to je vlastně výhoda oproti tobě, ty jsi zaslepená zavedenými pořádky, nedovedeš si představit pozitivní změnu. Vyvětlím ti, proč je diskuse s tebou nemožná.

Obecně nemohou spolu diskutovat lidé, kteří se neshodnou na společném východisku. Společné východisko mezi námi není a být nemůže, protože já uznávám, že role školy se výrazně změnila, že dnes škola není postavená na pasivní frontální výuce 30 dětí s cílem nalít jim do hlavy co nejvíc vědomostí (všem stejně, ve stejnou dobu, srovnávat je mezi sebou a hodnotit podle stejných kritérií), ale výuka musí být variabilní, zkušenostní, skupinová, projektová, pokud možno s počtem dětí do 20, a děti se nemají nadrtit fakta, ale osvojit si kompetence. Svým způsobem považuju za důležitější, aby se děti naučily, že žijeme v jednom světě, jsme různí, máme různé potřeby a schopnosti, ale pořád jsme stejně lidé a patříme dohromady, chováme se k sobě s respektem,... než že bitva na Bílé hoře byla 8. listopadu 1620. Ve škole, jak jsi ji zažila a jak si ji stále představuješ, je prakticky nemožná i integrace, natožpak inkluze. Ale ve škole, jaká je či by optimálně měla být dnes, je inkluze celkem přirozená. Všechny děti se vzdělávají podle svých individuálních potřeb, nejen ty s postižením či nadáním, a ty proto nepředstavují tak zásadní problém.

Dále píšeš, že agresivita a vulgarita je ti cizí. Cituju tvoje výrazy: Dobroser (4x), moderní hlasatelé té jediné správné pravdy, trotl, u zadele, píučka. To jsou jen výrazy; agresivita, osočování, ponižování a podobné komunikační prostředky, které ve své podstatě blokují smysluplnou diskusi, prostupují téměř všechny tvoje příspěvky, i když jsou psány slušnými slovy. Např. "ty nejsi schopná", "já na rozdíl od tebe...", "ty chceš, ty chceš" (o něčem, co já nechci, viz níže), "nejsi schopná, nejsi schopná, jsi schopná leda tak urážet" apod. Prosím, uveď, kde jsem urazila já tebe, cituj moje urážky a sprostoty, to by mě mrzelo a ráda bych se omluvila.

Děti, které se nikdy nenaučí číst a psát, nejsou děti s lehkým mentálním postižením. Děti s LMP (pokud nemají nějaké další přidružené postižení) dosáhnou v dospělosti úrovně 9-12 letého dítěte, tj. relativní samostatnosti a gramotnosti dosáhnout mohou. Pokud popisuješ děti nevzdělavatelné, jsou to děti s těžším MP, a těch se inkluze opravdu netýká. Pokud to nevíš, i když se o to téma tak intenzivně zajímáš, mohla ses to tady dozvědět, už jsem o tom psala. Nemá smysl "argumentovat" proti něčemu, co nikdo netvrdí.

Čtrnáctileté dítě s LMP nebude sedět mezi prvňákama, bude mít upravený obsah vzdělávání tak, aby mohlo postupovat s věkově podobnou skupinou, a nikdo, opakuju nikdo se mu nebude smát. Doporučuju přečíst si něco o inkluzi, třeba alespoň stručnou definici na wiki nebo někde - inkluze znamená, že dítě s postižením je ve škole přijato, je mu tam dobře. Některé děti se třeba toleranci a slušnému chování naučí až ve škole, ale naučí se to, protože to je stejně důležité jako číst, psát a počítat. Obecně se posmívání ve školách netrpí, je to jeden z projevů šikany a ta se prostě dnes už tolerovat nesmí

Myslelas, že budeme diskutovat nad fakty. Výborně, konečně něco, na čem se shodneme. Jenže pak je nutné připustit všechny fakty, ne jen ty, které se hodí do karet tobě. Tvoje fakty jsou fakty o školství, jaké bylo před desítkami let, a jsou tedy silně irelevantní a nemohou sloužit jako argument proti změnám, které probíhají dnes. Za celou dobu jsem se od tebe nedočetla nic, co by odpovídalo realitě dnešní doby, co by alespoň vzdáleně naznačovalo, že o inkluzi něco víš. Z toho, co píšeš, se zdá, že brojíš proti něčemu, o čemž nevíš vůbec nic. Já s tebou souhlasím, že děti, které popisuješ jako nevzdělavatelné, do ZŠ nepatří. Jenže to nejsou ty děti, o kterých píšu já - děti s LMP. A dokonce ani děti s LMP se nebudou inkludovat nuceně, ale jen pokud bude vůle na všech stranách. To snad není až tak hrozné, nemyslíš ~;)
 Tulka. 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 9:04:11)
withep~R^

Moje starší dcera po třech měsících prchla z prestižního gymplu na jinou školu,protože takovou koncentraci sebestředných expertů nějak nemohla rozdýchat.Ona jen ta samotná inteligence taky není všechno.
 Filip Tesař 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 9:56:51)
Všechna čest, Withep, nesvedl bych to líp.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 19:45:23)
Škoda že jsi diskusi zažila. Nepotřebuji nikoho poplacavat. Zkrátka mám jiný názor než ty. Nechci aby mé děti chodily do škol s mentálně postiženými a mám pro to mnoho důvodů.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(30.3.2017 19:45:23)
Škoda že jsi diskusi zažila. Nepotřebuji nikoho poplacavat. Zkrátka mám jiný názor než ty. Nechci aby mé děti chodily do škol s mentálně postiženými a mám pro to mnoho důvodů.
 kreditka 


Re: Zajímavé 

(28.3.2017 16:42:33)
~R^~R^
 susu. 


Re: Zajímavé 

(31.3.2017 13:18:59)
Opět se podivuju, proč dítě, které se nemá šanci naučit počítat do deseti, musí chodit do školy se dětmi, které to zvládnou v prvné třídě, musí s nimi sedět ve stejné místnosti a s pomocí asistentky si tam třeba vybarvovat, zatím co ostataní počítají do sta.
Takovou blbost může vymyslet jen pomatená hlava.
 withep 


Re: Zajímavé 

(1.4.2017 9:38:47)
susu, ráda tě vyvedu z podivu. Inkluze se týká dětí s LEHKOU mentální retardací, to jsou děti s IQ 50-69, jsou schopné naučit se číst, psát a počítat, a v dospělosti dosahují schopností 9-12 letého dítěte, tj. mohou být relativně samostatní a to, co se ve škole naučí, jim k tomu výrazně pomůže. Ještě i děti se středně těžkou mentální retardací mají šanci naučit se základy čtení, psaní a počítání (byť ne všechny). Děti, které tu šanci nemají, mají těžkou nebo hlubokou MR.

Středně těžké, těžké ani hluboké MR se inkluze netýká, a i děti s lehkou MR (resp. jejich rodiče) mají na výběr mezi ZŠ a ZŠ praktickou. Takže ne, nemusí.
 susu 
  • 

Re: Zajímavé 

(2.4.2017 14:58:30)
Jistě by se jim to učilo lépe mezi svými.:-)
A ne se učit počítat do deseti mezi dětmi které počítají rovnice.
 susu. 


Re: Zajímavé 

(31.3.2017 13:18:59)
Opět se podivuju, proč dítě, které se nemá šanci naučit počítat do deseti, musí chodit do školy se dětmi, které to zvládnou v prvné třídě, musí s nimi sedět ve stejné místnosti a s pomocí asistentky si tam třeba vybarvovat, zatím co ostatní počítají do sta.
Takovou blbost může vymyslet jen pomatená hlava.
 Libby, ctyri deti,sedm vnoucat 


Re: Zajímavé 

(2.4.2017 15:51:30)
Kolik deti s IQ 50 - 69 jste uz ucila? Pro deti je dulezite nejen se neco naucit, ale zazit aspon nekdy uspech. Ve zlastnich skolach, ktere k tomu byly velmi dobre uzpusobene, tu sanci mely. V beznych skolach tu sanci nemaji nikdy. A proto jsou bud sikanovane nebo naopak zlobi, aby aspon nejak zaujaly. Souhlasim s integraci telesne i smyslove postizenych deti, protoze je na nich jejich postizeni videt a ostatni deti se nauci jejich odlisnost tolerovat i pomahat jim. Na detech se snizenym intelektem to ve vetsine pripadu videt neni a proto se jim nekdy smeji, kdyz nejsou schopny ucivo zvladat. Zaroven je pro ne tezke pochopit, proc maji nejake vyjimky a vyhody.
Mezi argumenty, ktere zaznivaji ve prospech integrace zazniva casto, ze deti maji moznost byt mezi svymi normalnimi vrstevniky. Ale tu moznost prece maji, i kdyz chodi do zvlastnich/praktickych skol. To prece nejsou nejaka uzavrena sanatoria, kde nevidi nikoho jineho. Muzou chodit do krouzku a sportovnich klubu, maji vrstevniky ve svem okoli. Kdysi se ze zahranici chodili inspirovat k nam, nyni nekriticky prejimame ze zahranici zase vsechno my. Vyspele skolstvi ma treba Dansko, kde take funguji prakticke skoly.Finsko patri na spici skolskeho vzdelavani, ale je zalozeno na uplne jinych principech a systemu nez u nas. Nejcasteji prebirame vzory z britsko/americkeho systemu a to je tragedie. pred let jsme se prestehovali do Irska a se svymi zaklady i znalostmi z prvnich sesti let z ceske skoly vystacila moje dcera temer po celou stredni skolu. Vyuka byla zajimava, zadne znamkovani, stresy, pisemky. Maximalne testy na konci skolniho roku, ale kdyz je nekdo neudela, nic se nedeje. odmaturovala velice dobre, ve vyssim levelu, ale podle ceskych meritek neumi vubec nic.
 Vítr z hor 


Inkluze není dobře připravena ani nastavena 

(28.3.2017 14:32:54)
Rukojmími jsou děti i učitelé. Vysoké počty dětí ve třídách v podstatě znemožňují inkluzi a učitelé, kteří se učí za pochodu pracovat s velmi různorodou skupinou inkludovaných dětí nejen, že nemají podmínky, aby mohli odvádět kvalitní práci, ale ještě jsou osočováni z neschopnosti a neochoty.

Velkým problémem inkluze jsou agresivní děti a děti s poruchami chování - pokud je agresivita přidružena k jakémukoli postižení (nebo stojí jako samostatný problém), škola nemá žádnou podporu a zastání. Školská poradenská zařízení dávají podpůrný stupeň 1., což je v podstatě nic + větší administrativa pro učitele. SVP by teoreticky mohla být nápomocna, ale jsou přeplněna.

Situace je v řadě případů komplikovanější než dřív, protože část veřejnosti z řad rodičů dětí s SPU/chování získala díky mediální masáži pocit, že dítě lze odevzdat nejbližší škole a ta jej vrátí "opravené", protože na to přece má peníze.
 withep 


Re: Inkluze není dobře připravena ani nastavena 

(28.3.2017 15:17:25)
S tím souhlasím.
 Dana, tři dospělé děti 
  • 

Zapomnělo se 

(29.3.2017 11:39:16)
na jedno logické pravidlo. A sice, že rychlost výkonu každé skupiny je dána jejím nejslabším článkem. Ano, co se týká výuky ve třídě, samozřejmě si mohou děti pomáhat. Ale to jde jen do určité míry. V běžné třídě se jaksi "jede pořád dál" a ti, co nestačí, musí dostat pomoc. Tak proč tu pomoc nesoustředit tam, kde je nejefektivnější?
 Eržika. 


Re: Zapomnělo se 

(29.3.2017 12:07:40)
Inkluzivní výuka je výuka, která je dle potřeb každého jedince. Ještě efektivnější je taková výuka va věkově smíšených třídách.

Jenže je nutno se oprostit například od frontální výuky - že je nezbytné, aby se všichni učily najednou to samé ve stejném rozsahu stejným způsobem. Vždyť to vůbec není efektivní - někdo učivo dávno umí a potřeboval by jít dál, někdo ho nechápe a potřeboval by ho procvičit jinak a déle.

 Jitka 
  • 

Re: Zapomnělo se 

(29.3.2017 12:21:20)
Eržiko, souhlas. Napiš, JAK to chceš udělat ve třídě, kde je 30 dětí. A prosím tě, nepiš, co je ideál, co BY SE mělo, piš jak to konkrétně udělat. Jsi učitelka? Prima, tak napiš, jak to děláš sama. To bude mít větší cenu, než tu jen teoreticky plácat, co by se všechno mělo (a hlavně kdo a z čeho to zaplatí).
 Eržika. 


Re: Zapomnělo se 

(29.3.2017 20:22:17)
Nejsem úča. Mám/měla jsme děti v takových školách. Ve státních i v soukromých.
Věkově smíšené třídy s 25-27 žáky ve státních školách...

Škol, které takto pracují je povícero (a přibývají), jak státních, tak soukromých.

K problematice:
http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=28851
http://kral-blog.eduin.cz/2016/01/06/o-necem-trochu-jinem-aneb-co-je-to-vlastne-ta-inkluze/

 Babsi+2 


Re: Zapomnělo se 

(29.3.2017 22:50:01)
Kluk, ve věkově smíšené logo-třídě se už v říjnu naučil efektivně sprostě nadávat. L neumí doteď.
 Eržika. 


Re: Zapomnělo se 

(30.3.2017 8:16:43)
Mé dítě, které bylo léta ve věkově smíšené třídě, nyní studuje s tím nejlepším možným prospěchem na střední technické škole.

Co z toho vyplývá? - že nejsou všechny školy, učitelé, metody ani děti stejné...
 ruže červena 


Re: Zapomnělo se 

(30.3.2017 10:15:48)
U nás ve třídě máme kluka,který má asistentku neposlouchá,křičí,kope do ní a ty nadávky za ně by se styděl i dlaždič.Když se zabejčí tak s ním nikdo nehne.To je ve 3 třídě.A takové tam máme dva.
 susu. 


Re: Zapomnělo se 

(31.3.2017 13:30:32)
"někdo učivo dávno umí a potřeboval by jít dál, někdo ho nechápe a potřeboval by ho procvičit jinak a déle."

A jak dlouho si to tak bude procvičovat? 10-15 let?
A co přestup na střední školu, když do té doby nestihne, co je třeba?
A kdo to bude platit?
 Eržika. 


Re: Zapomnělo se 

(29.3.2017 20:27:10)
"A sice, že rychlost výkonu každé skupiny je dána jejím nejslabším článkem."

A co když to může být úplně jinak?

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.